Ulica Piwna coraz bliżej zakończenia przebudowy. Zmiany w tym rejonie są naprawdę spore (galeria)

Przebudowane ulice Piwna, Hlubka i odcinek ulicy Jagiellońskiej wyglądają już na niemal gotowe. Prowadzone są ostatnie prace w obrębie tej infrastruktury. Kiedy wróci tam normalny ruch pojazdów?

 

Mimo wyznaczenia docelowego poziomego oznakowania, zainstalowania sygnalizatorów świetlnych i zakończenia głównych robót związanych z przebudową, na otwarcie dróg dla normalnego ruchu przyjdzie nam jeszcze poczekać. Ostateczne odbiory nastąpią po zakończeniu wszystkich prac.

Termin wynikający z umowy – 5 lutego br. – dotyczy ul. Piwnej, Hlubka, Jagiellońskiej – informuje Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Przypomnijmy, że roboty rozpoczęte zostały w kwietniu 2022 roku. Nakładem około 9 mln zł realizuje je wyłonione w przetargu gliwickie Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów. W wyniku rozbudowy ul. Piwnej powstała wydzielona, podwójna zatoka autobusowa, a rowerzyści zyskali kolejny odcinek drogi rowerowej.

Zakres prac objął także przebudowę infrastruktury podziemnej oraz budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic ks. Hlubka i Piwnej oraz na zjeździe w kierunku nowych biurowców DL Prime.

Sam zjazd został już wyasfaltowany. Jak zapowiada inwestor (DL Invest Group) także budynki zostaną w krótkim czasie oddane do użytku. Firma przygotowuje się także do realizacji kolejnych etapów projektów biurowych w Gliwicach.

Sygnalizator będzie też działał na przejściu dla pieszych i przejeździe dla rowerzystów, który został przeniesiony w pobliże wiaduktu kolejowego. W tym miejscu też infrastruktura dla jednośladów „przenosi się” na przeciwległą stronę ulicy.

W rezultacie przebudowy tego kwartału ulic wydzielono pas ruchu na ulicy Hlubka prowadzący od ulicy Piwnej w kierunku ulicy Jagiellońskiej, z możliwością skrętu tylko w prawo. Z kolei w stronę ulicy Piwnej prowadzą dwa pasy, z których jechać będzie można również w relacji prawoskrętnej (tylko w kierunku wyjazdu z centrum, w stronę CH Forum). Na skutek zmiany organizacji ruchu zlikwidowany został pas do skrętu w lewo z ulicy Jagiellońskiej w ulicę Hlubka (w stronę ulicy Piwnej). W miejscu tym wybudowano wysepki.

Więcej o zmianach w organizacji ruchu pisaliśmy w przeszłości: Przebudowa ulic Piwnej i Hlubka, spore zmiany w organizacji ruchu. 15 miesięcy na zakończenie prac

Kiedy zakończenie prac pod Forum?

Nie tylko zamknięta ulica Piwna stanowi pewną uciążliwość dla zmotoryzowanych. Autobusy jeżdżące do/z centrum przesiadkowego mają na drodze przeszkodę w postaci rozkopanego odcinka drogi pod centrum handlowym Forum.

Fragmenty ulicy Tarnogórskiej/Traugutta – prace prowadzone są w ramach bieżącego utrzymania dróg. Termin zakończenia robót zaplanowany jest na ostatnie dni kwietnia br. – wyjaśnia rzeczniczka ZDM Gliwice.

(ŻMS)
FOT. 24GLIWICE/ŁG

47 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
AndrzejD
12/01/2023 08:21

” Nie tylko zamknięta ulica Piwna stanowi pewną uciążliwość dla zmotoryzowanych. Autobusy jeżdżące do/z centrum przesiadkowego mają na drodze przeszkodę w postaci rozkopanego odcinka drogi pod centrum handlowym Forum. ” – bo w Gliwicach oczywiście nie dało się tego skoordynować z otwarciem CP. No, ale skoro te wszystkie remonty robią ci dyletanci i amatorzy z PRUiM-u to nic dziwnego. Ta śmieszna firemka powinna zostać natychmiast zlikwidowana i zaorana. Każde 100m remontu ulicy zabiera im 1.5 do 2 lat.

Toruk Makto
12/01/2023 10:26
W odpowiedzi na  AndrzejD

Może jest tak z tą firemką, że niezależnie od tego, czy robota stoi czy nie, kasa dla zarządu zawsze jest?

stary dziad w eterze
12/01/2023 11:07
W odpowiedzi na  Toruk Makto

To, że jest dla zarządu to pół biedy, gorzej że płynie wielką i regularną strugą od miasta.

W przyszłość patrzę
12/01/2023 08:15

Co z tego skoro i tak wszystko zniszczą pierdylionem znaków drogowych, tablic zmiennej i niezmiennej treści, banerami, żółtymi barierkami, wysepkami, oazami, słupami, sygnalizacjami, … słowem, całym tym szajsem infrastrukturalnym, którym w nadmiarze uwielbiają się bawić projektujące to dorosłe dzieci pozbawione w dzieciństwie dostępu do klocków lego.
Na nowych budynkach zawisną potężne szmaty pt. „Powierzchnie do wynajęcia”.
Studzienki i tak będą pozapadane a samochody oczekujące nawet w środku nocy na upragnione zielone dopełnią reszty.

RSP
12/01/2023 11:31
W odpowiedzi na  W przyszłość patrzę

Niestety ale te brzydkie barierki w naszym mieście są potrzebne.Gdy ich nie ma to zaraz znajdzie się „bogaty” właściciel wypasionego 20-letniego BMW i zaparkuje na chodniku . Bo on tylko na chwilę , albo leniwy pieszy który przechodzi gdzie mu wygodnie.

Eee tam
12/01/2023 17:10
W odpowiedzi na  RSP

Barierki nie są przeszkodą. Wjeżdża się za nie – patrz Kozielska między pajączkiem a LO IV

Benek
12/01/2023 11:35
W odpowiedzi na  W przyszłość patrzę

Uwielbiam zwłaszcza te eseje z wyjątkami na białych tablicach pod znakami zakazu. To jakaś choroba w Gliwicach. Czy Ci, którzy to robią są świadomi, że znaki drogowe powinny być czytelne również dla obcokrajowców, którzy jako goście nie muszą znać języka polskiego?

DD
12/01/2023 13:29
W odpowiedzi na  W przyszłość patrzę

Dzięki za realny z rzeczywistością komentarz.

piętrus w kapeluszu
12/01/2023 16:17
W odpowiedzi na  W przyszłość patrzę

jak pięknie i cudnie tylko dlaczego nie obniżono niwelety drogi pod wiaduktem kolejowym tak by uzyskać normatywnę skrajnię. W Sosnowcu w latach 70 -XX wieku się dało, Na Mysiej Górze w latach 90 -XX się dało , a na Piwnej w XXI się nie dało

rojas
12/01/2023 17:14
W odpowiedzi na  piętrus w kapeluszu

no, bo oczywiście warunki gruntowe były tam takie same :P

AndrzejD
12/01/2023 18:31
W odpowiedzi na  rojas

@rojas
Może podzielisz się z nami tą wiedzą, jakież to niezwykłe warunki gruntowe panują pod wiaduktem na Piwnej że nie dało się obniżyć tej niwelety ?

Perez
12/01/2023 13:13

piekne studzienki kanalizacyjne hahahahahah

Inwestycja za gruba kapuche….ale myslenie dalej z PRL :P

kokos
12/01/2023 21:02

Więcej świateł się nie dało tam zrobić? ja bym jeszcze ze trzy pary dołożył, tak aby co 25metrów stać na czerwonym. Widać w tym ZDMie mają ciężko z racjonalnym myśleniem.

Arak
12/01/2023 13:50

Nareszcie

Mieszkaniec
12/01/2023 15:18

Czyli z Piwnej w prawo w hlubka i w prawo w w jagiellońską i w prawo w piwną
Haassss karuzela

Przechodzień
12/01/2023 08:46

A co z „nieciekawymi” obiektami po przeciwnej stronie biurowców? To trzeba jakoś zasłonić

Boniek
13/01/2023 09:59

I te żółte barierki, aż cieszy oko to wszystko

Lojnoh
12/01/2023 19:31

No fajnie, fajnie.
Ale z g ó w n a bicza nie ulepią.

Boombastic fantastic
13/01/2023 07:48
W odpowiedzi na  Lojnoh

A pod radiostacją jakoś się udało.

wiesław
13/01/2023 14:42

W centrum miasta jest ciasno dlatego tworzą się korki. Dodatkowo zwężenie jezdni, żeby zrobić specjalną ścieżkę dla kilku rowerzystów w sezonie pogorszy tę sytuację. Osoby, które dopuściły do takiego skandalu powinny ponieść odpowiedzialność i na własny koszt zlikwidować te ścieżki.

asdf
15/01/2023 13:20

Już nie mogę się doczekać. Nie dlatego, że zamierzam tam jeździć – liczba świateł pewnie będzie skutkować tam wielkimi korkami. Ale może przynajmniej zmniejszy się liczba aut na ulicach gdzie poprowadzono objazdy.

Mścisław
13/01/2023 03:37

Tak na dobrze, że dobrze nam tak !

SS3
12/01/2023 05:28

Idiotyczna zatoczka i barierki zamiast przejścia. Gliwice – wsteczność jest tu i się ciągle mocno trzyma.

Cliper
12/01/2023 18:44

A co tam słychać w sąsiednim Zabrzu?hihi

stary dziad w eterze
12/01/2023 11:04

Holoubek zdecydowanie zasługuje na jakąś dłuższą ulicę.

Jaga
12/01/2023 13:07
W odpowiedzi na  stary dziad w eterze

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Która to ulica Holoubka?

gliwicjus
12/01/2023 13:31
W odpowiedzi na  Jaga

Ale w sumie w Gliwicach mogłaby być również ulica Holoubka. Skoro są ulice Andersa i Andersena?

Taksówkarze i listonosze lubią to!

Misza
12/01/2023 15:03
W odpowiedzi na  gliwicjus

Tak przy okazji, ktoś wie kim był Dworcow?

AndrzejD
12/01/2023 18:32
W odpowiedzi na  Misza

Mężem Dworcowej.

Nie wiesz?
13/01/2023 07:51
W odpowiedzi na  Misza

Synem Schodowa, tego co wymyślił klatkę

Marianx
12/01/2023 11:29

czy te samochody będą swobodnie sobie już tak parkowały w miejscach niedozwolonych?

John.
12/01/2023 06:59

O, czyli mamy kolejną drogę rowerową, która kończy się… niczym.

SS3
12/01/2023 11:33
W odpowiedzi na  John.

Nie, to akurat usiłuje łączyć aleję Przyjaźni z Centrum Przesiadkowym, ale z znaków tego się pewnie nie dowiesz ;-]

Marcinek
12/01/2023 19:36
W odpowiedzi na  John.

Remontując jakiś odcinek drogi z automatu buduje się drogę dla rowerów. Muszę tłumaczyć dlaczego?

ktos
12/01/2023 05:42

„Zyskali kolejny odcinek drogi rowerowej” i dodatkowe 4 przejścia z sygnalizacją na których zawsze będą musieli swoje odstać. Pójdę na rower, a sprowadzą mnie do pieszego.

SS3
12/01/2023 05:59
W odpowiedzi na  ktos

Bo tą infrastrukturę pseudorowerową projektują auteczkowcy auteczkowcom. Piesi mieli tam zygzaki, rowerem szło się poruszać normalnie – toć to za dobrze było mięśnionapędnym, putinkowi było smutno.

PS: Ciekawe jakie będzie oznakowanie.

Toruk Makto
12/01/2023 10:30
W odpowiedzi na  SS3

Do tego bardzo starzy auteczkowcy, którzy na rower już nie wsiądą.

rojas
12/01/2023 17:25
W odpowiedzi na  SS3

jestem rowerzystą od kiedy pamiętam; jeżdżę w długie trasy i czasem po mieście – zawsze się nie mogę nadziwić bezsensownej narzekaninie i pseudo-wojence pomiędzy rowerzystami i anty rowerzystami; wystarczy trochę zrozumienia; w tym przypadku „moja” strona mnie zadziwia oczekiwaniami: drodzy adwersarze, marudzenie, że po mieście nie da się gnać na rowerze, zapieprzać ile fabryka dała jest roszczeniowym założeniem z czapy – to tak jakby kierowcy samochodów mieli pretensje że w mieście nie mogą jechać tak jak na autostradzie – 130km/h ;owszem, jeśli istnieje przestrzeń i jest taka możliwość nie widzę powodu wybudowania osobnej drogi dla rowerzystów wzdłuż jakiejś obwodnicy czy… Czytaj więcej »

Mieszkanka
12/01/2023 18:07
W odpowiedzi na  rojas

W sumie pełna zgoda, poza jednym. W Polsce dopuszczalna prędkość na autostradzie wynosi 140 km/h.

SS3
13/01/2023 10:49
W odpowiedzi na  rojas

Czy w tej bajce będą smoki?
Zrozumienia? To może zrozumiesz, że rower to nie tylko rozrywka i zdrowie ale najefektywniejszy (skoro pożegnaliśmy tramwaje zamiast je rozbudować) sposób KOMUNIKACJI w mieście. Więc łaskawie zrozum, że jak ktoś jedzie na zakupy a nawet do pracy czy tym rowerem pracuje to zależy mu na szybkości i efektywności a nie podziwianiu widoków, wąchaniu kwiatków i pozdrawianiu spacerowiczek.
Skoro mieszanie ruchu z pieszymi jest takie super to całe Gliwice zróbmy woonerfem a nie tylko jakąś jedną Siemieńskiego.

PS: Piesi zresztą (co za przypadek) są traktowani podobnie, vide sąsiedni wiadukt na Częstochowskiej.

rojas
16/01/2023 07:54
W odpowiedzi na  SS3

„rower to nie tylko rozrywka” – wiem, dojeżdżam do pracy rowerem, cały rok, mam nawet zimowe opony, takie ze specjalnymi metalowymi bitami;
„najefektywniejszy […] sposób KOMUNIKACJI w mieście” – z tego ma wynikać, że piesi mają odskakiwać z drogi, bo ktoś nie dostosuje sposobu jazdy do warunków i sytuacji? bo jest najbardziej efektywny? dziwna logika

Ostatnio edytowany 23 dni temu przez rojas
SS3
16/01/2023 09:49
W odpowiedzi na  rojas

Z tego ma wynikać wytyczanie pasów dla rowerów z jezdni a nie mieszanie z pieszymi okraszone dodatkowymi zatrzymaniami. No chyba, że cudownie tam będzie stałe zielone dla mięśniowych a spalinowym się włączy jak pojawi się autobus lub sznurek osobówek? Taki cud równie prawdopodobny jak czarna lesbijka na fotelu prezydenta xD
No i odnośnie samego odskakiwania – to zapewne będzie go najwięcej na tym bezsensownym przejściu w połowie drogi.

PS: „czasem po mieście ” hmm…

DD
12/01/2023 13:24
W odpowiedzi na  ktos

Wolę okrążyć aby dojść do celu niż stać na tych wszystkich światłach.

SashaRose
12/01/2023 21:07
W odpowiedzi na  DD

Gliwickie urzędasy chcą chyba pobić jakiś rekord świata pod względem ilości sygnalizatorów, co 30 metrów sygnalizacja świetlna, by żyło się lepiej, nie stało się w korkach a ruch drogowy był płynny.

To korkotwórcom nie pykło
12/01/2023 22:02
W odpowiedzi na  DD

Też tak robię. Przejeżdżam przez miasto kanałami a u celu jestem prędzej niż głównymi arteriami.

ekoprzodownik
12/01/2023 13:58
W odpowiedzi na  ktos

skoro zerwany był asfalt dlaczego no piwnej nie posadzono lasu ??? byłoby eko. No i domy takie niskie jak w XIX wieku ,a było miejsce by wybudować 700 m wieżowce

Zygmunt
13/01/2023 16:52
W odpowiedzi na  ekoprzodownik

Po co nam takie wysokie wieżowce?
Zbudujmy 700 metrowy kościół!
A co? Niech nam Zabrze zazdrości.