Nowa organizacja ruchu autobusów w obrębie ul. Piwnej i pl. Piastów

W rejonie placu Piastów i ulicy Piwnej zmieniono organizację ruchu, co ma oczywiście związek z prowadzonymi w tym rejonie przebudowami dróg. Z tego powodu inaczej wygląda też obsługa przystanków komunikacji miejskiej.

 
Zmiany obowiązują od poniedziałku, 4 lipca. W ramach nowej organizacji stanowiska 04, 07 i 09 przystanku Gliwice Plac Piastów uległy likwidacji.

Stanowisko 31 przystanku Gliwice Plac Piastów zmieniło charakter na przystanek przelotowy oraz ponownie zlokalizowane zostało na ulicy Piwnej w rejonie browaru.

Utworzone zostało stanowisko 33 przystanku Gliwice Plac Piastów, obsługiwane z jezdni, stanowisko ma charakter przelotowy i zlokalizowane jest na łączniku przy Punkcie Obsługi Pasażera.

Utworzono stanowisko 34 przystanku Gliwice Plac Piastów, które ma charakter do wysiadania i zlokalizowane jest na byłym placu postojowym.

Wdrożony został nowy przydział linii do stanowisk dla pasażerów wsiadających:

  • Gliwice Plac Piastów 03 – linie nr 6, 32, 126, 197, 250, 676, 678, 692, 699, 702, 850, 932, M105, 32N; kierunek Gliwice: Ligota Zabrska, Sikornik, Sośnica; Zabrze;
  •  

  • Gliwice Plac Piastów 31 – linie nr 6, 32, 32N, 71, 126, 197, 202, 650, 676, 678, 692, 699, 702, 840, 932, M1, M105, 840N; kierunek Gliwice: Łabędy, Kopernika, Obrońców Pokoju; Katowice; Pyskowice;
  •  

  • Gliwice Plac Piastów 32 – linie nr 80, 112, 288, M14; kierunek Tarnowskie Góry;
  •  

  • Gliwice Plac Piastów 33 – linie nr A4, AP1, 156, 194, 259, 280, 617, 694, A4N, 60N; kierunek Gliwice: Zatorze; Zabrze; Bytom;
  •  

  • Gliwice Piwna 01 – linie nr AP1, 8, 57, 58, 59, 60, 80, 112, 187, 250, 287, 288, 850, 60N, M104; kierunek Gliwice: Zatorze; Zabrze; Bytom;
  •  

  • Gliwice Dworcowa 01 – linie nr A4, 8, 41, 57, 58, 59, 60, 93, 126, 156, 187, 194, 224, 232, 259, 280, 287, 617, 669, 676, 678, 692, 694, 699, 840, 850, M1, M14, M18, M100, M104, M105, A4N, 692N; kierunek Gliwice: KSSE, Wojska Polskiego, Trynek, Sikornik, Teatr, Centrum Onkologii; Knurów; Pilchowice; Tychy; Mikołów; Ruda Śląska; Sośnicowice.

(żms)/ZTM
fot. 24gliwice/ŻMS

9 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
PamRamRam
05/07/2022 09:08

Ależ wczoraj pięknie już wyglądała ulica Częstochowska. Brawo,naprawdę wielkie brawo dla ZDM,dla wykonawców,gdzie pracuje tam parę osób na krzyż. Niesamowite,jak paroma decyzjami,oczywiście bez głębszego przemyślenia,można sparaliżować i tak już zakorkowane miasto. Ale co się dziwic,gdy większość urzedasow mieszka poza Gliwicami,a tu urządzają sobie debilne eldorado,kto wymyśli coś głupszego.

bud bundy
05/07/2022 13:31
W odpowiedzi na  PamRamRam

Przykre zrządzenie losu zaprowadziło mnie wczoraj na Częstochowską (okolice 15:30) – „auteczkiem”. No dramat.
Organizacja tego zwężenia zasługuje co najmniej na mema w którym sam Diabeł jest pod wrażeniem czyjegoś zła i perfidii.

Hitem okazał się utyty pan od kierowania ruchem na Piwnej, który elegancko zatrzymywał swoimi decyzjami Częstochowską, bo akurat przeprowadzał ładną panią na drugą stronę przejścia dla pieszych (autentyk).

gliwiczanin
05/07/2022 16:38
W odpowiedzi na  PamRamRam

Niestety większość z nich to żabole.

Łowca malkontentów
07/07/2022 22:13
W odpowiedzi na  PamRamRam

Ooo, trafił się wreszcie fachowiec. To wytłumacz teraz proszę jak w sezonie letnim przebudować centrum 160tys. miasta nie powodując przy tym korków. Jak jesteś inteligentny to sprzedasz ten pomysł gdzie trzeba.

Romek
05/07/2022 08:30

trochę późno ten artykuł, chyba najpóźniej powinien był się ukazać w w niedzielę.
Wczoraj byłem zaskoczony zmianami z przystankami i kilka autobusów mi uciekło.

sz
05/07/2022 10:56

betonoza az kipi ze zdjec..

MAMY TO!
05/07/2022 11:39

Gliwice patelniami słyną! I brakiem wiat na przystankach.

Łowca malkontentów
07/07/2022 22:15
W odpowiedzi na  MAMY TO!

Których przystankach? Starych likwidowanych czy nowych niedokończonych?

Widz
07/07/2022 11:54

W środę wieczorem przechodziłem przez pl. Piastów. W ciągu 2 minut widziałem 4 sytuacje bezpośredniego zagrożenia kolizją, z trąbieniem i hamowaniem z piskiem. Zmiana dotychczas nadrzędnej ul. Bohaterów Getta na podporządkowaną wobec nowego wjazdu od strony ul. Piwnej jest słabo sygnalizowana przez nieoświetlony, tymczasowy znak, ustawiony na dwóch oponach. Znak poziomy (pas trójkątów) jest wieczorem lub w deszczu słabo widoczny, a kierowcy, przyzwyczajeni do nadrzędności kierunku na wprost, jadą narażając się na stłuczkę z własnej winy. Blacharze i lakiernicy powinni ufundować premię dla ZDM w podziękowaniu za organizację i oznakowanie tymczasowego (na rok lub więcej) rozwiązania ruchu na pl. Piastów.