Więcej pracowników, wyższe pensje oraz premie. Ilu urzędników zatrudnia miasto?

25 mln 700 tys. zł – tyle pieniędzy wydano w ubiegłym roku na pensje pracowników urzędu miejskiego. To o 1,4 mln więcej niż w roku poprzednim.

Regularnie wzrasta także zatrudnienie w magistracie oraz wydatki na premie dla gliwickich urzędników.

Powoli, ale systematycznie gliwicki magistrat zwiększa zatrudnienie – w 2010 roku w urzędzie pracowało 619, a rok później – 624 osoby. Obecnie magistrat zatrudnia 632 urzędników. Najliczniejszym wydziałem jest Wydział Podatków i Opłat, w którym pracuje 56 osób.

W ubiegłym roku na pensje dla pracowników magistratu (wynagrodzenie zasadnicze, dodatek funkcyjny i dodatek za wieloletnią pracę) wydano 25 mln 691 tys. zł. Porównując z latami ubiegłymi (w 2011 roku były to 24 mln 296 tys. zł, a w 2010 – 23 mln 441 tys. zł), można zaobserwować stały trend wzrostowy.

Z roku na rok rosną też wydatki na premie dla urzędników.

Trzy lata temu środki przeznaczone na nagrody wyniosły 556 tys. zł, a w ubiegłym roku 611 tys. zł.

Spośród osiemnastu jednostek miejskich (wyłączając oświatę), najwięcej osób zatrudnionych jest w Miejskim Zarządzie Usług Komunalnych (338 pracowników po fuzji z TUR Gliwice wraz z początkiem 2012 roku) oraz w Ośrodku Pomocy Społecznej (272). Z kolei najmniej pracowników liczy Miejski Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności (15) oraz Centrum Ratownictwa Gliwice (26).

Wszystkie dane dotyczące liczby pracowników według stanu na ostatni dzień grudnia.