Tymczasowa zmiana trasy dalekobieżnej linii autobusowej. Nowy rozkład jazdy na początku tygodnia

Podróżujecie autobusem linii nr 6? Na początku przyszłego tygodnia na ul. Katowickiej w Świętochłowicach rozpocznie się przebudowa torowiska tramwajowego. Spowoduje to zmiany w komunikacji miejskiej.

 
Dzięki inwestycji w obrębie infrastruktury, poprawi się komfort przemieszczania się oraz zredukowane zostaną wibracje i hałas emitowane przez przejeżdżające tramwaje. Na czas realizacji prac, Zarząd Transportu Metropolitalnego musi wprowadzić zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej i tramwajowej.

Będą one obowiązywać od 30 stycznia i obejmą łącznie 5 linii autobusowych oraz 4 linie tramwajowe, których trasy przebiegają przez Bytom, Chorzów, Gliwice, Katowice, Rudę Śląską i Zabrze.

Prace prowadzone będą na fragmencie ul. Katowickiej w Świętochłowicach, przy granicy z Chorzowem Batorym. Swoim zakresem obejmą przebudowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną oraz przebudowę infrastruktury podziemnej i drogowej. Inwestycja zrealizowana będzie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, pozwalających na znaczącą redukcję wibracji i hałasu emitowanych przez przejeżdżające tramwaje, a jezdnia i chodniki zyskają nową równą nawierzchnię.

Dziś torowisko i jezdnia są tu mocno wyeksploatowane, co psuje komfort podróży tramwajem i wpływa negatywnie na czas przejazdu, ale ze względu na drgania i hałas powoduje również dyskomfort mieszkania w sąsiedztwie czy poruszania się samochodem po dziurawej jezdni. Dzięki tej inwestycji wszystkie te negatywne aspekty znikną, znacząco zmieniając oblicze tej części ul. Katowickiej – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Zanim jednak mieszkańcy Świętochłowic i pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli korzystać z nowych udogodnień, wszyscy będą musieli przywyknąć do nowej organizacji ruchu. Trasy autobusów linii 6, 7, 7N i 23 muszą zostać dostosowane do zakresu i terminów prac remontowo-modernizacyjnych. Ponadto zawieszone zostanie kursowanie linii tramwajowej 7.

Dla zminimalizowania niedogodności ZTM m.in. wprowadzi nowy rozkład jazdy linii tramwajowej 17, na której zwiększona zostanie częstotliwość połączeń. Ponadto na trasie Chorzów Batory Zajezdnia – Świętochłowice Mijanka organizator komunikacji miejskiej uruchomi zastępczą komunikacje autobusową. Pojazdy będą oznaczoną jako T-7.

Szczegółowe informacje opisujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, wraz z mapą obrazującą nową organizację ruchu, zostały opublikowane na stronie internetowej ZTM w zakładce Aktualności – Komunikaty. Zapoznać się z nimi powinni nie tylko mieszkańcy Świętochłowic, ale również m.in. Bytomia, Chorzowa, Gliwic, Katowic, Rudy Śląskiej i Zabrza, przez które kursują autobusy i tramwaje objęte modyfikacjami.

Zmiany na linii autobusowej nr 6

Od 30 stycznia na linii autobusowej nr 6 wprowadzone zostaną następujące zmiany:

  • Trasa linii autobusowej 6 w kierunku Gliwic:
  • (…) – Chorzów Hajducka 01 – Chorzów Hala Sportowa 01 – Świętochłowice Mijanka 01 – (…),

    Z obsługi zostaną wyłączone przystanki: Chorzów Dąbrowskiego 01 i Chorzów Batory Urząd Skarbowy 01,

  • Trasa linii autobusowej 6 w kierunku Katowic:
  • (…) – Świętochłowice Mijanka 02 – Chorzów Cmentarz 01 – (…),

    Z obsługi zostaną wyłączone przystanki: Chorzów Batory Urząd Skarbowy 02 i Chorzów Dąbrowskiego 02.

    Nowy rozkład jazdy dla linii nr 6 obowiązujący od poniedziałku, 30 stycznia, można sprawdzić TU.

    (żms)/mat. pras. ZTM
    fot. ZTM Info/zdjęcie poglądowe

    25 komentarzy
     najwyżej ocenione
    od najnowszych    chronologicznie 
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ktos
    28/01/2023 09:06

    W ogóle nie jeżdżę tym autobusem i tak bezpośrednio mnie to nie dotyczy. Taka dygresja: rozumiem sytuacje awaryjne: pęknięcie rury i konieczność zamknięcia drogi. Ale taki remont, gdzie przez wiele urzędów musiało to przejść to czy nie można było informować o tym wcześniej? Przypomnę tylko, że przykład takiego dziadostwa idzie z samej góry: 7.11.2018 (środa) sejm przyjął, że 12.11.2018 (poniedziałek) był okolicznościowym dniem wolnym od pracy. 2 dni robocze na reorganizację wszystkiego!

    PW
    28/01/2023 21:22
    W odpowiedzi na  ktos

    Ty patrz bliżej, z dnia na dzień w tzw metropolii gliwickiej zmieni organizacje ruchu na pl. piastow i autobusow i ogolnie ruchu

    Serwus Malkontenci
    29/01/2023 07:07
    W odpowiedzi na  PW

    Z dnia na dzień? Od ponad roku rozkopane, a Ty teraz zauważyłeś, że będzie inaczej!

    stary dziad w eterze
    28/01/2023 15:49

    Podróż autobusem 6 do Katowic zawsze stanowiła przygodę krajoznawczą dla ludzi z nadmiarem wolnego czasu. Ciekawe o ile się teraz jeszcze wydłuży na skutek zmiany trasy.

    Bercik Hindenburg o.s.
    29/01/2023 10:29

    A stado busów w 1 kierunku np na Dworcowej w Gliwicach to nie jest generator kosztów, hałasu i spalin?

    Porządnie pomyślane torowisko na Sikornik, Trynek, SSE i os. Kopernika, to nie byłby głupi pomysł…

    Misza
    29/01/2023 11:28
    W odpowiedzi na  Bercik Hindenburg o.s.

    A ktoś chcąc dojechać z Gliwic do Katowic wybiera linię 6?
    Przecież w jej przebiegu chodzi o skomunikowanie dzielnic.
    Gliwice-Katowice to przede wszystkim pociąg, M1 ewentualnie 840.

    MW
    28/01/2023 07:53

    Szkoda że dla Gliwic tramwaj pozostaje jedynie coraz odleglejszym wspomnieniem.

    przesiadkowicz
    28/01/2023 08:52
    W odpowiedzi na  MW

    A po co ci tramwaj ?

    tory na TIRy
    28/01/2023 09:53
    W odpowiedzi na  przesiadkowicz

    Jako generator kosztów.

    SS3
    28/01/2023 09:33
    W odpowiedzi na  MW

    Zajezdnia nigdzie się nie rusza ;-)

    zbrojenie
    28/01/2023 10:02
    W odpowiedzi na  SS3

    Ja bym troszeczkę przesunął granicę i oddał całkowicie zajezdnię do Zabrza i kłopot kompleksowo byłby z głowy.

    fanatyk napoi alkoholowych
    28/01/2023 11:24
    W odpowiedzi na  MW

    Aby napić się piwa nie trzeba od razu browaru kupować, aby przejechać się tramwajem, jest podobnie.

    tory na TIRy
    28/01/2023 11:50

    Kiedy wiozą cię tramwajem czujesz się dowartościowany i cały związany z tym splendor spływa na ciebie jak łaska z niebios co rzecz oczywista musi kosztować, podczas przejazdu autobusem to zjawisko nie zachodzi i nie pomoże nawet to kiedy autobus jest nowy a tramwaj to 40-letni Helmut kupiony jako złom od Austriaków za to jego naprawa i modernizacja kosztował prawie tyle co nowy egzemplarz.

    fanatyk napoi alkoholowych
    28/01/2023 12:18
    W odpowiedzi na  tory na TIRy

    Chyba troszkę przesadziłeś z tymi zaletami tramwaju, gdyby jeszcze w wagonie znajdował się bufet „Wars” i serwowano by w nim piwo i szampana to byłbym bardziej przychylny dla twojej argumentacji.

    tory na TIRy
    28/01/2023 13:41

    Za bardzo mieszasz alkohole a to nie sprzyja w trzeźwym osądzie aspektów sprawy.

    fanatyk napoi alkoholowych
    28/01/2023 14:24
    W odpowiedzi na  tory na TIRy

    Hola, hola, drogi panie, kiedy brakuje ci merytorycznych argumentów czynisz sobie osobiste wycieczki, stosuję tylko mieszanki rozjaśniające umysł, z resztą tak samo jak większość establishmentu polityczno-biznesowego co pozwala mi bardziej trzeźwo od ciebie ocenić problematykę zagadnienia.

    tory na TIRy
    28/01/2023 15:20

    Co racja to racja, też mi trudno uwierzyć, że granatnik w komendzie odpalono na trzeźwo.

    fanatyk napoi alkoholowych
    28/01/2023 17:14
    W odpowiedzi na  tory na TIRy

    Zabawa była huczna i wystrzałowa z przytupem i wielkopańskim gestem, zgodnie ze staropolskim słowiańskim obyczajem.

    gliwicjus
    28/01/2023 15:40

    Przy trybie jazdy tramwaju te napitki uległyby zbyt szybkiego odgazowaniu. To już raczej drinki wstrząśnięte niezmieszane.

    fanatyk napoi alkoholowych
    29/01/2023 10:28
    W odpowiedzi na  gliwicjus

    Nie jesteś do końca znawcą tematu, szampan jest podawany nawet na pokładzie prywatnych odrzutowców należących do establishmentu polityczno-biznesowego a i one w turbulencje wpadają.

    stary dziad w eterze
    30/01/2023 10:08

    Podobnie z małżeństwem.

    Ampuła
    28/01/2023 11:58

    Koszmar tramwaja jest nieprzemijający.
    Najbłahsza nawet awaria dezorganizuje ruch aż po miasta ościenne, a już konieczność horrendalnie kosztownego remontowego rozbebeszenia żwirowych dołów czy łatania łagrowego odrutowania,
    to apokalipsa komunikacyjna na poziomie galaktycznym. Wyoblili pudła, pomalowali modniej, obwiesili wyświecidełkami – ale nadal ta blaszana trumna wyje, stęka, zgrzyta, chrobocze i rzęzi podczas wyrywania stawów i wytrząsania flaków. Z nieszczęśników zmuszanych do podróżowania w warunkach dziewiętnastowiecznych.

    PW
    28/01/2023 21:27
    W odpowiedzi na  Ampuła

    Największa blaszana trumna to jest? tak!… Auteczko

    obserwujacy
    29/01/2023 10:23
    W odpowiedzi na  PW

    Rowerzysta to nawet trumny nie ma.

    Wrzodzisław
    30/01/2023 14:01
    W odpowiedzi na  obserwujacy

    Bo rowerzysta jest EKO!