Umowa z firmą Nextbike dobiega końca. Co dalej z Gliwickim Rowerem Miejskim?

Mija kolejny rok funkcjonowania Gliwickiego Roweru Miejskiego. W systemie zarejestrowało się blisko 20 tys. miłośników GRM, którzy aktywnie korzystają z wypożyczalni. W tym sezonie miejskich jednośladów używano 80 tys. razy.

Sezon na Gliwickim Rowerze Miejskim zakończy się 30 listopada. Ponieważ umowa z firmą Nextbike dobiega końca, kolejny sezon rowerowy ruszy, gdy zostanie podpisana umowa na usługę z firmą, która wygra przetarg. Jak pokazują statystyki, mieszkańcy cenią tę ekologiczną i ekonomiczną, a przede wszystkim przyjazną zdrowiu komunikację. To doskonały sposób na tanie lub całkowicie darmowe przemieszczanie się po mieście, załatwienie pilnych spraw lub przejażdżkę po okolicy. W kwietniu 2018 roku system rozbudowano do 15 stacji wyposażonych w 150 rowerów.

Tylko w tym roku, od stycznia do końca października, gliwickie rowery miejskie wypożyczono 80 tys. razy, a liczba uczestników systemu wzrosła do 19,7 tys.

Na popularność miejskiego roweru miało również wpływ włączenie Gliwic do zintegrowanego metropolitalnego systemu rowerowego – od czerwca do października wypożyczony w Gliwicach rower miejski można było zostawić na stacji w Katowicach, Tychach, Zabrzu, Sosnowcu, Chorzowie lub w Siemianowicach Śląskich i odwrotnie. Koszt relokacji jednośladu do stacji systemu bazowego pokrywa Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

(żms)/UM(mf)