Pożegnanie z Oplem Astrą w wersji sedan. Z gliwickiej fabryki wyjechał wczoraj ostatni egzemplarz

28 października, w gliwickim zakładzie, dobiegła końca produkcja Opla Astry Sedan. Po dziewięciu latach obecności na rynku motoryzacyjnym, model kończy swój żywot.

Fabryka kontynuuje, natomiast, produkcję ostatniej generacji Astry w wersji hatchback.

Pierwsza pilotażowa seria Opli Astra Sedan została wyprodukowana w gliwickiej fabryce w listopadzie 2011 roku, a seryjna produkcja ruszyła w sierpniu 2012 roku.


Zakład w Gliwicach był jedynym producentem tego modelu w koncernie.

Ostatni egzemplarz, który opuścił linię produkcyjną zakładu, zamknął pulę 213,637 Astr Sedan, łącznie wyprodukowanych w Gliwicach. Model ten był najbardziej popularny w Turcji, Polsce i Egipcie – i to właśnie do klienta w Egipcie trafił ostatni wyprodukowany samochód.

Kończąc produkcję Opla Astry Sedan, zakład w Gliwicach kontynuuje jednocześnie produkcję obecnej generacji Astry w wersji hatchback.

Obecność Groupe PSA w Polsce koncentruje się jednak przede wszystkim na projekcie uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych LCV w gliwickiej lokalizacji.
– Budujemy zupełnie nową fabrykę dużych samochodów dostawczych dla marek Peugeot, Citroen i Opel, co pozwala na myśleć o przyszłości z optymizmem – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland.

(emfab/Groupe PSA)