SEO i content, czyli Mulder i Scully marketingu internetowego

Pamiętasz jeszcze serial „Z archiwum X”? Amerykańska produkcja zadebiutowała w rodzimej telewizji w 1996 roku. Polska publiczność pokochała przygody dwojga funkcjonariuszy FBI rozwiązujących zagadki, których często nie dało się racjonalnie wytłumaczyć.

Zmagania ze zjawiskami paranormalnymi stanowiły chleb powszedni dla detektywów. Oboje wykazywali zupełnie inne podejście do pracy i właśnie dlatego tworzyli zgrany zespół. Tym samym Mulder i Scully urośli do rangi ikon popkultury jako duet, który skutecznie doprowadzał wszystkie sprawy do końca.

Podobnie jest w przypadku SEO i treści. Pozornie mogłoby się wydawać, że oba segmenty pochodzą z dwóch różnych światów i zupełnie nie mogą ze sobą współgrać. Pojawiały się nawet publikacje sugerujące, że pozycjonowanie stron może zostać wkrótce wyparte przez content marketing. Jak sytuacja prezentuje się w rzeczywistości? Czy te dwa terminy wykluczają się wzajemnie, czy mogą współgrać w celu osiągania wspólnych korzyści? A może któraś z wymienionych jest ważniejsza w kontekście pozycjonowania stron internetowych?

Jaką rolę odgrywają treści?

W świadomości użytkowników internetu pokutuje przekonanie, że treści odnoszą się wyłącznie. Zakres znaczeniowy opisywanego podejścia zawiera również grafiki, nagrania głosowe, a także materiały wideo. Content umożliwia rozwianie wątpliwości użytkowników, a także stworzenie przyjaznego środowiska do funkcjonowania robotów Google.

Czym jest SEO?

Pozycjonowanie stron posiada znacznie bardziej techniczny charakter. Opiera się o optymalizację witryn w oparciu o wykorzystanie fraz kluczowych. Kluczową rolę odgrywa również pozyskiwanie wartościowych linków pochodzących z wiarygodnych źródeł zewnętrznych. Celem wprowadzenie poszczególnych podstron swojej witryny na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. W efekcie można zwiększyć liczbę odwiedzających na stronie internetowej, a tym samym poszerzenie rozpoznawalności marki i wykreowanie pozytywnego wizerunku.

W jaki sposób można połączyć SEO i content?

Każdy organizm potrzebuje pożywienia do życia. Ludzie potrzebują wody oraz pokarmu. Rośliny przeprowadzają proces fotosyntezy. Z kolei roboty Google żywią się tekstami. Każdego dnia filtrują one ogromne ilości treści w poszukiwaniu słów kluczowych i wprawnych zabiegów optymalizacyjnych. Nie ma ani krzty przesady w stwierdzeniu, że pozycjonowanie stron internetowych nie miałoby racji bytu bez wykorzystania ciekawych, merytorycznych opisów, które są dopieszczone pod względem technicznym.

Dodatkowo agencje SEO zajmują się pozyskiwaniem wartościowych linków. Najprościej będzie przygotować atrakcyjne teksty, które będą samoistnie udostępniane wśród zainteresowanych odbiorców. Dodatkowo można manualnie rozmieścić odnośniki w zewnętrznych źródłach cieszących się wysokim stopniem wiarygodności. Należy jednak pamiętać, że w tym przypadku lepiej postawić na więcej niż mniej. W końcu musisz mieć jakąś bazę, do której będziesz odsyłać pozyskanych użytkowników.

(materiał partnera)