Połączenie kolejowe z Gliwic do Bytomia wróciło 12 grudnia. Pociąg jedzie ok. 20 minut

Nowe połączenia i krótszy czas przejazdu – 12 grudnia wznowiona została komunikacja kolejowa z Gliwic do Bytomia. Po zmodernizowanym torowisku pociąg jedzie około 20 minut, bez przystanków. Połączenie wróciło w ramach Kolei Metropolitalnej, która planuje rozwój transportu kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury.

 
Od niedzieli, 12 grudnia obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. Pojawiły się nowe połączenia, m.in. na trasie Gliwice-Bytom kursuje 15 par pociągów w dni robocze i 12 w weekendy. Każdego dnia w godzinach szczytu (od godz. 6.00 do 9.00 oraz 14.00 do 18.00) składy jeżdżą co godzinę, a poza nimi – co dwie godziny.

Rozkład jazdy pociągów został dostosowany do funkcjonowania podstrefy gliwickiej działającej w ramach Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Na tej trasie poprawił się także transport towarów. Od 12 grudnia pociągi towarowe jadą między Bytomiem a Maciejowem Północnym z prędkością do 100 km/h – to trzykrotnie szybciej niż przed modernizacją. Jest też być bezpieczniej i ciszej.

Na linii obowiązuje tzw. Metrobilet. Metrobilet jest ważny 30 dni i w wersji normalnej kosztuje: 119 zł (tylko na terenie Katowic), 179 zł (na wybranym odcinku łączącym kilka miast) lub 229 zł (obowiązuje na wszystkich trasach kolejowych w GZM i całym ZTM). Bilety ulgowe są o połowę tańsze. Od 12 grudnia trasa Gliwice-Bytom została włączona do Metrobiletu Żółtego, który uprawnia również do przejazdu pociągami od Tarnowskich Gór, przez Nakło Śląskie, Radzionków, Bytom, Chorzów do Katowic.

Jeżeli nie podróżujemy codziennie, możemy kupić bilet dobowy ZTM. Kosztuje 15 zł i uprawnia do podróżowania od Sławkowa po Gliwice i od Tarnowskich Gór i od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic po Kobiór i Bieruń Nowy – bez żadnego limitu – pociągami Kolei Śląskich, Polregio oraz ZTM przez 24 godziny. Można go kupić w aplikacjach mobilnych (Mobilny ŚKUP, mPay, SkyCash, moBILET oraz jakdojade.pl), a także w automatach ŚKUP.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. są dofinansowane m.in. z funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Poza połączeniem na trasie Gliwice-Bytom uruchomiona została też linia: Katowice – Płock – Gdynia. (mf)


(publikacja na zlecenie Urzędu Miejskiego w Gliwicach)