Przebudowa ulic Jagiellońskiej i Zabrskiej ma się rozpocząć w tym roku. Szczegółów wciąż nie znamy

Sprawa tego remontu nieustannie się odwleka i mimo zapewnień, że ruszy on jeszcze w tym roku, wciąż nie wiadomo, który odcinek będzie objęty robotami drogowymi.

Najpierw remont ulic Jagiellońskiej i Zabrskiej był niemożliwy, ze względu na ich kluczowe znaczenie podczas budowy Drogowej Trasy Średnicowej. Po oddaniu DTŚ w 2016 roku, ta przeszkoda zniknęła, ale zamiast remontu otrzymaliśmy zapewnienia, że roboty rozpoczną się w 2017 roku. Tak się jednak nie stało.

Ponad rok temu, w lutym ZDM zapewniał, że prowadzone są prace projektowe dla zadania “Przebudowa ul. Jagiellońskiej (na odcinku od ul. Dworcowej do ul. Konarskiego) i ul. Zabrskiej (na odcinku od ul. Jagiellońskiej do wiaduktu PKP) wraz z przebudową skrzyżowania ul. Zabrskiej, Hutniczej i Bł. Czesława w Gliwicach”.

Jak długo kierowcy będą jeszcze jeździć po dziurach i nieczynnym torowisku w dalszym ciągu jest trudne do ustalenia.

– Ciąg ulic Jagiellońskiej i Zabrskiej przewidziany jest do przebudowy, której realizacja odbywać się ma etapami. Na rok bieżący przewidziany został etap I i obecnie analizowany jest jego zakres, bowiem wybrany do przebudowy odcinek ul. Jagiellońskiej lub Zabrskiej musi dać się wyodrębnić pod względem technicznym, jako spójny funkcjonalnie fragment infrastruktury drogowej wraz z występującymi na nim sieciami uzbrojenia – informuje Anna Gillner, Dyrektor ZDM w Gliwicach.

Rowerzyści nie do końca zadowoleni

Przy okazji remontu wzdłuż ulicy Zabrskiej ma powstać infrastruktura rowerowa. W opinii działaczy Gliwickiej Rady Rowerowej, została ona zaprojektowana w sposób nieprzyjazny dla użytkowników.

– Na odcinku 500 metrów mamy 5 przejazdów dla rowerzystów (w tym 3 z sygnalizacją świetlną) oraz 3-krotną konieczność skrętu o 90°. Każda z tych przeszkód oznacza w praktyce konieczność znaczącego zwolnienia lub całkowitego zatrzymania i później rozpędzenia się na nowo. W przypadku jazdy z centrum na Zatorze sytuacja jest jedynie odrobinę lepsza (4 przejazdy (w tym 2 ze światłami) i 1 skręt o 90°) – komentuje Tomasz Herud z Gliwickiej Rady Rowerowej. Jak pisze w serwisie grr.org.pl, jeszcze nie jest za późno, aby projekt zmienić tak, aby Zabrska była przyjazna dla wszystkich uczestników ruchu, a nie tylko dla wybranych.

Żaneta Mrozek-Siewierska

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
hmmm
hmmm

“Każda z tych przeszkód oznacza w praktyce konieczność znaczącego zwolnienia lub całkowitego zatrzymania i później rozpędzenia się na nowo.”

To z jaką przelotową prędkością mają zamiar jeździć po drogach rowerowych niekolarze? Chyba, że nie każdy rowerzysta będzie miał prawo użytkowania tej trasy. Czy to dzieciak czy też dziadek 80 letni.

Pikanterii dodaje fakt, że niedługo primaaprilis. No i wybory.

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Kolejna kiełbasa przedwyborcza

Filip z Konopii
Filip z Konopii

A ja gorąco wierzę, że tak jak obiecali “roboty rozpoczną się jeszcze w 2017 roku”.
Obiecali przecież.

heli1b
heli1b

” Każda z tych przeszkód oznacza w praktyce konieczność znaczącego zwolnienia lub całkowitego zatrzymania i później rozpędzenia się na nowo.”
Co mają powiedzieć zmotoryzowani skoro cała ich jazda po G-cach, dzięki “innowacyjności” ZDM-u, składa się wyłącznie z ruszeń i zatrzymań? O polityce proekologicznej nie mówiąc.

ja234
ja234

Heli, powinieneś wiedzieć, że jeżdżenie auteczkiem to mieście polega na zatrzymywaniu się i ruszaniu. Dobrze, że nie można rozwijać większych prędkości, wtedy różnej maści idioci (“mistrzowie prostej”) pędziliby na łeb na szyję. Poza tym dużo czasu zabiera dojazd, parkowanie.
Jeżdżenie auteczkiem jest dla tych którzy mają dużo czasu.

heli1b
heli1b

Owszem, ruszanie, zatrzymywanie, skręcanie jest nieodzowną częścią frajdy zwanej prowadzeniem samochodu. Jednak generowanie ich w nadmiarze, a w Gliwicach z tym mamy do czynienia, jest działaniem na szkodę środowiska.

Cookie Monster
Cookie Monster

Fajnie by bylo gdyby te dziury w koncu polatali, ale czy to wylacznie gadanie wyborcze ?

Urko
Urko

“W planach mam, w planach ” …

Blee
Blee

W planach mamy plan, aby zaplanować w przyszłości planowanie inwestycji pt. “Zaplanowanie przebudowy…”

rocki
rocki

Następne obiecanki za 4 lata. A co tras rowerowych to nie należy się spodziewać niczego dobrego gdyż nasz geniusz nad Kłodnicki nie lubi zieleni, rowerzystów, a nawet ludzi…co udowadniał przez ostanie dekady i udowadniać nadal będzie dzięki uprzejmości gliwickiego elektoratu.
Udanych, zdrowych Świąt Wielkiej Nocy życzę :)

heli1b
heli1b

Czytaj – Nie mamy koncepcji na sensowny kształt tej okolicy, daliśmy ciała najpierw z placem po hucie, później z budynkiem dyrekcji i w ogóle nie ogarniamy tego wszystkiego
Więc skończy się na picówie.

Max von Plauen
Max von Plauen

PiSiory rodakom serwują na Święta do dyskusji program Cela + (Kapica) Frankiewicz natomiast trąbami swoich trytonów czyli Stiborskiej i Gillnerowej podaje przedwyborczy pasztet.Oczywiście REMONTU W TYM ROKU NIE BĘDZIE .Ale zawsze kilku z demencją starczą kresowiaków w pic Franka uwierzy.Bo w coś wierzyć należy.Wesołego dyngusa gliwiczanie !

PIOTR
PIOTR

od kresowiaków **** trzymaj się z daleka

ja234
ja234

Urzędasy jak zwykle mają antykoncepcję.Może przebudują tą drogę…kiedyś, albo i nie.
Gliwickiej masie rowerowej( czy jak się to nazywa) skręt o 90 stopni to nic nadzwyczajnego, trzeba umieć jeździć na rowerze i nie pędzić na łeb na szyję.

Jan
Jan

Jakby Frankiewicz chciał wyremontować te najbardziej zniszczone ulicę to dawno, by już to uczynił. Odkładanie z roku na rok tej inwestycji.

Sas
Sas

Wybory powinny byc codziennie wtedy… Czas zmienic krola Gliwic na nowego wladce. Dobrze, ze wolna elekcja juz w tym roku…

Loko
Loko

Znasz jakichś kandydatów na władcę Gliwic, bo ja nie.

treya50
treya50

Ludzie toż to Prima Aprilis !!!

Darek
Darek

“Rowerzyści nie do końca zadowoleni..”
Ja pier…., jak zwykle.
Też jeżdżę na rowerze, ale po mieście?
Ja tam wolę ścieżkami w lesie i w polach

Cc
Cc

“Absurdy drogowe” z TVN turbo, już czekają!

black_horse
black_horse

Halo, redakcjo. Już dawno po 1 kwietnia. Gdzie jest sprostowanie tego prima aprilisowego newsa ?

beton
beton

Ludzie. Nikt jeszcze nie widział projektu, o koparce na miejscu remontu nie mówiąc, a podniecacie się stronniczymi wypowiedziami ze strony ZDM i Rady Rowerowej. Remont jest zapowiadany od dawna, a układ ulic w Gliwicach jest taki, że skrzyżowania pojawiają się często. To co, zlikwidować część ulic w ogóle, czy budować tunele zawieszone na ziemią dla rowerzystów ? Sam lubię pojeździć na rowerze, ale roszczeniowa postawa Państwa z Rady Rowerowej, która ujawnia się zawsze tam, gdzie pojawiają się jakieś remonty, niepotrzebnie psuje atmosferę. Idealne rozwiązania mogą powstać tylko tam, gdzie buduje się miasto od zera.

Sek
Sek

” została ona zaprojektowana w sposób nieprzyjazny dla użytkowników (…)”

Czy szanowny rowerzysta wygłaszający coś takiego jest niepełnosprawny ruchowo, czy umysłowo?

Ampuła
Ampuła

Jak każda organizacja utopijno-roszczeniowa, także Terrowerzyści Radzieccy walczą o swoje Wielkie Idee:
1. płaska Ziemia
2. drogi bez zakrętów
3. jazda bez zatrzymywania

Ala
Ala

Rowerzyści to nie święte krowy. Drogi są dla samochodów. Jak się nie podoba niech nie jeżdżą!

Teo
Teo

Uwierzę jak zobaczę wyremontowane.
A rowerzyści lepiej niech spierd…alają. Wystarczająco kłopotów mi narobili. Jak kolwik dziekować należy videorejestratorowi.