Własna strona internetowa – to nie takie trudne!

Chyba nie ma już osoby prowadzącej własną działalność lub świadczącej usługi, która nie dostrzegałaby korzyści płynących z posiadania własnej strony internetowej. W dobie pandemii i licznych ograniczeń w przemieszczaniu się to bardzo często jedyny sposób, by dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoją ofertą, lub podtrzymać kontakt z tymi, którzy już z niej skorzystali.

 
Wbrew pozorom założenie własnej strony internetowej czy nawet prostego sklepu wcale nie jest takie trudne. O czym warto pamiętać?

Po pierwsze – domena 

Choć może się to wydawać niezbyt istotne, to w rzeczywistości od wyboru domeny zależy, jak Twoja oferta będzie odbierana przez klientów. Zdecydowanie nie warto oszczędzać na domenie i korzystać z darmowych propozycji – zazwyczaj ich nazwy zawierają kilka członów, są trudne do zapamiętania i rażą brakiem profesjonalizmu. Szczególnie mając na uwadze bardzo niską cenę za zakup – za pierwszy rok użytkowania zapłacisz nie więcej niż kilkanaście złotych. 

Po drugie – dobrej jakości hosting

Hosting to komputer lub wydzielona przestrzeń na serwerze, na którym zainstalowana będzie Twoja strona internetowa. Dzisiaj właściwie nikt nie wykorzystuje do tego komputerów domowych – strona powinna być dostępna przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, a przepustowość łącza internetowego powinna pozwalać na szybkie wczytywanie nawet podczas odwiedzin przez wielu klientów równocześnie. Najłatwiejszym sposobem na osiągniecie tego celu, jest skorzystanie z usługi hostingu, oferowanej przez jednego z kilku dostawców działających na terenie naszego kraju. Dysponują oni odpowiednią infrastrukturą, pozwalającą na osiągnięcie co najmniej 99% „uptime” (czasu funkcjonowania serwera), szybkie i stabilne łącza internetowe, a ich oferty zaczynają się od kilkunastu złotych miesięcznie. 

Oczywiście nie każdy hosting internetowy jest taki sam. Najtańsze propozycje kierowane są raczej do hobbystów niż do osób, które chcą je profesjonalnie wykorzystywać. Hosting współdzielony przeznaczony jest głównie dla witryn o niewielkich wymaganiach i takich, których nie będzie odwiedzać zbyt wiele osób równocześnie. Z uwagi na najniższą cenę takiego rozwiązania to właśnie na nich skupiają się dostawcy hostingu, zawyżając ceny pozostałych rozwiązań – jak choćby serwera VPS czy dedykowanego.  Tu zdecydowanie warto wyróżnić hosting stron internetowych od AZ.pl, który występuje w wielu wariantach – tak, by każdy z klientów mógł dopasować do siebie idealne rozwiązanie, zarówno pod względem możliwości, jak i cenowo. 

Po trzecie – marketing

Załóżmy, że Twoja firma ma już atrakcyjną domenę, szybki i sprawny hosting, którego obsługa nie sprawia problemów, a zawarta na niej treść jest ciekawa i dobrze opisuje ofertę, którą starasz się dotrzeć do klientów. Jednak dopóki nie zaczną oni trafiać na Twoją stronę, to niewielka będzie korzyść z nawet najbardziej atrakcyjnej strony. Jak więc przyciągnąć ich uwagę? Musisz postawić na działania marketingowe. Pozycjonowanie strony – tak, by wyświetlała się w czołówce wyników po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy kojarzącej się z asortymentem, a także skorzystanie z płatnych reklam (np. Google Ads) pozwoli Ci trafić do większej liczby potencjalnych klientów i spopularyzować swoją ofertę. Oczywiście podejmowane działania powinny zawsze być dopasowane do potrzeb i do klientów, w których celujesz. Jeśli np. działasz wyłącznie na rynku lokalnym, to właśnie pozycjonowanie lokalne powinno leżeć w kręgu Twoich zainteresowań – dzięki czemu oszczędzisz koszty i skuteczniej dotrzesz do swojego kręgu odbiorców. 

Po czwarte – zacznij działać 

Nie ma czasu do tracenia. Rynek jest szybko dominowany przez podmioty, które aktywnie reklamują się w sieci. Jeśli więc chcesz skutecznie walczyć o klientów, musisz już dziś zaistnieć w sieci i podjąć walkę o pojawienie się w ich świadomości. Dlatego nie warto zwlekać i czekać, aż Twoi konkurenci całkowicie zawładną rynkiem – Ty też musisz załapać się na nadchodzącą rewolucję w handlu i usługach i na stałe być obecnym w internecie. 

(materiał partnera)