Organizacja ruchu wokół Centrum Przesiadkowego. Czy kierowcy będą mogli skracać sobie drogę?

Sobota, 3 grudnia to pierwszy dzień funkcjonowania Centrum Przesiadkowego. Obiekt wraz z infrastrukturą jest dostępny dla pasażerów i przede wszystkim autobusów komunikacji miejskiej. Z tego powodu w nocy z piątku na sobotę (tj. z 2 na 3 grudnia) na ulicach biegnących do/z obiektu wprowadzone zostały konieczne modyfikacje.

 

Uruchomienie Centrum Przesiadkowego, nieodłącznie wiąże się z oddaniem dróg dojazdowych do niego. Od strony zachodniej, kierowcy będą mogli dotrzeć do węzła przesiadkowego – od ul. Warszawskiej przez ul. Składową lub wybrać alternatywny wjazd od ul. Toszeckiej

– przekazała niedawno Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka ZDM Gliwice. – Od strony wschodniej, kierowcy wjadą i wyjadą z terenu centrum – ul. Tarnogórską, gdzie wybudowana została sygnalizacja świetlna – dodała rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Kierowy poruszający się w rejonie nowo otwieranego Centrum Przesiadkowego, proszeni są o zwrócenie bacznej uwagi na oznakowanie i poruszanie się zgodnie z nową organizacją ruchu. Co się zmieni? Z komunikatu ZDM wynika, że nie zajdzie żadna wielka rewolucja.


Z ul. Toszeckiej nie będzie można skręcić w lewo na stację paliw Orlen znajdującą się między ul. Toszecką a Składową. Natomiast wyjeżdżając z ul. Składowej obowiązywać będzie nakaz skrętu w prawo w ul. Warszawską.

Nie będzie też możliwości przejazdu przez teren Centrum Przesiadkowego, z ul. Warszawskiej do ul. Tarnogórskiej, a także w kierunku przeciwnym.

Oznacza to, że kierowcy nadal będą musieli poruszać się od południa wiaduktem i ul. Boh Getta Warszawskiego, zaś od północy ulicą Kolberga (lub np. ul. Świętojańską), jeśli będą chcieli dostać się z ul. Toszeckiej do Tarnogórskiej, bądź też w odwrotną stronę.

(żms)/ZDM Gliwice
fot. ZDM Gliwice