Przekaż 1% podatku lokalnym organizacjom. FORUM i GCOP we wspólnej kampanii

Centrum handlowe Forum (ul. Lipowa 1) w kooperacji z Gliwickim Centrum Organizacji Pozarządowych (GCOP) rozpoczęło kampanię, która zachęca gliwiczan do przekazania 1% z tytułu PIT lokalnym organizacjom.

W dobie zautomatyzowanych rozliczeń podatków to dla tych podmiotów szansa na pozyskanie dodatkowych środków na realizację prospołecznych działań.

O kampanii informują rozmieszczone na terenie centrum plansze. Prezentują one wszystkie działające w Gliwicach Organizacje Pożytku Publicznego (OPP), których jest w sumie 47. Każda z organizacji jest w skrócie opisana, oznakowana swoim logotypem, a także kodem QR umożliwiającym przeniesienie się na jej stronę.


Ze względu na ograniczenia w handlu i mniejszy niż zwykle ruch w obiekcie, kampania będzie również eksponowana na profilu Forum na Facebooku oraz stronie internetowej centrum (forumgliwice.pl).

Wspieranie lokalnej społeczności jest dla nas bardzo ważne i możemy pochwalić się efektami licznych działań na jej rzecz. Idea pozostawienia 1% gliwickim organizacjom jest nam bliska, dlatego chętnie włączamy się w jej promowanie wraz z naszym wieloletnim partnerem, jakim jest GCOP – mówi Patrycja Duczmal, dyrektorka centrum handlowego Forum.

Istotę kampanii przybliża Marta Kryś, dyrektor Gliwickiego Centrum Organizacji Pozarządowych.

– Obecnie nasze deklaracje PIT są generowane automatycznie. Wielu podatników nie wykonuje w związku z tym żadnych działań. Warto jednak zastanowić się nad tym, do kogo trafia nasz 1%. Bywa, że są to ogólnopolskie organizacje o większej sile przebicia, kiedyś zaznaczone automatycznie w jakimś bezpłatnym programie do rozliczania PIT. Naszą wspólną kampanią chcemy budować świadomość, że warto wziąć sprawy w swoje ręce i zadecydować, gdzie trafi nasz 1 %. Przy okazji prezentujemy bogactwo lokalnych OPP oraz szerokie spektrum ich działań pomocowych – mówi dyrektorka GCOP.

3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Ad

Połowa ludzi już się rozliczyła a ci teraz startują z “kampanią”…