3-kilometrowy fragment zachodniej obwodnicy Gliwic wybuduje konsorcjum PRUIM i Eurovia Polska

Konsorcjum firm Eurovia Polska i PRUIM złożyło najkorzystniejszą ofertę w rozstrzygniętym właśnie przetargu na budowę fragmentu zachodniej obwodnicy Gliwic od ul. Rybnickiej do ul. Daszyńskiego.

Wybrani przez miasto oferenci zaproponowali blisko 82,6 mln zł.

Do majowego przetargu wpłynęło 5 ofert, z których najtańsza opiewała na ponad 82 mln zł, a najdroższa na ponad 102 mln zł. Wszystkie mieściły się w założonym budżecie inwestorskim. Z uwagi na fakt, że wszyscy oferenci zaproponowali jednakowy termin realizacji i okres gwarancji, za najkorzystniejszą uznano propozycję najtańszą, złożoną przez konsorcjum Eurovia Polska – PRUIM.

– Podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu i rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi po zakończeniu postępowania przetargowego, tzn. po zakończeniu ewentualnego postępowania odwoławczego i zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Zamówień Publicznych. W optymistycznym wariancie może to nastąpić w IV kwartale bieżącego roku

– informuje Anna Gilner, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Przewidziany do budowy odcinek zachodniej obwodnicy Gliwic będzie liczył 3,2 km. Ma przebiegać polami w południowo-zachodniej części miasta, pomiędzy centrum, śródmieściem i osiedlem Sikornik a dzielnicą Ostropa i terenem wojskowym.

Fragment ten będzie w przyszłości częścią drogi krajowej nr 78 relacji Chałupki – Chmielnik, przejmując ruch i funkcję drogi krajowej z obecnego, mocno korkującego się w godzinach szczytu, pobliskiego odcinka „78”.

Przyszły fragment zachodniej obwodnicy miasta ma mieć jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Wyjątkiem będą skrzyżowania z ul. Daszyńskiego i Rybnicką, gdzie liczba jezdni zwiększy się do dwóch, dzięki czemu przepustowość ruchu będzie lepsza. Rozbudowana ma być także ul. Rybnicka w rejonie skrzyżowania i węzła drogowego z A4 (do rozbudowy przewidziano odcinek o długości 0,6 km) i przebudowane drogi poprzeczne: ul. Orkana i ul. Wójtowska.

Powstaną również nowe skrzyżowania z ulicami: Ku Dołom, ul. Kosów i przedłużeniem ul. Biegusa oraz około 7,5 km dróg serwisowo-gospodarczych. Wybudowana zostanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Miasto chce zainwestować także w zatokę dla służb kontrolnych i dwóch zatok z wagami samochodowymi.

Droga będzie oświetlona i wyposażona w urządzenia ITS (np. tablice zmiennej treści) oraz stację meteorologiczną. W celu ochrony korytarza ekologicznego (dolina potoku Doa) zaprojektowano zaś estakadę składającą się z dwóch przęseł o rozpiętości 32 metrów. (msi)

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Jan
Jan

PRUiM – spółka znana z notorycznych opóźnień spowodowanych “niespodziewaną infrastrukturą, której nie było na mapach”. I Eurovia – spółka, która zbudowała “falujący” odcinek DTŚ w Zabrzu. Oj, będzie się działo.

Jaś
Jaś

WYSTARCZY ZOBACZYĆ JAK PRACUJĄ NA UL JAGIELLOŃSKIEJ TAKIM TEMPEM MOŻE W 2025 SKOŃCZĄ REMONT PORAŻKA TOTALNA JEDEN ROBI TRZECH PATRZY

SzalomAsz
SzalomAsz

ludzie to nie roboty, POLECAM TOBIE IŚĆ na boisko piłki nożnej, i grać w 30 stopniowym upale przez 8 godzin z jedną przerwą – zobaczymy czy przeżyjesz, oczekujesz jakiś nierealnych cudów – ale ty chyba pracujesz w biurze, więc nie wiesz, że przy pracy fizycznej człowiek nie jest w stanie 8 godzin non stop pracować, a jeśli tak, to nakręć film na YouTube, graj w piłkę przez 8 godzin, chętnie zobaczymy SUPERMENA JASIA

asdf
asdf

To w takim razie jaki jest sens rozpoczynania remontu w środku lata, jeżeli z powodu temperatur nie można pracować? Żeby zamknąć kierowcom ulicę i czekać do jesiennego ochłodzenia?

SzalomAsz
SzalomAsz

a kogo to obchodzi – OFERTA JEST TAŃSZA – maszyny są w własności miasta, pracownicy z Gliwic zarobią, pieniądze zostaną w Gliwicach (Polsce)

chyba, że wolisz przetargi z PO – wygrywają zachodnie koncerny, zyski transferują zagranicę, a podwykonawcą z Polski nawet nie płacą, a ci bankrutują

Urko
Urko

Well…. Niech zgadnę . Projekt nie obejmuje bezkolizyjnych połączeń z Rybnicką i Daszyńskiego, prawda ? Czyli po dwóch latach od ukończenia “obwodnicy” za 80 baniek , pracownicy ZDM “dowiedzą się , że te skrzyżowania sprawiają kierowcom trudności.”, prawda? Czyli, za powiedzmy 200 K, będzie trzeba będzie opracować koncepcję przebudowy tych węzłów , prawda ? Co zapewne z miłym uśmiechem na ustach oświadczy nam pani Jadwiga lub Pani Anna , prawda?

HAL
HAL

Eurovia i PRUiM wspólnie spartoliły odcinek DTŚ Gliwice – Zabrze i musiały go naprawiać w ramach gwarancji. To musiało sporo kosztować. Wygląda, że gliwicki podatnik wyrówna im straty za tamtą partaninę. Trzymajcie kciuki, żeby jej nie powtórzyli.

Bezsilnie oburzony
Bezsilnie oburzony

A na DTS wyrosła akacja! Kto nie wierzy niech sprawdzi – na wysokości palmiarni w kierunku do tunelu. Szlag mnie trafia jak budujemy coś za miliony a później nie stać nas na utrzymanie nowej inwestycji! Firma odpowiedzialna za utrzymanie Dts nie pozamiatała piachu po zimie. Jeżeli nie wierzycie wystarczy przejechać odcinek i spojrzeć na bariery rozdzielające pasy ruchu. To takie Polskie!!!

SzalomAsz
SzalomAsz

a ty nie masz aparatu, dawaj zdjęcie bo na słowo nie wierzę, nie zajmuj mojego i innych czasu bez dowodu

Zet
Zet

Dobrze że jedno przęsło mostu na Dworcowej od nowa zbudowała Skanska. Jakby to był PRUiM to już by grzebali przy remontach.

AndrzejD
AndrzejD

…jeszcze by nie grzebali, bo do chwili obecnej by nie skończyli.
A tak właściwie – to rozbiórka mostu i budowa nowego, przekracza możliwości tych partaczy z PRUIM-u

krzysztof
krzysztof

ta kwota śmierdzi na te 3,2 km same wały- przekręty w Gliwicach prawie 26 mln za 1 km KORYTO JEST TO TRZA BRAĆ

SzalomAsz
SzalomAsz

no takie są cenny Krzysiu, a ludzie chcą parkować, drogi szerokie – teraz policz ile kosztuje jedno miejsce do parkowania w mieście – jeśli 1 m2 gruntu to 500-1000 zł dodaj koszt wykonania miejsca parkingowego i materiały, a ludziska parkują samochody graty za 1000 zł, coś jest nie tak z tym miastem, biedaki muszą być wyrzuceni do komunikacji miejskiej, mam dość sponsorowania dziesiątkami milionów zł rocznie z budżetu miasta kierowców szrotów

Beton
Beton

Jaki to szczęśliwy zbieg okoliczności, że ten przetarg wygrała spółka miejska. Eurovia wiedziała, jak tą sprawę rozegrać i ustawiła się w konsorcjum z PRUiM. Ciekawe tylko, czy umowa konsorcjalna przewiduje równy i sprawiedliwy podział odpowiedzialności w stosunku do zakresu i ewentualnego zysku z wykonanej inwestycji.

HAHAHA
HAHAHA

Kiedy “przetargu” w Gliwicach nie wygrał PRUiM?

gosc
gosc

Smrodek ustawionego przetargu dającego stałe zajecie miejskiemu wykonawcy nawet perfumami Sour de Paris nie zlikwidujesz. No chyba,że w spółkę z kominem perfumami wycelujesz

Maciej M.
Maciej M.

Ponad 25 mln PLN za 1 km drogi!!! Drogo???

Krzych
Krzych

Ale przyszłość jest tu

rrolch
rrolch

Przedstaw sensowną kalkulację i zmiażdż argumentem, a nie opinią, proszę

Maciej M.
Maciej M.

Bardzo chętnie, wystosuje pismo do ZDM/UM Gliwice o kalkulację najkorzystniejszej oferty zgodnie z
https://bip.gliwice.eu/dostep_do_informacji_nieogloszonych_w_bip .
Rozumiem że mogę liczyć na taka inicjatywę również z Twojej strony?!?

PRUIM i śmierdzi wałkiem

marek
marek

A co z ,,odfajkowanym” jako zakończonym odcinkiem od DTS, poprzez ul. Kozielską i Andersa do ul. Sowińskiego? Czy nadal tam pozostanie ta koszmarna sygnalizacja, blokująca ruch od strony miasta ( kolejka od Urzędu Skarbowego ) i z drugiej strony od Starych Gliwic? Gliwice to jakiś horrror! Wyrzuca się 380 0000zł w błoto a sprawy ważne traktuje się na ,,odwal”. Ktoś wypisuje bzdury,,przyszłość jest tutaj”. PYTAM SIĘ GDZIE????

Beton
Beton

@MAREK, ciesz się, że przynajmniej pajączek będzie przebudowany. To strategiczne skrzyżowanie w mieście. Potem korki będą jeszcze dłuższe z pięciu stron.

Grafik remontów i wygrane przetargi pewnie już rozpisane…

JaJko
JaJko

W budżecie obywatelskim, rzecz jasna.

Alex
Alex

Gdzieś w zamierzchłych czasach, Gliwice w pierwszej połowie XX w. RAB 29, obecnie część DK 88, odcinek Gliwice-Bytom, długość 12 km: – plany budowy: 1933 r. – prace rozpoczęto w sierpniu 1934 r., – oddano do użytku pod koniec września 1936 r., – dwa pasy, jedna jezdnia (podobno wzięto pod uwagę możliwość rozbudowy do dwóch jezdni po dwa pasy). Blisko 90 lat później, Gliwice w pierwszej połowie XXi w. Zachodnia obwodnica miasta, długość 3,2 km: – plany budowy: hohohoho! a może jeszcze dawniej, w tym 1,5 r. od momentu podpisania umów w MR do rozstrzygnięcia przetargów. – prac nie rozpoczęto,… Czytaj więcej »

AndrzejD
AndrzejD

…jak to na czym ? drogę Gleiwitz – Beuthen budowali Niemcy, a drogę z nikąd do nikąd będą budowali Polacy (na dodatek partacze z gliwickiej spółki miejskiej pt. PRUiM) więc to oczywiste że będzie drogo, długo i do doopy.

Joe
Joe

W całym kraju boom budowlany a na mieście zaciska się pętlą obwodnica wykoncypowana pewnie jeszcze za komuny. Nie mogłaby sobie ta idiotyczna droga biec dalej od osiedla i ogródków, bliżej autostrady?

Joe
Joe

Teren pomiędzy autostradą a nową drogą nie będzie się nadawał ani pod budownictwo, ani pod uprawy, ani do spacerów. Droga powinna być wytyczona bliżej autostrady, z dala od osiedla.

wert
wert

Za czasów komuny to był pomysł, żeby właśnie autostrada była obwodnicą.

Kiedy dojdzie do sytuacji, w której będzie wygrywać najlepsza oferta a nie najtańsza?

A jaka to jest najlepsza? Proszę o szczegóły. Skoro bardzo wygórowane warunki jakie posrawiono wykonawcom spełnia tylko 5 oferentów to dlaczego spośród nich nie wybrać najtańszego. Co ma zrobić inwestor wybrać tego najdroższego czy może firmę z najładniejszym logo? A może tą która ma najprzystojniejszego prezesa?

AMF
AMF

Nie mędrkuj głąbie.
Są bardzo wymierne i bezproblemowe kryteria które często są pomijane:
– okres gwarancji/serwisu
– czas ukończenia
– posiadane gwarancje/zabezpieczenia
– TCO (pewnie nie wiesz co to, wiec wyjaśnię że KOSZTA to nie tylko zakup ale i utrzymanie!)

Choć w tej dziczy to jednym z głównych kryteriów powinno być ilość wizyt CBA i procesów z zleceniodawcą.

Magda
Magda

Czemu firmy startujące do przetargów na drogi nie mogą mieć po prostu ocen po wykonaniu pracy? Ta ocena plus koszt byłyby decyzyjne w kolejnych projektach. Po co brać najtańszą firmę która i tak spartoli?

Klip
Klip

Najtańsza jest zawsze nasza spółka miejska PRUiM.

epcio
epcio

Czy mi się wydaje, czy ten odcinek będzie od Rybnickiej do (TYLKO) Daszynskiego? Czyli, ze nie bedzie sie łączył z okulickiego? Zeby przypadkiem nie było ciągłośći dojazdu ze strefy

Rysiek
Rysiek

Eurovia firma która wybudowała fale dunaju na DTŚ. :) następny wałek na kilka milionów.
Eurovia najgorsza firma budowlana. Przy budowie autostrady w Czechach D1 przy ostrawie ujawniono ponad 100 usterek. Do dzisiaj jej nie poprawili.

Valdorf
Valdorf

Już od ilu lat obiecywał Frankiewicz odciążenie miasta od ruchu kołowego ze strefy być może ziszczą się długowieczne obietnice.

MariannaA
MariannaA

Nie zisczą, tylko zniszczą.

guy fawkes
guy fawkes

Jaki termin wykonania prac od momentu podpisania umowy?

Realista
Realista

Bravo za tą obwodnicę! Zwłaszcza za tablice ITS. Mam tylko pytanie dlaczego w Gliwicach buduje się kanalizacje z gulikami na środku jezdni??? Przecież to się nadaje do galileo. Dziury połatane to żeby nie było za dobrze często co 10 m koło samochodu wpada do źle wyprofilowanego gulika… Może PRUiM mógłby to jakoś wyjaśnić??? A kto odbiera w Gliwicach remontowane drogi???

Zaniżają oferty żeby wygrać przetarg a potem wykonują byle jak swoje roboty i zanim skończą to już trzeba remontować ,u nas na bloku też pracowała firma ktora zaniżyła stawki w wspólnocie a teraz są efekty .

O obwodnicy zachodniej słyszy się już tyle lat że jest to porażka firmy ZDM

Czy będzie potem remont jak na DTS?

ja234
ja234

Czyli będą się długo grzebać z tą drogą. O ile w ogóle ją wybudują

rrolch
rrolch

ale wykonawstwo PRUiM stanowi gwarancję, że przynajmniej połowa studzienek zapadnie się nie później niż pół roku po oddaniu drogi.

kanalia52
kanalia52

A ili oni dali w uapeu?

Andrzej
Andrzej

Jeśli tak ma wyglądać obwodnica to jest warte śmiechu,bo w porównaniu do obwodnicy Krakowa to jest racze ścieżka rowerowa biorąc pod uwagę szerokość i aż tylko jeden pas ruchu a skrzyżowania z gliwickimi ulicami to szczyt głupoty projektanta oraz tego kto ten projekt skierował do realizacji.

Super informacja :)