Czym jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych

Search Engine Optimization – nazywane w skrócie SEO – to szereg działań i zaplanowanych procesów, których celem jest zapewnienie danej stronie internetowej uzyskanie jak najlepszego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania. Mowa przede wszystkim o wyszukiwarce Google oraz jej pierwszej stronie.

 
Dlaczego to tak istotne, aby firmowa strona znalazła się tak wysoko? Badania pokazują, że aż 43% internautów klika w pierwszy wynik, który nie jest reklamą. Druga i trzecia pozycja odpowiada kolejno za 37% oraz 30% wejść. Dla porównania ostatni wynik pierwszej strony to jedynie 3% potencjalnych klientów. Trudno więc nie docenić tego, jak skuteczne dla zwiększenia ruchu na stronie może być profesjonalne pozycjonowanie.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Zbudowanie popularności serwisu jest ciągłym procesem. Pierwszych efektów można spodziewać się dopiero po pewnym czasie. Trzeba mieć też na uwadze, że osiągnięcie satysfakcjonującej pozycji w wynikach wyszukiwania może zostać w każdej chwili zagrożone przez konkurencję. Dlatego ważne jest wyważone i skuteczne podejście do strategii marketingowej. Pozycjonowanie stron obejmuje w związku z tym wiele indywidualnie zaplanowanych działań, takich jak:

– optymalizacja techniczna strony po szeroko zakrojonym audycie,
– dobór właściwych słów kluczowych (keyword search),
– stworzenie bądź rozbudowę treści do serwisu,
– pozyskiwanie wartościowych linków (link building),
– zaawansowaną analizę powziętej strategii

i inne czynności, które są niezbędne do stworzenia skutecznego procesu pozycjonowania. W ramach usług możemy zająć się m.in. pozycjonowaniem lokalnym, szerokim czy sezonowym. Wybór uzależniony jest od efektów, jakie potrzebuje osiągnąć konkretny serwis internetowy. Dlatego za każdym razem strategia pozycjonowania opracowywana jest w sposób indywidualny.

Czego można spodziewać się po przeprowadzonym procesie pozycjonowania? Przede wszystkim zwiększenia ruchu na stronie, co nie pozostaje bez wpływu na konwersję, czyli przekonanie odwiedzającego do zamówienia usługi bądź zakupu produktu. Poza tym kampania marketingowa zwiększa rozpoznawalność marki, a to również może przełożyć się na zwiększenie zysków ze sprzedaży.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Ponieważ wszystkie etapy pozycjonowania oraz jego rodzaje są ustalane indywidualnie, nie może być inaczej z wyceną. Zależy ona od wielu czynników. Dla przykładu jest to ogólna jakość serwisu (treści i struktura), konkurencyjność fraz kluczowych (mniej popularne są z zasady tańsze) czy wiek domeny. Dlatego nasi klienci mogą mieć pewność, że płacą wyłącznie za usługi, których potrzebują – i nie przepłacają za nie.

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie stron w Artefakt.pl?

Mamy ponad 15-letnie doświadczenie w zakresie działań SEO. Przez ten czas zaufało nam wielu klientów z całej Polski. To najlepszy dowód na to, że pozycjonowanie stron w Artefakt.pl jest rozsądną i perspektywiczną inwestycją, do czego serdecznie zachęcamy.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

(materiał partnera)