Takie parkingi działają przy wielu marketach. Przeoczenie parkometru może być kosztowne

Stali klienci Lidla przy ulicy Toszeckiej wiedzą już, że parkowanie przy tym markecie wymaga pobrania biletu parkingowego. Inni jednak nie, więc ostrzegamy – pozostawienie tu pojazdu (i w kilku innych miejscach) może słono kosztować.

 

Chodzi o sklep Lidla zlokalizowany przy rondzie L. Kaczyńskiego. Na przestrzeni ostatnich miesięcy ustawiono tam parkometr, w którym, podobnie jak w Łabędach przy ul. Poezji, trzeba wydrukować bilet i wyłożyć go za szybą samochodu by nie płacić wysokiej opłaty za postój. Taki system ma uchronić market przed zajmowaniem parkingu przez kierowców niekorzystających ze sklepu. Inaczej nie byłoby tam miejsca dla klientów.

Parkowanie obsługuje firma APCOA Parking Polska. Jak informowała w sierpniu ub. roku, na terenie kraju miała już 800 parkingów.

W trosce o komfort naszych klientów podczas zakupów w sklepach Lidl, wprowadzono parkometry, aby Klienci mogli skorzystać z bezpłatnego parkingu podczas robienia zakupów. W zależności od operatora jest to czas od 1h do 1,5h – dokładna informacja zamieszczona jest nad biletomatem – wyjaśnia sieć LIDL Polska.


Parking został oznaczony na wjeździe oraz wyjeździe tablicami informującymi o „strefie płatnego postoju”. Bezpłatny bilet na czas wykonywania zakupów należy pobrać w automacie (bilet należy pobrać również w przypadku korzystania z miejsc dla osób niepełnosprawnych). Przy automacie znajduje się regulamin korzystania z parkingu – kontynuuje sieć handlowa.

Obsługą parkingów i parkometrów zajmuje się firma zewnętrzna, dlatego wszelkie roszczenia reklamacyjne związane z opłatami i obsługą parkingów należy kierować bezpośrednio do wskazanej w regulaminie lub potwierdzeniu opłaty firmy

– dodaje LIDL.

Odwołania od nałożonej opłaty należy składać do firmy APCOA (o ile mamy do tego podstawy – np. robiliśmy w owym czasie, gdy wystawiono nam wezwanie, zakupy w sklepie LIDL – zatem posiadamy na tę okoliczność paragon). Można to zrobić za pośrednictwem strony reklamacje.apcoapolska.pl lub tradycyjnym listem.

– Nieuiszczone opłaty dodatkowe mogą być dochodzone w drodze postępowania windykacyjnego na podstawie danych właściciela pojazdu uzyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców – czytamy na kwitku „Wezwania do zapłaty” jaki dostarczono do naszej redakcji.

– Opłata dodatkowa zostanie anulowana, jeżeli korzystający z parkingu w terminie do 7 dni wypełni formularz na stronie reklamacje.apcoapolska.pl i dołączy dowód zakupu w danym sklepie Lidl, wydany w okresie od pół godziny przed albo do pół godziny po wystawieniu niniejszego wezwania – napisano na wydruku „Wezwania”, które nosi numer bliski 771 tysięcy.

Gdzie jeszcze w Gliwicach znajdziemy takie parkingi?

Niezwrócenie uwagi na tablicę informującą o potrzebie pobrania biletu parkingowego i o płatnym parkowaniu z potrzeby uiszczenia opłaty nikogo nie zwolni. Szerzej opisywaliśmy podobną kwestię przy okazji sprawy drogiego parkowania przy przychodni zdrowia przy ulicy Cichociemnych: „Pułapka” na parkujących kierowców. Kto nie zauważy tablicy, może tu zapłacić nawet 500 zł

Dlatego warto zwracać uwagę na znaki i tablice, jakie pojawiają się przy parkingach. W przypadku sklepu Lidl przy ulicy Toszeckiej 7 parkomat, gdzie możliwe jest pobranie biletu, stoi tuż obok wejścia. Podobnie sprawa wygląda w przypadku sklepu Netto przy ulicy Lotników.

Z mapy zamieszczonej na stronie spółki APCOA wynika, że płatne parkowanie zapewniane przez tę firmę wprowadzono w naszym mieście w następujących lokalizacjach:

  • Lidl, ul. Pszczyńska 89,
  • Lidl ul. Poezji 5,
  • Lidl, ul. Toszecka 7,
  • Lidl, ul. Andersa 60,
  • Netto, ul. Lotników 78,
  • Kaufland, ul. Pszczyńska 64.

– Firma APCOA Parking Polska od wielu lat współpracuje z wieloma znaczącymi inwestorami, właścicielami nieruchomości oraz instytucjami publicznymi w całym kraju. Należą do nich galerie handlowe, hotele, lotniska, biurowce, parkingi miejskie, szpitale itp. Każdego dnia z zarządzanych przez nas parkingów korzystają tysiące osób w całej Polsce – czytamy na stronie Spółki.

– Wieloletnie doświadczenie na polskim rynku w zakresie zarządzania parkingami, profesjonalne i rzetelne podejście do klienta oraz sumienne wypełnianie zobowiązań wynikających z zawartych umów pozwoliło naszej firmie zmaksymalizować przychody z działalności parkingowej, przy jednoczesnym zadowoleniu Klientów i parkujących z oferowanych usług – zaznacza APCOA.

(żms)
fot. 24gliwice.pl/ŻMS