Powstaną cztery nowe odcinki dróg rowerowych. ZDM ogłosił przetarg na projekt

Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach ogłosił przetarg na projekty planowanych dróg dla rowerów. W ramach 4 zadań ma zostać zaprojektowane łącznie 2,6 km tras.

O planowanych inwestycjach poinformowała Gliwicka Rada Rowerowa.

Zamówienie publiczne „Wykonanie dokumentacji projektowych przebudowy dróg w Gliwicach” obejmuje m.in. rozbudowę odcinków ul. Jana Pawła II i Nowy Świat o szlak dedykowany użytkownikom jednośladów.


W ramach dwuetapowego zadania zaplanowano budowę drogi dla rowerów od Katedry do Teatru Miejskiego, gdzie połączy się z rowerową al. Sikornik. Łączna długość odcinka to 800 m

– pisze Tomasz Herud, prezes stowarzyszenia GRR.

Oprócz tego ciąg dla jednośladów ma powstać wzdłuż ulicy Knurowskiej między skrzyżowaniami tej drogi z ulicami Chmielną i św. Brata Alberta (400 m), a także wzdłuż ulicy Kujawskiej od wiaduktu A1 do mostu nad rzeką Kłodnicą. Będzie to uzupełnienie trasy do Sośnicy o odcinek o długości 500 m.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]W przyszłości rozbudowany miałby zostać odcinek przy ulicy Portowej.[/perfectpullquote]

Przewidziana jest tam budowa ciągu pieszo-rowerowego na długości od posesji 74 do ul. Kanałowej w Gliwicach. Długość brakującego odcinka wynosi 900 m.

– Najpilniejszą potrzebą rowerową w Gliwicach jest połączenie wszystkich dzielnic Gliwic i miejscowości sąsiednich z centrum Gliwic. Te 4 zadania bardzo dobrze wpisują się w tę potrzebę, ponieważ wydłużają nieukończone jeszcze trasy rowerowe do Łabęd, Sikornika, Sośnicy i sąsiedniego Knurowa. Z niecierpliwością czekamy na ich realizację – komentuje Tomasz Herud.

Projekt w oparciu o nowe standardy

Jednym z wymagań przetargu jest zgodność ze standardami kształtowania infrastruktury rowerowej, opracowanymi na zlecenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w grudniu 2018. Tym samym będzie to pierwszy projekt w Gliwicach (a być może nawet w całej GZM) opracowany zgodnie z nowym wytycznymi.

(żms)/GRR.org.pl
fot. Gliwicka Rada Rowerowa