Z placu Piastów znika torowisko tramwajowe. Przebudowa dróg weszła w kolejny etap (foto)

Tramwaje Śląskie usuwają torowisko w obrębie placu Piastów. Wszystkie pasy ruchu wiodące od ulicy Piwnej w kierunku ulicy Dworcowej zostały zajęte pod roboty drogowe. W tym tygodniu rozpoczął się kolejny etap przebudowy dróg po południowej stronie dworca PKP.

 

To, co przez ostatnie lata szpeciło w tym miejscu, raz na zawsze znika. Już w ubiegłym roku zdemontowane zostały stąd obskurne budki handlowe i gastronomiczne, teraz nareszcie usunięto także żółtą wiatę przystankową, niegdyś dobudowaną do nieistniejącego już kiosku ruchu.

Zakończono już roboty w ciągu ul. Na Piasku oraz prace związane z budową połączenia ul. Okopowej z placem przed dworcem PKP i częścią placu dla autobusów w rejonie placu Piastów. Układana jest nawierzchnia jezdni i chodników na ul. Zwycięstwa.

Prowadzone są także roboty w ciągu ul. Bohaterów Getta Warszawskiego – między dworcem PKP a ul. Zwycięstwa – trwa tam układanie nawierzchni.

Warto przypomnieć, że od poniedziałku na odcinku ul. Jagiellońskiej wprowadzono jeden kierunek ruchu. Kierowcy powinni poruszać się od placu Piastów w kierunku skrzyżowania ulic: Częstochowskiej, Hlubka i Jagiellońskiej, jadąc najpierw w ul. Dworcową, następnie w lewo nad DTŚ i w prawo do ul. Jagiellońskiej.

Ulice: Hlubka i odcinek Piwnej (między ul. Hlubka a placem Piastów) pozostaną jednokierunkowymi. Ruch na nich odbywa się jak dotąd.

Kolejna ze zmian dotyczy wyjeżdżających z ul. Okopowej i ul. Na Piasku, których obowiązuje nakaz jazdy w prawo. Na ul. Częstochowskiej natomiast – przed skrzyżowaniem z ul. Jagiellońską – ruch został zawężony z trzech do jednego pasa.

Inwestycję po południowej stronie dworca PKP realizuje Eurovia Polska. Koszt to ponad 44 mln zł z budżetu miasta. Prace powinny się zakończyć w lipcu 2023 roku.

(żms), UM Gliwice
fot. 24gliwice.pl/ŁG, ŻMS

32 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
View all comments
stanisław
07/07/2022 16:07

Chwalmy się,rzeczywistość wygląda inaczej.W pełni sezonu budowlanego ,przy dobrej pogodzie pracuje się 8 godzin .Soboty wolne .I dziwić się że terminy zakończenia prac się przesuwają.

alleluja i do przodu
09/07/2022 18:13
W odpowiedzi na  stanisław

Dlatego Donald Tusk w kiełbasie wyborczej proponuje 4 dniowy dzień pracy.

migo
08/07/2022 08:35

13 lat po wyrzuceniu tramwajów z Gliwic-udaje się zerwać niepotrzebne torowisko. Frankiewicz i Neumann mogą być z siebie dumni. Zacofanie, bród, betonoza, po której na siłę sadzi się kilka drzewek na rynku ;) Faktycznie „Przeszłość jest tu”

POPiS
11/07/2022 15:39
W odpowiedzi na  migo

Nie udaje się. Jeszcze jest tu i ówdzie trochę pozostałości. A za 10 lat, jak już wszystko może usuną, ktoś znowu wpadnie na pomysł przywrócenia tramwajów do Gliwic. Bo firmy znajomych muszą mieć coś w końcu do roboty.

Widz
07/07/2022 14:38

W środę wieczorem przechodziłem przez pl. Piastów. W ciągu 2 minut widziałem 4 sytuacje bezpośredniego zagrożenia kolizją, z trąbieniem i hamowaniem z piskiem. Zmiana dotychczas nadrzędnej ul. Bohaterów Getta na podporządkowaną wobec nowego wjazdu od strony ul. Piwnej jest słabo sygnalizowana przez nieoświetlony, tymczasowy znak, ustawiony na dwóch oponach. Znak poziomy (pas trójkątów) jest wieczorem lub w deszczu słabo widoczny, a kierowcy, przyzwyczajeni do nadrzędności kierunku na wprost, jadą narażając się na stłuczkę z własnej winy. Blacharze i lakiernicy powinni ufundować premię dla ZDM w podziękowaniu za organizację i oznakowanie tymczasowego (na rok lub więcej) rozwiązania ruchu na pl. Piastów.… Czytaj więcej »

MarekS
07/07/2022 22:18

Remont krótkiego odcinka ul. Zwycięstwa rozpoczęty został 16 listopada 2021 i miał trwać 6 miesięcy ! a trwa już prawie 7 i pół miesiąca, a końca nie widać….. Tragedia !!! https://www.24gliwice.pl/wiadomosci/fragment-ulicy-zwyciestwa-zostanie-zamkniety-dla-ruchu-utrudnienia-i-objazdy-potrwaja-przez-pol-roku/ Jak to możliwe ?, możliwe bo 3-4 ludzi codziennie pętających się w nieskładzie nie skończy tego jeszcze długo… a teraz pojawił się termin 2023, gratulacje. Rozgrzebali wszystko i wszędzie, nic nie dokończyli, niedokończony chodnik (krzywo osadzone i nierówne płytki) , nieskończona kostka na wjazdach, niedokończone studzienki teletechniczne, niedokończona wysepka, krawężniki, a nawierzchnia ulicy nawet nie rozpoczęta. Zgroza. I te barierki dla osób przechodzących, prawie codziennie inaczej…. Na pozostałych odcinkach… Czytaj więcej »

Beton
08/07/2022 08:35
W odpowiedzi na  MarekS

Firmy firmami a nadzór ze strony UM, nie mówiąc o egzekwowaniu zapisów umów nie istnieje. Gdyby inwestorem była prywatna firma, to porządek byłby większy, terminy dotrzymane, albo nieudolni wykonawcy obciążeni karami finansowymi. UM potrafi dowalać tylko mieszkańcom.

Iwona
07/07/2022 15:20

Jeszcze wiele wody upłynie w Kłodnicy, zanim tory znikną z Gliwic.

To oczywiste
07/07/2022 16:15
W odpowiedzi na  Iwona

Stare tory będą tu i ówdzie jeszcze wtedy, gdy będą układać nowe. A pytanie brzmi nie czy będą, tylko kiedy będą?

Tomi
07/07/2022 16:20
W odpowiedzi na  To oczywiste

A skąd taka teoria?

To oczywiste
07/07/2022 17:23
W odpowiedzi na  Tomi

Bo rozum koniec końców zawsze wygrywa z ciemnotą. Jeżeli miasto realnie myśli o rozwoju to prędzej czy później musi postawić na tramwaje lub metro. Metro jest poza zasięgiem całego GOP, tramwaje wręcz przeciwnie. Autobusy są dobre na wsi.

Beton
08/07/2022 08:11
W odpowiedzi na  To oczywiste

A czy władze tego miasta myślą realnie o rozwoju?

Ostatnio edytowany 1 miesiąc temu przez Beton
Okiem sceptyka
08/07/2022 10:14
W odpowiedzi na  Beton

Obecne? Bardziej niż poprzednie, ale błądzą tak samo.

POPiS
11/07/2022 15:46
W odpowiedzi na  Tomi

Jeszcze się niemyślące dziady i inni biorcy 500+ pytają skąd takie teorie… Przecież tak to w Polsce teraz działa. Drzewa ściąć i potem zasadzić, zgarnąć za to kilka tysięcy. Plac całkiem zabetonować, a potem pół betonu zamienić na fontanny i jakieś budowle dające niby cień, zgarnąć kilkadziesiąt tysięcy. Itp.

Michał
07/07/2022 16:31
W odpowiedzi na  To oczywiste

Dla Gliwic nie ma już miejsca na tramwaj i bardzo dobrze. Nikt już nie myśli o powrocie torów tramwajowych.

Łowca malkontentów
07/07/2022 22:23
W odpowiedzi na  Michał

Jasne, że tak. W obecnych czasach inii tramwajowych się nie buduje, tylko rozbudowuje się istniejące, jak np. we Wrocławiu czy pobliskim Bytomiu.

Łowca malkontentów
07/07/2022 22:29
W odpowiedzi na  Iwona

Niestety. I to nie do końca jest wina UM.

(już widzę czerwone kciuki pod komentarzem tych, którzy nie pomyślą „dlaczego”, bo tak jest łatwiej niż zapytać).

Perez
08/07/2022 00:20

o jaaaaa, ta kostka na takiej podbudowie to moze miesiac wytrzyma hahahahahahaha

Warto zatrzymac to zdjecie na pozniej :D

Bruk bet
07/07/2022 17:24

Jak leśne dziadki odejdą z UM to wrócimy do tramwaju- ekologicznego transportu. A zajezdnie autobusow PKM przeniesiemy na Brzezinke pod dom Zygmunta

Łowca malkontentów
07/07/2022 22:25
W odpowiedzi na  Bruk bet

A to nie jest wina Tuska?

Bruk bet
07/07/2022 17:22

Piękna betonoza, piękna patelnia. Będziemy sobie smażyć jajka za darmo. Wycięli drzewa żeby zrobić parking na smrody przed dworcem. Wybudowali kosmodrom za dworcem i zostawili przystanki przy Pieście

Gustaff
07/07/2022 22:30
W odpowiedzi na  Bruk bet

A co to jest Piest?

NICK1
07/07/2022 23:39
W odpowiedzi na  Bruk bet

mozna jednym slowem okreslic ..PARTCZE

Tubylec
08/07/2022 07:34

W KOŃCU :D

Ampuła
08/07/2022 06:40

Przez 115 lat blaszana trumna trzęsiflaka telepała się ze zgrzytliwym rzężeniem po Gliwicach i z tempa pozbywania się resztek po nim widać, że potrwa to co najmniej tyle samo. Tak się tramwajnictwo szkodliwie wżera w tkankę, tak zrasta z podłożem, że nie starczy wysłać pudła na złom i zerwać druciane pęta, żeby uwolnić przestrzeń publiczną od tram-koszmarów.
To studium straszliwej przestrogi dla innych miast, którym lobby producentów wydizajnowanych blachotrumien i toro-budowlańców wciska obecnie tramwaja jako dar niebios za unijną mannę.

Cliper
07/07/2022 23:08

Tramwaje Śląskie?ta bieda firma jeszcze istnieje?

marta
07/07/2022 16:22

Wreszcie. Nigdy więcej torów w mieście. Teraz kolej na torowisko od PKP, które przecina Gliwice na pół

NICK1
07/07/2022 23:40
W odpowiedzi na  marta

Zaszczepiona? widac

Tubylec
08/07/2022 07:38
W odpowiedzi na  marta

Tory tam były prędzej niż Twoi przodkowie mieli to „nieszczęście” tu się zjawić. To nie tory przecinają miasto, tylko miasto rozrosło się wokół właśnie dzięki nim.. warto czasem coś przeczytać, poznać historię miejsca, w którym nawet jeśli nie z wyboru, to przyszło nam żyć. Pozdrawiam

Helmut
08/07/2022 08:28
W odpowiedzi na  marta

Gliwice to w tej chwili przecina na pół, ale to PORZĄDNIE – dupna autostrada zwana DTŚ.

Gość
08/07/2022 10:45
W odpowiedzi na  Helmut

DTŚ to nie autostrada nie galopuj bo mandat dostaniesz.

życie
08/07/2022 21:53
W odpowiedzi na  Helmut

Akurat DTS to jedna z niewielu dobrych rzeczy powstałych w tym mieście w ostatnich latach. Pewnie dla tego że franki i jego drużyna nie mieli wpływu na jej wykonanie.