Ponad 100 tys. zł na opracowanie koncepcji zmian. Dotychczasowe rozwiązania drogowe do korekty

Zarząd Dróg Miejskich planuje zmiany na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową oraz na połączeniach „88” z ul. Wyczółkowskiego.

O tworzących się w rejonie zjazdu z DK 88 zatorach informowaliśmy na 24gliwice już w 2016 roku. Wówczas Zarząd Dróg Miejskich odpowiedział, że “nie ma możliwości wprowadzenia segregacji pasów ruchu, ze względu na brak wystarczającej szerokości jezdni na łącznicy”.

Teraz drogowcy przeanalizują możliwość poprawy komunikacji w tych miejscach, tak aby „turbina” przy ul. Portowej i zjazdy z al. Nowaka-Jeziorańskiego na tereny KSSE były bezpieczniejsze i nie korkowały się.

– Ronda turbinowe są coraz częstszym elementem gliwickiego układu drogowego, dlatego zależy nam, aby były one jak najlepiej rozwiązane i czytelne dla kierowców – podkreśla Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

– Po kilkunastu miesiącach od uruchomienia węzła DK 88, czyli alei Nowaka-Jeziorańskiego, z Drogową Trasą Średnicową i ul. Portową wiemy, że sprawia on kierowcom trudności. Chcemy to zmienić. Zamierzamy zlecić opracowanie wariantowej koncepcji poprawy jego funkcjonowania – zapowiada rzecznik prasowy ZDM-u.

Projektant będzie miał do przygotowania trzy warianty rozwiązań.

– Pierwszy wariant zakłada korekty, które mogłyby zostać wprowadzone przy jak najmniejszej ingerencji w stan obecny. Drugi opiera się na niewielkiej przebudowie ronda turbinowego, a trzeci – na wprowadzeniu generalnych zmian – wyjaśnia Jadwiga Jagiełło-Stiborska.

Po opracowaniu wariantów zostaną one poddane analizie i weryfikacji zarówno ze względu na rozwiązania techniczne i ekonomiczne, jak i wpływ na środowisko. – Wybór ostatecznej wersji pozwoli na dalsze plany, czyli decyzję, kiedy dojdzie do zmian i za ile – mówi rzecznik ZDM-u.

Oprócz usprawnień na węźle tworzonym przez DK 88, DTŚ i ul. Portową drogowcy planują także przebudowę połączeń DK 88 z ul. Wyczółkowskiego. Znalezienie nowych rozwiązań dla tych skrzyżowań ma kosztować prawie 109 tys. zł.

(żms)/MSI
fot. M. Baranowski (Mosquidron)/UM Gliwice, 24gliwice/MF

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
rocki
rocki

Jeden “geniusz” to zaprojektował, drugi “geniusz” to zatwierdził. Obaj zarobili. Kto zapłacił? M.in podatnik. Najgorsze, ze nie ma na to siły.

NOTES
NOTES

To “tylko” korupcja. NIK twierdzi, że na Górnym Śląsku występuje 3 razy częściej niż w innych regionach. W normalnym mieście z uczciwym zarządem i radą miejską taka zapowiedź ZDM skończyłaby się doniesieniem do prokuratury. A tu rąsia rąsię myje i przekazuje pliki banknotów. Potem patrzysz w jakim luksusie żyją miejscy urzędnicy i nie możesz pojąć z czego to mają, bo przecież nie z etatu urzędnika. Kiedyś co roku przeciw korupcji w urzędach protestowało ultra prawicowe stowarzyszenie Koliber, ale po paru akcjach prezes gliwickiego oddziału postanowił korzystać z finansowania urzędu miejskiego dla swojego portalu i gazetki propagandowej, która razem z MSI… Czytaj więcej »

Silesian
Silesian

Którzy i jakie LUKSUSY? Nazwiska, nie ogólniki….

Silesius
Silesius

Ciemny czy ślepy? Frankiewicz, multimilioner, na posadzie samorządowej, który w normalnym biznesie nie przeżyłby pół roku. Może być na początek? Wybrani urzędnicy z dobrymi adresami zamieszkania w zasobach UM. ZDM – spółka miejska bez limitu finansowego, którego dyrektorka co roku “naprawia” własne fuszerki i o dziwo żyje bez stresu. Uposażenia prezesów i kadr kierowniczych w miejskich spółkach, których zazdroszczą urzędnicy w miastach wojewódzkich. W dodatku dwie stacje ładowania samochodów elektrycznych mają (albo już są) powstać na terenie ZDM i UM. Kogo z urzędników stać na takie auta, jeżeli wg danych statystycznych urzędnicy państwowi i samorządowi są najgorzej wynagradzaną grupą społeczną.… Czytaj więcej »

Oko
Oko

Dość tego, do sądu Panie Frankiewicz tego człowieka

Szkiełko i to grube
Szkiełko i to grube

Straszenie sądem niepokornych już było. Pomyliłeś reżim.

szczur śmietnikowy
szczur śmietnikowy

Właśnie. Nikt nie ma prawa bezkarnie obrażać ludzi władzy, którzy nie śpią, nie jedzą, tylko robią społeczeństwu dobrze.

Jarek
Jarek

Ja bym cię podał do sądu na miejscu urzędników związanych z tym projektem , to co piszesz jest karalne, cywilne za naruszenie dobrego imienia

poruszona
poruszona

Naruszenie czego ??

troskliwy
troskliwy

Tak jak ten co kapował Owsiaka za słowo na “k”, a sam używa i na “k” i na “p”?

NOTES
NOTES

Dla porównania jak się wydaje publiczne pieniądze: Politechnika Śląska przygotuje koncepcję Kolei Metropolitalnej dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Koszt to 233 tys. zł. Jak to się ma do opracowania koncepcji przebudowy dwóch zjazdów drogowych w Gliwicach za 109 tys. zł? Ktoś to wytłumaczy?

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@NOTES. Jak “sprawnie” i szybko prywatny inwestor zmienia projekt budowlany można pooglądać na ulicy Jasnogórskiej 3, przy budowie Rezydencji Viridi. Początkowo stary budynek wpisany został w nową bryłę apartamentowca. Ze względu na “zły stan techniczny” budynek został rozebrany. Jestem pełen podziwu dla inwestora, że tak szybko zmodyfikował projekt budowlany, bo obecnie na placu budowy jest spory wykop. Dziura jak ….spora dziura. Jak miały przebiegać prace z parkingiem podziemnym gdyby okazało się że budynek jest w dobrej kondycji? W dobrej kondycji był, tylko przeszkadzał. Tego urzędnicze oczka nie widzą i nie widziały.

black_horse
black_horse

To wydaje się być świetny sposób na przytulenie co kilka lat sporej ilości kasy. Spartolmy coś, a potem będziemy poprawiali. Patrz również pajączek.

Zorn
Zorn

To nic nowego. ZDM tak działa od początku istnienia. Warto sobie przypomnieć cyrk z nową siedzibą ZDM, która w fazie projektowej podrożała 3-krotnie!

skrupulatny
skrupulatny

Nie tylko ZDM. Cała administracja tak działa

Beton
Beton

@black_horse
Szkoda, że mogę Ci dać tylko jednego plusa. Trafiłeś w dychę…

heli1b
heli1b

– Po kilkunastu miesiącach od uruchomienia węzła DK 88, czyli alei Nowaka-Jeziorańskiego, z Drogową Trasą Średnicową i ul. Portową wiemy, że sprawia on kierowcom trudności. …”
No nie mogę normalnie !!!
Pięknie powiedziane pani złotousta manipulantko słowem. Co powiedzieć żeby nie wyszło “DALIŚMY DOOPY NA CAŁEJ LINII PONIEWAŻ JESTEŚMY ZLEPKIEM DYLETANTÓW”? Należy powiedzieć o węźle “sprawia on kierowcom trudności.”

Adam
Adam

Człowieku, zostaw dla swojej starej takie wypociny.

Owl
Owl

Zdaje mi sie, ze 24gliwice i internauci pisali o tym, iż jest tam za wąsko i brak by-passow na etapie budowy, no ale urzędnik wie lepiej. Prosba do redakcji, ustalcie jakie wyksztalcenie i specjalizację ma zarzad ZDMu?

Znam
Znam

To są ludzie z układu towarzyskiego, kształceni na Politechnice Śl. Podkreślam, że kształceni, bo o wykształceniu chyba nie ma mowy.

Oko
Oko

A ty jakie skończyłeś studia, kim jesteś? Że śmiesz ich obrażać?

Marx
Marx

pisali to od razu jak pokazał się projekt, _zanim_ zaczęła się budowy i prawdopodobnie zanim ogłoszono przetarg na budowę.

Bobson
Bobson

Ludzie nie potrafią jeździć, a co to jest by-pass, po to chyba nie po drogowemu, normalnie to pomost.

Patrol
Patrol

ZDM coś spartolił i musi naprawiać? To nie do wiary!!! Tylko kasa płynie z rączki do rączki. PRUiM znowu się nachapie.

Marx
Marx

A najlepsze że jeszcze przed wybudowaniem tych rond wszyscy pisali że będą niewydolne. Ale UM się upierał że projektant wszystko obliczył. Może tymi 100ml obciążyć projektanta?

ers
ers

Dokładnie. Cała masa ludzi to widziała od samego początku, jedynie oni teraz udają głupa. Tak standardowo po gliwicku.

aldebaran
aldebaran

Gdyby były skrzyżowania to byś pisał, że ronda trzeba. Masz ronda to dalej narzekasz. Może inteligentne światła byś chciał?

Marx
Marx

rondo jest ok. Tylko te ronda są za małe. A łącznice za wąskie. Było ówcześnie wiele pomysłów jak ruch usprawnić, niestety “wiedzieli lepiej”. Tak jakby trudno było się domyślić, że skrzyżowanie dwóch bardzo ruchliwych dróg będzie generować duży ruch. I udowadniali że nie ma miejsce. A teraz jakimś cudem miejsce się znajdzie.

Adam
Adam

Tak! Zróbcie światła, zobaczycie jak będzie lepiej :) a remont potrwa z rok i juz mi was żal, janusze,którzy sie znacie na wszystkim

Krzysztof
Krzysztof

Nie światła, tam powinna być tzw. “koniczynka”.

Marx
Marx

co wy z tymi światłami, pogięło was?

Urko
Urko

Pani Jadwigo . Podpowiem . Za kompletną darmochę . Tuż obok zjazdu z DK 88 na ul. Portową rośnie kilkadziesiąt drzew .
Ich wyrżnięcie załatwi problem .

szczur śmietnikowy
szczur śmietnikowy

No i tu leży sedno. Drzewa w mieście to chwasty i zagrożenie. Tylko ciemny lud tego nie rozumie. Na szczęście drogowcy to rozumieją.

krzysztof
krzysztof

patałach który zatwierdził GNIOTA teraz niech zapłaci z własnej kiesy-i się nauczy, a tak faktycznie to winny jest frankiewicz on zarządza miastem i funduszami i oczywiście poprawkami poprawek za kasiorkę mieszkańców.

Imiu
Imiu

symulację ruchu robili pewnie w Paincie ale decydenci i przyjmujący oddany PROBLEM go po prostu zatwierdzili, najwyżej się poprawi jak to jest w zwyczaju, pieniendze nie grają roli, no chyba że oni by mieli za coś odpowiadać to wtedy nie ma winnych, łoni mielili dobrymi chęciami

Bartek
Bartek

A tak prawdę powiedziawszy to szkoda wydawać kasę z budżetu miasta dla poprawienia nastroju mieszkańców miast ościennych i dalszych miejscowości którzy w godzinach zmiany w strefie mają chwilową niedogodność z jej opuszczeniem lub wjazdem do niej. Dla mieszkańców Gliwic to mało istotne utrudnienie wobec istniejących alternatyw. Jestem mieszkańcem os. Kopernika a więc w sąsiedztwie omawianego skrzyżowania i jakoś nigdy w sposób większy nie odczułem niedogodności. A kasa ma iść z budżetu miejskiego. Może lepiej zająć się Zachodnią obwodnicą miasta. To pełniejsze dla mieszkańców Gliwic zadanie finansowane przez budżet miasta.

ja234
ja234

No niesamowite, urzędasy naprawią to co mogło być zrobione dobrze od razu.No, ale do trzech razy sztuka.Tradycyjnie glajwice na wstecznym.
Wybory, wybory, idą…
Tak czy siak wietrzenie urzędasów pilnie potrzebne…jeżeli pisior wygra to zrobi tornado w urzędach…

ers
ers

Tak tak, a pisior zrobi tornado wrzucając swoich, jeszcze nieudolniejszych. Znajdzie się robota dla bratanka czy innego wujka który marnuje się w aptece czy za kasą w sklepie z butami.

Marx
Marx

i oczywiście pierwsze co zrobi to rozwali budżet, zaciągnie długi, rozwali całą zaoszczędzoną kasę. Bo choć wiele można zarzucić prezydentowi, to ekonomicznie niewiele miast w Polsce może się równać Gliwicom.

Pokit
Pokit

Że niby Frankiewicz zatrudnia samych orłów i nie zadłużył miasta na budowę misia?

Marx
Marx

tyle że miasto ma takie dochody że nie zbankrutuje. A zobacz jak cienko przędzie np Bytom czy Sosnowiec, gdzie ekipy zmieniają się co chwilę.

Pokit
Pokit

Te miasta tez nie bankrutują. Ale w czym Bytom czy Sosnowiec są gorszymi miastami od Gliwic dla mieszkańców? Bez palmiarni czy hal sportowych w każdej dzielnicy można żyć, a bez dobrej komunikacji miejskiej masz pierdyliardowe wydatki na poprawianie w nieskończoność ciągle za wąskich dróg, “złych” skrzyżowań i za małych rond. To że Gliwice mają dochody to jedno – drugie na co je wydają, a wydają głupio. Pewnie z tego powodu nie widać, żeby do Gliwic masowo przeprowadzali się mieszkańcy śląskich miast za to widać masową ucieczkę gliwiczan.

Marx
Marx

a do ktorego to miasta sie masowo wprowadzaja? bo z tego co wiem problemy demograficzne zwiazane maja inne zrodlo niz zarzadzanie miastem.

>>>
>>>

Tak? A jakie maja źródło?

Poko
Poko

Właśnie dlatego nie rozumiem tego,, hejtu,, w kierunku Zabrza. Miasta które posiada całkiem dobrą opiekę zdrowotną, ofertę kulturalną, komunikację jednak lepsza niż Gliwice. Pozdrawiam wszystkich

>>>
>>>

Wszystko, co wymieniłeś Zabrze posiada lepsze. Można dodać do tego jeszcze, że jest tańsze i lepiej rozpoznawalne. Jak w wojsku mnie pytali – gdzie są te Gliwice? mówiłem – koło Zabrza. Tak, Gliwice to miejscowość koło Zabrza i coraz gorzej na jego tle wypadają. Począwszy od jakości powietrza, na stadionie i jakości drużyny ze słowem Zabrze w nazwie kończąc.

Imiu
Imiu

Każdy normalny użytkownik widział te błędy które nie są błędami ponieważ to są standardy Gliwickie.
Poszerzyć skręt w prawo i namalować linie oddzielające pasy no i gdzie mam podać swój nr konta żeby zgarnąć 109 000 PLN NETTO? Aaa za resztę co te melony będą dzielić możecie rozdzielić między swymi synami, córkami czy innymi ujam.

na tych rondach są źle postawione znaki, te przy skręcie na rondzie od razu w prawo.
Na YT już to ktoś z nauki jazdy poruszał. W sumie pewnie w całych Gliwicach tak jest gdzie jest rondo turbinowe.

Anomin
Anomin

“Poszerzyć skręt w prawo i namalować linie oddzielające pasy no i gdzie mam podać swój nr konta” 2 miesiące temu tu jeden ktoś pisał, tak: “Wystarczy zablokować przejazdy przez rondo tak, aby połączyć je w jedno duże. Wtedy masa zjeżdżająca z Dtś na 88 jedzie prawym, ci co jaką z dtś na portową lewym pasem ronda. Zlikwidować rozdział na 2 pasy zjazdu z 88 na dtś (nakaz jazdy w prawo, na drugie rondo. tam nawrotka i dalej na dtś. tym sposobem mamy cały czas drożny zjazd z 88 na dtś praktycznie bez kosztowo” no, tak to było napisane, ja tego… Czytaj więcej »

waw
waw

Bezpośredni zjazd z 88 (jadąc z Kleszczowa) na DTŚ kierunek Katowice wiele może poprawić.
Budowa niezależnego zjazdu omijające rondo mieści się w możliwościach finansowych Gliwic.

set
set

nie rozumiem jak to poprawic…czy na etapie planow nikt nie widzi roznicy?…ach tak zapomnialem ze teraz projektant widzi tylk ocos na symulacji komputerowej…przez co kiedy budujemy chodniki mamy laternie na srodku przejscia…i to nawet dla pieszych…cyrk jaki wyprawia sie przy nowych inwestycjach mnie nie dziwi…bo kazdy go widzi od lat…budowa rond w Gliwicach – nowych – gdzie mamy pola hektary miejsca…minimalizuje sie do micro przejazdu gdzie nawet autobus ma problem…bywamy na swiecie, bywamy w innych miejscach kraju…jak mozna budowac tak male ronda…ano mozna…mniej asfaltu pojdzie…a wybrukowanie miasta w okolicach Rynku nie do poprawy…? dzis mozna wyfrezowac wszystko…niemal do zera…przejdzcie przez… Czytaj więcej »

sin city
sin city

Ale dziwi mnie, że miejski niedorzecznik nie wy&rał jeszcze czegoś w stylu:
“…jest to celowy zabieg mający ograniczyć ilość napływających do miasta samochodów, bo jak wiadomo większa przepustowość dróg to większe korki. Dzięki takim nowatorskim rozwiązaniom jak wąskie gardła, udziwnione wyznaczanie pasów, absurdalnie nadmiarowe oznakowanie i kanalizowanie, czerwone fale itp. wdrażanym przez fachowców z ZDM, zjawisko ogólnomiejskiego korka omija nasze wspaniale zarządzane miasto…”

Minona
Minona

po czy zadowolony, poklepał siebie samego po ramieniu – w imieniu swojego pana – po czym rzucił sobie coś z pańskiego stołu … Jarzebowski jest gość nie ma bata :)

Page
Page

Ja pamietam, jak,we wrześniu 2014 kladli tam asfalt i malowali pasy, to juz wtedy ludzie, na tym forum,odrazu pisali,,że jest to źle zapprojektowane i ze powinien byc osobny pas, od wyjazdu z Areny w kierunku ronda.

Paweł
Paweł

A wystarczyło na początku zrobic bezpośredni zjazd nad Kłodnicą z DK88 na DTŚ i wtedy cała strefa płynnie włączała by się do ruchu – wydaje mi się że było to rozwiązanie ewidentne biorąc pod uwagę natężenie ruch związane z obsługą KSSE

Miinona
Miinona

To widział każdy, kto ma trochę oleju w głowie. Ale wtedy znajomy królika nie zarobił by na koncepcji poprawiania – a tak, możesz poprawić coś co można było zrobić od razu i zarobić podwójnie, albo być frajerem i zrobić od początku porządni – taki kraj – niech żyje “krul” i “gliwickie stany”!!

TemuMisiu
TemuMisiu

– Powiedz mi, po co jest ten mis? – Właśnie, po co? – Otóż to. Nikt nie wie po co i nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa To jest Miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie – mówimy – to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu. I… Czytaj więcej »

Widziane z Gliwic.
Widziane z Gliwic.

Gratuluję …………. i pozdrawiam. B.

Michal
Michal

Pamietam, ze zaraz po pokazaniu wizualizacji DTS napisalem swoja opinie I wszyscy sie na mnie rzucili. ze nic mi sie nie podoba I ze najlepiej zebym sie do Zabrza przeprowadzil. Teraz juz widac ze mialem racje…a pisalem ze:
– DTS powinna wchodzic w tunel juz kolo Politechiki Slaskiej I konczyc sie dopiero za palmiarnia.
– zjazdy z DK88 powinny byc bezkolizyjne w kazda strone

Oczywiscie dalo sie tak zrobic I teraz nawet widac ze trzeba bylo tak zrobic. Niestety, znowu jakis ekonomista rzadzi projektami tak kluczowymi dla miasta. Zawsze trzeba patrzyc na takie inwestycje przyszlosciowo.

A teraz….to juz musztarda po obiedzie

gmG
gmG

I słusznie rondo czasem pomaga ale tu nie powinno być kolizji strumieni ruchu . Tym bardziej że wcześniej rozpirzyli kawał DK 88…

Maź von Plauen
Maź von Plauen

Pani Jadwigo ! Kiedy kompleksowy remont ul. Jagiellońskiej. Kompleksowy ! Taki na miarę tony zgromadzonej dokumentacji.Nie fragmentaryczne powierzchni plackowanie czyli przedwyborcze ściemnianie ?

Marx
Marx

piszesz nie na temat

aldebaran
aldebaran

On pod każdym tematem dotyczącym prac drogowych dostaje białej gorączki i wydaje mu się, że to o ul. Jagiellońskiej

Rozum
Rozum

I dobrze,że pyta. Wszystkie drogi przecież prowadzą do Jagiellońskiej

Hedwis
Hedwis

Maziu, paziu czy tam maksiu, zadzwon w koncu do mnie.nr znajdziesz na stronie zdm.pogadamy o jagiellonskiej

Adam
Adam

zrobić inteligentne światła, to ustabilizuje sytuacje :)

Bobson
Bobson

Ludzie to jest super rondo (najlepsze w Gliwicach), jeżdżę tam tędy codziennie kilka razy. Niestety ale kierowcy nie znają zasad ronda turbinowego i to jest problem, nie potrafią się ani po nim poruszać (nagminnie zmieniają pasy na rondzie) oraz na nie wjeżdżać szczególnie Ci którzy zjeżdżają z 88 od strony strefy i chcą jechać na Katowice – wystarczy przejechać przez prawy pas na Łabędy dosłownie 2 m i jechać swoim, nie należy się bać że ktoś zjeżdża z DTŚ on nie ma hiper napędu i nie wjedzie w nas, a my tylko przejeżdżamy przez jego pas co trwa pół sekundy.

Anomin
Anomin

Jak to budowali wiedzialem, że to sie nie sprawdzi, bo jest to rozwiązanie ponad lokalne umysłowe możliwości, zamysl jest dobry, ale lokalsi potrzebuja rozwiązań najprostszych z najprostszych ( i ZDM to rozumie – ŚWIATŁA :-))… samo rondo to już jest przecież wyzwanie.
Na YT jest film gdzie lokalsi z Tarnowa testują próbne 1 rondo turbinowe ;-)…

Nie wiem po co budują kolejne rondo turbinowe na obwodnicy…

Adam
Adam

Tam nie jest tragicznie, pamietam, że do ronda w Katowicach można było stać i 60 minut, tutaj tylko 10, i to w godzinach szczytu. Znacznie gorsze są bramki na autostradzie, których państwo nie chce zlikwidować. A te bzdury, że to ZDM spartolił, to sobie możecie między bajki włożyć. Oni są odpowiedzialni z budowę obwodnicy między daszyńskiego i rybnicką, ale nie za to.

Antonio
Antonio

Co Ty wiesz…w nogach śpisz.,.

Beks
Beks

Jeden logiczny komentarz