Śmiałe plany dla ul. Chorzowskiej. ZDM rozpisał przetarg na projekt modernizacji

W ciągu najbliższych 12 miesięcy powinien powstać projekt przebudowy ul. Chorzowskiej. Drogowcy chcą, by ulica stała się “komunikacyjną wizytówką miasta”.

W tym celu przygotowana została już wielowariantowa koncepcja zagospodarowania ulicy, a do 19 marca można składać oferty w przetargu na wykonanie projektu budowlanego.

Planowane zmiany miałyby objąć odcinek od skrzyżowania ulic Zabrskiej, Dąbrowskiego i Poniatowskiego do zajezdni tramwajowej przy ul. Chorzowskiej wraz z terenem po nieczynnym torowisku.

W przygotowanych wariantach przebudowy nie brakuje śmiałych rozwiązań, jak np. stworzenie rolkostrady na istniejącym nasypie. Poza tym rozwiązaniem, autorzy koncepcji – gliwickie biuro Eurodroga Milan Sternik – sugerują m.in. stworzenie ronda (w zależności od wyników pomiaru ruchu – klasycznego bądź turbinowego) na skrzyżowaniu ulic Dąbrowskiego, Poniatowskiego, Zabrskiej i Chorzowskiej, wydzielenie drogi rowerowej czy wykorzystanie części istniejących słupów trakcyjnych jako elementów małej architektury do np. “podwieszenia oświetlenia typu parkowego lub dla lokalizacji wiszących donic z zielenią”.

Wzdłuż ulicy Chorzowskiej mają pojawić się także nowe miejsca postojowe i zatoki autobusowe, a jezdnia może zostać poszerzona lub zawężona, tak aby odseparować drogę rowerową i stworzyć możliwość nasadzenia wysokich drzew.

– To na razie są wstępne wskazania zawarte w koncepcji. Jaki będzie ich ostateczny kształt zależy od projektu budowlanego, który wykona zwycięzca przetargu budowlanego – mówi Jadwiga Stiborska, rzecznik prasowy ZDM.

Niestety zamierzenia wskazane w koncepcji mogą rozbić się o kwestie finansowe. Między najbardziej zachowawczym wariantem I (obejmującym głównie zagospodarowanie torowiska), a wariantem III, który szeroko uwzględnia potrzeby wszystkich użytkowników ulicy (w tym pieszych i rowerzystów) jest kilkadziesiąt milionów różnicy. Realizację tego pierwszego szacuje się na ok. 14 mln złotych. Dwa pozostałe to wydatek rzędu 41-42 mln złotych każdy. Mimo to drogowcy zamierzają sięgnąć po najambitniejszy wariant.

– Preferowany jest wariant III z możliwością wykorzystania rozwiązań przedstawionych dla fragmentów drogi w sposób opcjonalny w innych wariantach – informuje Jadwiga Stiborska.

Wykonawca projektu na realizację zadania będzie miał 12 miesięcy. ZDM na razie nie poinformował kiedy dokładnie dojdzie do przebudowy ul. Chorzowskiej.
(msz)

46
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Perez
Perez

“jezdnia może zostać poszerzona”…po co sie pytam. Zrobic normalna droge, porzadne chodniki I podwojna sciezke rowerowa. Nasadzic ozdobnych drzewi bedzie pieknie.

WD-40
WD-40

Za proste, za tanie, za mało porypane

AndrzejD
AndrzejD

…dajcie tam jeszcze Kałdonka Damiana, niech tam postawi trochę kręgów betonowych od kolektorów ściekowych pomalowanych białą emulsją, żeby było wystarczająco dizajnersko jak przystało na Gliwice Smart Siti Fjuczer is hier

asdf
asdf

Św. Przepustowość! Trzeba zwiększyć liczbę pasów!

Max
Max

I co zrobić WNERW taki jak na Wieczorka.

grugru
grugru

Ścieżka rowerowa tam to trudna sprawa. Według naszych włodarzy to ścieżka rowerowa powinna na odcinku 1 kilometra ze dwa razy biec w poprzek głównej drogi a tam po śladzie torowiska to będzie trudno zrobić.
A tak na serio to fajnie droga rowerowa tylko z nawiązaniem do innych ścieżek rowerowych. Jagielońska i Zabrska remontowane be przewidzianych ścieżek rowerowych. Można było wzdłuż Chorzowskie i Opolskiej prowadzić rowery ale Opolska po remoncie doczekała się miejsc parkingowych i dla rowerów już nic nie zostało.

ja Tomek
ja Tomek

Dzień dobry , rondo to podstawa , tylko proszę nie róbcie setek inteligentnych świateł z kamerami i miliona wysepek utrudniając tym ruch oraz pamiętajcie żeby droga była prosta a nie wyrysowana liniami w kształcie litery S , proszę też o szybką realizację ponieważ już dziś ta ulica wygląda jak brukowana na wsi . Pozdrawiam.

Bez jaj
Bez jaj

Prosta? Bez żółto-czarnych barier? Bez plastikowych wysepek? Bez pierdyliarda znaków, tablic zmiennej treści, szykan i przeszkadzaczo-rozpraszaczy? Ale jak to? To jak maja zarobić te firemki od konfekcji drogowej?

Marx
Marx

Jak to jest że tutaj rondo można zrobić od razu, a na Toszeckiej chyba piąta przebudowa i niedasię. Nikt mi nie powie że tu jeździ mniej aut niż na Toszeckiej.

Axel F
Axel F

Interesuje mnie kto projektowal i zatwierdził kolejny bubel jakim jest przebudowa toszeckiej.
Korek przeniesie się 300m dalej przy zwężce MCdonald.
Głowny potok pojazdów będzie sie musiał włączać do ruchu.

JAś
JAś

Najpierw skończcie remont Jagielloniaj i Zabrskiej a dopiero można ryć następną na Jagiellońskiej prace idą pełną parą wczoraj koło domu usług pracowało 3 chłopa w tym jeden na koparce śmiechu warte

Gruntowy przymrozek
Gruntowy przymrozek

Złóżmy wniosek o zmianę nazwy ulicy z Jagiellońskiej na Stiborską

Gość
Gość

Zapytam PO CO? Przecież ta Pani z domu jest Jagiełło! Zmiana nazwy ulicy wręcz bezzasadna

Gruntowy przymrozek
Gruntowy przymrozek

Faktycznie. Plus za spostrzegawczość :)

AndrzejD
AndrzejD

…tu już składanie wniosków nie pomoże – tu trzeba tych wszystkich dyletantów z ZDM-u, PRUiMu i innych miejskich coorwidołków powywozić na taczkach

Urko
Urko

Ścieżka rowerowa … Z jednej strony kończąca się na rondem ( koniecznie turbinowym ) a z drugiej strony parkingiem pod PKM . Genialne.
PS. Może z wyprzedzeniem, ale zwracam “projektantowi” i kosztorystantowi uwagę na podstępną i wielce chytrą gliwicką podziemną infrastrukturę wyklętą . Już zaczęła przygotowywać zasadzki i pułapki.

maksymilian
maksymilian

A co z tramwajem do Centrum Przesiadkowego? Można wyremontować dobrze drogę,
zrobić chodniki i ograniczyć przy tym liczbę autobusów.

Radek
Radek

Były już takie plany 10 lat temu. Od skrzyżowania Chorzowska-Zabrska-Dąbrowskiego-Poniatowskiego torowisko tramwajowe miało być poprowadzone w sposób bezkolizyjny obok torów kolejowych aż do dworca i planowanego tam centrum przesiadkowego.
Ostatecznie plany porzucono w związku z decyzją o likwidacji tramwajów.

Mark
Mark

I tutaj właśnie oprzeć tramwajową komunikacje o te wydzielone torowisko i potem skierować do Dworca PKP . Przecież obecnie to chore jest że mimo że PAN FRANKIEWICZ obiecywał by te śmierdzące A4 były z tramwajami tak skorelowane żeby o każdej porze dnia był dojazd bezproblemowy. O ile w ciągu dnia A4- Tramwaj w jest dobrze skorelowany to w godzinach wieczornych , w nocy , święta , dni wolne to jakaś chora polityka. Czy tak ma wyglądać to co było powiedziane przez FRANKIEWICZA w prasie , radio , rozporządzenia miejskie że każdy tramwaj z autobusem śmierdzącym A4 będzie skorelowany a nie… Czytaj więcej »

Beton
Beton

To jak już jest lament ze względu na brak kasy, zarzućmy projektowanie, bo znowu zostaną wydane nasze pieniądze na projekt, który pójdzie na półkę. Proponuję olejność następującą: decyzja, zabezpieczenie środków, koncepcja, projekt, poszukiwanie podziemnych niezidentyfikowanych kabli i rur, oraz trupów bez głowy, wykonanie, zapłata wykonawcy wraz z uwzględnieniem kar umownych za standardowe w naszym grodzie niedotrzymanie terminu.

Prawdziwy
Prawdziwy

Już widzę jak będzie wyglądać ten remont. Pewnie tak rozkopią ulice jak Jagiellonska, a na zakończenie remontu będziemy czekać kilka lat. To w końcu miasto rządzone przez Frankiewicza.

wnerwiony
wnerwiony

Jeśli wizytówka miasta, to musi tam być 16 jezdni, 2 obwodnice, 4 rzędy latarni nie dających światła, 10 inteligentnych sygnalizacji świetlnych z automatycznym wykrywaniem pojazdu by zmienić mu na czerwone…no i jakiś techniczny barak na środku, żeby się ładnie komponował. Dookoła oczywiście wszystko zaorać. Przy okazji wykarczować cały lasek, żeby na parking było miejsce. Zasadzić bratki, a najlepiej zalać je świeżym betonem, by nie trzeba było podlewać….a, i jeszcze jakiś niezidentyfikowany kabel by się przydał. A na koniec rozpisać przetarg na remont. Tak na zapas.

Magda
Magda

Rozpisać przetarg i dać wygrać PRiUM

Ampuła
Ampuła

Ulica Chorzowska ma potencjał większy, niż Zwycięstwa. Miałoby to znaczenie, gdyby ogłosić otwarty przetarg i doczekać się ofert koncepcji śmiałych i świetnych od “fachowych wizjonerów”. Może i nie-z-Polski, bo niby dlaczego upierać się, że to Polacy mają najlepsze pomysły na polskie drogi? No, ale otwartość na powiew świeżości to koncepcja tutaj nieznana. Dlatego “wielowariantowy koncept” jest miejscowy, tutejszy, swojski. Powstał z pracy mózgu i rąk osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, zarejestrowaną w wielopiętrowym bloku przy Alei Majowej. Strona www, która zwyczajowo przybliża prowadzących działalność do potencjalnych klientów, jest w tym wypadku znakomicie ukryta w światowych zasobach internetu. Może nawet na… Czytaj więcej »

ers
ers

Będzie standardowo, czyli po gliwicku – poszerzy się jezdnię, bo przecież autka są najważniejsze. Mieszkańcy wara do blaszaków handlowych.

Cookie Monster
Cookie Monster

I jeszcze ruchomy chodnik, oczywiście w dwóch kierunkach. Taki jak na lotnisku we Frankfurcie.

Pieszy szybkobieżny
Pieszy szybkobieżny

Koniecznie dwóch prędkości

Popo
Popo

Jak “rok” to wiadomo że czasu…

Joe
Joe

Ludzie – wiem!!! Zróbmy tam woonerf!

Imiu
Imiu

“Bądź jak kamień, stój, wytrzymaj
Kiedyś te kamienie drgną” – Ernest Bryll

Podsumowanie Gliwickiej myśli decydentów od 30 lat bo na resztę nie winno się paczać.

K.b.
K.b.

Ale wy narzekacie, przecież u nas jest ładniej niż w bytomiu. A hala widowiskowa wola europa tak źle nie funkconuje jak tu wszyscy piszą. Mini eurowizja tam będzie. I jest ładniej niż w bytomiu przecież. Cytuję mondralę z otoczenia, która twierdzi że gliwice są super. A jej głównym argumentem jest to, że jest ładniej tu niż w bytomiu. Zresztą wy się nie znacie. Hejtujecie bo sami nic w życiu nie osiągneliście.

MariannaA
MariannaA

Będzie autostrada w środku miasta i “azyle” dla pieszych. Oraz zapadnięte guliki, by kierowcy nie zapomnieli, że są w chadziajskich, gorolskich, piastowskich Gliwicach.

,,
,,

Trzeba było w Jałcie lepiej negocjować.

ja234
ja234

Trzeba się do Niemiec przeprowadzić. Glajwice pozostaną zacofaną, zaniedbaną, brudną, obdrapaną wioseczką na wstecznym gdzie sukces już był.

,,
,,

Strasznie opieszały jesteś w tej materii, widocznie bardzo ci odpowiada zacofanie, zaniedbanie, brud i odrapanie a i sukces odwlekasz albo się go boisz.

głos ludu
głos ludu

Chorzowską chcą remontować? Eeee nie może być. W sumie szkoda. Widzę potencjał tej ulicy. Tu można śmiało kręcić filmy o głębokiej komunie lat 50-60-tych bez specjalnych retuszy

janusz
janusz

Ślunskie gospodarowanie – przez środek miasta droga ekspresowa, w centrum wielkie skrzyżowanie, wszędzie wokół beton i asfalt a i tak są ciągłe korki. Natomiast na torowisku do tramwajów… parking.

Ramoneska
Ramoneska

Poproszę ul. PONIATOWSKIEGO jednokierunkową, ruch niesamowity warto się temu przyjżeć i zastanowić
Pozdrawiam

Mistrzunio
Mistrzunio

Ja bym zostawił tory i wprowadził tramwaj jadący do początku Chorzowskiej. Przecież to byłoby najlepsze wyjście. UE doda kupe Euro na ten projekt i nie będzie trzeba mocno przebudowywać Chorzowskiej za dużą kase tylko jezdnie wyremontować!

ja234
ja234

Urzędasy dostały gorączki rozkopywanie glajwic. Auteczkowcy histerii dostają a przecież to wszystko dla auteczek kochanych by wszędzie zajechać wygodnie…
Może lepiej byłoby gdyby zamiast rozkopywać kolejne uliczki skończyć to co jest rozkopane np. jagielońska, andersa.

Urzędasy, sprawdźcie czy czasem nie ma tam jakiegoś kabla widmo, na planach, których pewnie nie macie albo kabelek tudzież jakaś rura widmo się pojawi…. i dopiero będzie lament, płacz i zgrzytanie zębami…

Kurka wodna
Kurka wodna

W celu przyśpieszenia depopulacji narodu polskiego niech się rolkarze znaczy młodzi nawdychają pełnymi płucami spalin. Pomysł godny korekty umysłu.

Neo
Neo

Pierwszą komunikacyjną wizytówką miasta jest już Jagiellońska i Zabrska. Po co jeszcze jedna taka “wizytówka”?

gliwiczanin
gliwiczanin

Frankiewicz dużo obiecuje, ale mało robi. Do wyborów jeszcze daleko, a zresztą nie ważne czy będzie coś robił dla Gliwic czy nie Frankiewicz jest pewny, że mieszkańcy po raz kolejny wybiera go na kolejną kadencję.

Szef
Szef

Co ta trawa tam robi? – tylko psy mają gdzie s*ć. Nie można asfaltu wylać i zrobić porządnej ulicy?

Kurka wodna
Kurka wodna

Trawa śmieci zatrzymuje, a psy mają blisko.