Sobota, 3 grudnia to pierwszy dzień funkcjonowania Centrum Przesiadkowego. Obiekt wraz z infrastrukturą jest dostępny dla pasażerów i przede wszystkim autobusów komunikacji miejskiej. Z tego powodu w nocy z piątku na sobotę (tj. z 2 na 3 grudnia) na ulicach biegnących do/z obiektu wprowadzone zostały konieczne modyfikacje.
Uruchomienie Centrum Przesiadkowego, nieodłącznie wiąże się z oddaniem dróg dojazdowych do niego. Od strony zachodniej, kierowcy będą mogli dotrzeć do węzła przesiadkowego – od ul. Warszawskiej przez ul. Składową lub wybrać alternatywny wjazd od ul. Toszeckiej
– przekazała niedawno Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka ZDM Gliwice. – Od strony wschodniej, kierowcy wjadą i wyjadą z terenu centrum – ul. Tarnogórską, gdzie wybudowana została sygnalizacja świetlna – dodała rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.
Kierowy poruszający się w rejonie nowo otwieranego Centrum Przesiadkowego, proszeni są o zwrócenie bacznej uwagi na oznakowanie i poruszanie się zgodnie z nową organizacją ruchu. Co się zmieni? Z komunikatu ZDM wynika, że nie zajdzie żadna wielka rewolucja.
Z ul. Toszeckiej nie będzie można skręcić w lewo na stację paliw Orlen znajdującą się między ul. Toszecką a Składową. Natomiast wyjeżdżając z ul. Składowej obowiązywać będzie nakaz skrętu w prawo w ul. Warszawską.
Nie będzie też możliwości przejazdu przez teren Centrum Przesiadkowego, z ul. Warszawskiej do ul. Tarnogórskiej, a także w kierunku przeciwnym.
Oznacza to, że kierowcy nadal będą musieli poruszać się od południa wiaduktem i ul. Boh Getta Warszawskiego, zaś od północy ulicą Kolberga (lub np. ul. Świętojańską), jeśli będą chcieli dostać się z ul. Toszeckiej do Tarnogórskiej, bądź też w odwrotną stronę.
(żms)/ZDM Gliwice
fot. ZDM Gliwice
Pani rzeczniczka powinna jeszcze dodać: i tylko szkoda, że równolegle,a najlepiej przed otwarciem Centrum nie udało się zakończyć prac na Bohaterów Getta i Placu Piastów gdzie cały, teraz pomnożony ruch odbywa się tempem pełzającym i autobusy już na Dworcowej są opóźnione.
„Natomiast wyjeżdżając z ul. Składowej obowiązywać będzie nakaz skrętu w prawo w ul. Warszawską.”… W jakim języku jest to napisane (powiedziane), Pani rzecznik? „Idąc do domu padał deszcz”. Rzecznik prasowy, mający problemy z językiem polskim?
Wg mnie Centrum przesiadkowe powinno być przy obwodnicy, wybudowane albo gdzieś w
rejonie Areny, a tak będzie centrum zakorkowane na amen ,a godzinach szczytu to już koniec
totalny będzie.
Nie buduje się takich miejsc w centrum miasta, szkoda słów.
A jak koło areny chcesz się prześąć się do pociągu?
Żeby przesiąść się do pociągu wystarczy zwykły parking. Sośniczanin pisze o tzw. Park&Ride, które powinny być zlokalizowane na peryferiach miasta, przy głównych ulicach dojazdowych. Służyłyby zarówno mieszkańcom, jak i przyjezdnym z innych miejscowości.
Ostatnio korzystałem z takowego w Katowicach. Autobusy i tramwaje z takiego węzła przesiadkowego do centrum jadą na tyle często, że nie widziałem potrzeby korzystania z samochodu (czekanie 5 minut na autobus czy tramwaj jadący do rynku to żaden problem). A w Gliwicach wszystkie auta próbuje się wtłoczyć do centrum i nikt nie widzi z tym problemu.
Jest też niemiła niespodzianka dla pasażerów autobusów kończących kurs w CP. Przystanek do wysiadania znajduje się daleko od stanowisk przesiadkowych. Będzie chodzone.
Ruch to zdrowie
Więcej pożytku byłoby, gdyby zamiast tego centrum przesiadkowego wykonali łącznik, aby przejechać od ul. Tarnogórskiej do ul. Toszeckiej. Zdecydowanie mniejszy koszt i większość mieszkańców byłaby bardziej zadowolona. Dodatkowo posadziliby kilka drzew wzdłuż drogi i ustawiono kilka ławek wraz z koszami na śmieci.
Przeca z ul. Tarnogórskiej do ul. Toszeckiej można dojechać ulicami Grottgera i Świętojańską.
Ul. Kolberga również i przy okazji zrobisz sobie zakupy w Biedronce.
Fatalne oświetlenie jest w tym centrum przesiadkowym, nie widać pieszego na przejściu, lepiej jechać innymi ulicami choć oświetlenie tam również jest fatalne.
Oświetlenie jest prawidłowe, obliczone przez projektantów i wykonane zgodnie obowiązującymi normami. Sugerowałbym odwiedzić okulistę i zbadać sobie wzrok.
Kanał Gliwicki też jest obliczony przez projektantów i wykonany z obowiązującymi normami a pływają w nim śnięte ryby do góry brzuchami. Sugerowałbym odwiedzić psychiatrę i zbadać sobie wszystko.
Przyczyną śniętych ryb w kanale nie są jego błędne obliczenia tylko to że ktoś spuścił do niego ścieki. Sugeruję zbadać sobie – oprócz oczu, jeszcze mózg (albo odstawić to co bierzesz bo upośledza zdolność logicznego wnioskowania)
A kolektor odprowadzający ścieki do kanału jest obliczony przez projektantów i wykonany z obowiązującymi normami czy nie ? Nie idź nigdzie bo to i tak nie pomoże.
Przez teren centrum przesiadkowego będą mogły skracać sobie drogę tylko tylko ekologiczne elektryki, których czasowy zakaz ładowania rozważa właśnie Szwajcaria ale co oni tam wiedzą, nie znają się i tyle.
Szwajcarzy z powrotem przesiadają się do bardziej ekologicznych, wypasionych sześciocylindrowców, najlepiej w wersji diesel.
Czy w nowym centrum przesiadkowym jest przewidziane miejsce dla miejscowej Rady Osiedla aby spotykający się tam samotni emeryci w kulturalnych warunkach, wśród wielu innych ludzi mogli sobie wysączyć tegoroczną wiśnióweczkę.
Po co parking dla rowerów na przystanku autobusowym?
Mój ojciec by ci odpowiedział – po to by się głupi dziwował. Ale otrzymasz taką odpowiedź, by kilka osób przypinających rowery do latarni od strony ul. Tarnogórskiej mogło zostawić je na tym parkingu.
Logiczne, że zabronione jest skracanie przebywanego dystansu i czasu podróżowania za pomocą Centrum Przesiadkowego. Leży ono na antypodach tranzytu i „przelotowości”, ponieważ przesiadanie się musi wydłużać podróż. Tym bardziej, im większe jest Centrum Przesiadkowe z jego opcjami, kierunkami, kanałami, stanowiskami, kondygnacjami i zaułkami. W listopadzie na lotnisku w Paryżu zmarł irański pasażer, który mieszkał tam łącznie przez rekordowe 18 lat.
Zachowując oczywistą skalę, Centrum Przesiadkowe w Gliwicach byłoby zadowolone, gdyby ktoś migrujący z Knurowa, Leboszowic czy Taciszowa zadomowił się tam choćby na dwa lata.
Twoje życie musi być bardzo nudne, skoro tracisz tyle czasu na te pseudo artystyczne wysr….
Nie tylko życie Ampuły jest bardzo nudne, ale jego poziom elokwencji jest już granicy wytrzymałości i przyzwoitości. Jak mówi klasyk Mark Twain: „Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości”.
On to robi by drażnić czytających ,widocznie sprawia mu to przyjemność.Po prostu złośliwy troll.
Przecież większość ludzi nawet tego nie czyta, widzi „ampula” daje łapkę w dół, bo szkoda czasu na czytanie tych urojeń. Tak wiec niech dalej tutaj marnuje swój czas, udając wielkiego poetę/wieszcza :)
Umysły mierne tak mają. Drwią z tego czego nie rozumieją i z tego, co jest dla nich niedostępne.
To wy panowie zaprzepaściliście szansę, by milczeć.
Już niedługo minister Czarnek wprowadzi twórczość Ampuły do kanonu lektur szkolnych.
To się stanie wtedy, kiedy ministrą oświaty zostanie ta od rzeźby złotej waginy.
Jakby to powiedzieć – wolę rzeźbę złotej waginy od rzeźby żołnierzy wyklętych.
Ampuła robi sobie jaja a wy się napinacie jak leszcze !
Zluzujcie gumę w majtach zamiast się pienić.
Ampuła sobie robi jaja a my robimy sobie jaja z ciebie bo nam też wolno aty się zluzować nie potrafisz.