Ulica Piwna już wkrótce przejdzie metamorfozę. Przebudowa w tym rejonie, obejmująca również ulicę Hlubka, rozpocznie się w przyszłym roku. Prace, nakładem około 8 mln zł wykona wyłoniona w przetargu spółka komunalna PRUiM.
– W ubiegłym miesiącu podpisano umowę z wykonawcą i przekazano plac budowy. Trwają prace jednego z gestorów sieci – PWIK. Czas realizacji I kwartał 2023 r. – poinformowała Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. Po zakończeniu robót przez wodociągi, PRUiM przestąpi do realizacji zlecenia. Na wykonanie prac będzie miał 15 miesięcy. Nim je rozpocznie, będzie musiał zaproponować ich harmonogram, a także plan objazdów.
Organizacja ruchu – co się zmieni?
Przypomnijmy, że po zakończeniu dwóch inwestycji – przebudowy układu drogowego po południowej stronie dworca PKP oraz przebudowy ulic Hlubka i Piwnej – w tej części miasta zmieni się organizacja ruchu.
Zlikwidowana zostanie możliwość skrętu w lewo w ulicę Hlubka z ulicy Jagiellońskiej.
Pierwsza z tych ulic stanie się dwukierunkowa, z tym, że na skrzyżowaniu z ul. Jagiellońską z ulicy Hlubka będzie można wyjechać tylko w prawo.
Na ulicy Piwnej – w kierunku centrum – powstanie pas do lewoskrętu w nowy zjazd, jaki powstanie przy okazji budowy biurowców DL Prime. Inaczej też ruch pojazdów będzie przebiegał w obrębie samego placu Piastów.
Schematy organizacji ruchu w pełnym rozmiarze można obejrzeć tutaj:
- organizacja ruchu – skrzyżowanie ulic Hlubka i Jagiellońskiej
- organizacja ruchu – skrzyżowanie ulicy Piwnej i nowego zjazdu
- organizacja ruchu – ulica Piwna, Hlubka, plac Piastów
- organizacja ruchu – ulica Częstochowska
Wyjazd z kompleksu biurowego, droga rowerowa
W połowie grudnia na ulicy Piwnej przeprowadzono wycinkę rosnących tam drzew i krzewów. Było to prawdopodobnie nieuniknione, ze względy na planowany, końcowy efekt przedsięwzięcia.
Po stronie placu po niedoszłym Focus Parku, gdzie obecnie budowane są biurowce DL Prime, będzie biegła droga dla rowerów. W tym rejonie powstanie także wyjazd z budowanego kompleksu, wymagać to będzie m.in. przeniesienia zatoki autobusowej a także przesunięcia przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów. Przyszły wygląd inwestycji można zobaczyć m.in. na wizualizacjach zamieszczonych na płocie placu budowy wzdłuż ulicy Piwnej.
Wjazd na posesje dookoła
Przebudowa ulicy Piwnej i związana z tym zmiana organizacji ruchu nie wszystkim przypadnie do gustu. Konkretniej chodzi o mieszkańców kamienic położonych przy tej ulicy.
– Jadąc z centrum przez ul. ks. Herberta Hlubka będzie można skręcić tylko w prawo na ul. Piwną. Mieszkam na ul. Piwnej i przeważnie wjeżdżam (wszyscy zresztą z kierowców wjeżdżają w ten sam sposób bo innego wjazdu nie ma, a samochodów jest na podwórku dużo….jest 6 klatek schodowych 3; 5; 7; 9; 11; 13) na podwórko przy numerze 13. Jak każdy kierowca ustawiam się przy przerywanej linii by móc wykonać manewr skrętu – napisał Czytelnik w wiadomości do redakcji.
Po wprowadzeniu zmian nie będzie można skręcić w lewo na podwórko bo będą w tym miejscu cztery pasy, a na środku podwójna ciągła. Czy kierowcy mają zrobić „kółko”, objechać Forum, by wjechać na podwórko lecz tym razem skręcając w prawo?
– pyta gliwiczanin.
Zarząd Dróg Miejskich zmian w projekcie nie przewiduje. Potwierdza jedynie spostrzeżenia naszego Czytelnika.
– Mieszkańcy ul. Piwnej, po zakończeniu przebudowy (jadąc od strony centrum) nie będą mogli skręcić w lewo. Dojazd do posesji możliwy będzie od ul. Tarnogórskiej i Traugutta – poinformowała Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka ZDM Gliwice.

Nie tylko mieszkańcy ul. Piwnej 3-13 nie będą mogli skręcić w lewo, zmiany dotyczą także innych położonych tu nieruchomości
(żms)
fot. 24GLIWICE.PL/ŻMS
Fajnie że będzie remont, ale jak widzę plany tych wszystkich nowych sygnalizacji i wielu pasów ruchu to mi się płakać chce. Przecież to będzie trzeba zaraz na nowo przebudować jak w końcu przyjdzie władza myśląca współcześnie, a nie wyjęta z lat 70 XX wieku.
No ale tam gdzie światła by się przydały – czyli na zakręcie, to ich akurat brakło.
PRUiM S.A. Serio ???? Znowu oni ??? To wygląda conajmniej dziwnie.
Oni zawsze wygrywają „przetargi”
Co widać po zapadniętych włazach studzienek kanalizacyjnych w rok po oddaniu inwestycji
One, te studzienki zapadają się zgodnie z planem :-)
Trzebaby prześwietlić przetargi w ZDM Gliwice. Może ktos zawiadomi organy kontrolne.
Czy te biurowce mają zapewnione miejsca parkingowe dla wszystkich pracowników lub przynajmniej połowy pracowników ? Zobaczcie na miejsca parkingowe. Już niebawem klienci i pracownicy będą się wpychać po pobliskich trawnikach.
Jest jeszcze C.H Forum
Tak, wszyscy będą parkować na parkingu centrum handlowego.
W rejonie Piwna Plac Piastów – dworzec wycięto wszystkie drzewa, wszystkie!!! Ostała się jedna brzoza ale tylko dlatego że jest na prywatnej działce. Nawet jeśli coś tam zasadzą to minie z 30 lat zanim te drzewa osiągną względnie wyglądający kształt i wysokość! Na całym świece drzewa sadzi się na potęgę a infrastrukturę projektuje tak aby ratować to co rośnie w dany miejscu, u nas wycina się wszystko w pień. Serce mi pęka. Rejon średnicówki w centrum miasta wygląda jak krajobraz po wojnie. Wielka betonowa pustynia.
Nie tylko na świecie, w Polsce też już są miejsca niezapóźnione cywilizacyjnie tak jak auteczkobetonowe Gliwice.
„na ulicy Piwnej przeprowadzono wycinkę rosnących tam drzew i krzewów. Było to prawdopodobnie nieuniknione, ze względy na planowany, końcowy efekt przedsięwzięcia.”
O, i znowu te wycinki których „nie dało się uniknąć” bo… właśnie tak zaprojektowaliśmy :D Przyjęcie braku wycinek jako założenia projektu przekracza wyobraźnię UM, ale jak widać także dziennikarzy, a to już naprawdę szkoda :(
Jaaaasne. cały kompleks nowych budynków, w tym 100 metrowych biurowców mógłby przecież pozostać bez dojazdu, bo po drodze są krzaki.
No widzisz, musisz ******, nick zobowiązuje.
Jakoś na budowę dali radę zrobić dojazd z Jagiellońskiej, do tego jest brama przy torach, no i między drzewami szło 3 wjazd zmieścić.
To co mogło by się nie zmieścić to kretyńska zatoczka, no ale wedle fr@ncowych wytycznych prymat utrudniania ruchu autobusowego zobowiązuje.
PS: Przez budynek dyrekcji huty też będzie dojazd?
A jak dostac sie jadac od Zwyciestwa i Boh.Getta warszawskiego na Piwna? Skoro, jest zakaz skretu w lewo na Pl.Piastow oraz nakaz jazdy prost w Jagillonska, a z Jagiellonskiej nie mozna skrecic w lewo w ul.Piwna?
Skręcasz w lewo w Dubois aż do ronda, potem na Byliny i na wiadukt, Boch. Getta, rondo, Warszawską, Kolberga, Tarnogórska, Piwna, nadrobisz trochę drogi ale za to silnik nagrzeje się do temperatury roboczej, nie odłożą się w jego wnętrzu nagary, katalizator też odżyje, a to co nie wiele więcej wydasz na paliwo to z nawiązką zaoszczędzisz u mechanika.
Najmrocki boChaterem naszych czasów
Masz tam nie jechać. Zapomnij o Forum.
Kolejną ekwilibrystyką trzeba się wykazać, jadąc z części południowej (np. centrum) Gliwic na ul. Na Piasku. Szybciej będzie przez Zabrze.
Patrząc na zdjęcia przyszłych biurowców to faktycznie miejsc parkingowych tyle co nic.Znamy sytuację wokół UM trzy czwarte miejsce zajmują pracownicy a petenci jeżdżą w koło w poszukiwaniu miejsca
W nowoczesnym mieście miejsc parkingowych nie widać.
PS: UM to i tak pikuś w porównaniu do POBLISKIEGO sądu.
Tak proszę państwa wygląda centrum miasta Gliwice, w którym „przyszłość jest tu”, 30 lat po upadku tzw. „komunizmu”.
Komunizm nie upadł a tylko został celowo przekształcony w Eurokołchoz, w którym jest budowany plan Mitteleuropa w oparciu o doktrynę Andropowa, zmaterializowaną w postaci Nord Stream.
Trafiony zatopiony.
Cele powoli osiągnięte …
Chyba lądowaniu na 4 łapy.
No i tu pojawia się drażliwy temat czym się partii zasłużył prawie wieczny prezydent, bo za ładne oczy to się kariery wtedy nie robiło.
W której partii robi się karierę za piękne oczy ? Ostatnią taką była Samoobrona, chyba że się mylę ?
Drugi link schematu nie działa :(
No pieknie,a kiedy szpital,szpital!!!
Te wieżowce buduje prywatny inwestor a nie miasto. Radzę się najpierw dowiedzieć zamiast brać się do klawiatury.
Wincyj znaków drogowych proszę i pasów dla autek i takich różnych barierek żółto czarnych. Tego dziś brakuje gliwiczanom. Jest tak ich mało, że aż wstyd. O!
Policji w Gliwicach praktycznie nie ma. Zobaczcie jak na każdym zdjęciu można wyłapać nieprawidłowo parkujące samochody. Znak zakaz zatrzymywania a na parkingu stoi samochód. Przy pasach gdzie skończył się parking stoją samochody i co ciekawe one nie muszą płacić za parkowanie. Straż miejska ich nie usuwa stamtąd.
cyt”kierowcy mają zrobić “kółko”, objechać Forum, by wjechać na podwórko lecz tym razem skręcając w prawo?”
Kolejna ulica bez zieleni. Zieleń przeszkadza dewastatorom tego miasta. Wyciąć, wyrżnąć, ale od siebie nic. Ma być szeroko, wszystko w imię św. Przepustowości.
Chyba dostali rózgę z podwójnym prądem bo stal się cud i nasadzenia pojawiły się na Kochanowskiego.
Cóż, jedna mucha wiosny nie czyni.
Dobrze że Gliwice nabierają rozpędu inwestycyjnego na terenie tak zaniedbanym jak miejsce po hucie 1 Maja i przyległych ulic pamiętających czasy przedwojenne mała prośba do tych którzy projektują nowe rozwiązania aby chociaż trochę słuchali mieszkańców którzy na co dzień będą zmuszeni do korzystania z nowych rozwiązań infrastruktury komunikacyjnej
A ja jestem tylko ciekaw, co się później stanie, jak rzeczywiście na działce po byłej hucie ktoś wybuduje te planowane stumetrowe wieżowce i parę innych…?
Jest drogowe „Bizancjum”. Mogli jeszcze tramwaj środkiem puścić no i więcej znakuuuf!
„Biurowce” stawiają…jakieś firemki tam powynajmują biura i ile tych biur będzie stało puste.Zbędne jest taka liczba tych „biurowców”.
Glajwice-porażka jest tu.
Totalny bezsens, wyrzucone pieniądze w błoto. Dlaczego nie zrobią ul. Częstochowskiej jako dwukierunkowej? DK78 już tamtędy nie przebiega, a znacząco by to odciążyło pl. Piastów w kierunku na Rybnik, Pszczynską itp. Tylko że trzeba myśleć, aby to wymyślę. A w ZDM mają problem z myśleniem.
Dlaczego chcesz aby Częstochowska była dwukierunkowa a Dworcowa już nie ?
Nie napisałem że Dworcowa nie. Można również rozważyć taką propozycję. Może nie na całej długości, tylko np od Strzody do Mikołowskiej włącznie.
Fajnie, że w Gliwicach wystarczy zrobić drogę dla rowerów i wtedy zamyka się twarze ekologom, można wycinać drzewa, budować piękne biurowce.