Polskie firmy przenoszą się do Internetu. Wzrost popularności platform inwestycyjnych i kryptowalut

Szybki rozwój nowych technologii wpływa na każdą dziedzinę życia. Niemalże cały czas używamy nowoczesnych urządzeń elektronicznych czy Internetu.

Rewolucję widać nawet w miastach, które zaczynają korzystać z coraz nowocześniejszych rozwiązań, by ułatwiać życie mieszkańcom. Cyfryzacja postępuje dynamicznie, trudno się więc dziwić, że coraz więcej firm przenosi działalność do sieci.

Firmy inwestycyjne i kryptowaluty coraz popularniejsze

Obecnie większość Polaków ma stały dostęp do sieci. Jak pod koniec 2020 roku poinformował Główny Urząd Statystyczny, ponad 90 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju było podłączonych do Internetu. Tworzy to ogromny, wirtualny rynek, z którego skorzystać może wielu przedsiębiorców.

Coraz więcej ludzi spędza czas w przy komputerach, co przekłada się na wzrost popularności internetowych aktywności biznesowych. Polacy w ostatnich miesiącach zaczęli chętnie inwestować w kryptowaluty oraz interesować się platformami inwestycyjnymi działającymi online.

Na rynku jest ich wiele, a każda oferuje możliwość zarobienia pieniędzy. Czy te obietnice są realne? Inwestowanie na giełdzie czy na rynku kryptowalut może przynieść potencjalne korzyści, jednak nie można zaufać tu pierwszej stronie internetowej z brzegu.

Warto najpierw poczytać opinie o firmach umożliwiających inwestowanie online, zapoznać się z ich ofertami i ewentualnymi dodatkowymi opłatami lub prowizjami. Wskazane jest porównanie warunków współpracy, a następnie wybranie takiego pośrednika, dzięki któremu potencjalny zysk może być największy.

Rozwój technologii i przeniesienie firmy do sieci

Nie tylko inwestowanie przeniosło się do internetu. Wiele przedsiębiorstw, które jeszcze do niedawna działały głównie lub wyłącznie stacjonarnie, również zdecydowało się przejść na tryb zdalny.

Dlaczego? Ważną rolę odgrywają koszty. Do prowadzenia firmy przez internet nie jest konieczne wynajmowanie biura czy przebywanie w jednym mieście. Można to robić praktycznie z każdego miejsca na Ziemi.

Kolejną zaletą jest szansa dotarcia do nowych odbiorców. Biznes stacjonarny zwykle wiąże się z zaspokajaniem potrzeb klientów mieszkających w danym regionie. W przypadku przeniesienia się do sieci kampanię marketingową można kierować do mieszkańców całego kraju, a nawet za granicę. Zależnie od rodzaju usług, może to wymagać uruchomienia sprawnego systemu wysyłkowego bądź kontaktu z klientami przez internet, ma jednak szansę przełożyć się na wzrost zysków.

Wraz z rozwojem technologii zmieniły się też zwyczaje ludzi. Coraz więcej osób woli załatwiać sprawy online, bez wychodzenia z domu. To znaczna oszczędność czasu i wygoda. Działalność firm internetowych jest odpowiedzią na te potrzeby i oczekiwania.

Cyfrowa rewolucja w Polsce

O tym, że Polacy coraz częściej myślą nad prowadzeniem biznesu internetowego, świadczą również dane rządowe. Fundusz Rozwoju, Operator Chmury Krajowej i Google wspólnie stworzyli program Firmy Jutra. W jego ramach przedsiębiorcy mogą odbyć szkolenia z przenoszenia biznesu do sieci. Dzięki nim doskonalą się np. w sprzedaży online i powiększają swoje e-kompetencje.

Jak na początku września 2021 podawała Rzeczpospolita, z tego programu skorzystało już wtedy 11 tysięcy przedsiębiorców, a kolejne 4 tysiące zadeklarowało dołączenie do projektu. Dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w Polskim Funduszu Rozwoju wyjawiła też, że program przełożył się na wzrost biznesów aż 73 proc. przedsiębiorców reprezentujących sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

W przypadku 71 proc. firm rozwój działalności wiązał się z realizacją nowych projektów. Co czwarta firma dzięki rozwinięciu kompetencji internetowych zauważyła też wzrost liczby klientów. 30 proc. przedsiębiorców z kolei zadeklarowało wzrost odwiedzin na swoich stronach internetowych.

Działania te pokazują, że częściowe lub całkowite przeniesienie firmy do sieci może wpłynąć pozytywnie na jej rozwój i liczbę klientów, a co za tym idzie – wyższe zyski. Nie bez znaczenia jest też dbanie o wygodę klienta – im lepiej przygotowana i bardziej funkcjonalna strona internetowa, tym użytkownicy chętniej do niej wracają i polecają ją innym.

Użytkowników przyciągać też można atrakcyjnymi akcjami marketingowymi, promowaniem marki w social mediach czy rozbudowanym, wygodnym systemem płatności. Sposobów jest wiele i zawsze zależą w głównej mierze od chęci rozwoju samego przedsiębiorcy.

(materiał partnera)