Ul. Zabrska całkowicie rozkopana. Po zakończeniu prac będzie tu skrzyżowanie ze światłami (FOTO)

Ulica Zabrska, na odcinku między wiaduktem nad torami PKP a skrzyżowaniem z ul. Bł. Czesława i Hutniczą to teraz plac budowy. Usunięto tu nie tylko torowisko, ale także nawierzchnię jezdni i chodników.

Roboty ziemne w ramach ostatniego etapu przebudowy tej ulicy rozpoczęły się pod koniec stycznia.

Od chwili przekazania placu budowy, zdemontowano torowisko i rozpoczęły się roboty sieciowe. Tymczasem końca dobiegają prace przy budowie kanalizacji deszczowej oraz kanału technologicznego w ciągu ul. Zabrskiej. W rejonie ul. Błogosławionego Czesława powstaje mur oporowy. Już w przyszłym miesiącu (maj) wykonawca będzie mógł rozpocząć prace stricte drogowe polegające na wykonaniu konstrukcji jezdni i ułożeniu krawężników – informuje rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich, Jadwiga Stiborska.


Rejon gdzie trwają roboty, wyłączono z ruchu, co wiąże się z szeregiem zmian dla kierowców. Plan objazdu prezentowaliśmy tutaj.

Docelowo, w miejscu gdzie przebudowywane jest skrzyżowanie powstanie sygnalizacja świetlna, która nie tylko usprawni możliwość włączania się do ruchu do ul. Zabrskiej, ale przede wszystkim zwiększy w znaczący sposób bezpieczeństwo w ruchu drogowym

– informuje Stiborska.

Wraz z przebudową skrzyżowania powstanie także kolejny, około 250-metrowy odcinek drogi dla rowerów, będącej kontynuacją wybudowanej trasy w ciągu ul. Jagiellońskiej, przez remontowany w ubiegłym roku odcinek ul. Zabrskiej aż do wiaduktu kolejowego nad torami. Zakończenie robót przewidziano w III kwartale bieżącego roku.

Prace obejmują także fragment ulicy Hutniczej.

(żms)/ZDM w Gliwicach
fot. 24gliwice.pl/żms

3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Przemek

Usunięcie torowiska z tego fragmentu jezdni powinni wykonać przy okazji remontu mostu i usuwania z niego torowiska. Teraz przez kolejne pół roku droga przez most jest zamknięta. Czy ktoś w tym UM myśli??? Postęp prac jest wręcz zerowy. Jak można tyle czasu robić drobną przebudowę drogi?!

ekologizm

Strasznie się tam grzebią, zwłaszcza że plan i realizacja remontu ul. Zabrskiej nawet nie przewidują budowy ekologicznych ładowarek do ekologicznych samochodów elektrycznych na ekologiczny prąd z węgla brunatnego z ekologicznej elektrowni w Bełchatowie tak aby uratować planetę do roku 2030.

Tomek

Torowisko nie jest wlasnoscia miasta. Musi je zdemontowac wlasciciel.

Marcin

A miasto od 12 lat nie mogło (a może nie chciało?) dogadać się z właścicielem? Jeżeli tak, to pogratulować nieudolności…
Może czekali aż problem sam się rozwiąże? Może liczyli na dofinansowanie z UE? Tylko Unia dofinansowuje budowę torowisk, a nie ich likwidację.

a życie swoje

UE dofinansowywała budowę i modernizację torowisk. Gliwice postawiły na diesle.

Informacja Turystyczna

Wiesz ile miesięcy kładą nawierzchnię na podjeździe z alei do Zwycięstwa!?

Blofeld

Gdyby Chińczycy w tym tempie modernizowali swoje miasta byliby pewnie jeszcze w epoce dynastii Ming.

ping pong pękł

Od dynastii Ming nie modernizowali swoich miast, zaczęli dopiero parę lat temu.

Patrz pan

… a przegonili nas o kilka długości

ping pong pękł

Bo chiński komunizm jest o wiele bardziej wydajny od PiSowskiego.

Informacja Turystyczna

To nie kwestia wydajności.
Mao pozbył się wsteczniaków w ramach rewolucji kulturalnej.
PiS jest oficjalnie i na całego jest przyklejony do katotalibanu.

nietoperz

We wszystkim Chińczycy mają niedoścignione tempo a najbardziej w wypuszczaniu wirusa z laboratorium.

Tomek

Skończą ten remont do końca roku? Krótki odcinek, a tempo żółwie.

Skończą

do końca 2023

Nie skończą

Tempo identyczne jak w walce z pandemią i porządek podobny. żółwik

Ręce opadają

A rondo nie bo nie. Na rondzie nikt się nie pasie.

budowlaniec drogowy

Tam nie ma miejsca na rondo. Z resztą rondo to naprawdę głupi sposób organizowania ruchu.

programator oświetlenia

Jakiś argument popierający tezę, że rondo to naprawdę głupi sposób organizowania ruchu?
Największą wadą ronda jest oczywiście zachowanie płynności ruchu
Ogromnymi wadami rond są też:
– brak niepotrzebnych przestojów,
– brak niepotrzebnych zatrzymań i ruszań,
– brak konieczności zasilania, programowania, sterowania, modernizowania, doglądania i serwisowania,
– konieczność zmniejszenia prędkości przed wjazdem na rondo
Ilość wad przytłaczająca. To naprawdę głupi sposób organizowania ruchu.

czerwona fala

Mam naturalnie nadzieję, że rondo będzie wykonane z wysoką pryzmą ziemi w środku porośniętą krzaczorami, doskonale zasłaniającą widoczność z każdej strony z umieszczonym wewnątrz jednym miejscem parkowania dla prezesa PRUiM.

Zielone 24/7

A po co ci widoczność na wprost na rondzie? Interesuje cię tylko lewa strona i żeby nie zapomnieć zasygnalizować zamiaru opuszczenia ronda. Tylko tyle i aż tyle.

czerwona fala

Z twojej wypowiedzi wynika, że nigdy przez takie rondo nie jechałeś więc nie wypowiadaj się na nieznane ci tematy.

bud bundy

Nie mam pojęcia skąd wysnułeś taki wniosek. Nie wynika to w żaden sposób z posta Zielonego.
Jako regularny użytkownik rond z usypaną pryzmą, również nie widzę w tym nic złego.
Wystarczy jechać “po drodze” a nie na przestrzał.

czerwona fala

Jeżdżę samochodem przez ronda po drodze i lubię mieć dobrą widoczność w każdą stronę ze względów bezpieczeństwa i nie jestem wstanie przejechać na przestrzał przez pryzmę ziemi tak jak ty swoim pojazdem gąsienicowym czy motocyklem crossowym i nie interesują mnie takie niebezpieczne zabawy.

Zielone 24/7

Nieznane mi tematy :) Ech ci Polacy za kierownicą. Każdy ma wszystkich innych pod sobą. Coś niecoś jednak liznąłem. Lubię na przykład mieć przed i za sobą pusto aż po horyzont a tu patrz co za niefart, ciągle ktoś jedzie za mną i przede mną. Lubię długie proste a chyba tylko na złość ktoś ciągle projektuje zakręty. Lubię gładkie równe drogi a tu mi jakieś progi zwalniające instalują. Jak żyć? Ale rozumiem twoje położenie. Dojeżdżając do ronda musisz mieć czas żeby się psychicznie przygotować do wjazdu na nie, na spokojnie sobie wszystko rozplanować, ułożyć scenariusz tudzież skorzystać z już gotowego.… Czytaj więcej »

czerwona fala

Również cię rozumiem, na prostej autostradzie są budowane bezkolizyjne skrzyżowania a powinny być ronda z pryzmą ziemi na środku abyś mógł być zaskakiwany jak przez zakręt czy jadących za i przed tobą, bo taka konstrukcja ronda jest najwyższym dobrem samym w sobie i powinny celebrowane jako duma narodowa i wykonywane nie tylko na osiedlowych uliczkach, cieszę że jako patriota popierasz takie rozwiązania.

Przepis swoje a janusz swoje

Na autostradach z definicji nie ma skrzyżowań. Gdyby takowe tam były autostrada straciłaby status autostrady. Odsyłam do definicji skrzyżowania i definicji autostrady.

czerwona fala

Skoro na autostradach mogą być bramki ze stojącymi z powodu tego w kilometrowych korkach samochodami co całkowicie wypacza sens autostrady to i ronda z pryzmą ziemi nie przeszkodzą januszom w tworzeniu definicji autostrady.

bud bundy

Trudno, będzie ad personam – @czerwona fala. Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Albo lubisz innym “przyszywać” urojone zachowania.

czerwona fala

Kto komu przyszył urojone zachowanie, że jeżdżę przez rondo “na przestrzał” ? Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem tego co sam napisałeś .

Informacja Turystyczna

No szczególnie o tą płynność dbają wymuszający pierwszeństwo.
Choć raz na jakiś czas trafi się lepszy maksymalizator płynności i rondo weźmie górą.

Marcin

Największą wadą ronda jest to, że nie może być obsługiwane przez ŚSM. Uważam, że ta firemka jest co najmniej w połowie przyczyną problemów z ruchem w mieście, bo pod nią tworzy się wszystko. Gdyby nie ona, to niejedne światła nie byłyby potrzebne.

Rett

Do powstania ronda wystarczy wysepka na środku i odpowiednie oznakowanie, a tam jest wystarczająco dużo miejsca.

malarz drogowy

Jak nie ma miejsca na rondo ? Aby powstało rondo wystarczy na środku skrzyżowania namalować kropkę a dookoła postawić odpowiednie znaki tak się już dzieje na świecie w kraju.

Stach

A ludzie to ignorują i jeżdżą na czuja.

malarz drogowy

Znaki ograniczenia prędkości ty i ludzie ignorują jeszcze częściej choć biorąc sprawę na czuja mogą dostać mandat.

Cc

W tym miejscu rondo to słaby pomysł, duże się nie zmieści a małe będzie blokowało ruch w ciągu Zabrskiej (brak dedykowanego pasa) większy ruch jest w ciągu Zabrska-Hutnicza z mostu. Gdy stoi Hutnicza to staje także Zabrska od mostu, prawą stroną korku mogą przejechać ci którzy chcą zjechać w dół Zabrską.

Sabotaż

Wież mi, gdy powstaną światła to Hutnicza okaże się za krótka żeby pomieścić kolejkę oczekujących na zielone. Będziesz miał taki sznureczek samochodów, że rondo Franciszkańska-Hutnicza-Jagiellońska będzie się przytykało. A kto wie, czy nie spowoduje to nawet problemów na zjeździe z dtś, tak jak na DK88-Portowa. Zobacz co się dzieje na skrzyżowaniu Andersa-Okulickiego po 15:00 i odpowiedz na pytanie, czy taka sytuacja miałaby miejsce, gdyby iditoa forsujący pomysł świateł w tym miejscu, w kluczowym momencie miał wolne? To miejsce doskonale pokazuje w realu jak działa rondo a jak światła bo są obok siebie. Na światłach korek na pół km z każdej… Czytaj więcej »

Gość

Wież ci u nas dostatek. Wiary w ronda jednak za mało. Wniosek: ja Ci WIERZĘ.

Sabotaż

A może właśnie o to chodzi żeby po roku albo dwóch poszło kolejne zleconko na poprawienie rozwiązania, które nie wiadomo czemu się nie sprawdziło. Pieniądz musi być w ruchu a dzięki temu znów będą mogli zarobić “fachowcy” od koncepcji, od projektu przebudowy, projekt wykonawczego, firmy wykonawcze czy inne “prujemy”.

Dzierzba

No to uklepać ziemię i będzie pięknie.
Ten bałagan powinni posprzątać,ale w tym śmiesznym kraiku bajzel na placu budowy to norma.

Cliper

Je z kolei jestem pod wrażeniem kolejnego 250metrowego odcinka drogi rowerowej która, urwie’sie na chorzowskiej po czym za parę lat połączy się z inną
.super!cały czas do przodu

Marcin

A do każdego takiego odcinka trzeba opracować nową koncepcję, projekt, wizualizację, analizy…

Gliwiczanin

czy ktoś wie kto wydał pozwolenie na wybudowanie tak dużego budynku wkraczającego w chodnik skrzyżowanie. Żaden d*..l z miasta nie umiał się dogadać aby przesunąć ten blok ?

Gliwiczanin

Drogi rowerowej tam nie będzie rozumiem wszytko po staremu w Gliwicach

pieszy

A kto by tam chciał jeździć na rowerze, prędzej niech zbudują dawno obiecane połączenie wiaduktu nad torami z ul. Paulińską i wiaduktem nad DTŚ.

Informacja Turystyczna

Każdy kto jedzie do parku (tężni).
Do żabolandi też tamtędy bliżej, że ktoś jedzie rowerem to nie znaczy od razu, ze chce Sośnice zwiedzać ;-]

pieszy

Każdy kto jedzie do parku to jedzie znacznie przyjemniejszą i spokojniejszą drogą wzdłuż Bytomki.

jae

bać malkontentów !

Lolo Pindolo

malkontencić bających !

łańcuch do piły

Przy okazji remontu ulicy powinni jeszcze wszystkie drzewa powycinać jak to zrobili w Zabrzu, przy okazji modernizacji torowiska kolejowego do Bytomia wzdłuż DK 88 bo to ul. Zabrska. Wycięli tam kilkaset drzew i żadnego ekologa przypiętego do drzewa nie widziałem.