Gliwice rajem dla kierowców? Tak przynajmniej wynika z porównania przygotowanego przez Oponeo

Mała liczba kolizji oraz wysoka średnia prędkość poruszania się po mieście – w tych kategoriach Gliwice wypadły najlepiej w zestawieniu, które spośród największych miast w Polsce wyłoniło te najbardziej przyjazne kierowcom.

W corocznym rankingu przygotowywanym przez Oponeo.pl i aplikację Yanosik, Gliwice zajęły trzecie miejsce w grupie miast poniżej 300 tys. mieszkańców, tracąc tylko punkt do drugiego Sosnowca. Oznacza to awans o jedno oczko w porównaniu do poprzedniej edycji.

Na najwyższym stopniu podium ponownie znalazły się Kielce, a słabo wypadły Gdynia i Toruń. W przypadku drugiej grupy miast – powyżej 300 tys. mieszkańców, bezkonkurencyjne okazały się Lublin, Szczecin i Gdańsk. Nie popisała się za to Warszawa.

Aby ustalić, które miasto z punktu widzenia kierowcy jest najbliższe “ideałowi”, brano pod uwagę dane z 2018 roku dotyczące: strefy płatnego parkowania, liczby zgłoszonych kolizji oraz średnich prędkości w centrum i poza nim, cen paliw i wymiany opon, kosztów ubezpieczenia OC, a także infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Są to elementy, które z pewnością decydowały o ogólnym zadowoleniu kierowców.

W Gliwicach jeździ się szybko

Województwo śląskie okazało się bezkonkurencyjne pod względem średnich prędkości. W zwycięskich w tej kategorii Gliwicach kierowcy jeżdżą ze średnią prędkością 33 km/h po centrum i 53 km/h w dalszych częściach miasta.

Jeżeli chodzi o kwestię kolizji – tych za pomocą aplikacji Yanosik w 2018 roku zgłoszono jedynie 8 na tysiąc mieszkańców.

Przeciętnie na tle innych miast Gliwice wypadły w kategorii cen w strefie płatnego parkowania, nieco lepiej pod względem kosztów paliwa. Choć w zeszłym roku na gliwickich stacjach ceny podrożały średnio o 9,1% (PB, ON, LPG), to i tak jest to całkiem dobry wynik.

Powodem do dumy nie jest na pewno infrastruktura dla samochodów elektrycznych, ale zaznaczyć trzeba, że jest ogólna tendencja dla miast poniżej 300 tys. mieszkańców. Gliwiccy posiadacze „elektryków” mają do dyspozycji 7 stacji ładowania, gdzie jedna przypada na 19 km2, a właściciele hybryd nie mogą liczyć na zniżki podczas parkowania.

Pełen wyniki rankingu znajdziesz tutaj.

70
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
heli1b
heli1b

Rajem dla kierowców na pewno przestało być Andersa. Nie dość, że zniszczono oświetlenie to jeszcze jakieś cuile nastawiały wysepek i “skanalizowali ruch”, czego efektem jest, że samochód jadący od miasta chcący skręcić w lewo do ogrodnika blokuje cały ruch bo nie ma możliwości zjazdu do osi. To samo jeśli chce skręcić w prawo do Kolorowej a nie może z jakiejś przyczyny, to nie można normalnie go ominąć bo wymalowaliście tych linii, wysepek, kanałów jakbyście musieli limit farby wyrobić. Czy projektanci tych rozwiązań mają w ogóle prawa jazdy i jakiekolwiek doświadczenie w ruchu drogowym? To samo odbierający takie babole? Chyba zapomnieliście,… Czytaj więcej »

Baba ze wsi
Baba ze wsi

Co to za marka auta ten cały CAD? Chyba caddy jeśli już?

LOL
LOL

Dla wielu (nie tylko) gliwiczan jest już za późno, żeby pojęli, że kierowcom nie należy się żaden raj w mieście.

heli1b
heli1b

Na piekło też nie zasłużyli. Wystarczy nie psuć a będzie dobrze.

Prezes
Prezes

Ze skrajności w skrajność, to polska specjalność. Równowagi nikt tu nie szanuje, a o oczywistym w wyższych kulturach “premiowaniu” rezygnujących z samochodów nawet się nie myśli. W efekcie drzesz szaty nad kosmetycznymi działaniami, które nawet nie mają na celu zniechęcenie do jazdy samochodem, a służą tylko do uspokojenia ruchu i poprawienia bezpieczeństwa pieszych. Jak widać, to za wiele, bo tak jak zmiany w mózgu zachodzą u nadużywających alkoholu, tak samo zachodzą wśród kierowców spędzających za dużo czasu przy kierownicy.

heli1b
heli1b

Wspomniane zmiany nie służą uspokojeniu ruchu tylko zakłóceniu jego płynności i celowym wprowadzeniu zamieszania i dezorientacji zarówno kierowców jak i pieszych a to z bezpieczeństwem kogokolwiek nie ma nic wspólnego. Psychologia ruchu drogowego, a ta dotyczy również pieszych, stwierdziła jasno – nadmiar “informacji” to dezinformacja. Informacją są znaki, wysepki, szykany, wyznaczone obszary, wyłączone obszary, pachołki, słupki, sygnalizacje, tablice etc… ich niepotrzebna kumulacja na krótkich odcinkach dróg tworzy zbędne zamieszanie a to jest złe. Tam gdzie sytuacja wymaga szybkiej i zdecydowanej ingerencji miasto wykazuje się wyjątkową ślamazarnością i oszczędnością a tam gdzie nic niezwykłego się nie dzieje, gdzie wszystko jest w… Czytaj więcej »

AndrzejD
AndrzejD

@heli
Jest dokładnie tak jak piszesz ! Obowiązujące przepisy ruchu drogowego są absolutnie wystarczające do bezpiecznego poruszania się po drodze !
Te wszystkie śmieci które stawiają w Gliwicach tylko pogarszają bezpieczeństwo bo rozpraszają uwagę !

Jan
Jan

Ciekawe. Większość wypadków powodują kierowcy. Wśród nich najwięcej tacy, którzy podczas jazdy bawią się nawigacją, telefonem, itp. Jak ktoś wjeżdża na wysepkę na jezdni i kasuje znak drogowy to jest winny urzędnik, który zdecydował o szykanie, monter, czy wysepka i znak? Z mózgami kierowców naprawdę dzieje się coś nienormalnego.

heli1b
heli1b

Wrzuć link do wiarygodnej statystyki, że wypadki powodują głównie kierowcy. Odpowiedz na pytanie, kto jest winny? Jest droga 4 pasowa (Andersa) (dla “zawodowców” – pasy ruchu nie muszą być wyznaczone). Taak Andersa była 4 pasowa. Jadący od strony jednostki do centrum do tej pory ustawiali się w dwa rzędy. Chcący jechać na wprost i w prawo na prawym pasie, chcący skręcać w lewo przy osi. Ci skręcający w lewo dodatkowo mogli skręcić np. na Czwartaków, do Matbudu, czy na Al.Majową jadąc przy osi tak jak przystało na skręcających w lewo bez stania w kolejce do jazdy na wprost. Z kolei… Czytaj więcej »

Bójcie się graciarze
Bójcie się graciarze

Na uspokojenie najlepsza jest mobilna stacja diagnostyczna. Jakby taką użyć w Gliwicach, to połowa samochodów zostałaby wyłączona z ruchu i niektórym zapiekłym kierowcom bez wyobraźni by się oczęta otworzyły. Inspekcja Transportu Drogowego w jeden dzień skontrolowała na autostradzie A4 42 pojazdy. Efekt kontroli to 21 zatrzymanych dowodów i 6 zakazów dalszej jazdy. Mobilna stacja jest wyposażona w nowoczesną aparaturę pomiarową, pozwala dokładnie sprawdzić układ hamulcowy i kierowniczy, a dzięki zastosowaniu tzw. szarpaków hydraulicznych weryfikowany jest stan zawieszenia auta.Stacja wyposażona jest również w dymomierz i analizator spalin, dzięki którym z ruchu eliminowane są pojazdy zanieczyszczające środowisko. W wykrywaniu w pojazdach niedozwolonych… Czytaj więcej »

LOL
LOL

@heli1b Kto i gdzie zrobił ci piekło?! Komentujesz ranking, który pokazuje, że żyjesz w samochodowym raju. Chyba nie jesteś paranoikiem?

heli1b
heli1b

@LOL
Piekło, nie tylko w tym przypadku, robią ludzie, którzy źle wykonują pracę, której się podjęli lub wykonują ją dla picu. Pół biedy jeśli prowadzą własny biznes, ale jeśli na ich wypłatę składam się ja i ja ponoszę konsekwencje ich błędów, to mnie to złości.

LOL
LOL

Piekło, to robią kierowcy kierowcom, a nie jakaś wysepka na jezdni. W płaczliwie opisanej przez ciebie sytuacji, kiedy skręcający zatrzymuje ruch na swoim pasie, wystarczyłaby świadomość i rozsądek koleżanek i kolegów jadących z przeciwnej strony. Wiem, że wymagam wiele, bo też was obserwuję, może nawet zbyt wiele. Ale to jest fakt, proste rozwiązanie, bo każdy z was kiedyś znajdzie się w podobnej sytuacji i będzie liczył na świadomość i rozsądek, albo tylko subtelną grzeczność kierowców z przeciwka. Coż, tylko że najprościej skląć ludzi, za którymi mentalnie nie nadążasz, rozwiązań, które wprowadzają nie rozumiesz. Jak ci pomóc, nie wiem. Nawet nie… Czytaj więcej »

heli1b
heli1b

Płaczliwość mojego tonu nie ma tu znaczenia. Zasady ruchu drogowego to moja praca i nie zarzucaj mi niezrozumienia czegoś, co go dotyczy gdy sam wykazujesz się niezrozumieniem jego podstaw. To śmieszne jest zwyczajnie. Podstaw takich jak to, że w ruchu drogowym rolę nadrzędną pełnią przepisy a nie łaska kierowcy z naprzeciwka. Widuję na co dzień stłuczki, gdy pierwszy z jadących dwóch samochodów nagle hamuje bo chce przepuścić czekającego do skrętu a drugi jadący za nim pakuje mu się w sam środek tego znaczka ryby na pokrywie bagażnika. Widuję nawet pojedyncze samochody hamujące mimo bycia na pierwszeństwie bo ich dobroć wcielona… Czytaj więcej »

heli1b
heli1b

To raczej wy nie chcecie sobie pomóc? Sekundy w tą czy w tamtą nie robią mi specjalnej różnicy, bo siedzę w filtrowanej, klimatyzowanej, wyciszonej kabinie i słucham Sinatry. To wam powinno robić różnicę, bo w wasze okna leci tablica Mendelejewa z mojego wydechu, gdy wielokrotnie ruszam i się zatrzymuję w korku zamiast płynnie jechać z minimalną emisją, jak do tej pory.

AndrzejD
AndrzejD

…a to niby dlaczego ? Miasto w takim samym stopniu należy do kierowców, pieszych, rowerzystów, rolkarzy itd. Zapomniałeś misiu, że kierowcy płacą ciężką kasę w paliwie, m.in na infrastrukturę drogową.

KierowcaOna
KierowcaOna

@ AndrzejD, Nie płacisz więcej, *****, niż nie posiadający samochodu, korzystający z motoroweru, roweru lub autobusu taki sam jak ty obywatel, ale być może mądrzejszy od ciebie gliwiczanin. Są na to precyzyjne wyliczenia udowadniające, że zaspokajanie roszczeń kierowców jest druzgocące dla ogółu społeczności miejskich. Jeśli porównasz wydatki polskiego miasta na potrzeby kierowców i pasażerów/pieszych/rowerzystów, to zobaczysz, że 80-90% wydatków budżetów i dofinansowańz UE idzie na was, polskich biedaków w starych szkodzących Polakom rzęchach, których zachód chętnie się pozbywa z powodów, o które nie pytasz *****, a tym bardziej nie czynisz zarzutu robolowi w starej furgonetce, o którym chętnie wypowiadasz się… Czytaj więcej »

AndrzejD
AndrzejD

@KierowcaOna
..jakiś samochód cię potrącił ? Bo pitolisz jak potłuczona.
Pójdź może do lekarza zrobić USG głowy – to może być niebezpieczny uraz !

LOL
LOL

@AndrzejD Ona ma rację, a twoja chamska reakcja (typowa dla **** za kierownicą) tylko tę rację potwierdza.

Zaopatrzeniowiec
Zaopatrzeniowiec

@LOL Wybudowano strefę. Czego się spodziewałeś, że ilość aut pozostanie niezmienna? Dla wielu też jest już za późno, żeby pojęli, że to nie ulice generują ruch tylko miejsca docelowe.

LOL
LOL

Problem, którego nie ogarniasz polega na tym, że nie macie samochodów, tylko (średnio) 18-letnie trujące graty po Niemcach. Gdyby nie otwarte szeroko granice na zachodni złom, dalej siedzielibyście w chałupach i strugalibyście fasolę. Dodatkowym problemem jest skandaliczne podejście prezydenta, który nie stworzył dobrej komunikacji miejskiej, która obsługiwałaby SSE. To są powody, dla których w 180 tys. mieście jest 170 tys. “samochodów”.

Zaopatrzeniowiec
Zaopatrzeniowiec

Naprawdę myślisz, że między powiedzmy 18 letnim Mercedesem a nową Dacią jest taka różnica? Noo w sumie jest. Przepaść. Ale Francuzi robią co mogą żeby ją zmniejszyć i za kilka dekad może dołączą do reszty. Pod warunkiem, że zatrudnią wreszcie porządnych elektryków i ergonomów. A winę za dużą ilość samochodów nie ponosi słaba komunikacja miejska, tylko WOLNOŚĆ, którą daje samochód. Niezależność i wygoda. I choćbyście nie wiem jakie egzorcyzmy odprawiali i nie wiem jak zaklinali rzeczywistość, to nie pozbawicie ludzi instynktu dążenia do bycia wcześniej w domu. Samochód to prawie dom. Zamykam drzwi, puszczam Bary White’a i jestem prawie w… Czytaj więcej »

The Tiger@
The Tiger@

Przyznaje się, że to po części z mojego powodu te statystyki, ponieważ w garażu stoją:
– samochód z 77 roku (każdy na niego patrzy jak przejeżdżam)
– samochód z 89 roku (bez problemu może być rejestrowany na zabytkowy)
– samochód z 06 roku – w bardzo dobrym stanie, można za jego równowartość kupić nowy, ale po co?
– motor z 99 roku
– służbowy samochód z 18 roku
Więc tutaj już jest 5 pojazdów o przeciętnej wieku 21,2 lata…
PS, Do miasta na ogół jeżdżę rowerem.

LOL
LOL

Dużo przedłużaczy “męskości”. Gratuluję hangaru. Współczuję kompleksów.

The Tiger@
The Tiger@

Na więcej Cię nie stać? Akurat przedłużać nic nie muszę (znacznie powyżej przeciętnej), a i sprawne jest. Ale widzę, że zazdrościsz. Nie polecam.
PS. Garażu wszyscy sąsiedzi zazdroszczą.

LOL
LOL

Mógłbym ci wytłumaczyć, w jaki sposób pokazałeś, że jesteś podręcznikowym przykładem zakompleksionego szpanera, ale odebrałbyś to jako zainteresowanie twoją osobą. A tego zainteresowania nie ma. Muszą ci wystarczyć sąsiedzi.

The Tiger@
The Tiger@

Całkiem inteligentnie przyznałeś mi rację.

pamparam
pamparam

Najchętniej to się narzeka, a rozwiązanie jest proste – nie skręcaj!

Jurant
Jurant

Kolego niezauwazyles jeszcze ze w naszym miescie robi sie wszystko zeby auta staly i kopcily…? Przykladowo na ul. Chorzowskiej celowo wstrzymuje sie ruch bo sygnalizacja automatycznie zalancza czerwone. Testowalem to i nawet jadac 20 oraz 30 takze blokuje. Jest wiec oczywistym ze chodzi o to by stwarzac zagrozenie oraz zwiekszac przede wszystkim zanieczyszczenie srodowiska…. Ekologia-hipokryzja

zprdlacz
zprdlacz

Tak, też to zauważyłem – ale jak pojedziesz 90km/h to wtedy nie zdąża się przełączyć na czerwone – zawsze tak robię :)

molibden
molibden

W corocznym rankingu przygotowywanym przez spacerownik.pl i aplikację Pyeszy.pl, Gliwice zajęły ostatnie miejsce w grupie miast poniżej 300 tys. mieszkańców, odstając daleko od miejsca przedostatniego.
Samochody pędzą, na zielone światło pieszy czeka długo, przez starówkę przejść trudno, bo zastawiona samochodami. Długo by wyliczać.

LOL
LOL

Nie tylko to. Zestawiając ten ranking z rankingiem jakości komunikacji miejskiej, to powyżsi zwycięzcy lądują się na szarym końcu. Jaworzno z bardzo dobrą komunikacją miejską i celowymi utrudnieniami dla kierowców, które owocują zmniejszeniem ruchu osobowego i brakiem śmiertelnych kolizji na ulicach nie załapało się nawet do kategorii “najmniej kolizji”. No ale co kto lubi, a raczej co polubił po dekadach systemowego zmuszania go do samodzielnego ponoszenia kosztów transportu.

Prezes
Prezes

Miasto na obrzeżu aglomeracji, atrakcyjne tylko dla wiejskich społeczności, które od lat nie mają zbiorkomu. Gliwice też od dawna olewają sieć autobusową – te słynne konwoje autobusowe, kiedy w ciągu 10 minut przejeżdża kilkanaście linii a potem długo, długo nic… A z tym wmówieniem sobie samochodu w średnim mieście to fakt – głupota w czystej postaci.

The Tiger@
The Tiger@

No cóż… nie ma takich portali. A Gliwice jako miejsce związane z przemysłem motoryzacyjnym całkiem dobrze w tym wypadku wypada. A i jeździć rowerem i chodzić piesze też się całkiem dobrze da. Więc nie narzekajcie.

Pablo
Pablo

Spoko. Doceniam jako kierowca. natomiast Gliwice są koszmarem dla pieszych. Starówka zawalona zaparkowanymi autami, beznadziejna sygnalizacja świetlna, krzywe chodniki poza ścisłym centrum.

MariannaA
MariannaA

Rajem dla kierowców, zwłaszcza dojeżdżających tu do pracy i piekłem dla wszystkich pieszych!

SG4604
SG4604

No, jeśli punktacja za szybkość jazdy w Gliwicach jest tylko o jeden wyższa, niż w Katowicach to ja już nie czytam dalej. Katowice do poruszania się samochodem to porażka od początku do końca i z góry na dół. W Gliwicach (jednak) jeździ się bez porównania lepiej (co nie znaczy, że jest idealnie), ale to stawia w wątpliwość rzetelność i wiarygodność całego rankingu.

Cc
Cc

No to prawda, Gliwice dla mnie jako kierowcy to idealne miasto jeśli chodzi o jazdę samochodem. Wiadomo remonty, czy czasami jakieś nieintuicyjne rozwiązania drogowe także tu są ale jak dla mnie to zdecydowanie na plus. Teraz czekam na jakiś logiczny pomysł na drogi rowerowe.

Szef
Szef

Na pewno autostrada i średnicówka zawyżają Katowicom średnią prędkość.

Prezes
Prezes

Jak zawyżają Kotowicom, to Gliwicom tym bardziej. :))

Jan
Jan

Gliwicom nawet bardziej, bo w Gliwicach są dwie autostrady. W granicach Gliwic jest ok. 25 km autostrad, w granicach Katowic – ok. 12 km. Według metodologii rankingu prędkości uzyskiwane na tych autostradach są liczone do średniej prędkości w mieście. DTŚ jest dodatkowo uwzględniania podczas liczenia średniej prędkości uzyskiwanej w centrum miasta.
To tak jakby ktoś się zastanawiał skąd ta wysoka prędkość, za którą Gliwice uzyskały aż 10 punktów.

SG4604
SG4604

Średnicówka – nie sądzę. Ogryzek średnicówki, który jest w Katowicach, jest permanentnie zakorkowany i w porannym i popołudniowym szczycie. Autostrada – może rzeczywiście podnosić nieco średnią. Ale spróbujcie wyjechać koło 15:00 z centrum do Piotrowic albo Kostuchny – zaczniecie wychwalać Gliwice pod niebiosa. I co chwila jakieś światła z poprzecznej ścieżyny, przy której mieszka pewnie KtośWażny – nie dajmy tego sobie zrobić w Gliwicach, bo to jest dopiero generator korków!!

treya50
treya50

widocznie dbają o pieszych i innych kierowców

heli1b
heli1b

Ta nadmierna dbałość już bokiem wychodzi

heli1b
heli1b

To się niestety właśnie dzieje.

onie
onie

GLIWICE ZAJĘŁY TRZECIE MIEJSCE W RANKINGU NA MIASTO NAJMNIEJ PRZYJAZNE PIESZYM. Z POWODÓW ZNANYCH TYLKO AUTOROM ZESTAWIENIA LISTĘ NAZWANO RANKINGIEM MIAST NAJBARDZIEJ PRZYJAZNYM KIEROWCOM.

Las Vegas
Las Vegas

Miasto powinno być przyjazne wszystkim mieszkańcom. Kierowca po wyjściu z auta też staje się pieszym – chyba że zajeżdża aż po same drzwi i nigdzie nie chodzi. Ale to już jest prawie niepełnosprawność wtedy.

Gyuhgf
Gyuhgf

Dramat. I pewnie miasto będzie się tym szczycić. Jesteśmy 30 lat za światowymi standardami.

Cookie Monster
Cookie Monster

Ale doborowe towarzystwo mamy na podiium

Emil
Emil

Kielce ,Sosnowiec ..
tylko Radomia brakuje ;)

Prezes
Prezes

Miasta “rolnicze” jak Gliwice, trudno się dziwić.

Jan
Jan

Polecam poczytać pełną wersję i zapoznać się z wynikami.
Średni koszt OC niższy o 3 zł? +1 punkt dla miasta
Średnia cena paliwa niższa o 2 grosze? +1 punkt
Wymiana jednej opony tańsza o 1,50 zł? +1 punkt

To chyba jakaś kpina. Czy ktoś z was podczas wyboru miejsca zamieszkania kierował się kosztem wymiany opon? Przyznać się.

moka
moka

To jest wstyd dla Gliwic, a nie powód do dumy. Szczególnie wobec tych którzy bywają na zachodzie Europy gdzie miasta są wspaniałe do życia, dla pieszych, dla ludzi, dla rowerzystów. A Gliwice są wspaniałe dla aut i kierowców. A jak się rozmawia z ludźmi to co druga osoba chętnie wyprowadziłaby sie z Gliwic.

Robert
Robert

Jeśli chodzi o kwestie związane z zaparkowalem pojazdu to jeżdżąc po całym Śląsku mogę stwierdzić, że łącznie z Katowicami Gliwice powinny zająć ostatnie miejsce.

Jan
Jan

W ramach kryterium “parkowanie” nie była oceniana całkowita liczba miejsc parkingowych, lokalizacja parkingów czy łatwość parkowania.
Oceniane były: cennik parkowania, godziny działania strefy płatnego parkowania (im krócej, tym lepiej), możliwość wykupienia abonamentów, zwolnienie motocyklistów z opłat oraz liczba miejsc w obiektach Park&Ride.
Więc jak widzisz – wysoka ocena w tym kryterium wcale nie oznacza super możliwości parkingowych.

mieszczuch
mieszczuch

Hmmm , no cóż to akurat się zgadza zwłaszcza patrząc na start spod świateł od nowego świata na wrocławską w końcu trzy pasy zobowiązują i nie ważne czym kto jedzie.

Sebastian
Sebastian

RAJEM DLA KIEROWCOW? WYSTARCZY ZOBACZYC ZJAZD Ż DK88 NA 901 SREDNICOWKĘ . CO ZA MONDRY ARCHITEK ZAPROJEKTOWAL TAKI ZJAZD? UCZEN OSTATNIEJ KLASY ? NIERAZ KOREK SIEGA TESCO. PRZY INWESTYCJI WARTE GRUBE PUENIADZE ZROBIONO SAM NIEWIEM JAK TO NAZWAĆ (BADZIEWIE TO BEDZIE DOBRE SLOWO) JEST TYLE ROZWIAZAN BY UPLYNNIC RUCH A TU RONDO. DEBILZM ALE ZCPEWNOSCA WLADZE GLIWIC NIE WDZA PROBLEMU I SIE CIESZA ZE UDALO SIE TO WOGOLE SKONCZYĆ.

irek
irek

yanosik się zna na rzeczy :D

Pani
Pani

Niektórzy kierowcy są bezmyslni nie wiem jakim cudem otrzymali prawo jazdy… Ważne, że gratem zaparkowal ale nie pomyśli taki przypał, że piesi chcą przejść chodnikiem już nie mówiąc jak kobieta ma się przepchac między tymi autami z wózkiem?? A wózki są nie tylko pojedyncze bo są też bliźniacze ale przecież Gliwice-Przyszłość jest tu??!! No jakoś tego nie widac

Imię
Imię

Proszę szanownej redakcji, czy określenie “Raj dla kierowców” pochodzi od Was w celu zwiększenia clickbaitowości artykułu, czy z raportu?

ja234
ja234

No, wiadomo, że zacofane glajwice to raj dla auteczkowców.Auteczko na auteczku auteczkiem pogania.Ta wioseczka została podporządkowana auteczkowcom.
Kierujący pędzą na łeb na szyję, nie przepuszczają pieszych na przejściach,rozmawiają przez telefon podczas jazdy.
Generalnie jest za dużo auteczek.Pieszy musi cholernie uważać na świrów za kierownicą.No i ta manie wjeżdżania wszędzie zakichanym, smrodzącym, kochanym auteczkiem.Powywalałbym te smrodzące złomy z centrum wioseczki.(11:41)

treya50
treya50

bezwzględny zakaz wjazdu do zabytkowego centrum, czyli starówki

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Zabierzemy wszystkie auteczka i dla zasady 20 tyś kary

Adam
Adam

Nie macie się czym zająć ?
Piszecie banialuki, które nic nie wnoszą do życia.

Kolik
Kolik

Jeszcze tylko przydałoby się wywalić z dróg rowerkowych, którzy dla zasady wjadą wszędzie i pod każdy obiekt łamiąc przepisy i prawa

Emil
Emil

I pozabierać im wszystkie rowerki

treya50
treya50

dzisiaj taki rowerkowiec przejechał przez przejście dla pieszych na czerwonym świetle, tylko refleksowi zawdzięczam, że nie wpadłam mu pod koło. Na Częstochowskiej, zaznaczam, bardzo ruchliwej ulicy !

Ampuła
Ampuła

Pozytywne dane, płynące z niezależnego od urzędu źródła, to policzek w wypiętą poza siodełko twarz Pierwszego Sekretarza organizacji terrowerystów radzieckich. Wdrażanie Pięcioletniego Planu Sajgonizacji miasta nadal nie może liczyć na poparcie szerokich mas, rozpartych komfortowo w pojazdach poruszających się po Gliwicach płynnie, bezkolizyjnie i niezależnie od stanu pogody. Zostaje robota dywersyjna. Odwracanie znaków, zdzieranie wymalowań, deregulacja sygnalizacji świetlnej. Potem już tylko wysadzanie szos, tuneli i rond. Bo walka zawsze zaostrza się od ambicji przywódców.

pamparam
pamparam

Jak jest tak wspaniale, to czemu kierowcy marudzą jak ten tam helib?

Ampuła
Ampuła

Możliwe, że był kierowcą i użytkował samochód, ale pod wpływem propagandy sajgonistycznej miejscowych terrowerystów radzieckich, postanowił przesiąść się na rower. Dyma nim do pracy, na zakupy do Areny, do przychodni, na lody, do parku, kina i na działkę topić krety i wybijać szpaki.
W mróz i grad, pod górkę i wiatr, w skwarze, smogu i oparze znad Kłodnicy. Stale czuje się zakurzony, zabłocony, przewiany, zziębnięty, zziajany, zapocony i oszroniony. Głupio mu i niewygodnie, ale z uporem właściwym przechrztom narzeka na organizację ruchu pojazdów mechanicznych. A kiedy pedałuje obok własnego garażu z zaspawanym wewnątrz własnym samochodem, przyspiesza kręcenie i odwraca głowę.