Tunel nie zostanie już otwarty, ale wejście zajmuje prawie cały chodnik. Może je zburzyć? – pyta Czytelnik

Przejście podziemne łączące ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego z Toszecką ostatecznie pozostanie zamknięte. PKP PLK nie planuje jego remontu i ponownego otwarcia. Niedawno pojawił się tam również znak zakazu dla pieszych korzystających z bardzo wąskiego chodnika.

– Z obu stron ustawiono znaki “zakaz ruchu pieszych”, a służby miejskie urządzają polowania na pieszych łamiących ten wspaniałomyślny gest Zarządu Dróg Miejskich prawdopodobnie w założeniach mający chronić pieszych przed potrąceniem – napisał do nas Czytelnik.

– Jestem jednym z takich “przestępców” na szczęście tylko “pouczonym” przez strażników miejskich. Mimo wszystko uważam, że warto zapłacić mandat i mieć większe szanse przeżycia niż obchodzić wiadukt dwukrotnie przechodząc przez dwa przejścia dla pieszych licząc na zatrzymanie się pędzących tamtędy pojazdów – dodaje.

ZDM ustawił w tym miejscu kilka dni temu znaki zakazu ruchu pieszych. Drogowcy tłumaczą to względami bezpieczeństwa – przechodzenie wąskim fragmentem chodnika wzdłuż zejścia do tunelu obarczone jest ryzykiem potrącenia przez przejeżdżające samochody.

Skoro nie można wyremontować przejścia podziemnego przez tyle lat, dlaczego nie zostanie ono wyburzone i nie można normalnie przejść prostym chodnikiem

– zastanawia się nasz Czytelnik.

Okazuje się, że sprawa nie jest jednak wcale taka prosta. Tunel nie jest własnością miasta. Należy on do spółki PKP PLK, która zajmuje się infrastrukturą kolejową. Ta zaś odstąpiła od zamiaru remontu przejścia podziemnego ze względu na problemy z przebiegającą tam kanalizacją miejską.

ZOBACZ TEŻ:
Noc Muzeów już w najbliższy weekend. Koleje Śląskie oferują specjalne, nocne połączenia

– Problem cyklicznego zalewania tego przejścia pod torami z powodu nieszczelności miejskiej kanalizacji ogólnospławnej, znajdującej się pod posadzką obiektu oraz brak możliwości innego odprowadzenia wody z odwodnienia, uniemożliwił zakończenie prac. Wykonana częściowo iniekcja krystaliczna powierzchni ceglanych ścian i stropu przejścia pod torami nie przyniosła oczekiwanych rezultatów – wyjaśnia Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.

Bez likwidacji miejskiej kanalizacji ogólnospławnej znajdującej się pod posadzką przejścia, rewitalizacja tego obiektu nie może być kontynuowana

– dodaje.

Z powyższych względów niemożliwe jest na razie także jego wyburzenie i zasypanie. Nieznane są plany PWiK dotyczące położonej tam infrastruktury.

Centrum Przesiadkowe ma rozwiązać problem?

Jak tłumaczy Karniewski, w związku z planami wybudowania przez miasto węzła przesiadkowego w rejonie dworca kolejowego i zmian w połączeniach komunikacyjnych w obrębie centrum miasta, remont tego przejścia nie znajduje uzasadnienia. Po zakończeniu budowy Centrum Przesiadkowego w Gliwicach, tunel pod torami łączący ulice – Toszecką i Bohaterów Getta Warszawskiego utraci swoje znaczenie.

Do tego czasu jednak gliwiczanie mieszkający w północnej części miasta muszą korzystać z przejścia podziemnego na dworcu PKP lub przemieszczać się po wiadukcie, zmieniając stronę drogi przed dojściem do wyłączonego z ruchu pieszego fragmentu wąskiego chodnika.

(żms)

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
wał
wał

Teraz jest na pewno bezpieczniej, bo piesi którzy idą na dworzec, przechodzą przez ruchliwą jednię tam i z powrotem, żeby ominąć kawałek wąskiego chodnika. Bezpieczeństwa dodatkowo strzeże policja i SM częstująca mandatami opornych, jednocześnie udając że nie widzi tego co wyprawiają kierowcy na przejściach dla pieszych obok. Dlatego lepiej po Gliwicach jeździć samochodem

guy fawkes
guy fawkes

Przy remoncie nowej siedziby PWiK nie napotkał żadnych przeszkód, a tu ma problem z wymianą kawałka rury. Żenada.

Zatorze.
Zatorze.

Ratujmy tunel… To obowiązek Gliwiczan. Zróbmy to dla nas, bez względu na orientację polityczną.

A co
A co

Za Niemca tunel funkcjonował.Za komuny tunel funkcjonowal.Za Frankiewicza jak zawsze **** tunel zlikwidował.Zlikwidował ,bo itylko idiota uwierzy w jego centrum przesiadkowe.W centrum do którego ilość dojść się odranicza

MIchal
MIchal

no jakos tam dojsc trzeba, chyba ze wszystkie drogi prowadza do urzedu miejskiego, wtedy ten tunel jest nie potrzebny bo do urzedu idzie sie inna droga

Tomasz
Tomasz

Ale w artykule napisano, że teren nie należy o miasta tylko do PKP więc co ma z likwidacją wspólnego Frankiewicz?

AndrzejD
AndrzejD

…może to, że tunel leży w mieście Gliwice którym ten sołtys usiłuje zarządzać od ćwierć wieku.
Z jakimi efektami to wszyscy widzimy.
Jak wspomniał @A co, za Niemca tunel był sprawny, podobnie jak za komuny.
Za Frankiewicza już się nie da.

Boska
Boska

Ale PWiK należy do miasta. Ale niedługo nie będzie dlatego Franuś czeka bo nie chce kasy walić w remont wspomnianej kanalizacji. Zaś PKP nie może ruszyć miejskiego g…na, więc wstrzymała remont. Naiwni mieszkańcy Gliwic z tej cyco gazetki nic się nie dowiecie tak jak z nowin gliwickich.

MIchal
MIchal

Skoro tak jest, to dlaczego miasto nie naprawi/zliwiduje problematycznej kanalizacji w tym miejscu? PKP nie powiedziala ze nie chca tego zrobic, tylko ze w danym momencie nie sa w stanie tego wykonac z wczesniej wspomnianego powodu. Wystarczy tylko troche dobrej checi I wtedy miasto bedzie moglo wszem I wobec obtrabic wielki sukces (jak z otwarciem Hali….ale to chyba zly przyklad bo hala dalej zamknieta I nie gotowa).

beton
beton

Trafiłeś w samo sedno: DOBRE CHĘCI.

JAŚ
JAŚ

Nic nie zrobią bo Pan Frankiewicz i jego rodzina tamtędy nie chodzą Dodaj komentarz

Urko
Urko

Coś pechowe to moje miasto . Co jakiś czas trafia się w nim problem logistyczno -administracyjn – kompetencyjny , którego rozwiązanie zdaje się wymagać interwencji samego Boga . A to problem z tunelem , niedawne gigantyczne problemy z odtworzeniem pewnego nagrania video czy niebanalne zagadnienie wyboru idioty, który będzie dokładał do utrzymania Frankozeum . Pechowe coś to miasto :-)

B. H. K.
B. H. K.

Wystarczy zawęzić przejście w dół, po lewej stronie od wewnątrz zrobić poziomą kładkę z przejściem wewnętrznym na drugą stronę budyneczku. Tylko trzeba chcieć, możliwości jest dużo.

zyz
zyz

Ale po co zawężać? W poziomie “dołu” zamurować wejście do tunelu, zasypać gruzem i już.
Dostęp do tunelu jest z drugiej strony. W razie “W” zawsze można gruz stosunkowo łatwo wybrać. Tyle od strony technicznej.
Pozostaje jednak strona własnościowa – schodki nie są na działce drogowej tylko na terenach PKP.

AndrzejD
AndrzejD

tia, zawęzić, zamurować przyklepać – czyli myślenie typowe w stylu gliwickich biurw magistrackich pod wodzą Frankiewicza z gliwickiego smart city, fjuczer is hier.
Oczywiście dogadać się z PLK i PWiK i wyremontować tych cieknących rur i całego tunelu NIEDASIE. To jest wprost kosmiczna inwestycja do której są potrzebne technologie z XXV wieku
Tylko pozostaje zacytować klasyka: “Gliwice – tyłem do przodu na wstecznym z zaciągniętym ręcznym” … i jeszcze na samych felgach.
Kuu…..a, nóż się w kieszeni otwiera !
Gliwice to jedno z najbardziej wrogo nastawionych do jego mieszkańców miast w Polsce i zapewne w Europie.

Felek
Felek

Powiem więcej – pecha ma także Warszawa, Gdańsk, Londyn i Nowy Jork i wiele wiele innych miast- tam też dochodzi do zdarzeń. Między innymi tam też dochodzi tez do problemów logistyczno-administracyjno-kompetencyjnych

Urko
Urko

Cóż . Jak widać umiejętność rozpoznawania sarkazmu nie jest mocną stroną pracowników ani UM ani ZDM :-)

Kasia
Kasia

@Urko
“Cóż . Jak widać umiejętność rozpoznawania sarkazmu nie jest mocną stroną pracowników ani UM ani ZDM :-)” – rzuć pracę i w UM i w ZDM to zaraz nabierzesz dystansu:-)

Urko
Urko

Podaruj sobie . Mam żonę . I staram się nie odpowiadać na zaczepki kogoś o nicku i mentalności jak margaryna

Były Gliwiczan
Były Gliwiczan

A żona ma na imię Krystian?

piętka
piętka

Kasiu Urko to tutaj taka święta krowa, której nie udało się na zmywaku w Niemczech, to próbuje nadrobić swoje porażki, żałosną mondrością na tym portali ku

Urko
Urko

O!. Mój ulubiony menager drugiego kółka od taczki się odezwał .
Zwracaj się do niej “Kasieńko”. Może to być początek pięknej znajomości . Poziom intelektu macie, zda się, kompatybilny . Piętka z margaryną . Pyszności

piętka
piętka

Widać Urko, że te zmywaki całkowicie ci twój pustak wyprały, ale smacznego:)

AndrzejD
AndrzejD

@ Urko – to jest modelowy, akademicki przykład urzędniczego ultra “NIEDASIE”
Dwie państwowe firmy, dwa urzędnicze giganty: Urząd Miejski Gliwice vs Polskie Linie Kolejowe (Narodowe zresztą) i między tym wszystkim jeszcze też państwowy PWiK
I Ty chcesz żeby te wszystkie biurwy dogadały się między sobą i coś od siebie wyegzekwowały ?!
No Fu…ing way !
Ja od zawsze twierdzę że państwowe firmy to największa patologia którą należy tępić wszelkimi sposobami.

Urko
Urko

Co recht, to recht..

Dario
Dario

Nie moze byc- Urko po francusku pisze

Połowa korby
Połowa korby

On pisze . Ty pewnie robisz. Jest różnica :-)

xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx

Pendziałek znow w akcji …. utraci swoje znaczenie tj. “Po zakończeniu budowy Centrum Przesiadkowego w Gliwicach, tunel pod torami łączący ulice – Toszecką i Bohaterów Getta Warszawskiego utraci swoje znaczenie.” aha to nie warto remontować bo później juz ludzie nie będą muslieli przechozic w tamtą stronę … aha

Achim Porwoł
Achim Porwoł

Cała ta sprawa jak w soczewce skupia prawdziwe podejście Magistratu do mieszkańców Gliwic. Poziom “niedasizmu” i niekompetencji sięga szczytów absurdu. Postawione ostatnio zakazy ruchu pieszych są tego najlepszą puentą. Bareja, gdyby żył, by tego lepiej nie wymyślił. Brawo!

gliwiczanin
gliwiczanin

zawsze można zwęzić jezdnię i poszerzyć chodnik o te 1,5 metra. Ale ZDM twierdzi, że to niebezpieczne i że “niedasie”. A jakoś podczas remontu tunelu dało się i wypadków nie było.

bart
bart

Może ci, których władza przepędza po jezdni w tę i we w wtę po jakimś czasie dojdą do wniosku, jaka mafia rządzi tym miastem. Albo będziesz narażał swoje życie albo dostaniesz mandat. W normalnym kraju osoby, które wymyśliłyby taką głupotą, poniosłyby odpowiedzialność karną.

Żoliborska Kanalia
Żoliborska Kanalia

….i pomyśleć, że w tym samym czasie w innych krajach czyni się przygotowania do lotu na Marsa…

Zdenek Smetana
Zdenek Smetana

“….i pomyśleć, że w tym samym czasie w innych krajach czyni się przygotowania do lotu na Marsa…”-eeeee a w których? Bo chyba nie w Czechach, Słowacji, Bangladeszu, Słowenii, Kanadzie, Mongolii, Szwajcarii, Hiszpanii i tak dalej i tak dalej i tak dalej

Urszula Keczma

Tunel jest potrzebny.
I tyle.

Agnieszka Marszałek-Oleksiak

Potrzebne jest przejście .
Obojętnie czy tunelem czy wiaduktem.
A to jest teraz niemożliwe

Grzegorz Kajda

Ten wiadukt i przejście to w ogóle jedna wielka pomyłka. Już z poprzednim wózkiem dziecięcym był problem, żeby tam przejść, a teraz to niemożliwe, bo latarnie stoją na środku upośledzonego chodnika, a z drugiej strony przejścia nie ma. I co, jezdnią chodzić?

Oko
Oko

Zygmunt “nic nie mogę” Frankiewicz

realista
realista

Zygmunt kolegom przyznaje “gliwickiego lwa” a oni dają nagrody jemu, to ciężka praca nie mówiąc o tym jak swojaków w spółach obsadzić

Wasz Franek
Wasz Franek

Kiedyś ktoś w kontekście kibolskiego bazgrania ścian budynków użył określenia GETTO ZATORZE ! Szanowne Panie .Szanowni Panowie oto ono.Tak powstaje GETTO ZATORZE ………………….Prezydent miasta oraz PKP pomoże.

Sylwia Kowalczyk

To jak dojść do Lidla na bilet nie stać mnie 6.40 za jeden przystanek tam i z powrotem i daleko przystanek na Toszeckiej .paranoja .

Agnieszka Marszałek-Oleksiak

Ale to o zburzenie tego wejścia chodzi,a nie o zamknięcie przejścia wiaduktem.
Zajmuje to niepotrzebnie chodnik,a tunel i tak nie bedzie otwarty.
Zresztą ten tunel to był zawsze niebezpieczny i śmierdzący.
Zawsze wolałam górą wiaduktem iść.
Tyle,że to teraz niemożliwe i trzeba dookoła iść
Masakra jakaś

Anka Proch

Chodnik vis a vis wyjscia do tunelu (po drugiej stronie jezdni) też jest objęty zakazem? Nie sądzę. Wystarczy przejś przez ulicę co bywa tam czasami nieco kłopotliwe ( podobnie jak w wielu innych punktach miasta zresztą), ale jakoś bardzo drogi się nie nadkłada.

Ala Ciomek

Jak pójdziesz druga strona w kierunku toszeckiej to daleko nie zejdziesz bo jest zjazd z DTS

Mirek Maluty

Zostanie otwarty jak się zmieni prezydent w Gliwicach, przestańcie myśleć kategoriami że coś jest nie do zrobienia, radzę myśleć przyszłościowo, tak jest o wiele łatwiej !

Eryk Duński

Co ma prezydent do decyzji PKP?

AndrzejD
AndrzejD

może to, że tunel leży w mieście Gliwice którym ten sołtys usiłuje zarządzać od ćwierć wieku.
Z jakimi efektami to wszyscy widzimy.
Jak wspomniał @A co, za Niemca tunel był sprawny, podobnie jak za komuny.
Za Frankiewicza już się nie da.

Mirek Maluty

Miasto może przejąć ten tunel od PKP

Z pamietnika miejskiego PiSuaru
Z pamietnika miejskiego PiSuaru

Zamknięcie tunelu to nic innego jak brutalny przemyslany atak na PiS.Jak można mieszkańcom naszego miasta odciąć możliwość odwiedzenia ronda wielkiego polaka ? Od parku Chopina nie dojdziesz .Teraz to.Jedyna nadzieja w petycji do jego “mamałygowatości wojewody wieczorka.

łżeelity
łżeelity

A minister zdrowia mówił ,że jest światełko w tunelu.Masz.Kłamał.wiadomo PiS

Alina Litwin-Cysarz

Wiele miast w Polsce wydaje krocie,aby pobudować bezpieczne przejście podziemne lub kładki nad jezdniami,a Gliwice !!!!!- rządzący wszystko by wyburzyli,zrównali z ziemią,o zwykłych pieszych się nie pamięta,oni w ogóle chyba nie istnieją, wszyscy powinni jeździć samochodami i to nawet jak trasa wynosi 0,5 km lub mniej, ale narzekać na smog to jest trendy i na czasie.

Agata Bielak

Pisać skargi do zarządu dróg. chodnik jest niebezpieczny, nie ma możliwości przejechania z wózkiem dziecięcym ani na wózku inwalidzkim. Brak zabezpieczeń dla dzieci….. chyba ze jest jakaś inna instytucja?

bociek
bociek

Chodnik niebezpieczny, nie ma możliwości przejechania z wózkiem? To właśnie ustawili ci znak, że masz iść naokoło. Zadowolona? Nie ma to jak komentować coś, czego się nie przeczytało ze zrozumieniem.

Tomasz Kowalski

Pieszych nie lubimy. Pamiętacie słynna wypowiedź (niedo)rzecznika Jarzębowskiego?

Norbert Kowol

Po co był ten remont? Wcześnie można było chociaż przejść, wystarczyło trochę odświeżyć, a nie niszczyć!

Basia Morys

Warto o to zapytać PKP bo to oni remontowali a później się rozmyślili

Gość
Gość

Niech wybuduja most nad tunelem zeby szlo przejść nad torami jak nie idzie pod

asdf
asdf
Urzędnicy: nie naprawimy tunelu, ani nie zburzymy wejścia, bo są one własnością PKP. PKP: nie naprawimy tunelu, bo jest on notorycznie zalewany przez wadliwą kanalizację należącą do miasta. Urzędnicy: nie naprawimy kanalizacji, bo od 20 lat planujemy w tym miejscu centralny węzeł przesiadkowy, więc się nie opłaca nam cokolwiek zaczynać. Jak kiedyś w końcu ten węzeł przesiadkowy wybudujemy, to będzie ok. “ZDM ustawił w tym miejscu kilka dni temu znaki zakazu ruchu pieszych. Drogowcy tłumaczą to względami bezpieczeństwa – przechodzenie wąskim fragmentem chodnika wzdłuż zejścia do tunelu obarczone jest ryzykiem potrącenia przez przejeżdżające samochody.” Ktoś mi podpowie jak długo istnieje… Czytaj więcej »
me
me

w 10-tke :)

Andrzelika Danuta Weronika Duda

Więc zrozumieć że ludzie którzy mieszkają na toszeckiej pod 1 i 5 maja się dostać do centrum wokoło tzw Warszawa Kolberga i na piwna śmiechu warte.

Magdalena Szymkiewicz

Co mają podatki do własności PKP?

Jan Skowroński

Pieszo obok alberta i przez pkp