Wiadukt na granicy Zabrza i Gliwic do rozbiórki. Kierowców czeka rok utrudnień, pojawią się objazdy

Fragment ulicy Roosevelta na granicy Zabrza i Gliwic zostanie zamknięty. Tamtejszy Miejski Zarząd Dróg uprzedza o utrudnieniach, jakie pojawią się w tym miejscu krótko po Wszystkich Świętych. Podano już trasy objazdów.

 
Reorganizacja ruchu drogowego nastąpi z powodu przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Roosevelta. Zmiany będą obowiązywały od 5 listopada.

Wprowadzone zostaną objazdy:


  • Dla jadących do ulicy Sikorskiego w Gliwicach od centrum Zabrza z ulic Piłsudskiego, Roosevelta, de Gaulle’a i przyległych, ulicami de Gaulle’a rondo Sybiraków, DW902 (DTŚ);
  • Dla jadących z ulicy Sikorskiego w Gliwicach trasą: DW902 (DTŚ), zjazd na Rondo Sybiraków, de Gaulle’a, Roosevelta, Piłsudskiego.

Na razie nie wiadomo, jaką alternatywną drogę będą mieli piesi oraz rowerzyści.

Z użytkowania wyłączone zostaną przystanki autobusowe przy ul. Roosevelta (Osiedle Wyzwolenia) w obu kierunkach. Autobusy skierowane będą na trasy objazdu co spowoduje wydłużony czas dojazdu. Utrudnienia potrwają do jesieni 2022 roku.

Przypomnijmy, że wiadukt nad torami PKP zostanie rozebrany i wybudowany na nowo. Przedsięwzięcie to pochłonie ponad 9 mln zł.

Roboty obejmą rozbiórkę nawierzchni drogowej i ciągu pieszo-rowerowego, rozbiórkę nasypu, rozbiórkę istniejącego wiaduktu i utylizację materiału. W miejscu istniejącego obiektu zostanie wykonany wiadukt o nowej konstrukcji prefabrykowanej, a następnie zostanie odtworzony nasyp oraz nawierzchnia drogowa i ciągów pieszo-rowerowych.

Konstrukcje pomostu zaprojektowano z prefabrykowanych elementów strunobetonowych połączonych w górnej części za pomocą płyty zespalającej. Podpory obiektu zostaną wykonane jako żelbetowe, monolityczne posadowione na palach wielkośrednicowych.

Po zakończeniu robót funkcja obiektu nie zostanie zmieniona – ma on na celu przeprowadzenie drogi powiatowej (ul. Roosevelta) oraz ciągu pieszego i pieszo-rowerowego nad zelektryfikowanymi, dwutorowymi liniami kolejowymi PKP.

(żms)/MZD Zabrze, UM Zabrze
fot. scr. Google Maps

12 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
Emiljan
22/10/2021 07:39

Zamknęli Kończyce, zamknęli Mikulczyce, teraz jeszcze Roosevelta.

Stary już jestem...
25/10/2021 10:14

Bo pamiętam, jak ten wiadukt był budowany.
Krótko wytrzymał, zaledwie pół wieku, a już trzeba go rozebrać…

Zanim powstał ten wiadukt, było tam jednopoziomowe skrzyżowanie jezdni z torami. Nawet dziś jeszcze z obu stron asfaltowane kikuty dojazdów do tego skrzyżowania wciąż istnieją (po lewej stronie wiaduktu, patrząc w stronę Zabrza).
Może dałoby się odtworzyć to skrzyżowanie na czas przebudowy?
W końcu ruch pociągów już nie tak intensywny, jak dawniej?

Karolak
25/10/2021 16:23

Dokładnie, mogli by puścić “trzy-dwóje” tam tędy.

zgrzyty i piski
26/10/2021 10:49

To podobnie jak w USA, polecam film “Niszczejąca Ameryka”.

marcin
27/10/2021 19:43

taki wiadukt w XXI wieku budować przez rok to niezłe przegięcie

Łukasz
05/11/2021 16:10

Brakuje zeby jeszcze DTS znowu rozkopali

Jo
22/10/2021 12:21

Placu tam tyle postawili by tymczasowy most… Na ten je…y rok… Obok i był by święty spokój… Ale po co…

SS3
22/10/2021 17:50
Reply to  Jo

Masz pojęcie o czym mowa?
Co innego tymczasowy most a co innego wiadukt – tymczasowe najazdy też zrobisz?

Michał
22/10/2021 07:29

już widzę te korki w Zabrzu przed i po meczu…

Kurczak.
22/10/2021 09:15
Reply to  Michał

Już to widzę jak z Sośnicy na mecze Górnika będą chodzić , ze śpiewem na ustach , piechty przez tory , obok rozbieranego wiaduktu .

Ad
23/10/2021 09:49
Reply to  Kurczak.

Dla kibica Górnika, brak wiaduktu nie będzie żadną przeszkodą, to nie “kibic kurczaków” który chodzi tylko na mecze, jak zespół gra o coś, a jak się plącze w dole tabeli albo w niższej klasie rozgrywek, to nie pamięta, co to Piast…

SS3
22/10/2021 18:00
Reply to  Michał

Żabole sami dali ciała, mogli zrobić bocznice tramwajową przy okazji remontu.