Wynik drugiego przetargu na utrzymanie dróg sporym zaskoczeniem. Ogromna obniżka cen

ul. Michałowskiego - remont utknął na etapie wykonania chodników. Od dłuższego czasu nie jest kontynuowany

W pierwszym przetargu na utrzymanie dróg do 2022 roku, jedyny oferent, PRUiM, zaproponował wykonanie zlecenia za 98 mln zł. Ze względu na wysoką cenę postępowanie unieważniono, następnie ogłoszono kolejne, ale tylko na rok. Dzięki takiemu ruchowi miasto zaoszczędzi tylko w 2020 roku ok. 12,5 mln zł.

Gdyby ceny utrzymały się na podobnym poziomie w kolejnych latach, oszczędności sięgną ponad 37 mln!

Ponownie do przetargu na utrzymanie dróg publicznych jako jedyne zgłosiło się Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów. Tym razem oczekiwania finansowe spółki zostały zweryfikowane i nie przekraczają już założonych na ten cel środków w budżecie ZDM.

Drogowcy planowali na realizację tego zadania wydać ponad 27 mln złotych. PRUiM proponuje jego wykonanie za blisko… 20 mln złotych, a więc za o wiele mniej, niż zakładał w pierwszym zamówieniu na utrzymanie dróg w latach 2020-22.

Zakres przetargu pozostał ten sam, jedynie termin zlecenia został skrócony do jednego roku. Zmiana ta miała być zachętą dla jak największej liczby, potencjalnych oferentów, bowiem wykonawcy często nie chcą wiązać się ofertą na dłuższy czas – przekazała Jadwiga Stiborska, rzeczniczka ZDM.

Przypomnijmy, w poprzednim zamówieniu na utrzymanie gliwickich ulic w przyjętym trzyletnim okresie, jedynym oferentem też było Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów, jednak oczekiwania finansowe przekroczyły możliwości ZDM.

Drogowcy planowali wydać blisko 62 mln złotych, PRUiM proponował wykonanie zlecenia za prawie 98 mln. Postępowanie unieważniono pod koniec października.

„Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia” – napisano w zawiadomieniu o wynikach postępowania.

Pod koniec listopada ogłoszono nowe zamówienie publiczne na utrzymanie dróg, obejmujące tylko rok czasu. Drogowcy zaplanowali budżet na to zadanie na 27 mln złotych. Tymczasem PRUiM, będący w 100% własnością miasta, obniżył oczekiwania i – zamiast za 32,7 mln złotych w skali roku – może utrzymać gliwickie drogi w dobrym stanie za nieco ponad 60 % zakładanej wcześniej kwoty.

(żms)