Miejsca postojowe zamiast pasa ruchu na jednokierunkowej ulicy. Zmiany wejdą tu na stałe

Mieszkańców Wójtowej Wsi czekają zmiany na ulicy Dolnej Wsi. W ramach porządkowania organizacji ruchu, niebawem wkroczą tam drogowcy, żeby jeden z pasów ruchu zamienić w parking.

 
Uwaga kierowcy – w najbliższych dniach nastąpi zmiana organizacji ruchu na ulicy Dolnej Wsi. Polegać ona będzie na wyznaczeniu miejsc postojowych w miejscu lewego pasa ruchu – poinformował we wtorek, 23 maja, Zarząd Dróg Miejskich.

Czy zmiana ta nastąpi na wniosek mieszkańców lub stosownej Rady Dzielnicy? Właśnie nie, bo drogowcy sami uznali, że warto na nowo zorganizować ruch w tym rejonie Gliwic. Spoglądając z resztą na mapy Google (lub ma zdjęcia w MSIP) można zauważyć, że parkowanie w obrębie lewego pasa praktykowane było przez kierowców wcześniej.

Ulica Dolnej Wsi ma długość około 1,3 km. Teraz na jej większym odcinku będzie można legalnie pozostawić auto.

Parkowanie będzie możliwe na odcinku blisko 1 km, począwszy od przystanku autobusowego zlokalizowanego tuż za skrzyżowaniem z ul. Wójtowską w kierunku skrzyżowania ul. Dolnej Wsi i ul. Różewicza. Na odcinku, gdzie wyznaczone zostaną miejsca postojowe, ruch odbywać się będzie tylko i wyłącznie prawą stroną ulicy – czytamy dalej w komunikacie ZDM. Zmiany zostaną wprowadzone na stałe na przestrzeni kilku nadchodzących dni. Pojawi się odpowiednie oznakowanie.

W najbliższych dniach wykonawca wyznaczy miejsca do postoju pojazdów znakami pionowymi i elementami Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Tempo wprowadzenia zmian uzależnione jest od zajętości miejsc przez parkujące wzdłuż ulicy pojazdy – wyjaśnia Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Podobne zmiany zapowiadano na ulicy Dworcowej ok. rok temu. Miasto informowało wówczas, że chce zmniejszyć ilość pasów ruchu z trzech do dwóch (chodziło o odcinek od Strzody w kierunku katedry).

Miały pojawić się: droga dla rowerów oraz miejsca parkingowe. Te drugie głównie z myślą o przyjezdnych, chcących udać się do lokali na Rynku. Podczas ubiegłorocznego spotkania z dziennikarzami prezydent Gliwic podzielił się opinią, że trzeci, skrajny pas, służy kierowcom głównie do ścigania się. Gdy pytano go o horyzont czasowy dla realizacji tego pomysłu, odpowiedział wówczas krótko, że dojdzie do niej gdy finanse na to pozwolą (więcej na ten temat pisaliśmy tu).

(żms)

29 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
Ewelina
24/05/2023 20:32

Natychmiast parkometry i …….. czesanko ;-))

Beton
25/05/2023 07:35

Większość komentarzy jest negatywnych, ale prawda jest taka, że to tylko usankcjonowanie stanu faktycznego. Tam lewy pas jest zajęty przez parkujące samochody od dawna.

Imię
25/05/2023 20:44
W odpowiedzi na  Beton

Tylko jaka jest w tym wartość dodana?

Fan
24/05/2023 16:32

Wystarczy spojrzeć na prezydenta tego miast i jego doradczyni z Zabrza gdzie miasto przypomina ucieczkę z nowego Jorku no i oczywiście platonista wraz z żoną robi porządki w Gliwicach po sukcesach w Zabrzu

Josef
24/05/2023 12:28

Czyli spokojnie mogłaby być to normalna ulica dwukierunkowa.

wielbiciel mądrego Zarządcy R.
24/05/2023 12:24

A właściwe umiejętności z zakresu inżynierii ruchu posiadają bo można wiele wątpliwych miejsc wskazać w Gliwicach lub domniemać, iż zagadnienie potraktowane zostało powierzchownie

Łazarski Rejon
24/05/2023 18:37

A może tak na Sobieskiego i Mickiewicza wziąć się za parkowanie na pasach ruchu czy znowu lepiej zrobić miejsca parkingowe na ulicy ? To jest hit, by mając posesję i parking stawiać auto na ulicy, bez żadnego zagrożenia ze strony miejskich …

John
24/05/2023 18:40

Wprowadzenie miejsc parkingowych na odcinku bez zakazu postoju może okazać się niewystarczające. Proponuję zamontować tablice świetlne z napisem „tak, tu możesz parkować”

A po
24/05/2023 20:41

Wyborach parkomaty jak to bywa w modzie

Antek
25/05/2023 08:45

Gdyby magistrat oferował usługę „złotej rączki” np. za złotówkę, to można by z tego sfinansować wiele udogodnień w infrastrukturze drogowej. Chodzi o takie usługi jak klejenie pękniętej szyby na taśmę itp. Podobne rozwiązanie było w stolicy.

SS3
25/05/2023 13:47

Co z kretyńskim zakazem ruchu pieszych (okolice nr 78) !?

Mieszkaniec
24/05/2023 15:43

Czy można zrobić z ul. Górnych i Dolnych Wałów drogę jednokierunkowa, rondo. A na drugim pasie raz z lewej a raz z prawej miejsca parkingowe ….. Tym samym zakazać wjazdu na starówkę ?

Na odcinku obok starej poczty ten mechanizm się sprawdza i bardzo dużo aut jest tam zaparkowanych.

Dlaczego takich rozwiązań nie ma w centrum.???

Anonim
25/05/2023 08:13
W odpowiedzi na  Mieszkaniec

Wtedy trasa A4 absurdalnie by się wydłużyła w jednym kierunku.

Fan
24/05/2023 16:29

No rzeczywiście Wójtowa wieś leży w kręgu zainteresowania kierowców w całej Polsce a syf w centrum każą badylarzom nosić skrzynki z kilometr bo sprzedawcy uzależnień muszą sprzedawać na środku ulicy

dsd
24/05/2023 20:41

Jeszcze parę lat i średnia prędkość w Gliwicach będzie oscylować w okolicach 15km/h

Erffs
25/05/2023 20:10
W odpowiedzi na  dsd

Co w tym złego? Centra miast są dla ludzi, pieszych, rowerzystów a nie dla samochodów.

Antek
25/05/2023 05:37

Wydaje się, że na Wójtowej Wsi to dobre rozwiązanie i nie spowolni to ruchu, natomiast na ul. Dworcowej to będzie „wąskie gardło” i w godzinach szczytu kroki będą jeszcze większe.

Irek
25/05/2023 09:43
W odpowiedzi na  Antek

jeszcze kilkanascie lat temu ulicą Dworcową szedł cały tranzyt przez Gliwice.
Normą był korek od zjazdu z „ósemek” na Portowej do wyjazdu z Gliwic na Pszczyńskiej.
Obecnie tranzyt wykorzystuje autostrady i DTŚkę i chyba słusznie ktoś zauwazył że w okolicy Dworcowej bardziej sa potrzebne miejsca postojowe niz trzy pasy w jednym kierunku.

zibi
24/05/2023 12:18

Chory zarząd miasta ,chory zarząd dróg miejskich ,zamiast zmusić kierowców do parkowania na swoich posesjach i udrożnić komunikację ,to znów zawężają ruch do jednego pasa. Mam pytanie czy pracownicy zarządu dróg miejskich przechodzą cykliczne badania lekarskie, jeśli tak to proponuję dodać jeszcze badanie psychotechniczne lub psychiatryczne.Proponuje zrobić płatną strefę parkowania ,to od razu znikną tam samochody i wreszcie będzie można płynnie przejechać od dawnej pętli tramwajowej do teatru .

Jola
24/05/2023 12:55
W odpowiedzi na  zibi

Parkować na podwórku nie wolno bo musi być zachowana odległość 7 metrów od budynku. Tak rzecze gliwicki Nadzór Budowlany. Ale jak samochód stoi na ulicy to może być nawet pół metra od ściany. Zrozumie to ktoś?

kozaczysko
24/05/2023 18:37
W odpowiedzi na  Jola

Jak nikt nie zakapuje to możesz stawiać gdzie chcesz. Prawda Jolu?

Tymon
25/05/2023 06:38
W odpowiedzi na  Jola

Narysuj kopertę dla niepełnosprawnych, będziesz mogła parkować pod oknem… Nie jest to głupi żart…takie są przepisy

Stary
26/05/2023 14:35
W odpowiedzi na  Tymon

Tak, ale wtedy trzeba zdobyć identyfikator, a w międzyczasie zaplanowane miejsce zajmie inna, cwana Jola :)).

SS3
25/05/2023 14:21
W odpowiedzi na  zibi

Nie lepiej wyburzyć posesje i zrobić cztery pasy, wtedy będzie można jeszcze szybciej dojechać do teatru? Teatralna autostrada w środku miast w końcu udowodni, że Gliwice są nie tylko najbardziej innowacyjne ale i kulturalne na całym Śląsku jak nie nie Europie! ;-]

Stary
25/05/2023 16:59
W odpowiedzi na  SS3

To jeszcze tylko trzeba odbudować teatr i reanimować operetkę :)).

przesiadkowicz
24/05/2023 14:18

To znakomity pomysł, bardzo mi się to podoba, nareszcie zwężanie ulic tak jak w Warszawie zwęża ulice smerf Goguś, myślący po francusku Trzaskowski.

Antek
25/05/2023 07:23
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

Masz na myśli tego Gogusia co se na balety chodził za młodu ?
Fajny miał wtedy pseudonim, tylko nie wypada cytować. Tak, to rzeczywiście mądra głowa, autorytet na miarę naszych czasów :) :) :)

Erffs
25/05/2023 20:11
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

Co jest złego w zwężaniu ulic? Pytam poważnie

Ampuła
24/05/2023 13:24

Po zabraniu połowy prawego pasa ruchu pod zabudowę słupkami, obsadzenie platanem sztucznie karmionym i gabionową dekorację, pojazdy zostaną zmuszone do ruchu gęsiego ciurkiem. Każda metoda blokowania, wstrzymywania i opóźniania komunikacji w mieście jest dobra.