Skrzyżowanie ulic Toszecka, Pionierów, Myśliwska zostanie przebudowane. Zmian będzie sporo

ZDM szuka wykonawcy dla nowej inwestycji, w ramach której zwiększy się przepustowość skrzyżowania ulicy Toszeckiej z ulicami Pionierów i Myśliwską. Projekt zakłada m.in. wykonanie 2 pasów ruchu na odcinku tej arterii.

Jeszcze w tym roku powinna rozpocząć się rozbudowa skrzyżowania ulic Toszecka, Myśliwska i Pionierów. W planach jest m.in. zmiana jego geometrii oraz przebudowa sygnalizacji świetlnej.

Według drogowców, realizacja ta wpłynie na poprawę przepustowości, wzrost bezpieczeństwa i komfort jazdy na wspomnianym układzie drogowym.

Planowana przez Zarząd Dróg Miejskich zmiana geometrii skrzyżowania obejmie poszerzenie wlotów i wylotów, korektę łuków, wykonanie zatoki autobusowej w miejscu istniejącego przystanku, wykonanie wysp dzielących na wlotach ul. Toszeckiej, przebudowę istniejących ciągów pieszych, a także budowę odcinków dróg rowerowych.

Po zakończeniu inwestycji kierowcy opuszczający skrzyżowanie, wjeżdżający w ulicę Toszecką w obu kierunkach (w stronę Toszka oraz w stronę centrum Gliwic) będą mieli do dyspozycji po 2 pasy ruchu. Natomiast ci, którzy będą chcieli na nie wjechać, w zależności od kierunku dalszej jazdy ustawią się na 3 pasach do jazdy w lewo, prosto, a także prosto i w prawo (na obu wlotach skrzyżowania).

Również na ulicy Pionierów przewidziano zmianę organizacji ruchu – kierowcy wyjeżdżający na skrzyżowanie z tej drogi będą mogli wybrać pas do skrętu w lewo oraz pas do jazdy prosto i w prawo.

(żms)

47
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
AndrzejD
AndrzejD

Słuchajcie sieroty z ZDM-u ! Najpierw skończcie to co rozgrzebaliście (Jagiellońska, usunięcie starych latarni z Częstochowskiej) a potem zabierajcie się za następne inwestycje. Bo znowu znajdziecie “historyczne kable których nie było na planach” i przebudowa stanie na 2 lata – zwłaszcza jak będą to robić partacze z PRUIM-u i Eurovii

Ad
Ad

Też szlag mnie trafia, jak remonty w Gliwicach przeciągają się w nieskończoność, ale daleko mi, żeby kogoś wyzywać od sierot i partaczy.
Lepiej Ci z tym? Dowartościowujesz się opluwając innych? Może pochwal się, jaki z z Ciebie specjalista…

4WD
4WD

Na jak długo tym razem to rozwiązanie? Poprzednia “modernizacja” nie była tak dawno.

Marx
Marx

to juz bedzie trzecia. A wystarczylo za pierwszym razem zrobic rondo i byloby na wieki.

asd
asd

Ale rondo jest bezobsługowe. A tak się zleci obsługę świateł spółce miejskiej ŚSM, która będzie miała kolejny powód do istnienia. I następne źródło przychodów.

Marx
Marx

niestety masz rację. Do tej pory pamiętam jak w wielu miejscach Gliwic wymieniono nowe światła na .. nowe światła. Albo na Dworcowej postawiono lampę nad DTŚ (zaraz po zakończeniu budowy) którą po miesiącu wycięto i obok wstawiono inną nową lampę. Na osiedlu Kopernika schody przy poczcie remontowano też 3 razy. Jak widać do trzech razy sztuka…

AndrzejD
AndrzejD

@asd
Zapomniałeś dodać “nieudolną obsługę” przez amatorów z ŚSM

kanalia52
kanalia52

To przerasta Francę.

Ad
Ad

w cholerę miejsca na rondo, ale lepiej przebudowywać, przebudowywać i… przebudowywać, jak “pajączka”

JAś
JAś

Ale jak zawsze o pieszych zapomnieli to że trzeba tam stać 10 min żeby przejść to nikt nie pomyśli

Las
Las

Nie zapomnieli. Po przebudowie piesi będą mogli czekać na wysepce. Oczywiście czas oczekiwania się nie zmieni.

JAś
JAś

Czy będzie się stało na chodniku czy wysepce to chyba bez różnicy ale trzeba stać w Gliwicach pieszych ma się tyłku ważne żeby auto szybko przejechał

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Jak zawsze wygra pruim wytną wszystkie drzewa i wszystko dwa razy dłużej niż zakładano

marcin
marcin

Podziemna infrastruktura już czeka, żeby znienacka zaatakować i wydłużyć czas przebudowy.

ja Tomek
ja Tomek

Czyli w gruncie rzeczy nic się nie zmieni , jak zwykle wysepki ograniczające możliwości manewrowania lepszy monitoring oraz światła inteligentne blokujące ruch i kołowy i pieszy .

szczera prawda
szczera prawda

Nie lepiej wybudować tam rondo i nie tworzyć jakichkolwiek problemów i cudów z tym skrzyżowaniem? Rozumiem, że Frankiewicz ma problem z jazdą po ruchu okrężnym, ale większość kierowców myślę, że byłaby tym rozwiązaniem zadowolona. Na Toszeckiej świateł jest już wystarczająco dużo.

Bogusia
Bogusia

Zwracam uwagę. Miejsce na komentarz coraz bardziej oddala się od artykułu. Przewijam, i przewijam …

Malkontent
Malkontent

ZA CHWILĘ miasto za nasze podatki zainstaluje kolejne światła przy LIdlu i Biedronce. Będzie się dopiero dobrze i płynnie jeździć.

~~~~
~~~~

Wszystko pięknie tylko po cholerę te wysepki?

Tomasz
Tomasz

Bez kolejnej modernizacji szwagier by nie zarobił.

Szpagin
Szpagin

A czemu nie rondo? Światła mocno spowalniają ruch.

Realista
Realista

Już widzę ten armagedon na zwężeniach pasów, tak samo jak na Rybnickiej

Las
Las

Św. Przepustowość! Wszystko jest jej podporządkowane. Toszecka stanie się drogą tranzytową. Oczekujcie też zwiększenia liczby TIR-ów. Mieszkańcy Toszeckiej już się cieszą.
Gliwice – przyszłość jest tu (ale tylko dla samochodów).

Potock
Potock

Toszecka jest tranzytówką od lat. Jeżeli poranny korek przy wjeździe do miasta tworzy się już na wysokości hotelu leśnego, to mamy do czynienia z katastrofą komunikacyjną, której współtwórcami są władze miasta niedostowujące wydatków na transport publiczny. Władze lubiły temat tzw. “generatorów ruchu” przy likwidowaniu linii tramwajowej, ale w przypadku SSE stwierdziły, że Miasto nie jest od organizowania transportu dla pracowników. I ciemny lud we wrakach to kupuje i ciągle chce żeby wydatki na drogi i skrzyżowania i ich ciągłe modernizowanie rosły w postępie geometrycznym odwrotnym do wydatków na to, co tworzy miasto dla ludzi. Stąd biorą się agresywne ataki kierowców… Czytaj więcej »

tak
tak

przeciętnemu mieszkańcowi nie jest potrzebna opcja dodatkowa skrętu z Pionierów w lewo, potrzebna jest TIRom czy to z bazy na Pionierów czy zjeżdżających z wiaduktu, za pieniądze miejskie robi się ciężkie inwestycje pod potrzeby firm spedycyjnych natomiast na Koperniku od 30 lat szkoda kilku tys. na wybrukowanie placyku w centrum osiedla, przy roztopach gnój taki się robi, co w najbiedniejszej wioscei by sobie nie pozwolili, żeby tego sołtys nie zrobił

marcin
marcin

Ale o co wam chodzi, przecież Gliwice to od zawsze było miasto TIRów, montażowni na strefie i magazynów. Tylko naiwni wierzyli w te bajki o “wysokich technologiach” oraz o “mieście hi-tech”. Gliwice to miasto tranzytu i przeładunku.
Mieszkańcy się w tym wszystkim nigdy nie liczyli. Najważniejsze, żeby miasto zarabiało kasę dla Sołtysa.

Gość
Gość

@marcin
Spójrz na liczbę TIRów w srodmiesciu dzis vs kilkanaście lat temu. Potem mozesz pisać banialuki o mieście TIRów……

gmG
gmG

Ano właśnie popatrz na DTŚ w wykopie w śródmieściu. A4 jest płatna, więc od Katowic z jednej a od Kleszczowa z drugiej strony ciężki transport ucieka na DTŚ.

tak
tak

zrobią lepszą przepustowość na Toszeckiej, skręty na Pionierów i się cięższy transport znajdzie chętny do korzystania z udogodnień

Ostatni Sprawiedliwy.
Ostatni Sprawiedliwy.

@tak. A czy teren na osiedlu Kopernika nie należy do spółdzielni mieszkaniowej?. Jeżeli jest to teren prywatny to miasto nie ma nic do tego. To tak jak miałbym prenensje że na moim ogródku miasto nie wybrukowało mi chodniczka. O tym doskonale wiedział były Komendant Straży Miejskiej, inaczej zleciłby prace u siebie na działce (na koszt miasta) i nie musiałby zapierd*lić 30 ton kostki brukowej.

Noname
Noname

To jest teren miejski.Sółdzielnia Kopernik chce ten teren wydzierżawić i zrobić parking ale tylko dla swoich mieszkańców. I miasto się nie to nie zgadza a spółdzielnie nie może wydać swojej kasy i zrobić parking ogólnodostępny. I wszyscy jeźdźą po błocie :)

tak
tak

ale bzdura, co stoi na przeszkodzie, żeby z miasta wysili się wysypali trochę żwiru lub gruzu plus utwardzenie za niewielkie pieniądze, to śmieszne kwoty, a się nie da, kosmiczne sumy w porównaniu z tym idą na jakieś inne bulwary 800 tys.??? pole golfowe???

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@tak. A co stoi na przeszkodzie żeby w następnym Budżecie Obywatelskim złożyć wniosek o zagospodarowanie placyku pod …………. (w miejsce kropek proszę wstawić cel). Wtedy z puli pieniędzy przeznaczonych na takie działania zrealizować inwestycję.
A Ty byś tak chciał bo masz takie “widzimisię”, dodatkowo wysypać żwir wraz z utwardzeniem, tak bez projektu i to jak napisałeś w “błoto”.
W UM nie znalazłby się ani jeden taki “odważny”. Uwierz mi, tam nie ma aż tak głupich ludzi, leniwych – tak, ale nie głupich.

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

@Noname. 1) Po pierwsze trzeba by było znać powód dlaczego miasto nie chce wydzierżawić tego “placyku”. W odpowiedzi do SM Kopernik powinna być taka informacja podana. Może w planie zagospodarowania przestrzennego mają już jakieś przeznaczenie na ten teren (nowy market, żłobek, dom spokojnej starości, schron czy co tam im przyszło do głowy) 2) Spółdzielnia chciałaby wydzierżawić teren i zrobić parking tylko dla swoich mieszkańców czy parking ogólnodostępny? Są dwie sprzeczne informacje – zdecyduj się na jedną z nich. 3) cyt.: “I wszyscy jeżdżą po błocie” – z tego wynika że mieszkańcy rozjeżdżają teren miejski jakim jest nieutwardzony placyk i mają… Czytaj więcej »

Noname
Noname

1.Powód napisałem. Miasto chce parkingu ogólnodostępnego a SM Kopernik chce wydzierżawić ale ma być tylko dla mieszkańców spółdzielni.Miasto chce aby SM Kopernik za swoje pieniądze utwardziła teren i zrobiła parking.
2.patrz pkt.1
3.kto ma pretensje ? to jest stwierdzenie faktu a nie pretensje.

tak
tak

co za różnica czy dla wszystkich czy dla mieszkańców, gnój i tak by wypadało zasypać, żeby dało się przejść, czy 3-4 tys. to taki wielki wydatek

Nikt
Nikt

Przecież to nie ma związku

Gustaw
Gustaw

Nareszcie i bardzo dobrze! To że się poszerza ulice to nie znaczy że zaraz zwiększą się Tiry na drogach. Jak maja wjechać to i tak wjadą bo nie bedą miały np. alternatywy. W innych miastach Polski wielkości Gliwic a nawet i mniejszych od razu tworzy sie drogę dwujezdniową jak jest taka potrzeba i możliwości po to żeby była lepsza przepustowość, np. takie jak Toruń, Bielsko , Olsztyn są jezdnie dwujezdniowe po dwa trzy pasy i tam to jest standard, a nie tak jak na tej wsi Gliwice wąskie gardła tak jak Rybnicka czy Toszecka. Główne ulice wylotowe z miast, a… Czytaj więcej »

Fiku Miku
Fiku Miku

@Gustaw. A w Wąchocku autobusy są szersze niż dłuższe, bo wszyscy chcą siedzieć obok kierowcy.

ewa
ewa

Guciu, czy dla poszerzenie w/w ulic proponujesz wyburzenie starych kamienic?

Gustaw
Gustaw

Ewunia, ja nie powiedziałem żeby wyburzyć pół miasta, tylko poszerzyć drogi na ważnych arteriach wylotowych z miasta tj. Toszecka i Rybnicka, od autostrady do ul toruńskiej. tam gdzie to jest możliwe .
To jest trochę takie generalizowanie tematu. No..

Tomasz
Tomasz

A ekrany gdzie ???

tk
tk

a przystanek dlaczego nie w starym miejscu czy nie lepiej dla pieszych

Tom
Tom

Przydałyby się dwa pasy ruchu od shella w kierunku centrum.

Ja
Ja

Po jakiego grzyba? Żeby można było szybciej jechać?

Fiku Miku
Fiku Miku

@Tom Zasada jest taka żeby więcej samochodów mogło wyjechać z miasta. 2 pasy ruchu, tak – ale na wyjeździe.

MariannaA
MariannaA

Kto zapłaci za kolejną budowę w tym miejscu? 3. raz w tej okolicy?
1. Żądamy uregulowania sytuacji w Zentrum, choćby absurdalnego skrzyżowania Dworcowa-Stawowa-Mikołowska-Jana Pawła-Basztowa! Prosi się o rondo i przez to spowolnienie jazdy kretynów z rejestracjami Słoma G..no oraz Słoma G..no Las!
2. Domagamy się likwidacji absurdów, takich jak barierki i sygnalizacja świetlna przy ślepej ul. Nasyp oraz na “wyspie” przy Nowym Świecie i Placu Krakowskim!
3. Żądamy całkowitego zakazu wjazdu samochodami na teren Starego Miasta (z wyłączeniem prawdziwych mieszkańców tej dzielnicy i dostawców).
4. Żądamy porządnego oświetlenia przejść dla pieszych (np. Toszecka k. Lidla!).