Nad Kłodnicą powstaje kładka dla pieszych. Zastąpi przejście na rozbieranym moście

Rozpoczęła się budowa tymczasowego przejścia dla pieszych, z którego będzie można korzystać podczas rozbiórki i budowy nowego mostu w ciągu ul. Wrocławskiej. Przejazd samochodami nie będzie możliwy.

Przypomnijmy, ponieważ obecny most nad Kłodnicą, w ciągu ul. Wrocławskiej, nie spełnia norm technicznych, zostanie rozebrany. W jego miejscu powstanie nowy, o ramowej konstrukcji i nośności do 50 t. Jak zapewnia Zarząd Dróg Miejskich, który realizuje inwestycję, mimo wielu zmian obiekt wizualnie zachowa swój wygląd i charakter.

Podczas remontu mostu zostanie zachowany ruch pieszych. Będą się mogli poruszać specjalną kładką, powstającą po stronie ulic Banacha i Zimnej Wody. Nie będzie jednak możliwy ruch samochodowy – szczegółową organizację objazdów oraz termin zamknięcia ul. Wrocławskiej dla ruchu kołowego ustali wykonawca.

Zakres prac obejmie też przebudowę odcinka ul. Wrocławskiej (na dojeździe do mostu) oraz odcinka ul. Częstochowskiej obejmującego skrzyżowanie z ul. Konarskiego, Zimnej Wody i Kłodnicką.

Zostanie także uporządkowane i umocnione koryto rzeki, co poprawi jej przepływ, szczególnie podczas intensywnych opadów deszczu.

– Szacowany koszt inwestycji to około 9 milionów zł. W całości zostanie sfinansowana z miejskiego budżetu – mówi Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przejazd nowym mostem będzie możliwy w 2020 roku.

(żms)/UM(mf)

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Alex
Alex

1908 – Most Grunwaldzki we Wrocławiu – 112,5 m długości, budowa trwała ok. 2,5 roku.
2015 – Most Sanyuan w Pekinie – kompletna wymiana w ciągu 43 godzin, prace trwały dzień i noc bez przerwy.
2019 – most na Kłodnicy w Gliwicach – ok. 30 m długości, kompletna wymiana potrwa co najmniej 11 miesięcy…

Co takiego skomplikowanego jest w tym małym mostku nad niewielką rzeką?

igo
igo

Demontaż starej płyty i przyczułkow, korytowanie rzeki, zbrojenie i szalunek nowych przyczułkow, zalanie betonem, kilka tygodni utwardzania sie betonu, zbrojenie płyty, zalanie płyty, kilka tygodni twardnienia betonu. Przeprowadzenie mediów i okablowania, wykonanie barierek, wykonanie nawierzchni, przebudowa całego skrzyżowania za mostem.
Długość mostu ma mniejsze znaczenie, poszczegolne etapy trwają. Jak dla mnie 11 miesiecy jest nierealne, oby zdazyli przed zimna 2020/2021. szczegolnie że robi to firma ktora jeszcze nigdy nie dotrzymała terminu.

Alex
Alex

Zgodzę się z Tobą w kwestiach niezbędnego czasu trwania poszczególnych etapów, jednak przyznasz że jest to inwestycja niezwykle ważna z komunikacyjnego punktu widzenia i w tym wypadku nie tylko jakość, ale i czas wykonania odgrywa ważną rolę. Zakładam że nie trzeba siedzieć przez kilka tygodni ze wzrokiem wbitym w beton i obserwować proces jego utwardzania. Można pewne prace prowadzić równolegle, chociażby związane z przebudową najazdu/zjazdu na most i skrzyżowań czy budowa obu przyczółków jednocześnie. W okresie letnim można też sporo “nadgonić” – do dyspozycji jest prawie 16h/dobę światła dziennego. Nie znam szczegółów projektu nowego mostu, ale zaryzykuję stwierdzenie że pewne… Czytaj więcej »

;)
;)

Czy Ty przypadkiem za długo nie przebywałeś na zachodzie?

Irek
Irek

zapewne można niektóre rzeczy przyspieszyć, zamówić gotowe elementy i przywieźć ja na miejsce, ale wtedy niejali Alex i jemu podobni będa krzyczeli: “dlaczego to tak dużo kosztuje?”

heli1b
heli1b

Oby ta kładka nie okazała się dużo bardziej wartościowa architektonicznie niż docelowy most.

budowlaniec
budowlaniec

Nie ma co robić sobie jaj, bo taka kładka budowana w pocie przez czterech junaków 5 h dziennie z przerwą 1 h na śniadanie i kilkudziesięcioma na fajkę i piwo, to lekko licząc 1 milion. A i tak nikt nie da głowy, że zdążą. Do tego tymczasowe przejścia dla pieszych z inteligentną sygnalizacją tymczasową za drugi milion. Co z tego, że ulice będą ślepe? Pieszy swoje musi odstać i basta! Poza tym “zebry” i kładka będą codziennie blokowane przez naszych inteligentnych kierowców, którzy muszą parkować, gdzie tylko widać miejsce. W takich skomplikowanych okolicznościach to most 50-tonowy nie może się udać… Czytaj więcej »

Mom
Mom

I oby sie nie zawalila …

hi, hi
hi, hi

Czy ten portal się wściekł z tym wizerunkiem Gonciarza, pewnie dobrze sypnął z publicznej kasy.

Imię
Imię

dał bańkę

Tomasz
Tomasz

Super!!! tylko żeby kabla nie było!!!

Cliper
Cliper

Marzy mi się piękna aleja między urzędem a portową a pomiędzy kładka nad piękną,modrą klodnicą..no i następna obok oczyszczalni zeby móc się wbić na drugą stronę

krzysztof
krzysztof

ile z tych 9 milionów trafi na budowę mostu a ile do własnej kiesy? Czy ktoś w mieście panuje nad tymi wydatkami?

Imiu
Imiu

to ile ta kładka będzie kosztować?

Imię
Imię

Kładka kładką, mogliby bród dla samochodów zrobić.

ja234
ja234

Auteczkowcy musieliby przerobić swoje auteczka kochane na amfibie.(13:51)

Krisstoff
Krisstoff

Nie mają takich umiejętności. Byle skrzyżowanie robi im kisiel z budyniu, który chlupie w głowach. Z tego powodu ZDM inwestuje pierdyliardy w inteligentną sygnalizację, żeby się cioły nie pozabijały.

Cookie Monster
Cookie Monster

A w którym roku wypada w Gliwicach rok 2020? Pewnie koło 2025 najmarniej. Future is here later than elsewhere

black_horse
black_horse

Ostatnie zdanie w tym artykule to zdanie-klucz. Znając wartość miejskiej spółki, może być ono tylko pobożnym życzeniem.

Ad
Ad

A potem postawią szlaban i 2zł od łebka za przejście na drugą stronę a abonament mieszkańca 100zł/miesiąc. A co! Jak wprowadzili płatne parkowanie to i za kładkę na lepszą stronę miasta haracz pobierać mogą… co pan na to, panie (niedo)rzeczniku miasta?

PhD
PhD

W ciągu ok. 10 lat to już drugi “remont” mostu na ul. Breslauer. DOKĄD TRAFIŁY PIENIĄDZE ZA OSTATNIE NAPRAWY? KTO ODPOWIADA ZA FUSZERKĘ? ŻĄDAMY ZWROTU PIENIĘDZY DO KASY MIEJSKIEJ! DOŚĆ WYRZUCANIA ŚLĄSKICH PIENIĘDZY W POLSKIE BAGNO!!!!!

janusz
janusz

Kładka wydaje się dosyć szeroka, żeby dało sie przejechać samochodem. Przecież wystarczy, że będzie ruch jednokierunkowy. Piesi mają dwie kładki przy Politechnice i kolejne w stronę centrum. Więc po co następna kładka dla pieszych? Nie ma na co pieniędzy wydawać?

ja234
ja234

No, ładna kładka dla pieszych.Auteczkowcy się pomęczą biedactwa…co najmniej dwa lata…(13:41:45)

Ad
Ad

A byłeś szczepiony? (18/04/2019 18:02)

JAś
JAś

Dwa lata chyba będą stary most rozbierać a budować tak jak Jagiellońską