Kierowcy notorycznie przekraczali prędkość, będą zmiany. Modyfikacje w kilku dzielnicach Gliwic

Na skrzyżowaniu ulic Michałowskiego i Lublinieckiej powstanie wyniesione skrzyżowanie z przejściem dla pieszych. To duża zmiana na plus, bo na drugiej z tych dróg, biegnącej równolegle do ul. Tarnogórskiej, kierowcy chętnie przekraczali dopuszczalną prędkość. Bezpieczne przekroczenie jezdni bywało niekiedy trudne.

 
Niedawno drogowcy wykonali kolejny etap remontu ulicy Michałowskiego. Ulica zyskała dość szeroki chodnik, którego dotąd na tym odcinku nie było w ogóle.

Prac jednak nie dokończono – przy skrzyżowaniu z ulicą Lubliniecką została dziura w ziemi (w ostatnich dniach ją wyrównano). Stan ten trwa już od dłuższego czasu, wymuszając na kierowcach ostrożniejszą jazdę.

Kiedy remont ulicy zostanie ukończony i dlaczego nie zostało wykonane to od razu? Zapytaliśmy ZDM.

Prace nie zostały jeszcze zakończone. W najbliższym czasie zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, która umożliwi dalsze prowadzenie prac, polegających m.in. na wykonaniu wyniesionej tarczy skrzyżowania ul. Michałowskiego i ul. Lublinieckiej. Pojawi się także przejście dla pieszych

– poinformowała Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

To jednak nie koniec zmian w dzielnicy Szobiszowice, bo nieopodal tego miejsca, na polecenie drogowców, wykonywane jest przejście dla pieszych przez ulicę Bernardyńską. Powstaje w rejonie skrzyżowania z ulicą Grottgera i żłobka Gwioazdolandia. Prace są zaawansowane. Do wymalowania pozostały pasy.

Rok temu kwestią ulokowania przejścia nieopodal tego miejsca interesował się radny Tomasz Tylutko z tej dzielnicy.

Informowano go wówczas, że nie może zostać wykonane w rejonie działającego tam sklepu monopolowego z uwagi na lokalizację wskazanego miejsca w sąsiedztwie zatoki postojowej, a po drugiej stronie drogi – paczkomatu oraz zjazdów do garaży. Wskazano jednak na inną koncepcję.

W celu poprawy bezpieczeństwa pieszych, w szczególności dzieci kierujących się do Szkoły Podstawowej nr 4, tutejsza Jednostka informuje, iż istnieje możliwość wyznaczenia przejścia dla pieszych poprzez wlot ulicy Bernardyńskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Grottgera

– odpisał radnemu Zarząd Dróg Miejskich. – Przejście z uwagi na zlokalizowany przy ww. skrzyżowaniu zjazd byłoby oddalone od omawianego skrzyżowania – kontynuował ZDM, prosząc równocześnie o opinię na temat tego rozwiązania. Teraz przystąpiono do realizacji poprawiającej bezpieczeństwo inwestycji.

Wygodne włączanie się do ruchu w dzielnicy Baildona

W czwartek Rowerowe Gliwice poinformowały w Internecie, że na około 100-metrowym odcinku chodnika wzdłuż ulicy Chorzowskiej zmieniono organizację ruchu, wprowadzając tam ciąg pieszo-rowerowy. Rozwiązanie jest oczywiście tymczasowe do momentu wykonania przebudowy tej ulicy (powstanie tam m.in. droga rowerowa). Po co taka zmiana? Aby było wygodniej.

Dodatkowy odcinek ciągu pieszo-rowerowego umożliwia rowerzyście włączenie się do ruchu po jezdni, bez schodzenia z roweru

– informuje rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Gdy dopytujemy, czy zmieniona organizacja ruchu służyć ma uczniom mieszczącej się przy ul. Chorzowskiej szkoły TEB Edukacja, Stiborska nie udziela konkretnej odpowiedzi. – Najogólniej rzecz ujmując było to miejsce optymalne pod względem bezpiecznego włączenia ruch rowerowego.

Pulsacyjny STOP i wyniesione fragmenty drogi

Wśród najnowszych realizacji ZDM, wprowadzanych w celu poprawy bezpieczeństwa, znalazły się też te wprowadzone niedawno w Bojkowie i Ostropie. W pierwszej z dzielnic na skrzyżowaniu ulic Bojkowskiej i Rolników w przyszłości ma powstać rondo, zanim jednak zostanie wybudowane w tym miejscu, zamontowano tu bardziej rzucający się w oczy, pulsacyjny znak STOP.

Rozwiązanie to ma przykuć uwagę kierowcy i dać dodatkowy sygnał, że dojeżdża do miejsca, w którym musi się zatrzymać i ustąpić pierwszeństwa.

Tam gdzie krzyżują się ul. Bojkowska z ul. Rolników zamontowano aktywny znak – STOP. Trudno go nie zauważyć, ponieważ w chwili kiedy czujnik wykryje pojazd, uruchamiają się diody LED zamontowane na obrzeżach znaku – komentuje rzeczniczka ZDM.

W dzielnicy Ostropa natomiast, na odcinku ul. Tokarskiej wybudowane zostały dwa progi zwalniające – w formie wyniesionego fragmentu nawierzchni jezdni. Spowolnią one przejazd tą ulicą i sprawią, że będzie bezpieczniej – wyjaśnia Stiborska.

Zmiana dla świętego spokoju?

Na ulicy Mielęckiego (boczna ul. Jasnogórskiej) zmieniono niedawno organizację ruchu. Na niewielkiej uliczce wprowadzono „strefę 30 (km/h)” zamiast strefy zamieszkania. Jak przekazała nam rzeczniczka ZDM stało się to na wniosek policji.

Podobno byli mieszkańcy, którzy nieustannie wzywali patrole i zawiadamiali, że kierowcy jeżdżą tu zbyt szybko i nieprawidłowo parkują samochody.

Po zmianie można jeździć tam trochę szybciej, zniknął też problem parkowania tylko w miejscach do tego wyznaczonych (jak wymagane to jest w strefie zamieszkania).

(żms)
fot. 24gliwice.pl/ŻMS

12 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
ktos
03/10/2022 07:51

Komu do tej pory na tokarskiej przeszkadzały szybciej jeżdżące samochody, będzie od tej pory przeszkadzał pisk hamulców i wycie silnika samochodu, który właśnie przejechał przez próg zwalniający.

gmG
04/10/2022 09:21
W odpowiedzi na  ktos

Skoro nie mają rozumu (pseudokierowcy) a mają na klocki hamulcowe i paliwo to kijek im w oko. Na ulicy bez chodnika z łukami i brakiem pobocza szybciej jadące samochody nie przeszkadzają – do czasu.. Nie masz dzieci które taką ulicą wędrują na przystanek albo do szkoły?

CUBA
03/10/2022 17:51

Widać aktywności ekipy rowerzystów. Mam pytanie dla tych aktywistów, czy widzą jeżdżących kolegów w godzinach wszesno rannych i wieczorem bez oświetlenia i odblasków. Natomiast co do piratów drogowych i tych bez tłumników to mam pytanie do policjantów. Czy można ich zauważyć siedząc w komisarjacie? Więcej ruchu dla panów z Warszawskiej.

Ajs
03/10/2022 13:58

Ile razy można powtarzać. Nie żaden Beildon tylko ZATORZE!!!!!!!!! OD ZAWSZE ZATORZE.

Blofeld
03/10/2022 20:44

Jak zwykle durny argument, z którym trudno dyskutować. „Kierowcy chętnie przekraczają tam prędkość” – są jakieś pomiary czy tylko się wydaje, że ktoś chętnie przekracza prędkość? A skoro tak „chętnie przekraczają dozwoloną prędkość” to może niechętnie ustawić fotoradar i nabić kasę miejską?

ŁABEDZIAK
09/10/2022 10:22

weście pod lupe w łabędach ul. przyszowską tu dopiero jeżdzą debile nieraz uciekałem na przejściu nie udokumentujesz telefonem bo nie zdążysz

Marek
03/10/2022 08:28

co mają powiedzieć mieszkańcy ul. Dworcowej, Częstochowskiej czy okolic pl. Krakowskiego w Gliwicach gdzie prędkości często są przekraczane jak zrobi się troche mniej samochodów to zaczynają się wariacje czy na motorach czy stuningowanymi samochodami czy też zwykłymi których kierowcy nie mają wyobraźni. Nawet na przejściu dla pieszych strach przejść. Szkoda że tam nikt nie kontroluje piratów drogowych – bo nikt nie zgłasza.

Erffs
04/10/2022 18:32

Pozytywne zmiany, czasem ZTM potrafi zaskoczyć :) Spowolnienie ruchu w centrum jak najbardziej na plus.

Agnieszka
03/10/2022 08:40

Dobre zmiany! Polskim kierowcom trzeba ładować mandaty z grubej rury. A, że jest za mało policji – progi spowalniające (ale z kostki ) na długich prostych.

Cliper
03/10/2022 06:24

Do jakich to różnych metod trzeba się posuwac żeby poskromić poskiego kierowcę!

Piotr
03/10/2022 04:02

Ponieważ jeździli zbyt szybko, odtąd będą mogli jeździć szybciej… Liczba brakujących przejść dla pieszych w Gliwicach jest większa.

Ampuła
03/10/2022 09:10

Był czas solidnego wygładzania nawierzchni w drogach po PRL-owskim śmieciowym asfalcie.
Teraz, za reżimu PiSocjalizmu katolickiego, drogi będą planowo usiane dziurami i metodycznie zatamowane przeszkodami, żeby wymusić na kierowcach coraz niższą prędkość jazdy.
W ten sposób ruch prywatnych samochodów obywateli powinien szybko zaniknąć z przyczyn ekonomicznych i zdroworozsądkowych.
Drogi Polski znów powinny być tylko dla kolumn limuzyn rządowych oficjeli, partyjnych notabli, wojewódzkich wielmożów i gminnych sułtanów. Na czas ich przejazdu dziury będą łatane a wyniesienia niwelowane.