Płynność ruchu się poprawi? Przebudowa łącznicy DK88-DTŚ zakończona… przed terminem


Dobiegają końca prace przy rozbudowie łącznicy Alei Jana Nowaka Jeziorańskiego z Drogową Trasą Średnicową i ul. Portową. Pozostało jeszcze tylko dokończenie prac przy malowaniu oznakowania poziomego.

Zmiany, polegające na wprowadzeniu dwóch pasów ruchu na odcinku od Alei Jana Nowaka Jeziorańskiego w kierunku ronda na skrzyżowaniu DTŚ i ul. Portowej, mają poprawić płynność ruchu.

Prace trwały dwa tygodnie i, dzięki mniejszemu natężeniu ruchu oraz sprzyjającym warunkom atmosferycznym, zostały ukończone dużo wcześniej niż zakładano.


(nmm)/ZDM Gliwice
fot. ZDM Gliwice

3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Andrew

Płynność ruchu się poprawi? Nic się nie poprawi. Problem leży w miejscu gdzie wszyscy chcą skręcić w lewo, a nie w prawo. Źle zaprojektowany wjazd na dtś w kierunku Katowic. Powinien tam być niezależny, bezkolizyjny wjazd w kierunku centrum. I tyle. Ale na jakiekolwiek poprawianie jest już za późno.

olo

100% racji ! Skręcający w lewo muszą przeciąć DWA PASY ronda .Nawet jeśli ktoś na pasie skrajnym skręce z ronda w prawo w kiedunku DK 88 to ci z pasa wewnętrznego jadą prosto i to jest prawdziwą przyczyną braku możliwości bezpiecznego włączenia się do ruchu w stronę Katowic . W godzinach szczytu to kazde takie włączenie jest praktycznie wymuszeniem . Jedyne co rozwiązałoby sprawę to gruntowne przebudowanie ronda i zrezygnowanie z tego “turbinowego” czegoś na rzecz normalnego tradycyjnego ronda .

Rafał

Tradycyjne rondo przy takim ruchu korkowałoby się jeszcze bardziej. Nie wiem czy widziałeś ile tam stoi aut w godzinach szczytu. Wraz z rozwojem strefy ekonomicznej będzie coraz gorzej.
Jedynym rozwiązaniem byłoby stworzenie bezkolizyjnych zjazdów w każdym kierunku.

Miro

teraz dla odmiany korek będzie na drugim rondzie, większość jadących w kierunku Katowic będzie jechało na pierwszym w prawo i zawracało na drugim. ale zawsze to coś…

Beton

Teraz zostało po prostu usankcjonowane to, co kierowcy sami wypracowali dużo wcześniej. Szkoda, że analizy urzędowe tego problemu trwały tak długo. Zgadzam się z przedmówcami z tym, że cały ten węzeł jest zaprojektowany tak, jakby ktoś nie przewidział w tym miejscu takiego natężenia pojazdów z jakim mamy do czynienie, nie mówiąc o tym, że ronda są przewidziane rozmiarem tylko dla samochodów osobowych. Ciągnik z naczepą ma ogromny problem, żeby zmieścić się w swoim pasie, co dodatkowo spowalnia ruch.

Perez

mialo byc tanio!!!

...

Cała strefa ekonomiczna nie jest przewidziana na ruch samochodów ciężarowych (no kto by się spodziewała takich pojazdów przy zakładach produkcyjnych…) Brak odpowiednich zjazdów do firm, szlabany za blisko drogi, co w efekcie daje, że ciężarówka musi zablokować dwa pasy ruchu i poczekać, aż portier otworzy.

Jadźka

Śmiechu warte te poszerzenie.
Od samego początku cały ten zjazd jest źle zaprojektowany.
Co najmniej od wyjazdu z Areny na DK88 w strone Zabrza powinno być szerzej.

ono

mozna bylo zrobic tam trzy pasy, ale nie musieli spaprać.

123456

Według mnie to pomoże. Nie jakoś bardzo, ale pomoże.
Ja będę korzystał w ten sposób, że pojadę w kierunku Łabęd, a na drugim rondzie zawrócę. Nie jest to super rozwiązanie, ale trzeba sobie radzić :)
Jedynym “mało” kosztownym i inwazyjnym rozwiązaniem byłoby zrobienie “nerki”, czyli połączenie obu tych rond w jedno duże. Wtedy na pewno ciężarówki, by się bardzo ucieszyły ;)
Albo to, albo budowa wiaduktu/tunelu, żeby kierunek Wrocław-Katowice, nie przecinał się z kierunkiem Katowice-Wrocław. A już widzę, jak wszyscy tu komentujący o osobnym zjeździe, jak np.Andrew i wszyscy plusujący jego komentarz, byliby zadowoleni z kwoty jaką by to kosztowało.

Marx

tunel jest nierealny bo byłby poniżej poziomu wody

Imię

„ tunel jest nierealny bo byłby poniżej poziomu wody” co ma piernik do wiatraka?

Marx

kłania sie wiedza z podstawoowki o prawie naczyn połączonych. Chyba ze chcesz zbudowac potworka takiego jak przy Ikei, ktory jest zalewany przy kazdym wiekszym deszczu

Laszlo_egesz

To tylko kwestia rozwiązań technicznych. Jakoś przeprawy przez Oresund nie zalewa.

jan

tunel pod kanałem LaManche jakoś działa już tyle lat. Może konstruktorzy nie chodzili do podstawówki???

Ad

Jeżdżę tamtędy codziennie, widziałem to “przebudowanie”. Kolejna kpina z kierowców i wywalona kasa!!!

Marx

Ktoś zapytał dlaczego ten zjazd nie wyglądał tak od początku? Czy winny był projektant, czy zamawiający?
Identyczny problem jest zresztą z drugiej strony, przy drugim rondzie. Dlaczego tam nie dokonano takiej samej zmiany?
I czy ktoś planuje karać spryciarzy, którzy niby to skręcają w prawo, a na rondzie przejeżdżają linie ciągłą i jadą prosto/w lewo? Jest to nagminne, szczególnie widoczne wśród kierowców aut najwyższej klasy oraz BMW. Do skrętu w prawo powinien być bypass, wtedy problemu by nie było. Ale wiadomo, projektant/zamawiający nie przewidział (mimo iż podobne rondo niedaleko Tesco od lat ma takie bypassy).

Mmm

I o co chodzi z tą pseudoturbiną? skręcając w lewo (po zjeździe z 88 w stronę Bytomia, chcąc wjechać na DTŚ) mogę jechać cały czas wewnętrznym psem, więc samochody które się włączają po mojej prawej (te z prawego pasa) miałyby bezkolizyjny wjazd na prawy pas DTŚ, ale pasy są tak narysowane, że mogę jechać wewnętrznym i zewnętrznym, po co? Nie mogli tego wyprofilować tak, żeby auto o każdym gabarycie mogło spokojnie jechać wewnętrznym psem? zawsze staram się tam mieć kierunkowskaz w lewo, ale jednak nie każdy ufa i czeka niepotrzebnie robiąc korek. Oczywiście uważam tak jak poprzedni komentujący, że tylko… Czytaj więcej »

Marx

kierunkowskaz w lewo na rondzie?

Mmm

Jadąc wewnętrznym pasem on przechodzi płynnie w zewnętrzny (ta pseudoturbina czy coś, ten wewnętrzny pas się tam zaczyna) i jak chce znów na wewnętrznym się znaleźć, to owszem włączam kierunkowskaz w lewo bo zmieniam pas.

Bypass

Bypassy są co do zasady dobrym rozwiązaniem, jednak te na rondzie niedaleko Tesco są fatalnie wyprofilowane. Niczego nie usprawniają a włączenie się z nich do ruchu jest po prostu niebezpieczne. Szybciej i łatwiej jest wjechać i zjechać z ronda niż przeciskać się tymi bypassami.

Darek

Za co zgodnie z przepisami należy się mandat :)

Tomasz

Na pewno projektowały to polskie „projektanty” i „inżyniery”. A efekt. Każdy widzi

Gliwiczanin

Przecież to co zrobili nie ma żadnego sensu, korków to na pewno nie rozładuje

Przedstawiciel

Cały węzeł do przebudowy. Tam powinien być wybudowany węzeł drogowy w formie koniczynki! Można zamontować progi zwalniające przed rondem dla jadących od centrum :D, wtedy auta wjeżdżające na rondo od DK 88 nie będą wymuszały pierwszeństwa na tych jadących od Centrum / Katowic. ZDM w Gliwicach to dno, osoby tam pracujące chyba nie posiadają prawo jazdy.

Marcin

Można zrobić nawet i światła albo ręczne sterowanie ruchem. Tylko na rozładowanie korków to nie wpłynie, co najwyżej na możliwość bardziej sprawiedliwego wjazdu /z każdej strony wjeżdża podobna liczba pojazdów/ Oficjalnie gliwiccy urzędnicy twierdzili, że DTŚ jest drogą miejską, a nie tranzytową. Ale to była tylko bajeczka, żeby zamknąć usta przeciwnikom obecnego przebiegu trasy. Rzeczywistość jest taka, że TIR-y jadą od strony centrum w stronę Portowej i odwrotnie, a dodatkowo mamy TIR-y zjezdzające z DK88 i oczywiście samochody osobowe we wszystkich kierunkach. Pracownicy strefy i nie tylko, bo tamtędy jeżdżą też np. mieszkańcy Łabęd. Oczywiście krótkowzroczność decydentów nie pozwoliła przewidzieć… Czytaj więcej »

Marx

oficjalna wersja mowi ze na koniczynke nie ma miejsca. Fakty iz rzeka z jednej strony a tory z drugiej nie daja zbyt duzego pola manewru

Zbyszek

Przede wszystkim te dwa ronda to porażka, jakieś niskobudżetowe, bezmyślne rozwiązanie. Zakończenie średnicówki i połączenie jej z 88 powinno być bezkolizyjne, autostradowe. Korki na 88 sięgają czasami do Opla. Ciekawe ile czasu będziemy czekali na bezkolizyjne skrzyżowanie….

PAwel S

zróbcie by-pasy żeby w prawo skręcając nie trzeba było wjeżdżać rondo!!!!

Dudek

Jest jeszcze jedno rozwiązanie, które nie rozwiąże problemu ale nieznacznie poprawi sytuacje. DTŚ kierunek od Zabrza na DK88 kierunek Zabrze – dodanie łącznicy 50 m przed rondem. Obecnie jak to w polandii duża cześć kierowców nie sygnalizuje lub sygnalizuje w ostatniej chwili zjazd z ronda co utrudnia znalezienie okienka do wskoczenia na rondo.

dzidek krępak

No to czekamy jeszcze az ZDM posadzi nowe drzewko w miejsce drzewka, które złamało się rok temu. Rok czasu jak z bicza strzelił.

P.

To drzewko przy wjeździe z DK 88 na rondo pomimo złamania zdołało wypuścić już nawet parę listków.

Beton

Bo ono walczy. Jeszcze nie wie, że jest gliwickim drzewkiem, co znaczy że i tak je wytną. Prędzej lub później…

Jest faja

Te rozdzielenie to może być ciut mało żeby korki rozładować. Konieczne są jeszcze informacyjne tablice świetlne, najlepiej przed wjazdem na rondo i potem przy każdym wyjeździe. Aha, i jeszcze kładka dla pieszych nad rondem, koniecznie z możliwością wejścia/zejścia we wszystkich 4 kierunkach. Wtedy będzie już idealnie.

Chrząszcz

Akurat kładka nad Kłodnicą by się przydała w tamtym miejscu :)

Jest faja

Czy Kłodnica przepływa przez rondo? Bo tu mowa jest o usprawnianiu ronda. O Kłodnicy też pomyślą, ale w drugim etapie. Ponoć rozważana jest tam przeprawa promowa.

Fan

Potem beda jeszcze poprawki wiec mamy co robic

Obserwujący

Nie poprawi płynności.
Należałoby ograniczyć liczbę auteczek jeżdżących po ulicach wtedy byłby efekt.