Centrum przesiadkowe ma być gotowe jesienią. Jak postęp prac? Mamy nagranie z placu budowy (TV)

Na terenie centrum przesiadkowego zachodzą ogromne zmiany. Konstrukcja zadaszenia jest niemal ukończona, widać już zarysy peronów autobusowych. Intensywne prace prowadzone są również we wnętrzach obiektu.

Dzięki uprzejmości Mostostalu Zabrze, który w konsorcjum z gliwicką spółką PRUiM realizuje tę inwestycję, mieliśmy okazję z bliska zapoznać się z postępem robót.

– W budynku głównym prowadzimy roboty wykończeniowe, montaż płyt HPL, to są płyty okładzinowe ścian, montaż sufitów podwieszonych. Prowadzimy roboty instalacyjne elektryczne i sanitarne. Rozpoczynamy biały montaż w łazienkach, gdzie wykonaliśmy także okładziny ścian i podłóg – mówi Adam Pogoda, kierownik kontraktu z ramienia Mostostalu Zabrze. W obiekcie, który jest już ogrzewany z miejskiej sieci ciepłowniczej, przewidziano m.in. część gastronomiczną – pomieszczenia przygotowywane są już teraz do przyszłej funkcji restauracyjnej.

Prace trwają również w budynku pomocniczym, w tej części centrum przesiadkowego w przyszłości mają mieścić się sklepy – mini galeria handlowa.

Prawie gotowa jest też wieża ciśnień – w budowli zakończono już roboty wykończeniowe, do zainstalowania pozostał sanitariat, umywalka (tzw. biały montaż), co powinno nastąpić w najbliższym czasie.

Prace przy konstrukcji centrum przesiadkowego są mocno zaawansowane, jednak już teraz wiadomo, że terminu zakończenia przedsięwzięcia nie da się dotrzymać. Na ten czas został on przesunięty o około 3 miesiące, z końca sierpnia na listopad br. Wpłynęła na to pandemia i problemy z dostępnością materiałów na światowych rynkach. Przypomnijmy, że inwestycja pochłonie około 184 mln złotych.

(żms)
wid. Łukasz Gawin

35 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
Rysiek
03/02/2022 22:15

Brawo, oby tak dalej

Mieszkaniec
04/02/2022 00:05

Dlaczego chociaż tutaj nie jest doprowadzona linia tramwajowa z Chorzowskiej… to miało być centrum przesiadkowe.

Kopper
04/02/2022 03:04
W odpowiedzi na  Mieszkaniec

To wcale nie jest głupi pomysł. Od Chorzowskiej można by linię poprowadzić terenem kolejowym. Jest tam taka (chyba) nieużywana bocznica. Mógłby być dodatkowy przystanek na wysokości Forum/Nowych biurowców. Kosztowało by to jednak koszmarne pieniądze.

tory na TIRy
04/02/2022 08:00
W odpowiedzi na  Kopper

Od strony PKP nie ma miejsca bo są tory towarowe oraz tor dojazdowy do bazy PKP, po za tym PKP musiałoby jeszcze chcieć odsprzedać swój teren tramwajom.

Beton
04/02/2022 07:26
W odpowiedzi na  Mieszkaniec

Bo na Chorzowskiej nie jeździ tramwaj ?

marcus
04/02/2022 09:09
W odpowiedzi na  Beton

150 metrów. Rekord długości linii tramwajowej!

tory na TIRy
04/02/2022 09:44
W odpowiedzi na  marcus

Jeżeli tak cię o te 150 metrów boli serce, to można cały ten teren wraz z zajezdnią odsprzedać miastu Zabrze albo nawet przekazać gratis i sprawa załatwiona i kłopot z głowy.

tępy kibol
04/02/2022 11:36
W odpowiedzi na  tory na TIRy

Albo zamienić, za zajezdnię tramwajową Zabrze niech przekażą Gliwicom stadion Górnika który jest bardziej utopiony w kredycie niż gliwicka Hala Bankrut ale jest bardzo mieszkańcom potrzebny i wtedy będziemy mieli dwa rodzynki w cieście na miarę naszych możliwości.

tory na TIRy
04/02/2022 08:14
W odpowiedzi na  Mieszkaniec

Chcesz wywalić w błoto miliardy aby 2 osoby mogły dojechać z dworca na Chorzowską tramwajem ?

marcus
04/02/2022 09:08
W odpowiedzi na  tory na TIRy

Skąd te dane o miliardach i ilości pasażerów?

tory na TIRy
04/02/2022 09:36
W odpowiedzi na  marcus

A ile będzie kosztować rewitalizacja linii tramwajowej od zajezdni pod Maciejowem wzdłuż całej ul. Chorzowskiej, wymiana zużytych szyn i podkładów, wykup terenu od PKP, budowa odcinka nowej linii od Chorzowskiej do centrum przesiadkowego, budowa podstacji energetycznej zasilającej tramwaj, ustawienie słupów i zawieszenie na nich sieci zasilającej ? Ilu pasażerów zamiast korzystania z autobusu jadącego w dalsze dzielnice miasta, skorzysta najpierw z tramwaju, którym dojedzie tylko do dworca aby przy dworcu przesiąść się z powrotem do autobusu by móc pojechać nim dalej ? Czy taka przesiadka ułatwi im podróżowanie po Gliwicach ? Może takie przesiadki dla podróżujących po Gliwicach to czysta… Czytaj więcej »

marcus
04/02/2022 09:06
W odpowiedzi na  Mieszkaniec

Trzeba było tylko chcieć i wcześniej o tym pomyśleć. No ale Gliwiczan opanowała zaraza anty-tramwajowa. Frankiewicz był pacjentem 0.
Szkoda, zaścianek, choć wielkie słowa i plany.
Smutno patrzeć jak to miasto upada.

tory na TIRy
04/02/2022 10:03
W odpowiedzi na  marcus

Tramwaj można bardzo szybko przywrócić do jazdy po Gliwicach, wystarczy że będzie miał napęd diesel-elektryczny taki jak mają lokomotywy jeżdżące po szynach oraz koła na oponach tak jak metro w Paryżu, z tym że oponami będzie jeździł po asfalcie ulic.

PEKAES-em na wykopki
04/02/2022 11:07
W odpowiedzi na  Mieszkaniec

A po co z Chorzowskiej? Gdy tramwaj zbierał przemieszczające się, stałe potoki ludzkie i łączył daleki wschód miasta z dalekim zachodem miasta oraz Zabrzem to miało sens. Tramwaj jechał przez całe centrum zaliczając po kolei niemal każde skupisko biur, sklepów, usług, zakładów pracy słowem łącząc wszystko ze wszystkim. Pełnił w tkance miejskiej rolę, jaką powinien pełnić tylko tramwaj. Ewentualnie metro, ale Gliwice mają takie metro, jak jedyne do niego zejście na Pl. Inwalidów. Gdyby szybki tramwaj umożliwiał, jak kiedyś przetransportowanie mnie spod szpitala na Radiowej do Zabrza, z Zabrza w okolice Onkologii to miałoby sens, a z Chorzowskiej w okolice… Czytaj więcej »

Bywalec hosteli
04/02/2022 09:17

Brawo działać dalej nic nie popuszczać. Ale ściema o ciężkiej zimie musiała być.

Jan
04/02/2022 16:00

Po budowie krążą nietoperze wygnane z Wilczych dołów. Gadałem z jednym.

hanek mały
04/02/2022 10:01

Dlaczego stale na portalu 24Gliwice bombardowani jesteśmy wiadomościami 24Zabrze, dodatkowo z brakiem możliwości dodania komentarzy. Przepraszam, że tu zamieszczam swój, ale brak in.nych opcji


MOD: Nie wiemy o czym Pan pisze. Na samym dole strony jest bezinwazyjna sekcja Zabrze, w której sporadycznie pojawiają się nagłówki z sąsiedniego miasta. Ostatnio… 20 stycznia. Nagłówki te nie wyświetlają się ani w głównych informacjach, ani nawet w pozostałych z boku. Teza o bombardowaniu jest delikatnie mówiąc przesadzona.

smutna prawda
04/02/2022 10:26
W odpowiedzi na  hanek mały

Po prostu redakcja uważa, że potencjał intelektualny mieszkańców Zabrza jest tak niski iż nie potrafią napisać żadnego komentarza.

lacrimal
04/02/2022 09:56

A co z hucznie zapowiadanym w 2009r. centrum przesiadkowym na granicy Zabrza i Gliwic? Miało ono rekompensować likwidację sieci tramwajowej na terenie tego drugiego i ułatwiać bezproblemową zmianę środka transportu.

tory na TIRy
04/02/2022 10:27
W odpowiedzi na  lacrimal

A co by się miało w tym centrum przesiadkowym znajdować ?

przesiadkowicz
04/02/2022 11:59
W odpowiedzi na  tory na TIRy

To mogłaby być taka gigantyczna ogrzewana i klimatyzowana patowiata zasilana z wiatraka, ogniw słonecznych i pompy ciepła a w razie awarii z generatora diesla z podgrzewanymi i wentylowanymi fotelami z masażem na 100 przesiadających się, w środku mógłby znajdować się chamski amerykański bar ze śmieciowym żarciem, nie wiadomo dlaczego nazywany restauracją, ubikacje i prysznice, małe centrum handlowe z ekskluzywnymi ciuchami i galanterią, mini hala targowa dla okolicznych rolników z Maciejowa i działkowiczów z Sośnicy, wystawiających tam swoje świeże ekologiczne produkty, biletomat, parkomat i ładowarka dla ekologicznych samochodów elektrycznych, stacja napraw rowerów, stacja roweru miejskiego, stacja hulajnogi miejskiej, plac zabaw dla… Czytaj więcej »

Ostatnio edytowany 4 miesięcy temu przez przesiadkowicz
fanatyk napoi alkoholowych
04/02/2022 12:15
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

To wszystko co wymieniłeś i co ma się tam znajdować to dla klasy średniej a masz jakąś propozycję dla bezrobotnego robotnika, np. sklep monopolowy 24h, też czasem jeżdżę tramwajem albo idę obok torowiska.

pielęgniarka środowiskowa
04/02/2022 14:53
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

Zapomniałeś o punkcie pierwszej pomocy przedmedycznej i aptece gdzie można kupić suplementy diety, środki uspokajające i sole trzeźwiące dla gliwiczan zaszkowanych podróżą niedostępnym im środkiem lokomocji czyli tramwajem.

Gonia
07/02/2022 16:07
W odpowiedzi na  przesiadkowicz

więcej tam nie można wcisnąć?

rekonpensacja
04/02/2022 11:24
W odpowiedzi na  lacrimal

Po co zmieniać środek transportu ? Po to aby najpierw się wytrząść autobusem przez półgodziny, następnie czekać kilkanaście minut na przyjazd tramwaju, a następnie przez następne półgodziny telepać się w tramwaju, skoro można wsiąść do pociągu i po 8 minutach być w Zabrzu.

PEKAES-em na wykopki
04/02/2022 13:08
W odpowiedzi na  rekonpensacja

Kiedyś można było wsiąść w tramwaj na Daszyńskiego i wysiąść w Zabrzu. Telepanie akurat zaliczam in plus. Ludzie jadą do Chorzowa i płacą pieniądze żeby się potelepać w wesołym miasteczku na jakimś rollercoasterze a tu mają za darmo.

Ja
07/02/2022 16:09
W odpowiedzi na  PEKAES-em na wykopki

A bileciku nie kasujesz?

PEKAES-em na wykopki
09/02/2022 09:30
W odpowiedzi na  Ja

Nie. Jestem emerytem.

Obserwując
07/02/2022 11:46

No i jak elegancko wieżę ciśnień odnowili.Da się urzędasy?da się.Ale trzeba chcieć i dbać o zabytki nie tylko z powodu budowy czegokolwiek.

ANDRZEJ
08/02/2022 19:40

Ludzie a gdzie tramwaj?

Paweł
09/02/2022 13:59

Dlaczego przebudowując pochylnie tj wyjście w stronę ul tarnogórskiej (mając zamknięta ulicę) nie wykonano tunelu pod nią i tym samym zniknąłby problem z ruchem pieszym – autobusy swobodnie mogłyby poruszać się, należy przyjąć, że ruch w tym rejonie będzie się tylko zwiększał.
To samo czyli tunel powinien być wykonany przed dworcem na ul Zwycięstwa od pół roku brak ruchu .Dlaczego nie proponuję się tam przejścia podziemnego, ruch w tym miejscu jest chyba największy w mieście! i będzie się zwiększał, gdzie bezpieczeństwo i zdrowy rozsądek… wstyd Gliwice miasto z wydziałem architektury….

neptunder
06/02/2022 20:10

Trawaj , metro ,monorail i kolejka linowa , to by bylo cos w miescie przyszlosci jak mowi slogan .
Niestety miasto sie wyludnia m.in. przez „madrosc” rzadzacych z centrum w Warszawie roznych opcji politycznych , ta ostatnia opcja dobija juz wszystko ,pozostana tylko cnoty niewiescie bez niewiast , bo te wyjada na Zachod i inwestycje w infrastruktre beda zbyteczne . Co pozostanie w Gliwicach ? Zapewne butelki po jabolach .

Wilk
08/02/2022 08:11

Za parę lat będą jeździć autobusy elektryczne . A wy dalej będziecie za tramwajami lamentować.

Marcus
08/02/2022 09:45
W odpowiedzi na  Wilk

Ile razy to już słyszałem?
Niepoprawny optymista!
Wilk a taki łagodny…

Pan Paweł
17/02/2022 21:43
W odpowiedzi na  Wilk

Już jeżdżą po Gliwicach