Do końca października magistrat wypłacił spółce Arena Operator 2,5 mln złotych brutto za “świadczenie usług promocyjnych na rzecz Miasta Gliwice w związku z funkcjonowaniem obiektu oraz wydarzeniami organizowanymi w Arenie Gliwice w roku 2018”.

Wykonawcę wyłoniono w trybie z wolnej ręki. Całkowita zakontraktowana kwota wynosi 2,8 mln złotych.

Pod koniec czerwca miasto podpisało umowę ze spółką Arena Operator w rezultacie przeprowadzenia procedury zamówienia publicznego, którego kryterium była cena.

Firma Arena Operator Sp. z o.o. jest jedynym zarządcą Hali Widowiskowo-Sportowej Arena Gliwice w której organizowane są duże wydarzenia sportowe i kulturalne. Firma realizuje obowiązki zarządcze na podstawie umowy dzierżawy nr 118/2018 z dnia 25.4.2018 r. i jako jedyna posiada prawo do zawierania umów związanych z funkcjonowaniem i działalnością obiektu – czytamy w wyjaśnieniu wyboru rodzaju procedury udzielenia zamówienia publicznego.

Zleceniem realizowanym przez Arena Operator jest prowadzenie kampanii promującej miasto podczas działalności hali, w zakres której wchodzą publikacje w prasie, internecie, mediach społecznościowych, wszelkie materiały promocyjne, a także promowanie imprez i wydarzeń organizowanych i współorganizowanych w obiekcie.

Przypomnijmy. Pod koniec 2017 roku, po nieudanych przetargach, które miały wyłonić firmę zarządzającą halą, zarząd nad obiektem przekazano nieoczekiwanie fundacji Radan.

Ta powołała w kwietniu spółkę celową Arena Operator, w której zarządzie znaleźli się Andrzej Bogucki (prezes), Paweł Chomentowski i Marcin Gawron (członkowie zarządu). W radzie nadzorczej podmiotu zasiada Marcin Herra, a także Tadeusz Wesołowski, Anna Wesołowska Gawron i Radosław Wesołowski.
Herra i Bogucki wcześniej szefowali spółce PL.2012+, której zadaniem było nadzorowanie budowy i zarządzanie Stadionem Narodowym w Warszawie. Chomentowski był tam kierownikiem zabezpieczenia. Tadeusz Wesołowski jest prezesem fundacji Radan.

Droga promocja Gliwic

2,5 miliona złotych to nie jedyny koszt promocji ponoszony podczas wydarzeń odbywających się w Arenie Gliwice. Niedawno pisaliśmy o kwocie, jaką miasto przeznaczyło na podobną usługę firmie Knockout Poland. Impreza, która była transmitowana w telewizji, kosztowała Gliwice 369 tys. złotych.

Nieco więcej, bo okrągłe 370 tys. złotych kosztowała miasto promocja podczas gali KSW46. Kolejne 540 tys. złotych wydano na promocję podczas bitwy The Voice of Poland.

Promocja związana z Areną Gliwice to jednak nie wszystko. W sekcji przetargi w biuletynie informacji publicznej Urzędu Miejskiego można znaleźć trzy dotyczące codziennego funkcjonowania obiektu – są to prace serwisowe obejmujące czyszczenie klimatyzacji, serwis wind, a także kontrolę stanu technicznego obiektu. Na te zamówienia miasto zaplanowało łącznie 1,225 mln złotych, wyda jednak mniej, gdyż w rozstrzygniętym już przetargu wybrano ofertę o ponad 340 tys. złotych tańszą, niż zakładano. Dwa pozostałe oczekują na wybór wykonawcy.

Żaneta Mrozek-Siewierska

48
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
black_horse
black_horse

Studnia bez dna. Miś Misiów. Czyli każda impreza to wydatek 300-500 tyś na “promocję”. Zaraz, zaraz, Wieczny prezydent “obiecywał” że sama hala będzie niesamowitą promocją miasta. To jak nazwać te NASZE gigantyczne pieniądze pompowane w ten balonik ?

Westera
Westera

Pysznie! A na działania antysmogowe na cały 2019 rok Miasto przeznaczyło… całe 2 mln zł. Taniej będzie promować się najwyższymi przekroczeniami norm smogu.

AnnA
AnnA

Po pół roku morze betonu wygląda “coraz piękniej” mimo, że nie ma na nim ani jednego kibolskiego bohomazu, co przyjmuję z ogromnym zdziwieniem. Jak im się to udało na tysiącach metrów betonu, a w mieście się nie udaje? Może to jest promocja jakichś środków ochrony elewacji?

Monty Python
Monty Python

Zwyczajnie. Obiekt jest tak brzydki już sam w sobie, że już gorzej się nie da i graficiarzom zwyczajnie szkoda farby.

Zielony butelkowy
Zielony butelkowy

To chyba jedyne sensowne wytłumaczenie w całym bezsensie związanym z najbrzydszą halą w Polsce.

Zdun
Zdun

Dobrze jest porównywać wysokość wydatków na różne cele, które pokazują jakie są priorytety władz miasta.
Wyżej wskazano 2 mln na ograniczanie smogu. Dodam do tego Budżet Obywatelski na 177 tys. mieszkańców w wysokości 6 mln w 2018. W skali roku wyjdzie mniej niż na roczne działania “promocyjne” dla spółki kolesi.

popo
popo

“W radzie nadzorczej podmiotu zasiada Marcin Herra, a także Tadeusz Wesołowski, Anna Wesołowska Gawron i Radosław Wesołowski.” To jakiś rodzinny interes??

Dziadek
Dziadek

Czy Ty mieszkasz w Gliwicach?Chyba nie,jeśli zadajesz takie pytanie!

Siara
Siara

To nie wiedziałeś, że to są słynni na świecie menedżerowie i promotorzy największych imprez sportowo-widowiskowych? Jakoś Frankiewicz musiał się odwdzięczyć znajomym za wieloletnie poparcie. Przypomnę, że szefowanie spółce PL.2012+ przez pp Herrę i Boguckiego skończyło się głośnym skandalem i wyrzuceniem ich ze spółki, co nie przeszkodziło im skasować po 1,5 mln za dwa lata pracy i do dziś domagać się więcej. Arena ryje po dnie, ale kasa znowu płynie szerokim strumieniem, więc czym się martwić? Kolesie kiedyś znowu dostaną kopa, miasto zapłaci premie i zostanie z g… w obu rękach. Chyba jednak należało pójść na “konsultacje” Frankiewicza i dać mu… Czytaj więcej »

BEKA
BEKA

Arena Operator sp. z o.o. Kapitał zakładowy 100 tys. zł.
Firma zarządza mieniem wartości ponad pół MILIARDA zł. i pozyskuje środki na działalność z miejskiego budżetu. Ja, k.., też chcę.

_______________________
_______________________

Koszty utrzymania tak dużego obiektu były oczywiste jeszcze przed jego wybudowaniem. Właśnie dlatego nie było akceptacji ze strony społeczeństwa. Ale to “świadczenie usług promocyjnych” to już zwyczajna bezczelność. Wszyscy myśleli, że hala będzie na siebie zarabiać i z wypracowanego zysku organizować imprezy a nie, że “czy się stoi czy się leży 2800 się należy”.
Jak dla mnie to ta hala promuje bezmyślność i arogancję

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

“Najlepszą promocją jest brak powodów do wstydu” W tej materii miasto leży i kwiczy.
Nawet jeśli wpompujecie 5x tyle na “świadczenie usług promocyjnych” nie zmieni to faktu, że hala jest tym, czym wypasione BMW stojące w błocie przed rozpadającą się stodołą.

Realista
Realista

Trafne spostrzeżenie

marcin
marcin

Otwarcie hali nastąpiło w maju, a do końca października wypłacono 2,5 mln zł. Dodatkowo 885 tys. zł (1,225 mln- 340 tys.) za “usługi dotyczące codziennego funkcjonowania obiektu”. Oprócz tego 369 tys. zł + 370 tys. + 540 tys. zł wypłacone innym firmom za “promocję”. To daje razem kwotę 4,664 mln za pół roku funkcjonowania hali. Wypłacone z naszych podatków. Za cały rok należy się zatem spodziewać kosztu ok. 9 mln z budżetu miasta. Przypomnijmy, że według wyliczeń urzędu miasta z 2014 r. roczny koszt utrzymania hali miał wynosić 8 mln zł. Zaskakująca zbieżność kwot prawda? No ale my przecież płacimy… Czytaj więcej »

Urko
Urko

A zatem Frankozeum ma już oficjalnego operatora . I super. Nadszedł zatem także czas , abyś .Zygmuncie F. do końca marca 2019 r. przekazał swoim wyborcom świadectwo sukcesu lansowanej przez ciebie “inwestycji”. Bo ogarniasz , ile to miasto kosztowało i kosztuje co miesiąc Frankozeum , prawda ? Ogarniasz ?

kanalia52
kanalia52

On tego nie ogarnie.

Perez
Perez

Piramida finansowa

Michal
Michal

Cos czuje ze te sumy I tak sa juz “po korekcie” zeby nie szokowaly mieszkancow Gliwic.

miś
miś

Frankiewicz wybudował sobie mauzoleum…. będzie tam pewnie pochowany … Ale za życia piękny gest … ;) Taka kasa na utrzymanie tego molocha…. Spółki, spółeczki Rady … eh… By żyło się lepiej!

Jan
Jan

Ja się niczemu nie dziwię w tym mieście, ale tylko tym 72,35% gliwiczan, którzy poparli Frankiewicza w ostatnich wyborach. I wszystkie nasze komentarze są zbyteczne. Po prostu mur nie do przebicia!

krzysztof
krzysztof

władzo gliwicka OKRADASZ NAS MIESZKAŃCÓW. A gdyby była renoma tego cuda to nie potrzeba promocji obiektu i miasta najlepszą promocją są sami zadowoleni mieszkańcy , a takowych jakoś brak, wy robicie nas mieszkańców w przysłowiowego CIU la.

gmG
gmG

Mieszkańcy mieszkańców robią w cioola już od ponad 20 lat nie biorąc udziału w wyborach lub głosując na królika i jego kolegów bo “są fachowcami a nowy nic nie będzie umiał”(druga wersja: ” …ten się już nakradł a nowy zacznie od początku…”)

ja234
ja234

Ładnie, ładnie…kasa elegancko pompowana w pomnik-porażkę- bankruta. Oczywiście pod tytułem ““świadczenie usług promocyjnych”.
Skarbonka bez dna.I najlepszy jest ten zwrot “operator operatora”…masakra,kto to wymyślił takiego łamańca językowego.Wiadomo, że to glajwice zarządzają tym a nie jakiś operator operatora…
Niech jeszcze zdradzą swoje pensyjki.
Porażka te całe glajwice na wstecznym.

Żoliborska Kanalia
Żoliborska Kanalia

A ponoć tramwaj miał rujnować budżet tego miasta, Kałuża mać!

kanalia52
kanalia52

Ważne, że RADAN się załapał. Znajomi królika mają się dobrze.

Tomek
Tomek

Za niedługo Gliwice przestają istnieć z powodu zadłużenia miasta przez Frankiewicza, który postawił Koloseum zadłużajac miasto.

Zuza
Zuza

A to Polska właśnie.

Olo
Olo

A ty pracujesz za darmo? Promocja. Reklama zawsze kosztują. Wolę to niż 7 baniek na nowe parapetu w ratuszu, to jest dopiero promocja:)

receopadaja
receopadaja

pewien facet kupował gazetę – kiedy jeszcze kupowało się w kiosku Ruchu i gazety nie były wystawiane. Brał ją do ręki – taksował pierwszą stronę i wyrzucał do kosza przy kiosku. Po paru latach kioskarka nie wytrzymała i go pyta… “dlaczego kupuje Pan gazetę, nie czyta jej i wyrzuca”, odpowiedź – “czekam na nekrolog!” Panie – odpowiada zdziwiona kioskarka – ale nekrologi drukują na ostatniej stronie!! Na to klient – “ten na który czekam wydrukują na pierwszej! Nie wiem czy to coś zmieni

Pociotek Frankiewicza
Pociotek Frankiewicza

czy was nie zastanawia ten układ ?
cyt… także Tadeusz Wesołowski, Anna Wesołowska Gawron i Radosław Wesołowski.

sodomia i gomoria
sodomia i gomoria

Z tego co słyszałam to firma wspólniczo-rodzinna, więc nic dziwnego w zatrudnianiu rodziny nie ma. Podobnie jak Harley Dawidson, McDonnell Douglas, Dolce & Gabbana, DHL, Reebok

Pociotek Frankiewicza
Pociotek Frankiewicza

szkoda tylko że sięgają do kieszeni gliwiczan i ten od pociotków ich tak hojnie wspiera.

przekręt
przekręt

Tylko że firmy o których piszesz powstały dzięki swojemu kapitałowi i pomysłowi a nie układom czy znajomością z kimś

sodomia i gomoria
sodomia i gomoria

Ta też tak powstała

Joe
Joe

W.Sumliński w swoich książkach twierdzi, że przy Stadionie Narodowym obłowiło się WSI. Jeśli teraz za Gliwice wzięli się ci sami państwo to biedne nasze miasto…

Reptilians Stikes Again
Reptilians Stikes Again

Jak notoryczny plagiator uwięziony w spiskowych teoriach na każdy temat tak twierdzi, to na 100% jest prawda, że tak twierdzi. Szwajcaria też ma swojego Sumlińskiego, nazywa się Erich von Däniken.

Imię
Imię

W. Sumliński nie jest ani poważnym, ani wiarygodnym źródłem wiedzy. Facet jest uwikłany i skompromitowany.

jasio
jasio

Wśród 7 członków zarządu i rady nadzorczej są 2 szczególne nazwiska: jedno występuje 2 a drugie 3 razy. To przypadek czy powinowactwo/pokrewieństwo?

Maciej
Maciej

Zastanawiam się kiedy to redakcja napiszę o rzeczach pozytywnych takich jak:
– 4 polskim satelicie, który wystartował 4 grudnia, między innymi za sprawą firm z Nowych Gliwic
– nadaniu tytułu doctora honoris causa PŚ
– Konferencji Start !T UP która ma miejsce dzisiaj
– Czy choćby kolejnych wydarzeń w arenie (koncert Kayah/Bregovic, motor show, targi budownictwa, mistrzostwa Polski we wspinaczce czy siatkarska liga mistrzów CEV)

Artykuły tylko po to aby wywołać G burzę. Nie dziwić się później że osoby przesiadujące non stop na tym portalu mają, delikatnie mówiąc, przyćmioną rzeczywistość. Pozdrawiam

Się uśmiałam
Się uśmiałam

Jak nie ma umowy na obsługę medialną, to nie napiszą, bo to nie jest medium informacyjne, tylko reklamowe. Są różne konferencje – ważnie i nieważne. Na przykład COP24 jest ważna.
Tytuł doctora honoris causa nie nadano PŚ, tylko PŚ nadała go kolesiowi, który dawno temu polatał bez kropli paliwa. To w zasadzie wstyd dla PŚ, bo uczelnia żyje głównie z kształcenia jak wydobywać i spalać paliwa kopalne, a nie jak się ich pozbyć z życia. Co do przyćmienia wielu na tym portalu to fakt, który nie omija nawet redakcji.

Imię
Imię

Szanowny Macieju, redakcja źle znosi słowa krytyki. Niebawem twój wpis, a pewnie i mój znikną cichutko.

Się uśmiałam
Się uśmiałam

“Żle” to jest za mało powiedziane. Oni w ogóle nie tolerują krytyki, która mierzy w nich lub ich pupilków.

Maciej
Maciej

Odliczamy :)

Jan
Jan

Już zupełnie upadłeś na głowę: Frankiewicz i doctor honoris causa PŚ!!! cha cha cha!!! Chyba, że to w jego uczelni której rektorem był TW Jan i która zbankrutowała

śrubka z satelity
śrubka z satelity

Zejdź na ziemię

Maciej
Maciej

Żal mi Was :)

Bajtek
Bajtek

Macieju, a dlaczego uważasz, że wydanie 2,8 miliona na promocję to rzecz niepozytywna? Chcesz powiedzieć, że miasto wydało pieniądze źle, nieracjonalnie? Czy atak na redakcję z powodu ujawniania tej informacji wynika z tego, że uważasz ją za nieprawdziwą, czy raczej z tego, że nie powinna ujrzeć światła dziennego? Ciekawe podejście, mocno zalatuje tęsknotą za kontrolowaniem mediów.

SGx3
SGx3

“Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki panie to nikomu… Mmmm… Tak, nie… Nie podoba się. Więc dlatego z punktu mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było. Tylko aplauz i zaakceptowanie. Tych naszych, prawda, punktów, które stworzymy.” Kojarzysz czy nie? Jesteś jak ten klient z zaczeską.