Odwiedziliśmy z kamerą budowę Centrum Przesiadkowego. Prace są już na półmetku (TV)

Budowa Centrum Przesiadkowego jest na półmetku, ma zakończyć się za około rok. Sprawdzamy, jaki jest postęp prac na obszarze głównej inwestycji, a także jak wygląda realizacja prac remontowych w położonej na tym terenie wieży ciśnień.

 
Informacje na ten temat przekazuje nam Inżynier Kontraktu z ramienia Mostostalu Zabrze GPBP, Adam Pogoda. Zobacz naszą relację poniżej.

– Na ten moment cała infrastruktura podziemna, która była do zrealizowania, jest wykonana. Mówimy o sieciach podziemnych, o zbiornikach wód deszczowych, o zbiorniku przeciwpożarowym, którego tutaj nie widać, ale jest zabudowany – mówi Pogoda. – Nad poziomem terenu wykonano konstrukcję stalową zadaszenia nr 1, 2 i 4, trwa aktualnie montaż konstrukcji zadaszenia nr 3. Zadaszenie 1 jest wykonane prawie w 100 % – zostały ostatnie szlify, jak obróbki blacharskie i siatki cięto-ciągnione – dodaje Pogoda.

Na budynku głównym trwa aktualnie montaż instalacji elektrycznych niskoprądowych, sanitarnych, rozpoczęto roboty wykończeniowe w postaci tynków, a także trwa montaż fasady aluminiowej

– przekazuje Inżynier Kontraktu.

– Zakończono montaż konstrukcji budynku pomocniczego, na ostatnim etapie są prace związane z murami oporowymi wzdłuż, równolegle do ulicy Kolberga. Trwają prace – jak to pewnie mieszkańcy widzą – na ulicy Tarnogórskiej, na ulicy Toszeckiej, później przeniesiemy się na ulicę Składową – informuje Pogoda.

Przy okazji budowy Centrum Przesiadkowego roboty prowadzone są w zabytkowej wieży ciśnień, która znajduje się na terenie inwestycji. Wymieniono tam już stolarkę okienną, trwają prace renowacyjne związane z kopułą obiektu. Realizację remontu określono na około 50%. W przyszłości budowla ma zostać zadysponowana na potrzeby ŚSM.

Okładziny murów oporowych oczyszczą powietrze?

Na murach oporowych okalających Centrum Przesiadkowe od strony ulicy Kolberga zamontowane mają zostać okładziny z płyt elewacyjnych na bazie cementu fotokatalitycznego – rozwiązania proekologicznego i prozdrowotnego. W dłuższej perspektywie czasu materiał ten pozwala na redukcję stężenia w powietrzu tlenków azotu, tlenków siarki, lotnych związków organicznych takich jak benzen czy toluen, amoniaku, tlenku węgla, chlorków organicznych i aldehydów.

Dodatkowo wykazuje właściwości samoczyszczące, sprawdzając się nie tylko przy sadzy, brudzie i cząstkach organicznych, ale i przy pleśni, chorobotwórczych grzybach, glonach, bakteriach i alergenach.

Przypomnijmy, że inwestycję po północnej stronie dworca PKP realizuje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA. Koszt prac to około 184 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych pozyskano 129,5 mln zł. Roboty powinny zakończyć się pod koniec sierpnia 2022 r.

(żms)
fot. 24gliwice.pl/ŁG

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Ewa sei

SUper

kek

Myślałem że tego nie dożyję

Muerte

Nie prowokuj.

RamPamPam

Rok to kupa czasu.

sraczko

tym tunelem do Toszeckiej w nocy to było strach przejść, fajnie ze go porządnie zrobią.

A.

Nie ten tunel robią…

janbezplacu

ten szkieletor bez finezji bez połączenia ( przejazdy przez malutkie rondo) to będzie checa, ale mam nadzieję że wizje urbanistyczne z lat 70 tych przed dworcem uległy modyfikacji i wprowadzono zieleń, wodę pasy dla rowerów i bezpieczny ruch dla pieszych. Oby tak się stało

gmG

Wysokość tych zadaszeń wynika z tego że przechodzimy na autobusy piętrowe?

zielony komunizm

Nie, muszą się pod nimi zmieścić pantografy tramwaju i autobusu elektrycznego.

hanek mały

A co co z tą wieżą ciśnień, której wspominacie ? i a propos wieży – kiedy napiszecie co się dzieje na Sobieskiego ?

Stary

Jak to “co się dzieje” ?! Nic się nie dzieje. Czekamy aż się zawali :((.

zawracanie głowy

A co ma być ? Wieża jako budowla wysoce wyspecjalizowana i zbędna w obecnych czasach nadaje się tylko do tego aby pod tym zabytkiem w cieniu posiedzieć.

A.

Albo odlać się, oczywiście w cieniu. No bo gdzie w Gliwicach?

kinematograf

1:27 minuta filmu

aaaaaaa

Zadaszenie pokryte piękną blachą falówką a na projektach wspaniałe drewno / przeszklone itp. Rzeczywistośc jest taka jak zawsze. I za to wyj.. tyleset milionów.

bbbbbbb

To według projektu zamiast blachą miał być kryty wspaniałym drewnianym gontem ?

wizjoner

konstrukcja jak na przemysłowej hali nowoczesnej walcowni w hucie Katowice, ale to był wtedy bankrutujący towarzysz Gierek i to było 45 lat temu. Czy będzie przecinanie wstęgi i zdjęcia ludzi dobrej roboty na plakatach wyborczych do władz Miasta Gliwice przy następnych wyborach . Przodownicy pracy mają szansę być pierwszymi na liście. Czym mieszkańcy Gliwic zawiniły ,że mają dostać takiego gniota architektonicznego od rządzących miastem

AndrzejD

nie wybrzydzaj – lepsze to niż nowe główne centrum przesiadkowe w Katowicach na Sądowej, gdzie walcownia rur “Batory” upchnęła wszystkie odrzuty z produkcji rur, a dywizjon spawaczy to wszystko radośnie pospawał i wyszedł z tego naleśnik choć według wizualizacji miało wyjść coś podobnego do motyla. Na dodatek połączenie tego centrum przesiadkowego z dworcem głównym PKP ( sorry – aneksem dworcowym przy galerii handlowej) wiedzie przez 300 m chodnika szerokości 1.5m i 3 skrzyżowania.

Pro

A co z rewitalizacją tego zabytkowego budynku na pierwszym zdjęciu na dalszym planie?

zielony komunizm

A czy zgodnie z przetaczającą się przez Związek Socjalistycznych Republik Europejskich rewolucją LPG w centrum przesiadkowym zostanie wybudowana trzecia ubikacja dla niebinarnych ?

rączką-rączkę-myje

Pamiętam jak na Arenie Gliwice prace były na półmetku to klakierzy mówili jak to idzie zajrefanie. Pozniej okazalo sie ze budowa kilka lat po terminie. Tak będzie i tutaj ? :)

aaaaaaa

Mam pytanie do budowlańców kiedy z sufitu tego tunelu zacznie kapać woda tak jak w przypadku tunelu na dworcu ?

bbbbbbb

Może wtedy kiedy wytworzy się punkt rosy ?