Czeka nas duża przebudowa w rejonie stacji kolejowej w Łabędach. Powstanie m.in. rondo turbinowe

fot. scr. Google Maps

Duże przedsięwzięcie w Łabędach – ważne skrzyżowanie zostanie przebudowane. ZDM planuje utworzyć rondo czterowlotowe w ciągu ulic Strzelców Bytomskich – Główna – Przyszowska.

W Zarządzie Dróg Miejskich zakończył się w poniedziałek termin składania ofert do przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania “Rozbudowa układu drogowego w obrębie stacji Gliwice-Łabędy“. Wpłynęły cztery propozycje wykonawców, z których najtańszą wyceniono na 372 tys. zł, najdroższą na 551 tys. zł. Wszystkie mieszczą się w założonych na te przedsięwzięcie środkach, które wynoszą 600 tys. zł.

Przedmiot zamówienia opublikowanego przez ZDM obejmuje przygotowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy układu drogowego w obrębie stacji Gliwice – Łabędy w ciągu ul. Głównej i Strzelców Bytomskich.

“W związku z przebudową wiaduktu kolejowego w rejonie Kanału Gliwickiego w ciągu ul. Staromiejskiej, likwidacją wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Głównej i budową nowego obiektu oraz likwidacją przejazdu w poziomie szyn na przedłużeniu ul. Wolności, zakres zadania obejmuje: rozbudowę układu drogowego wraz z budową czterowlotowego ronda turbinowego w ciągu ulic Strzelców Bytomskich – Główna – Przyszowska wraz z dostosowaniem istniejącego układu komunikacyjnego, budowę zatok autobusowych w miejscach nowej lokalizacji przystanków, budowę chodników, dróg rowerowych i dojść do peronów – czytamy w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Przypomnijmy, PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do inwestycji na terenie Łabęd.

Peron 1 stacji kolejowej będzie rozebrany, a nowy zostanie wybudowany o 150 metrów dalej w kierunku Taciszowa. W trakcie prac powstaną schody i winda umożliwiające dostanie się do niego bezpośrednio z ul. Staromiejskiej. Przebudowa wiaduktu ma natomiast rozwiązać problem ruchu wahadłowego.

(żms)
fot. scr. Google Maps, ŁG/24gliwice.pl

Wiadukt nad ulicą Główną ma zostać zlikwidowany

Przejazd pod wiaduktem nad ulicą Staromiejską ma zostać poszerzony

Ten przejazd kolejowy ma zostać zlikwidowany

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Tom

juz widzę te poranne korki podczas przebudowy…

Marx

co za durny artykuł. Kompletnie nic nie wyjaśnia. Nie wiadomo gdzie będzie to rondo, gdzie będzie stacja, którędy będzie jechał pociąg. Nic nie wiadomo. A wystarczyłoby załączyć mapkę i nawet w paincie namalować co zostanie wyburzone i gdzie będzie rondo.

ps

rondo “turbinowe” nie oznacza wcale że samochody dostaną przyspieszenia po wjechaniu na rondo – już dwa takie wynalazki mamy na końcu DTŚ – o tym chyba zapomnieli projektanci – zardzewiały gwóźdź mają w kieszeni :-(

krzysztof

rondo ok. ale po co turbinowe?

polaryzacja

Bo dzisiaj z góry zakłada się, że ludzie to thebile. Strzałki skrętu warunkowego są na wymarciu, jeśli sygnalizacja to tylko kierunkowa a do skrętu w lewo trzeba malować trajektorię poruszania. Poniekąd słusznie patrząc na to, że bez GPS-a większość zabłądziłaby do pracy, że gdy im namalować jak mają parkować to tak zaparkują mimo, że wysiadać muszą przez bagażnik a wyłączenie małej sygnalizacji nadaje znaczeniu słowa armagedon nowy wymiar.

Beton

A pod wspomnianym wiaduktem z ruchem wahadłowym, właśnie włączenie sygnalizacji powoduje armagedon.

łąbędź

bo to jest prosta droga a nie skrzyżowanie

mieszkaniec "metropolii"

najpierw w encyklopedii spróbuj zapoznać się z definicją trajektorii, a potem wplataj to trudne pojęcie w swój tekst.

polaryzacja

Jeśli pojęcie “trajektoria” dla ciebie jest trudne, przykro mi. Większość nie miała problemów ze zrozumieniem.

Imię

Jak zlikwidują wiadukt nad ul. Główną to pociągi na Strzelce nie będą jeździły. Wówczas przejazd kolejowy przy Klapecu też będzie niepotrzebny bo nie będzie tam torów. Pani red. ZMS, proszę o przybliżenie szczegółów tego fascynującego projektu.

Beton

A jeszcze, że tak zapytam: W czym komuś przeszkadza przejazd kolejowy ??? Jeśli rondo turbinowe będzie miało przepustowość zgodną z ilością miejsca na wybudowanie tego ronda, to przejazd, podobnie jak obecnie świetnie będzie wspomagał upłynnienie ruchu.

co ja pacze

Patrząc na radosną twórczość tubylczych drogo-twórców, to nie zdziwię się jak puszczą pociągi przez środek ronda a stopień rozbudowy, skomplikowania i zagmatwania układu drogowego, sygnalizacji i urządzeń sterowania, monitorowania, nadzorowania, … przyćmi misję Apollo

Jan

Bo teraz “rondo turbinowe” jest bardzo modne, więc w Gliwicach też musimy takie mieć.
Nikt z urzędników nie pomyślał czy ma to sens, czy się sprawdzi, czy jest dostatecznie dużo miejsca itd. Ważne, że “turbinowe”. Bo nazwa jest taka wielkomiejska.

Dziadek Rainhold

Jo nic nie rozumia, to gdzie mo być to rondo? Na Pszyszowskiej, na Głównej, miedzy Pszyszowsko a Gółwno? Pszejasdu przes tory kole Klapca nie bydzie, wiaduktu kole ewangelickiej fary tyż nie bydzie, to gdzie bydzie to super hiper wypasione turbo rondo?

Anomin

“…Powstanie m.in. rondo turbinowe” – o k.wa zaczyna się.
I komu przeszkadza ten wiadukt, bezkolizyjny przejazd z ruchem kolejowym? Cały ruch teraz będzie przez 2 przejazdy kolejowe, gdzie teraz podczas przejazdu pociągów na niejakiej Zofii N. I koło dworca pewnie tez, trzeba czekać 15-20 min!!!!!!!!! To jest chore w XXI w.
Dziadzieje to miast przyszłości

Koń z Janowa

To się za parę lat rozpisze przetarg na opracowanie nowej koncepcji organizacji ruchu. I już.
Przecież to nie są urzędnika pieniądze

ciekawski

ludzie jeszcze projektanta ani projektu nie maja, a napisali jakby za tydzień mieli już do roboty się wziąć. naprawdę nic bieżącego nie dzieje się w mieście o czym warto by napisać?

mill

hmm
czy to oznacza że jedynym miejscem, gdzie będzie można przedostać się z Starych Łabęd na 2 stronę będzie przejazd z szlabanami na Nałkowskiej?

Szpagin

Nie. Najprawdopodobniej (choć to tylko moje domysły) tory na linii do Strzelec zostaną przeniesione do wykopu, a nad nimi zbuduje się bezkolizyjny przejazd na przedłużeniu Wolności. Wiadukt na Głównej będzie zlikwidowany, bo na poziomie ulicy będą biec tory.

Domi

Nareszcie w czymś inwestują w Łabędach

kolejorz nie w temacie

prosze czytac ze zrozumieniem w artykule napisano ze na miejscu przejazdu kolo klapca powstanie wiadukt a pod nim rondo turbinowe(laczace ulice glowna, strz bytomskich.przyszowska i wolnosci chociaz tego nie napisali) Wiadukt od kanalu zostanie przebudowany a peron 1-szy zostanie przesuniety o ok 150 m w kierunku rzeczyc a cena pewnie dlatego taka niska bo czesc kosztow pokryje pewnie pkp. Szkoda tylko ze maja zburzyc i zasypac wiadukt na glownej ten na pyskowice

Cliper

Czas aby zad..piaste Łabędy zmienić na cywilizowane miejsce

Imiu

Rondo na Bojkowskiej 6 000 000.00 PLN a tu za 10x lub nawet 16x taniej?
No to teraz policzą za krawężniki i trawkę po kilka MLN PLN i będzie gites.
…lub Ciufcie puszczą stałym objazdem przez Krywałd lub Giewont.

Łukasz

Tyle, że to jest przetarg na wykonanie samej dokumentacji, dlatego tak tanio.

Imiu

racja! Więc z dychu a może i do 16 000 000,00 PLN NETTO dobije.
Miałem napisać o samym projekcie a już mi z ust wypadły takie skromne kwoty za wykonawstwo oby razem z materiałem XD

ja234

Remont zwycięstwa pewnie będzie kosztował 10 mln plus koszty przenosin instalacji plus inne niespodzianki ze strony urzędasów pt.”tego nie mamy w naszej dokumentacji”…Ogółem wyjdzie pewnie jakieś 20 mln.
I oczywiście urzędasy powiedzą po “przeanalizowaniu projektu”, że rezygnują z przebudowy zwycięstwa.(13:22)

Robert

Dużo obiecują, a jak już zacząć realizować to rozkopia i nie kończą. Typowe działanie Frankiewicza.

heniek

za to ty jesteś typowy malkontent , jak byś ty się wziął to by było hoho!!!!!!!!!!!!!!!