“Miasto Gliwice zaprasza”. Podczas ostatniej gali boksu wydaliśmy prawie 370 tysięcy zł na promocję

Niedawnej gali boksu KnockOut Boxing Night w Arenie Gliwice towarzyszyły solidne wydatki na promocję miasta. Przy okazji imprezy magistrat zapłacił 369 tys. zł. Ustaliliśmy, za co konkretnie.

W sekcji zamówień publicznych w BIP Urzędu Miejskiego opublikowano metrykę zamówienia z wolnej ręki. Jego przedmiotem było “świadczenie usług promocyjnych na rzecz Miasta Gliwice podczas Gali Sztuk Walki organizowanej w Gliwicach w dniu 10 listopada 2018 r. z udziałem Artura Szpilki, Mariusza Wacha, Ewy Piątkowskiej, Kamila Szeremety oraz Krzysztofa Głowackiego.
Zleceniobiorca to Knockout Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Kwota, jaką zakontraktowano za realizację powyższego zlecenia wynosi 369 tys. złotych.

Kwota robi wrażenie, ale też lista świadczeń, które uzyskano w ramach wydatków, liczy kilkanaście pozycji.

Zlecenie obejmowało emisję 78 spotów reklamujących galę boksu na kanałach telewizyjnych TVP S.A. oraz transmisję i retransmisję wydarzenia, jak również dwa artykuły sponsorowane w prasie regionalnej i lokalnej.
W Gliwicach i Warszawie odbyły się konferencje prasowe przed walką, podczas których na tzw. “ściance” było prezentowane logo miasta. Znak graficzny pojawił się także na macie ringowej oraz ulotkach z hasłem “Miasto Gliwice zaprasza”, których kolportaż realizowały gazety.

Oprócz tego, przed poszczególnymi walkami na ring wprowadzane były 2 hostessy, z których każda trzymała planszę z logo Gliwic oraz hasłem „Miasto Gliwice zaprasza”. Kobiety miały ustawiać się na wprost kamer telewizyjnych.

Lista świadczeń, która złożyła się na tę całkiem sporą kwotę, jest dosyć długa. Dlatego zamieszczamy poniżej pełną treść odpowiedzi na nasze zapytanie, którą otrzymaliśmy od Pawła Staszela, naczelnika wydziału Kultury i Promocji Miasta.

(żms)
fot. Arena Gliwice

* * *

W odpowiedzi na trzymaną korespondencję informuję, że promocja Miasta Gliwice podczas gali boksu była realizowana w następujący sposób:
a) przeprowadzenie transmisji z wydarzenia na żywo na kanale telewizyjnym TVP Sport oraz transmisji co najmniej jednej walki (walki wieczoru Artur Szpilka vs Mariusz Wach) na kanale telewizyjnym TVP1 lub TVP2,
b) przeprowadzenie minimum jednej retransmisji wydarzenia, w weekend, w godzinach porannych, nie wcześniej niż od godz.: 9:00, w okresie od 10.11.2018 r. do 24.11.2018 r.,
c) umieszczenie logo Miasta Gliwice na stronach głównych na portalach internetowych _www.ringpolska.pl [1] oraz www.future-champion.pl [2]_ w okresie od dnia podpisania umowy do dnia Gali Sportów Walki włącznie,
d) umieszczenie logo Miasta Gliwice oraz hasła „Miasto Gliwice zaprasza” w okresie od 10.10.2018 r. do 10.11.2018 r. na wszystkich nośnikach reklamujących wydarzenie, a w szczególności na plakatach, ulotkach, na co najmniej 10 telebimach łącznie, znajdujących się w Gliwicach, w Zabrzu i Katowicach,
e) zamieszczenie minimum po 2 artykuły sponsorowane reklamujące wydarzenie oraz zawierające informacje o Mieście Gliwice w tygodniku Nowiny Gliwickie oraz Dziennik Zachodni, artykuły te mają się również ukazać na stronach internetowych ww. gazet,
f) emisję 78 spotów filmowych reklamujących wydarzenie na kanałach telewizyjnych Telewizji Polskiej SA (minimum 20 sekundowych) w okresie
15.10 – 10.11.2018 r.
g) emisję spotów radiowych reklamujących wydarzenie, w stacjach radiowych CCM i Radio Silesia min. 150 spotów radiowych natomiast w radiu RMF MAXXX będą wyemitowane 84 spoty, w okresie 10.10 – 9.11.2018 r. Każdy ze spotów będzie trwał 30 sekund. Spoty w stacjach CCM oraz Radio Silesia będą zawierały hasło „Miasto Gliwice zaprasza”,
h) kolportaż ulotek reklamujących wydarzenie do Dziennika Zachodniego lub jako lokalnego dodatku do Gazety Wyborczej – 2 razy w okresie 15.10 – 9.11.2018 r.; ulotki będą zawierać logo Miasta Gliwice i hasło „Miasto Gliwice zaprasza”,
i) zorganizowanie minimum dwóch konferencji prasowych związanych z wydarzeniem, w tym:
* w Warszawie, na której będą widniały banery lub roll-upy reklamujące miasto Gliwice,
* w Gliwicach podczas, której odbędzie się ważenie zawodników; miejsce konferencji musi zostać uzgodnione z Zamawiającym,
j) zamieszczenie logo Miasta Gliwice lub hasła reklamującego Miasto Gliwice na dwóch powierzchniach maty ringowej, każdej o wymiarach 1,4 m x 1m,
k) umieszczenie logo Miasta Gliwice lub hasła reklamującego Miasto na ściance do konferencji prasowej. Powierzchnia dostępna dla Zamawiającego to min. 20 %.
l) przed każdą z walk wprowadzenie na ring 2 hostess, gdzie każda będzie trzymała planszę z logo Gliwice oraz hasłem „Miasto Gliwice zaprasza”. Hostessy będą ustawione na wprost kamer telewizyjnych, m) emisja materiału filmowego (tzw. „wizytówki miasta”), zawierającej ujęcia z wybranych lokalizacji, przed rozpoczęciem transmisji, o której mowa w lit. a)
Jednocześnie informuję, że kwota zawarta w umowie wynika z ww. zapisów dotyczących sposobu promocji Miasta Gliwice w ramach organizacji Gali Boksu KnockOut Boxing Night 5.
 
Paweł Staszel
Naczelnik Wydziału Kultury i Promocji Miasta

49
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
marcin
marcin

Pieniądze na promocję wydane z miejskiego budżetu. W sprawozdaniach odpowiednie pozycje się “rozpłyną” i nie będzie widać tego jako wydatków na Halę Podium/Arenę Gliwice.
Tymczasem w sprawozdaniach finansowych dotyczących hali pojawi się czysty zysk z organizacji gali boksu. Zysk, bo koszty będą wykazane gdzie indziej.

Tą sprawą powinna się zająć prokuratura, taka “kreatywna księgowość” jest karalna.

Bajtek
Bajtek

10/10. W punkt.

man
man

Nie lepiej zapytać Urząd ile kasy rocznie przeznacza na reklamę i organizację imprez w hali? To dopiero będą kwoty! W przypadku “gali modrobicia” kasa wyrzucona w błoto, bo zadyma pod ringiem skutecznie “wypromowała” miasto za darmo. Tylko nie bardzo wiem po co zapraszać akurat taki rodzaj widowni do Gliwic? Żeby podnieść statystyki przestępczości? Druga sprawa, to media. Wybór CCM, Silesia, RMF MAXXX i TVPiS mówi więcej niż obszerna odpowiedź naczelnika Pawła Staszela. Gratuluję “promowania Gliwic” lolitkami z planszami i gołymi d*pami. Poziom reklamy adekwatny do poziomu Wydziału Kultury i Promocji Miasta. Z wypiekami na twarzy czekam na Targi Erotyczne w… Czytaj więcej »

AndrzejD
AndrzejD

Całkowicie zgadzam się z tym co napisałeś. Poziom intelektualny widowni tego typu imprez, bezpośrednio odzwierciedla poziom intelektualny gliwickich biu*w magistrackich. Nie zauważyłeś że w Gliwicach od co najmniej 15 lat kultury już nie ma ?

pytanie
pytanie

@man
A o ile podniosły się statystyki przestępczości w trakcie Goli Boksu?

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Miasto ma pieniądze na reklamowanie się na wydarzeniach tego typu, a gdy dostaje wiadomość z pytaniem czy Wydzial Promocji UM w Gliwicach posiada ulotki, mapki i gadżety w języku angielskim dla studentów zagranicznych, to odpowiedzią jest… “nie ma”. Student zostawia w tym miescie kilka tysięcy zlotych, a ile zostawi osoba, ktora przyjedzie na galę boksu czy koncert?

Polecam zapoznać się z tym, jak inne miasta współpracują z lokalną społecznością, min akademicką w kontekście promocji miasta oraz by zachęcić studentów do przyjazdu, patrz np. Poznań.

marcin
marcin

Za dużo oczekujesz. Politechnika Śląska istnieje od 75 lat, a do tej pory komunikacja autobusowa w dzielnicy akademickiej kuleje. Skutek jest taki, że studenci w większości muszą (tak, muszą!) jeździć autami. Nie ma linii autobusowej poprowadzonej ulicą Konarskiego obok dwóch dużych wydziałów. Bieda jest też na ul. Łużyckiej obok Wydziału Automatyki (największego na uczelni) oraz obok akademików – jadą tam tylko autobusy linii 702. Częstotliwość – raz na 1-2 godziny, a w weekendy wcale… Dodatkowo stopniowo zmniejszana jest liczba kursów autobusowych. Gdy ja studiowałem linia 32 kursowała 3 razy na godzinę – obecnie 2 razy. A Frankiewicz się tylko chwali… Czytaj więcej »

AMF
AMF

Ba jest nawet coraz gorzej: nie wykorzystano szansy w postaci uczynienie w/w Konarskiego przelotową (z 3 pasami!), za to DownyTratujaceŚródmiecie przecięły politechnikę, a szczytem geniuszu jest uniemożliwienie przejścia na wprost, podobnie jak zlikwidowanie BEZKOLIZYJNEGO przejścia przez Częstochowską (Uczelnia -PKP/Pl. Piastów). Podejrzewam, też że Zabrzańscy mogli jeździć również Tramwajami – mieli blisko i wśród zieleni. GKW to też zmarnowany potencjał, ale to już dla ssaków na stołkach SF niczym kosmodrom dla Zulusów. Cały postęp to jedna totalnie przeciążona stacja rowerów miejskich.

PS@Gliwiczanin może uznali, że cyrylica bardziej na czasie? ;-)

@marcin
A ilu mądrych Gliwiczan choćby tylko na tym forum egzystuje od lat. A w mieście dalej się źle dzieje, dziwne nie?

Liczyrzepka
Liczyrzepka

Grube tysiące pogłębiającej swój deficyt hali Bankrut wydano na mordobicia “pięsciarzy” to ci na ringu w połączeniu z mordobiciem zwykłych bandytów i huliganów na widowni.A było tego w sumie 2 tysiące.Czyli wtopa. . Proponuje Państwu kliknąć na wspaniały program Tauron Areny Kraków .Tam wiedzą czego chcą. U nas niestety nie.

Wuit
Wuit

Tymczasem uchwałą starej rady miasta podatek od stycznia w górę :p

Gorycz
Gorycz

Wolałabym, żeby moje pieniądze, w tak niebagatelnych kwotach wydawane były na poprawę wyglądu miasta a nie na promowanie mordobicia w hali niechcianej przez większość myślących mieszkańców.

man
man

Ale przecież pokazali kibolom z całej Polski “wybrane lokalizacje” i logo miasta na ściance i planszach… Kto nie wiedział, że tak będzie wyglądała zabawa w ogranizatora wielkich wydarzeń w Gliwicach ten trąba. :-)

realista
realista

Ja byłem za budowa tej hali ,bowiem taka hala w duzej aglomeracji jest potrzebna do promocji miasta i nie tylko , ale nigdy nie myslalem ,ze bedzie to bezsensowne mordobicie czy inne badziewie.
Zawiodlem sie.

PanPe
PanPe

Nie ty jeden w swojej naiwności liczyłeś na wybitne wydarzenia sportowe, rozrywkowe i artystyczne. Ale jak się nie ma min. 10 mln na zachętę dla organizatora mistrzostw, a Gliwice nie mają, to będą tylko takie badziewia jak gale troglodytów i objazdowe kabaretony. Taki wiejski bazar.

AMF
AMF

Nisko cenie twoje myślenie, panie fantasto.
Gliwice są częścią konurbacji a nie żadną aglomeracją i żadne idiotyczne inwestycja (możliwie tylko dzięki podarowanej złotonośnej kurze w postaci strefy a nie talentowi władz) ani nawet mordowanie transportu szynowego tego faktu nie zmienią, co najwyżej uczynią tą betonową wieś pośmiewiskiem.

asdf
asdf

Gliwice w Polsce są znane jako “miasto obok Katowic”. Nie zmieni tego budowa hali widowiskowo-sportowej, lotniska, pola golfowego, węzła przesiadkowego (zwanego górnolotnie “zachodnią bramą metropolii”) ani inne wizje i pomysły. Może gdyby liczba mieszkańców w Gliwicach zaczęła rosnąć, gdyby Gliwice stały się po prostu atrakcyjnym miejscem do mieszkania, to moglibyśmy konkurować ze stolicą województwa. A póki co urząd musi zachęcać do osiedlania się nowych mieszkańców, bo nie potrafi zatrzymać dotychczasowych. Taka jest prawda o “sukcesie” naszego miasta.

AMF
AMF

Co do węzła prędzej gordyjskiego niż przesiadkowego:
Kraków: Kolej+autobusy+parking piętrowy (ostatnio to nawet piętrowo rowery)+SZYBKI tramwaj pod torami kolejowymi
Katowice: Kolej+Autobusy+kilka kroków do tramwaju
Gliwice: przyszłość jest tu w postaci megalomańskiego projektu w którym funkcjonalność jest cechą podrzędną. Tramwaj to niczym kolej w watykanie.

...
...

Arena Gliwice dofinansowywana na każdym kroku. I to uczucie, że hala na siebie nie zarabia, że nie jesteśmy poważnym graczem, a na razie w hali jakaś popierdówka

Igor
Igor

Spodek Katowice też się reklamuje

PanPe
PanPe

Za pieniądze z gliwickiego budżetu, geniuszu Igorze?

@PanPe
A To ma znaczenie, głuptasku?

Stock
Stock

@anonim

Jak lubisz płacić za reklamy obiektów z innych miast, to nie ma znaczenia, geniuszku.

Tomek
Tomek

Tyle, że Gliwice nie płacą za reklamę Spodka…….zdziwiony?

Imiu
Imiu

“przed poszczególnymi walkami na ring wprowadzane były 2 hostessy, z których każda trzymała planszę z logo Gliwic oraz hasłem „Miasto Gliwice zaprasza”. Kobiety miały ustawiać się na wprost kamer telewizyjnych.” – no i wszystko jasne, pokazały się od deupy strony XD

kop
kop

Przy organizacji imprez takie wydatki są nieuniknione, ja chciałbym się dowiedzieć ile miasto zarobiło na tej gali (lub straciło)

antyAmpuła
antyAmpuła

Przez takie chore decyzje Frankiewicza za niedługo nasze miasto na dobre utonie w długach.

Ostatni Sprawiedliwy
Ostatni Sprawiedliwy

W międzyczasie Pani Gessler robi antyreklamę Gliwic, rozpowszechniając fałszywe informacje że woda w Gliwicach jest skażona arsenem. PWiK zdementowało tę informację, na tym ma się zakończyć, na słownych utarczkach na stronie fb. Tylko na tyle stać PWiK?

Czy urzędnicy dopatrzą się w rozpowszechnianiu fałszywych informacji utraty wizerunku, przeliczonego na konkretną kwotę – np. taką jaka ostatnio została wydana na promocję miasta, czyli 370 000,00 zł?
Czy będzie kolejny niedasizm?
Jako gliwiczanin, oczekuję zdecydowanej reakcji na oszczerstwa.
(Kwotę z rekompensaty np. 370 000,00 można przeznaczyć na Schronisko dla zwierząt w Gliwicach, jakby nie było pokrzywdzonym przez ludzi )

Arsen Lipa
Arsen Lipa

E tam dla zwierząt. Proponuję dla Sybiraków,Kresowiaków lub cichociemnych

tak
tak

takim członkom partii daje się zielone światło do rządzenia taki co miałby chęć robić to co trzeba dla miasta nie zaś używać budżetu jak małpa zegarka nie będzie miał zwolenników w demokratycznym systemie partyjnym

AMF
AMF

Może lepiej było rozdać 36 tysięcy (!) darmowych wejściówek na Sylwestra?
Czyżby się bali, że się od nadmiaru gości wtedy zawali?

PS: czy któryś radny już został wolontariuszem w Sylwestra?

Kokos
Kokos

Radna Kuczyńska-Budka powinna się zgłosić. W kampanii wyborczej zapowiadała intensywne spotkania z mieszkańcami. Okazja w sam raz.

marcin
marcin

Ale ona zapowiadała harbatkę z mieszkańcami. A herbata to nie jest napój właściwy na Sylwestra.

Black
Black

podobno jak robi się tak duża inwestycje robi się plan działanie ( biznesplan ) a czy miasto zrobiło „ biznesplan „ chyba raczej nie ! Na całym świecie robiąc tak duże inwestycje planuje się do przodu imprezy ale nie w Gliwicach. Nasi pomyśleli sobie a co tam w Katowicach mają spodek i na nim zarabiają to dlaczego my nie możemy mieć również takiego obiektu i na nim zarabiać ? No i wybudowali Arenę Gliwice, nawet na samej nazwie ktoś inteligentny się potknął gdyż tak nazwa już istnieje idąc dalej , próba wynajęcia hali No i tutaj kolejny klops nikt w… Czytaj więcej »

PAP
PAP

Dobrze, że mnie tam nie ma

Igor
Igor

No to chyba dobra cena

PanPe
PanPe

Uliczne gazetki, wiejskie radyja i piswizja na pewno się ucieszyły. Nawet nie Gliwice tylko hala była gwiazdą rubryki sportowej przez dwa dni dzięki ustawionej “walce” i bijatyce na widowni. Warto było wydać 370 tys.

Filon
Filon

Pytanie za co ? Za krągłe pośladki pani z na ringu ?

Ampuła
Ampuła

Rozkwitłe tu animozje dotyczące wizji (a może widoków) na kulturę można łatwo uśmierzyć. Wystarczy na kolejnej gali boksu posadzić impulsywnych fanów ustawianego mordobicia po jednej, a nobliwych wielbicieli widowisk operetkowych po drugiej stronie ringu. Hostessom dokleić bokobrody i puścić wąski, lateksowy żabot między miseczki D. I tą stroną trzymać hostessy zwrócone ku publice operetkowej, śliniącej się od wyrobionego długoleciem smaku i niedowidzącej szczegółów od błyskania laserów i puszczania dymów. A dla żądnych napierdalanki tatuowanych koksiarzy widok niech zostanie niezmienny – na tyłek w jak najskromniejszym kostiumie i bez tony wizażu.

Lolek
Lolek

Czasem to Ty nie pisałeś, jakie to szczęście i prestiż dla Gliwic, że powstanie tak cudowna, nowoczesna i wspaniała hal? Gdzie światowe sławy i gwiazdy będą się bić, żeby tylko móc w niej tylko przez 5 minut wystąpić? Ponoć hala sama w sobie miała być wizytówką i reklamą dla Gliwic. Miało być pięknie, super i światowo. W każdym bądź razie lepiej niż w Spodku, czy wiejskim Domu Muzyki i Tańca. Teraz okazuje się, że jest to miejsce mordobić, dożynek, występów gwiazd Disco-Polo i zapomnianych niemieckich pieśniarzy. A miasto wydaje na promocję tych “wiekopomnych” wydarzeń, więcej niż wynosi przychód z biletów.

Ampuła
Ampuła

Hali pogorszyła się kubatura, nowoczesność i “wspaniałość” od występów Szpilki, didżeja i pieśniarza? Przecież po nałożeniu dachu na szklane mury okazało się, że projektant (pewnie Kałdonek Damian) zapomniał upchnąć pod dach sracze. Jakoś będzie że w czerwcu te sracze odpalili to i ruszyły pierwsze imprezy. Fakt, że raczej lokalne i niszowe, ale chyba jest jasne, że musi minąć trochę czasu, zanim po impresariatach gwiazd światowej estrady i sekretariatach władz światowych związków sportowych rozejdzie się wiadomość, że w hali w Gliwicach już są czynne sracze. Ten przypadek ze sraczami to taka choroba wieku dziecięcego. Każdy duży obiekt je przebywa. Poza tym… Czytaj więcej »

tak
tak

tyle co 2 operetki będzie ten chłam ciągnąć a w przeciwieństwie do operetki będzie to chłam

ja234
ja234

No to ładnie, wywalili lekką ręką 370 tys.
Promować trzeba się cały czas, szanowne urzędasy.Nie okazyjnie przy okazji imprez boksu.
W dodatku słaba ta wasza promocja.Przekaz reklamowy musi się utrwalić potencjalnemu odbiorcy.
Sugeruje korzystanie z usług profesjonalnej firmy marketingowej, chałupnicze reklamowanie się nie sprawdza.
Reklama=informacja plus perswazja….. zapamiętajcie to kredo urzędasy.

Cc
Cc

Raczej istotne jest jakie wymierne korzyści to przyniosło. Możliwe, że w dłuższej perspektywie się to opłaci.

Jerzy
Jerzy

Kazdy obiekt na swiecie sie mocno promuje. To normalne. Dobr, e ze sie tak dzieje.

Bajtek
Bajtek

Tylko dlaczego za promocję obiektu znowu płaci miasto a nie dzierżawca, czyli Radan? Miasto wynajeło halę i miało podobno do niej już nie dopłacać.

man
man

Jest jeszcze kwestia kto komu i za co robi “łaskę” wybierając amatorską fundację firmy budowlanej na operatora hali widowiskowo-sportowej? Gdzie w Polsce jest drugi taki przypadek?

Do CC
Do CC

Zwróć uwagę, na grupę docelową, do której skierowano promocję z zaproszeniami. Próbkę masz na filmiku pod koniec artykułu. O takich turystów nam chodzi?

AndrzejD
AndrzejD

Nam nie, ale biu**om z magistratu Gliwickiego tak – ich poziom intelektualny jest taki jak tych troglodytów na filmiku, więc kreują promocje jakie właśnie obserwujemy.