Nowe laboratorium Przemysłu 4.0 na Pol. Śl. “To już nie wiedza książkowa, ale rzeczywiste rozwiązania”

Nowa pracownia Politechniki Śląskiej to wspólny projekt gliwickiej uczelni i firmy Atlas Copco. Została wyposażona w sprzęt i technologie Przemysłu 4.0., obecnie wykorzystywane na świecie, m.in. w branży motoryzacyjnej.

Uroczyste otwarcie laboratorium odbyło się 15 stycznia na Wydziale Mechanicznym Technologicznym Politechniki Śląskiej. – Uruchomienie tej pracowni to jeden z ważnych elementów wdrażania technologii Przemysłu 4.0. To już nie tylko wiedza książkowa, ale rzeczywiste rozwiązania, stosowane w największych firmach branży samochodowej. Właśnie wróciłem z Zakładów Fiata, gdzie podpisywaliśmy umowę o współpracy na kolejny rok. Jednym z jej elementów jest wdrażanie nowych technologii, rozwijanie współpracy w zakresie kształcenia, badań naukowych, prac badawczo-rozwojowych – powiedział JM Rektor prof. Arkadiusz Mężyk.

Nowe stanowisko firmy Atlas Copco obejmuje najnowsze technologie w zakresie montażu, udoskonalenia jego jakości, zwiększania niezawodności systemów technicznych, w tym przypadku związanych z samochodami. Staramy się, żeby nasi studenci byli jak najlepiej przygotowani do przyszłej pracy, żeby byli nie tylko obserwatorami technologii Przemysłu 4.0, ale przede wszystkim aby kreowali ten rozwój. Zatem muszą być na bieżąco z tym, co jest najnowocześniejsze w tym obszarze – dodał.

REKLAMA

Studenci Politechniki Śląskiej wezmą na warsztat bezpieczeństwo i niezawodność samochodów.

Dzięki współpracy z firmą Atlas Copco będą mieli okazję uczyć się rzeczy aktualnych i na bieżąco poznawać zmiany, które nastąpią w procesach produkcyjnych. Ponadto zajęcia w laboratorium będą integrowały wszystkie elementy, które są ważne w automatyce, mechatronice, informatyce stosowanej, budowie maszyn, a także w organizacji procesu produkcji. Uzyskana podczas zajęć wiedza pomoże studentom w projektowaniu samochodów, ale także podczas działalności w obszarach wykraczających poza automotive.

Współpracujemy z firmą Atlas Copco od 2 lat. W tym okresie były realizowane prace inżynierskie i magisterskie i dzięki współpracy – bo to nie tylko wyposażenie, ale też współpraca merytoryczna – powstało stanowisko, na którym jesteśmy w stanie pokazać technologie połączone, a tym samym Przemysł 4.0 – zaznaczyła Dziekan Wydziału Mechanicznego Technologicznego prof. Anna Timofiejczuk.

Przemysł 4.0 to nie tylko ogólne teorie, to przede wszystkim wdrażanie tych technologii w rzeczywistość. Prezentowane dzisiaj laboratorium daje kompetencje, które mogą być wykorzystywane nie tylko w dużych firmach, ale także w małych i średnich przedsiębiorstwach. Nasze bezpieczeństwo zależy od jakości pojazdów, którymi się poruszamy, a elementem tej jakości jest jakość montażu. Dzięki najnowszym technologiom Przemysłu 4.0 wszystkie te procesy mogą być monitorowane – podkreślił Rektor prof. A. Mężyk.

Elementem programu uroczystości była sesja pokazowa sprzętu demo pod hasłem „Industry 4.0 w przemyśle montażowym” oraz prezentacja pracowni.

Stanowiska w nim się znajdujące są standardem stosowanym na liniach produkcyjnych, a systemy firmy Atlas Copco to najnowocześniejsze technologie wykorzystywane przez producentów z branży automotive, takich jak Fiat, Opel czy BMW.

(żms)/UM(PŚ)
fot. polsl.pl

REKLAMA
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Leopold

Wydaje się, że tego typu pracownie to w technikum powinny być tworzone.

WD-40

Kiedyś były.

Bardzo Mocna Wtopa

Czas w technikum to czas stracony, nawet nie uczono o zawieszeniu McPherson, chociaż cały świat na tym już jeździł.

Obserwujący

No tak, “skok technologiczny” się dokonał na polibudzie.Dzięki sponsorowi teraz to do nich dotarło,może pójdą trochę do przodu…a nie tkwią ciągle w latach 60 tych.
Nawiasem mówiąc, wyposażenie mają jak w warsztacie samochodowym…przynajmniej czegoś się nauczą, będą mogli sami naprawić swoje auteczko jak im się (planowo) zepsuje….planowo czyli wg.projektu przez nich stworzonego…a właściwie nie przez nich tylko na rozwiniętym zachodzie.Ciekawe co powiedzą/jak zareagują? uśmieszkiem?wzruszeniem ramion?wyparciem tego?

Bardzo Mocna Wtopa

A co to ma wspólnego z Niemcami ?

Szota

Po co i komu to potrzebne, szkoda kasy na pseudonauke

Neptunder

Mamy i tak szczescie ze minister Gowin nie wprowadzil
w czwartej rewolucji przemyslowej elektronicznych kropidel .

Ampuła

Polskie szkolnictwo “wyższe” pod kropidłem ultra-dewota Gowina. Studenci politechniki zrywają kontakty z bezdusznymi robotami. Powstaje seminarium monterów Nowego Polskiego Fiata 126p. Tej przyszłej ikony polskiej motoryzacji. Elektrycznego dziecka postępów PiSocjalizmu, napędzanego węglem z narodowej skarbnicy.

Bardzo Mocna Wtopa

BMW, będą uczyć studentów jak wymienić umieszczony z niewłaściwej strony silnika, ukryty pod kołem zamachowym łańcuch rozrządu wykonany z g…olitu, wraz z kołami zębatymi o całkowicie wytartych zębach i razem z wałem korbowym do którego koło zębate jest przymocowane na stałe i zamontowanym w Toyocie Avensis.

WD-40

Za to cały świat powinien uczyć się od BMW, która strona jest właściwsza dla napędu.

Bardzo Mocna Wtopa

Według najnowszych trendów inżynierów BMW najwłaściwszą stroną dla napędu jest oczywiście napęd przedni i trzycylindrowy silnik identycznie jak w Wartburgu, czyli niemiecka klasyka. Nawiasem mówiąc i tak większość właścicieli BMW myślała, że ich pojazdy mają napęd na przód.

WD-40

Eee tam. Gdyby Bóg popierał napęd na przód, chodzilibyśmy na rękach.

Bardzo Mocna Wtopa

Przecież Niemcy to ateiści.

The Tiger@

60%+ Niemców należy do kościoła.

Bardzo Mocna Wtopa

A jaki % wierzy szczerze, żarliwie i gorliwie ?

The Tiger@

Szczerze to wszyscy, którzy się deklarują – bo to kosztuje.

Bardzo Mocna Wtopa

Władza kazała płacić na kościół to Niemiec płaci, Niemiec lubi słuchać władzy.

The Tiger@

I bardzo dobrze. Polacy by się tego też mogli nauczyć.

Bardzo Mocna Wtopa

Polacy wiedzą czego się mają uczyć.

The Tiger@

To czego mają się uczyć?

Wernher von Braun

Gdyby Bóg chciał aby człowiek latał to pierdy dawałyby taki ciąg jak silnik rakietowy.

The Tiger@

Nie jest. Jest to jedynie w przypadku kompaktów by były tańsze w produkcji.

Bardzo Mocna Wtopa

Radość z jazdy nie jest najważniejsza ?

The Tiger@

Nie.

Bardzo Mocna Wtopa

A co w tym zagadnieniu twierdzi producent w swoich materiałach reklamowych ?

The Tiger@

Liczy się to co mówi akcjonariuszom.

Bardzo Mocna Wtopa

Myślałem, że akcjonariusze mają swój rozum i nie słuchają tego co im się mówi a że umieją liczyć to liczą na siebie i liczą to czego im przybywa dzięki udziałom.

The Tiger@

Słuchają to co im się mówi. I kto im to mówi. Nie są całkowicie racjonalni.

Bardzo Mocna Wtopa

No to wychodzi, że nikt w BMW nie jest racjonalny.

Bardzo Mocna Wtopa

To po co się pytasz ?

Bardzo Mocna Wtopa

A klientom nic nie trzeba mówić bo to głąby i kupią każdy szmelc byle by było logo.

The Tiger@

Nie tylko musi być logo. Muszą zostać spełnione jego wymagania.

Siwy

Co wy mozecie powiedziec o niemieckich koncernach samochodowych,nawet sie nie osmieszajcie.A moze cos powiecie o polskich inzynierach,nad czym mysla ,jak ludzi wykiwac?.Bo nic nie produkujecie swojego,
To jest technika!

The Tiger@

Ja akurat mogę bardzo dużo. Z doświadczenia.

Bardzo Mocna Wtopa

A co ty możesz powiedzieć, może się czegoś od ciebie nauczę ?

The Tiger@

To co chcesz wiedzieć?

Bardzo Mocna Wtopa

To co Siwy ma do powiedzenia. Jakie masz w tym doświadczenie ?

The Tiger@

W czym?

Bardzo Mocna Wtopa

W tym co Siwy ma do powiedzenia.

The Tiger@

A skąd ja to mam wiedzieć?

kto kogo kiwa

To jest awaria dzięki technice.

The Tiger@

Jesteś pewny, że to już jest silnik z serii N57 lub B57, a nie M57?

Bardzo Mocna Wtopa

A jakie to ma znaczenie ? Jak go kilkadziesiąt razy rozbiorą i złożą to już do niczego się nie będzie nadawał i przez kolejne lata przerobią silniki wszystkich typów.

The Tiger@

Ma znaczenia co do umiejscowienia łańcucha rozrządu.

Bardzo Mocna Wtopa

No to chyba przecież napisałem, że przerobią wszystkie typy z każdym umiejscowieniem łańcucha, czy będą wynajdywać na złomowiskach coraz to bardziej zabytkowe egzemplarze ?

The Tiger@

Dopiero po tym jak Tobie wytłumaczyłem, że nie wszystkie mają taką samą budowę.

Bardzo Mocna Wtopa

To wielkie dzięki, bo to tej pory myślałem, że wszystkie silniki BMW są identyczne, nawet razem z tymi do motocykli i tymi lotniczymi.

The Tiger@

I znowu się czegoś nauczyłeś.

Bardzo Mocna Wtopa

Ważniejsze aby nauczyli się studenci.

The Tiger@

To swoją drogą.

Bardzo Mocna Wtopa

Swoją drogą ? 4.0 powstało dla studentów nie dla mnie.

The Tiger@

To co takiego robisz, że to nie dla Ciebie?

:)

Zaraz… czy oni w tym projekcie “Przemysł 4.0” chcą jeszcze bardziej ulepszać nieulepszalne silniki Diesla, czy rozwijać technologię budowy choinek z blachy i gwoździ, którymi Polibuda zasłynęła w ubiegłym roku w świecie nowych technologii? No i komu w ogóle ma służyć polibudowa “technologia”, jeśli Polacy kupują ją dopiero po jej zużyciu przez zagranicznych konsumentów i przekręceniu liczników tak, żeby janusz z grażynką mogli się pochwalić przed sąsiadami szczęściem “wygranej na loterii”, czyli nabyciem rzęcha z ikonicznym logo “po niemieckiej zakonnicy”?

NY

Miało być śmiesznie ? Straszny bełkot

Bardzo Mocna Wtopa

Po niemieckiej starej zakonnicy, która jeździła szajswagenem tylko na grób męża, który poległ na wojnie. Okropna historia.

grażynka

No właśnie, dlaczego Janusze mieliby zakorkowywać drogę Urkowi, kiedy jedzie na swój stołek do korporacji.

filtr GPF

Będą jeszcze bardziej ulepszać benzyniaka aby nie kopcił jak diesel.

:)

Uraziłem uczucia inżynierostwa z Polibudy? Poprawcie sobie nastrój i opiszcie jak skutecznie zwalczacie smog siłą połączonych w kupę umysłów.