„Miasto Gliwice zaprasza”. Podczas ostatniej gali boksu wydaliśmy prawie 370 tysięcy zł na promocję

Niedawnej gali boksu KnockOut Boxing Night w Arenie Gliwice towarzyszyły solidne wydatki na promocję miasta. Przy okazji imprezy magistrat zapłacił 369 tys. zł. Ustaliliśmy, za co konkretnie.

W sekcji zamówień publicznych w BIP Urzędu Miejskiego opublikowano metrykę zamówienia z wolnej ręki. Jego przedmiotem było „świadczenie usług promocyjnych na rzecz Miasta Gliwice podczas Gali Sztuk Walki organizowanej w Gliwicach w dniu 10 listopada 2018 r. z udziałem Artura Szpilki, Mariusza Wacha, Ewy Piątkowskiej, Kamila Szeremety oraz Krzysztofa Głowackiego.
Zleceniobiorca to Knockout Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Kwota, jaką zakontraktowano za realizację powyższego zlecenia wynosi 369 tys. złotych.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Kwota robi wrażenie, ale też lista świadczeń, które uzyskano w ramach wydatków, liczy kilkanaście pozycji.[/perfectpullquote]

Zlecenie obejmowało emisję 78 spotów reklamujących galę boksu na kanałach telewizyjnych TVP S.A. oraz transmisję i retransmisję wydarzenia, jak również dwa artykuły sponsorowane w prasie regionalnej i lokalnej.
W Gliwicach i Warszawie odbyły się konferencje prasowe przed walką, podczas których na tzw. „ściance” było prezentowane logo miasta. Znak graficzny pojawił się także na macie ringowej oraz ulotkach z hasłem „Miasto Gliwice zaprasza”, których kolportaż realizowały gazety.

DRODZY CZYTELNICY! TRWA CISZA WYBORCZA. DO ZAKOŃCZENIA WYBORÓW WSZYSTKIE WASZE NOWE KOMENTARZE BĘDĄ MODEROWANE, MOGĄ WIĘC UKAZAĆ SIĘ Z OPÓŹNIENIEM. KOMENTARZE MAJĄCE CHARAKTER AGITACJI ZOSTANĄ OPUBLIKOAWANE PO ZAKOŃCZENIU CISZY WYBORCZEJ.

Oprócz tego, przed poszczególnymi walkami na ring wprowadzane były 2 hostessy, z których każda trzymała planszę z logo Gliwic oraz hasłem „Miasto Gliwice zaprasza”. Kobiety miały ustawiać się na wprost kamer telewizyjnych.

Lista świadczeń, która złożyła się na tę całkiem sporą kwotę, jest dosyć długa. Dlatego zamieszczamy poniżej pełną treść odpowiedzi na nasze zapytanie, którą otrzymaliśmy od Pawła Staszela, naczelnika wydziału Kultury i Promocji Miasta.

(żms)
fot. Arena Gliwice

* * *

W odpowiedzi na trzymaną korespondencję informuję, że promocja Miasta Gliwice podczas gali boksu była realizowana w następujący sposób:
a) przeprowadzenie transmisji z wydarzenia na żywo na kanale telewizyjnym TVP Sport oraz transmisji co najmniej jednej walki (walki wieczoru Artur Szpilka vs Mariusz Wach) na kanale telewizyjnym TVP1 lub TVP2,
b) przeprowadzenie minimum jednej retransmisji wydarzenia, w weekend, w godzinach porannych, nie wcześniej niż od godz.: 9:00, w okresie od 10.11.2018 r. do 24.11.2018 r.,
c) umieszczenie logo Miasta Gliwice na stronach głównych na portalach internetowych _www.ringpolska.pl [1] oraz www.future-champion.pl [2]_ w okresie od dnia podpisania umowy do dnia Gali Sportów Walki włącznie,
d) umieszczenie logo Miasta Gliwice oraz hasła „Miasto Gliwice zaprasza” w okresie od 10.10.2018 r. do 10.11.2018 r. na wszystkich nośnikach reklamujących wydarzenie, a w szczególności na plakatach, ulotkach, na co najmniej 10 telebimach łącznie, znajdujących się w Gliwicach, w Zabrzu i Katowicach,
e) zamieszczenie minimum po 2 artykuły sponsorowane reklamujące wydarzenie oraz zawierające informacje o Mieście Gliwice w tygodniku Nowiny Gliwickie oraz Dziennik Zachodni, artykuły te mają się również ukazać na stronach internetowych ww. gazet,
f) emisję 78 spotów filmowych reklamujących wydarzenie na kanałach telewizyjnych Telewizji Polskiej SA (minimum 20 sekundowych) w okresie
15.10 – 10.11.2018 r.
g) emisję spotów radiowych reklamujących wydarzenie, w stacjach radiowych CCM i Radio Silesia min. 150 spotów radiowych natomiast w radiu RMF MAXXX będą wyemitowane 84 spoty, w okresie 10.10 – 9.11.2018 r. Każdy ze spotów będzie trwał 30 sekund. Spoty w stacjach CCM oraz Radio Silesia będą zawierały hasło „Miasto Gliwice zaprasza”,
h) kolportaż ulotek reklamujących wydarzenie do Dziennika Zachodniego lub jako lokalnego dodatku do Gazety Wyborczej – 2 razy w okresie 15.10 – 9.11.2018 r.; ulotki będą zawierać logo Miasta Gliwice i hasło „Miasto Gliwice zaprasza”,
i) zorganizowanie minimum dwóch konferencji prasowych związanych z wydarzeniem, w tym:
* w Warszawie, na której będą widniały banery lub roll-upy reklamujące miasto Gliwice,
* w Gliwicach podczas, której odbędzie się ważenie zawodników; miejsce konferencji musi zostać uzgodnione z Zamawiającym,
j) zamieszczenie logo Miasta Gliwice lub hasła reklamującego Miasto Gliwice na dwóch powierzchniach maty ringowej, każdej o wymiarach 1,4 m x 1m,
k) umieszczenie logo Miasta Gliwice lub hasła reklamującego Miasto na ściance do konferencji prasowej. Powierzchnia dostępna dla Zamawiającego to min. 20 %.
l) przed każdą z walk wprowadzenie na ring 2 hostess, gdzie każda będzie trzymała planszę z logo Gliwice oraz hasłem „Miasto Gliwice zaprasza”. Hostessy będą ustawione na wprost kamer telewizyjnych, m) emisja materiału filmowego (tzw. „wizytówki miasta”), zawierającej ujęcia z wybranych lokalizacji, przed rozpoczęciem transmisji, o której mowa w lit. a)
Jednocześnie informuję, że kwota zawarta w umowie wynika z ww. zapisów dotyczących sposobu promocji Miasta Gliwice w ramach organizacji Gali Boksu KnockOut Boxing Night 5.
 
Paweł Staszel
Naczelnik Wydziału Kultury i Promocji Miasta