Ryczałt za parkowanie płatny tylko w kasie. Trzeba jechać na Bojkowską

Biuro przy ulicy Bojkowskiej to jedyne miejsce, w którym kierowcy będą mogli wykupić abonament mieszkańca lub ryczałt wielodniowy.

Jedyne i tylko raz w tygodniu otwarte dłużej niż do godziny 15:30.

– Nie ma dla nas problemu żeby biuro było czynne dłużej lub nawet w sobotę. Ustalając godziny użytkowania wzorowaliśmy się na przykładzie innych miast, w których płatne parkowanie funkcjonuje od wielu lat. To jest pewien model, który możemy zmienić w zależności od okoliczności – zapewnia Mariusz Kopeć ze Śląskiej Sieci Metropolitarnej, miejskiej spółki odpowiedzialnej za wdrożenie systemu.


Zlokalizowane w Nowych Gliwicach biuro będzie czynne w poniedziałek, wtorek, środę i piątek od 7.30 do 15.30, a w czwartek od 10.00 do 18.00. W dodatku, zgodnie z przyjętą przez radnych uchwałą, długoterminowe opłaty kierowcy będą mogli uiścić wyłącznie w tym miejscu. Miejska spółka planuje rozszerzyć możliwość płatności o internet i pocztę, ale dopiero w przyszłości. Pytanie czy zwłaszcza na początku, w okresie pierwszego „boomu” na zakup abonamentów i ryczałtu, na Bojkowskiej nie ustawią się długie kolejki chętnych.

Wątpliwości może budzić również „wyrzucenie” punktu opłat daleko poza centrum miasta. Jak przekonuje Mariusz Kopeć, wybór Nowych Gliwic był jednak optymalnym rozwiązaniem.

– Mieszkańcy będą najczęściej przyjeżdżać samochodami, muszą mieć gdzie zaparkować. W centrum trudno było znaleźć odpowiednie miejsce. Biuro musi być także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – mówi.

„Na papierze” system płatnego parkowanie obowiązywać będzie w Gliwicach od 1 lipca 2015 roku, a de facto od 3 sierpnia, kiedy rozpocznie się pobieranie opłat. Ryczałt wielodniowy i abonament będzie można wykupywać z chwilą otwarcia biura SPP 6 lipca (ul. Bojkowska 37/3). Pytania i wątpliwości związane z wdrażanym systemem można zgłaszać pod numerami telefonów specjalnej infolinii: 32 441 90 60 oraz 32 441 90 34.
(msz)