Detektory pojawiają się na kolejnych skrzyżowaniach. To spore ułatwienie dla rowerzystów

Kamery termowizyjne, pętle indukcyjne, a teraz detektory radarowe. ZDM testuje i rozbudowuje system detekcji rowerzystów, dzięki czemu mogą oni znacznie szybciej przejechać przez przejazdy rowerowe.

Gdy rower znajdzie się w aktywnym pasie, automatycznie zostanie wysłane żądanie włączenia na przejeździe zielonego światła.

Działający w Gliwicach inteligentny system sterowania ruchem jest w stanie ocenić natężenie ruchu w całym mieście i dopasować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach tak, by kierowcy mogli jak najszybciej dotrzeć do celu. Wykorzystuje m.in. kamery wideodetekcji i specjalne czujniki, które wykrywają i liczą pojazdy zbliżające się do skrzyżowania. Na podstawie zebranych informacji sterownik sygnalizacji świetlnej dopasowuje długość zielonego światła do natężenia ruchu pojazdów w danym kierunku.

System sukcesywnie rozbudowywany jest o detektory dla rowerzystów. Wykorzystywane są w tym celu kamery wideodetekcji (zamontowane m.in. na skrzyżowaniu Panewnicka-Kujawska i Panewnicka-Akademicka) i pętle indukcyjne (np. na ul. Bojkowskiej, Konarskiego czy Częstochowskiej).

Montowane są również detektory radarowe, które ze względu na skuteczność działania i koszty wypadły najkorzystniej w testach prowadzonych przez ZDM.

Urządzenia pojawiły się ostatnio na skrzyżowaniu Orlickiego i Wyspiańskiego, przy ul. Kozielskiej (w rejonie szkoły), na przejściu dla pieszych przy ul. Andersa (przy ul. Mieszka I) oraz na przejściu przy ul. Daszyńskiego (przy ul. Lekarskiej). (MSI/mf)

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
4WD
4WD

Stworzyć hiper drogi system powodujący utrudnienia, aby następnie pompować pieniądze w jego rozbudowę celem minimalizacji skutków działania systemu.
Z ekonomicznego punktu widzenia – majstersztyk.

ps
ps

Jeszcze włączcie w to drony obserwujące każde światła ; satelity ; czujniki zbliżeniowe w każdym rowerze- paranoja!!! Ja rozumiem że świat idzie do przodu ale po co tak komplikować sobie życie?

Josef
Josef

Nie wchodząc w te czujniki, triki, czy dobre, czy złe itp – próbowałeś kiedyś przejść z rowerem, ze ścieżki na Portowej, przez Orlickiego i potem dalej wzdłuż Kłodnicy?
Przejście na kilka zmian świateł, to raz. Przycisk zawsze na dalszym słupku, gdzie trzeba ekstra dojść, to dwa.
O dzieciach, muszących robić ekwilibrystykę na wysepkach, żeby coś dotknąć/przycisnąć, nie wspomnę.

Spiderman
Spiderman

skoro uważasz to za skomplikowane pisz do ustawodawcy, takie są przepisy. Rower = pojazd czyli powinien zostać wykryty automatycznie.

MW
MW

Przydało by się poprawić detektor na skrzyżowaniu przy L’eclercu na Sikorniku, który nie reaguje na rowerzystę skręcającego w kierunku Sikornika z ul. Rybnickiej.

Racing Ralph
Racing Ralph

Reaguje, ale tylko na tych ubranych w żółto-pomarańczową skórę delfina i z odwróconą miską na owoce na głowie.

Smart Sam
Smart Sam

Też byś chciał, ale pewnie nie ma twoich rozmiarów… ubrania za małe… a kaski za duże

Furious Fred
Furious Fred

O jakiej rozmiarówce mówisz? Przecież to jest z gumy. Chociaż nie. Przepraszam. Ta lateksowa no “Czapeczka dla Twojego Mareczka” też ma rozmiary. Azjatycki, europejski, afrykański,…

Rocket Ron
Rocket Ron

Pozdrowienia dla “jaskółek”…

Nobby Nic
Nobby Nic

Po co nasze swary głupie, wnet i tak zginiemy w d… w zupie

Fat Albert
Fat Albert

Fajna ekipa :))

zygmunt
zygmunt

Bardzo proszę Policję o podjęcie zdecydowanych działań na skrzyżowaniu ulic Orlickiego i Wyspiańskiego. Dziś jak co dzień w godzinach szczytu CAŁKOWICIE BEZKARNY PRZEJAZD NA CZERWONYM ŚWIETLE zaliczyło 7 samochodów i 1 autobus blokując przejazd w stronę DTŚ. Tak jest codziennie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Baśka
Baśka

a może coś dla pieszych, żeby nie stali godzinami na przejściach? i te włączniki na dalszych słupkach : /, ech, pomarzyć można, ale wkurza mnie to, że piesi mają coraz gorzej..

Perez
Perez

zacznijcie od sciezek rowerowych

Beton
Beton

Dokładnie. Ścieżka rowerowa wzdłuż Alei Przyjaźni przecięta jest ulicą Zwycięstwa, przez którą wiedzie tylko przejście dla pieszych. Nie ma tam przejazdu dla rowerów, czyli brak jest ciągłości ścieżki rowerowej, A wystarczy tylko zmienić oznakowanie.
O innych elementarnych brakach, jak choćby ścieżki wzdłuż ul. Portowej nie wspomnę.

Błąd u podstaw
Błąd u podstaw

“Ścieżka rowerowa wzdłuż Alei Przyjaźni przecięta jest ulicą Zwycięstwa…”
Błąd u podstaw. To nie Zwycięstwa przecina ścieżkę a ścieżka przecina Zwycięstwa. Właśnie dlatego zrezygnowano z wyznaczenia przejazdu. Dla bezpieczeństwa rowerystów. Zwłaszcza tych, dla których to Zwycięstwa przecina ścieżkę a nie na odwrót.
Podobnie jak wg niektórych pieszych wierzących, że to ulice przecinają chodniki a nie chodniki ulice.

Ma
Ma

Proponuję jeszcze odświeżyć siatkę połączen autobusowych. Chciałbym zostawić auto ale 2. 5h zamiast 35min……
Pozdrawiam

Ampuła
Ampuła

Detektory, wskaźniki, czujki, regulatory, przepusty, wykrywacze, rozrządy, echolokatory, czytniki, separatory, migawy, ruchowzbudnie, napędzidła, rozpoznaki, sygnacze, wyświetlice, wskazidrogi, skrętory. I tylko rowerzystów brak.

.pat.
.pat.

akurat na wskazanym na zdjęciu skrzyżowaniu spędziłem dziś ponad 5 min, czekając na każdym przejeździe rowerowym zaczynając od kierunku Pyskowice, kończąc na kierunku Centrum

cyklista
cyklista

Dziękuję GRR za wspieranie ruchu rowerowego w naszym mieście.
Niech Ci co korzystają z innych środków transportu pamiętają, że rower poruszany jest wyłącznie siłą mięśni.
Pozdrawiam wszystkich uczestników ruchu.

Laszlo_egesz
Laszlo_egesz

A rower jadący pod górę jest napędzany siłą woli.

gliwicjus
gliwicjus

Przy okazji mózg też warto byłoby włączyć w proces przemieszczania się rowerem…

gmG
gmG

…ale by pedałować trzeba jeść,(nie daj boże grochówkę bo smog gotowy…)

anonim
anonim

co ciekawe to ZDM nikomu łaski nie robi, bo rower jak każdy pojazd musi być wykrywany automatycznie. Takie są przepisy, do których po latach ZDM stara się dopasować….

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Przecież rowerzyści mają w czterech literach kolor światła na którym przejeżdżają

4WD
4WD

Podobnie jak, coraz częściej piesi. I trudno im się dziwić.

ja234
ja234

Przecież auteczkowcy mają w czterech literach rowerzystów.(1358)

Jest faja
Jest faja

No i wyjaśniło się źródło kompleksu niższości.

ja234
ja234

Masz kompleks niższości?Rzuć auteczko, przesiądź się na hulajnogę elektryczną.(1237)

ps
ps

Proponuje zająć się samochodami poruszającymi się z jednym pasażerem – gdzie tu ekologia i oszczędność? Grubo ponad połowa samochodów dojeżdżających do pracy na strefę wiezie … tylko kierowcę!!! Jakieś ulgi lub udogodnienia dla osób zabierających pasażerów po drodze ;dla rowerzystów ;dla korzystających z komunikacji miejskiej podczas podróży do i z pracy. np: darmowy przejazd komunikacją miejską w godzinach rozpoczęcia i zakończenia pracy; darmowe wstęp na miejski basen dla jeżdżących rowerem do pracy ; budowa dróg rowerowych do stref pracy ;dbanie o stan dróg rowerowych przez cały rok – odśnieżanie w zimie; zaangażowanie zakładów pracy w transport pracowników. Pomysłów jest dużo… Czytaj więcej »

Fiku Miku
Fiku Miku

@ps. Zakłady pracy już zaangażowane są w transport pracowników. Prezydent Gliwic dostał nowy model VW.

Jest faja
Jest faja

Każdy dojeżdżający do pracy rowerem powinien mieć prawo do ulgowego biletu na komunikację miejską na tej trasie. Oczywiście pod warunkiem, że jedzie rowerem. Nie jadąc rowerem, a na przykład komunikacją miejską, ulga już nie przysługuje.

Malachiasz
Malachiasz

Jakież to inspirujące. Idąc dalej można postulować rozstawienie punktów, przy których rowerzyści mogliby (bezpłatnie) najeść i napić się oraz dokonać szybkiego serwisu swych maszyn. Co tam darmowy wstęp na basen, ja zażądałbym też do kina, na siłownię i do aquaparków. A samochodziarzy podróżujących samotnie kazałbym wyciągać z aut i publicznie chłostać. Może też karać mandatami za aspołeczne zachowanie. I koniecznie zobowiązać właścicieli przedsiębiorstw (nawet tych zatrudniających jednego pracownika) do kupna autobusów (elektrycznych) i wożenia pracowników.
Niestety, entuzjazm dla głupawych pomysłów jest zbyt wielki.

Czytaj ze zrozumieniem
Czytaj ze zrozumieniem

Malachiasz czytaj ciołku ze zrozumieniem! Auteczkowy trollu- skąd się biorą takie skończone d…..?

mieszkanie-gliwic
mieszkanie-gliwic

tam żeby przejechać na rowerze to trzeba się naczekać i nie ważne że są radary bo i tak na każdych (na każdych pasach trzeba odstać swoje) nie to że włącza się zielone i przechodzisz. Stoisz i wąchasz spaliny zap samochodów. Póxniej ten przejazd do Areny gdzie nie ma chodnika i zastawione pobocze samochodami działkowców. (ulica Nadbrzeżna ? to jakaś kpina)

szukająca dziury w całym
szukająca dziury w całym

To jest więcej niż kpina…..przynajmniej z jednej strony chodnik powinien być,ale co ciekawsze (na planach wykonanych nie pamiętam dokładnej daty) w dokumentach urzędnicy maja napisane ,że właśnie na ulicy Nadrzecznej wykonano chodnik aż do “Areny” i postawiono oświetlenie.To jest dopiero kpina!!!! Zdumienia naszego nie było końca jak o tym przeczytaliśmy!!!!!

JAś
JAś

Jak zawsze pieszego ma się gdzieś tylko samochody i rowery

Laszlo_egesz
Laszlo_egesz

jak sama nazwa wskazuje pieszy ma pierzchać

ja234
ja234

W ogóle bezsensowna jest ilość przejść, świateł.Poszatkowali to skrzyżowanie( na zdjęciu) masakrycznie,utrudniają życie pieszym.Nie mówiąc już o tym, że trzeba szybko przechodzić bo jak się idzie wolno to zaświeca się czerwone światło.Porażka jak to w glajwicach na wstecznym.
Któryś techniczny projektujący poszedł po najmniejszej linii oporu.(1238)

Jak już to...
Jak już to...

po linii najmniejszego oporu

...
...

Dla pieszych: ALWAYS RED.

ja234
ja234

Dla auteczkowców:zawsze czerwone plus mandaciki po 10 tys plus jak najwięcej utrudnień.(1234)

Cola
Cola

Witam. Kiedy przy Teatrze Miejskim ? Tam nie ma szans na zielone od Opawskiej ……

marian
marian

Może teraz coś dla normalnych ludzi? Może mniej zakazów, przejść dla pieszych a więcej parkingów i większy limit prędkości na DTS?