Trwa przebudowa gliwickiego lotniska. Po zrealizowaniu inwestycji będzie obsługiwać loty biznesowe

Modernizacja gliwickiego lotniska nie zwalnia tempa. Na nowej drodze startowej rozpoczęto budowę warstw konstrukcyjnych, kształtu nabiera również m.in. droga dojazdowa łącząca ul. Pilotów z modernizowanym obszarem.

Inwestycja na Trynku powinna być gotowa pod koniec października.

Modernizacja lotniska jest finansowana przez miasto, a realizowana przez miejską spółkę – Górnośląską Agencję Przedsiębiorczości i Rozwoju (GAPR). Wykonawca robót – wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów w Gliwicach – ma za zadanie m.in. budowę utwardzonej drogi startowej o długości ok. 900 m, drogi kołowania i płyty postojowej, a także wybudowanie parkingów, dróg dojazdowych oraz ścieżki rowerowej wokół lotniska.

– Prace postępują zgodnie z harmonogramem – informuje Sylwia Rudek-Matuszczak, dyrektor GAPR. – Aktualnie PRUiM wykonał już całość nasypów pod drogę startową i drogę kołowania oraz część podbudowy pod drogę dojazdową łączącą ul. Pilotów z modernizowaną częścią lotniska. Na drodze startowej rozpoczęto budowę warstw konstrukcyjnych. Gotowa jest część zbiorczej kanalizacji deszczowej, przygotowano także teren pod ścieżkę rowerową w nowym przebiegu.

W najbliższym czasie rozpoczną się pracę wiązane z układaniem odwodnienia liniowego drogi startowej i drogi kołowania oraz budowa części retencyjnej kanalizacji deszczowej.

Poza tym trwają prace geodezyjne i w niedługim czasie rozpoczną się roboty związane z budową płyty postojowej. Wykonawca rozpoczął również prace elektryczne związane z oświetleniem pasa startowego oraz drogi kołowania. W maju planowane jest rozpoczęcie budowy ścieżki rowerowej w nowym śladzie.

Przypomnijmy, iż po modernizacji lotnisko, dotąd o charakterze wyłącznie sportowym, będzie mogło obsługiwać również loty biznesowe czy tzw. mały ruch cargo.

Nabywców znalazły już nieruchomości inwestycyjne znajdujące się w północno-wschodniej części obiektu.

– Sprzedaliśmy w drodze przetargu sześć działek, zaś siódma została wydzierżawiona na okres 10 lat. Wszyscy inwestorzy związani są z działalnością lotniczą. W związku z tym w trybie nadzoru autorskiego zleciliśmy projektantowi przygotowanie projektu zagospodarowania północno-wschodniej części lotniska, w tym płyty przedhangarowej dla naszych inwestorów. Płyta zostanie wybudowania ze środków GAPR – zapowiada Bogdan Traczyk, prezes Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju.

Spółce pozostają jeszcze tereny inwestycyjne w południowej części lotniska, przylegające do projektowanej południowej obwodnicy miasta. – Aktualnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi inwestorami zewnętrznymi – mówi Bogdan Traczyk.

(żms)/MSI
fot. Mosquidron

28
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
krzysztof
krzysztof

czyli my mieszkańcy z naszych podatków budujemy ludziom “WIELKIEGO SUKCESU” lotnisko – bo ich nie stać, a my damy radę na zwidy frankiewicza.

Urko
Urko

Hmm… Jak człowiek , który ma co najmniej ambiwalentne podejście do remontu tego lotniska , zmuszony jednakowoż jestem zadać ci pytanie . Co stoi na przeszkodzie , abyś został człowiekiem “WIELKIEGO SUKCESU” ?

Jan
Jan

Czyli utyskujesz nad marnotrawstwem pieniędzy na nierealizowane projekty (np. nowego szpitala) ale do publicznego finansowania lotniska dla garstki zamożnych masz ambiwalentny stosunek. Jakbyś siebie scharakteryzował?

Urko
Urko

@Jan. Jako człowieka , który rozumie znaczenie słów : “co najmniej ambiwalentny”

HAHAHA
HAHAHA

Taka odpowiedź, to albo objaw tchórzostwa albo… hmm… specyficznej niewydolności poznawczej.

krzysztof
krzysztof

powoli przeczytaj tekst jeszcze raz ,a jak nie zrozumiesz to jeszcze parę razy,aż zaskoczysz to nie jest trudne i się dowiesz że z podatków zasilasz spółkę miejską ,która tylko przejmuje obiekty ,a kasę na remonty i budowy bierze z kasy niby miejskiej ,a zyski do własnej kasy,a gostek na f myśli że w mieście sami idioci mieszkają

rządzenie strachem
rządzenie strachem

I dobrze myśli, że idioci bo nie reagujemy chociaż jest nas więcej. Coś jak średniowiecze, czy dobrze pamiętam?

Ampuła
Ampuła

Miasto inwestuje w przystosowanie lotniska z realiów grillowo-spacerowo-motolotniopierdliwych na samolotowo-biznesowe. Żeby przyciągnąć jego możliwościami przedsiębiorców, którzy będą płacić do kasy miasta podatki pozwalające na finansowanie rozwoju. Twoje podatki starczają tylko na wymianę szczotek w miejskim WC. Żeby się nie rozwijał smród.

Marx
Marx

na budowie pracujesz? bo ja nie buduje.

,,
,,

Zgadza się, my mieszkańcy budujemy lotnisko a twój podatek idzie na wycinanie drzew.

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Wyrazy współczucia dla mieszkańców Trynku i osiedla Zubrzyckiego.

dB
dB

Jeden Embraer tygodniowo różnicy nie zrobi. Tym bardziej, że taki przylatuje, ląduje i jest cisza. Tudzież startuje odlatuje i jest cisza. Najgorsze są te paralotnie, antki i małe turystyczna popierdółki, które jak ustawią się pod wiatr to cały weekend potrafią buczeć nad głowami. Szału można dostać, tak jakby przepisy o emisji hałasu ich nie obowiązywały. Nie masz prawa posłuchać muzyki w sobotę przy otwartym oknie, bo pasjonat lotnictwa oddaje się swojej pasji i wisi cały dzień nad miastem z motorkiem na plecach

Fiku Miku
Fiku Miku

dB. Wybierając mieszkanie w okolicy lotniska nie wziąłeś pod uwagę, że mogą być w pobliżu obiekty latające. Zastanawiające.

dB
dB

Nie mieszkam w pobliżu lotniska. Źródło hałasu wiszące na wysokości ~500m permanentnie sieje na całe miasto. Te spalinowe popierdółki nie wiszą nad brzydkim lotniskiem obok wysypiska narażając się na kolizję z ptakami, tylko nad domami, działkami, parkami i wszędzie tam gdzie wypoczywają ludzie. Motolotnia na jednym zbiorniku lata 3 ÷ 5 godzin. Daje to średni zasięg w granicach 350-400km. Awionetki są upierdliwe jeszcze bardziej.

GG
GG

Jak masz jakis problem to wypier*** na wies , tam nie beda latac ci przepiekne samoloty ktore mozna by bylo sluchac calymi dniami.

dB
dB

Każdy słucha “muzyki” na swoim poziomie. Ja wolę Bossa novę. A taki zwał jak ty nie będzie mi mówił gdzie i kiedy mam jej słuchać.

GG
GG

Na szczescie sezon lada moment sie zaczyna I muzyki sobie nie posluchasz tylko bedziesz slyszal piekny dzwiek turbofinista, antka I wielu innych.

Imię
Imię

Różnym kretynom wydaje się, że mieszkańcy Trynku, Sikornika i okolic wprowadzili się tam już po szybkim rozwoju różnych form lotniczej rozrywki. Takich trzeba ich przykuć do kaloryfera w pobliżu lotniska w okresie wiosenno-letnim, to zrozumieją o co chodzi. Jakąś rekompensatą dla mieszkańców skazywanych właśnie na wzmożony hałas będą odszkodowawcze wyroki sądu, o ile zdecydują się na pozwy. Co prawda w Gliwicach dotąd było pod tym względem słabo, ale świadomość i wk*rw mieszkańców rośnie. Ciekawe z czego aeroklub i miejska spółka będą płacić odszkodowania?

paweł
paweł

“Ciekawe z czego aeroklub i miejska spółka będą płacić odszkodowania?”
Najlepsze jest to, że z naszych podatków

DD
DD

Ja moglbym calymi dniami sluchac tego “buczenia” ,szczegolnie turbofinista , miod dla moich uszu.

dB
dB

To sobie słuchaj … na słuchawkach. Albo się zainstaluj koło starej stacji trafo, na jedno wyjdzie

Tomasz
Tomasz

No w końcu będę miał skąd latać na wakacje swoim samolotem !!!!

ufoludek
ufoludek

To jest niesprawiedliwe. Ja w dalszym ciągu nie będę mógł wystartować z Gliwic na Marsa, a w domu małe zielone dzieci czekają ….

ja234
ja234

Zamiast latać jedź auteczkiem.

Imiu
Imiu

lepsze taka inwestycja niż Cyrka Arena Francy za ponad 500 000 000,00 PLN netto no i to jedyny PLUS tej inwestycji.

Imiu
Imiu

31r niemiecki plemienny Nazistowski Graf Zeppelin lądował.
Papież w 97r
a teraz biznesmeny…Dobrze się tak przelecieć z młodymi albo i młodszymi XD

Imiu
Imiu

prry…don Papa lądował w 99r

ja234
ja234

Loty biznesowe….eheheheh a ja jestem prezydentem glajwic.