Gliwicom potrzebny jest nowy symbol miasta? Opublikowano ankietę, którą można wypełniać wielokrotnie

Miasto zleciło opracowanie Strategią Marki i Komunikacji Marketingowej Gliwic. Firma, działająca na zlecenie samorządu, stworzy ją m.in. w oparciu o opinie i odczucia mieszkańców oraz osób związanych z Gliwicami. Opublikowano właśnie ankietę, którą może wypełnić anonimowo każdy zainteresowany. Formularz zawiera 6 pytań i można go wypełniać… wielokrotnie.

Strategia Marketingowa, za przygotowanie której odpowiada wyłoniona w konkursie spółka Locativo z Krakowa, ma obejmować lata 2026-2030. Wykonawcę wybrano pod koniec czerwca. Prace zostały już rozpoczęte, a cały proces potrwa do grudnia tego roku.

Na sierpień i wrzesień zaplanowano szereg działań badawczych i partycypacyjnych, które stanowią kluczowy etap prac nad dokumentem. Ich celem jest zebranie szerokich informacji o postrzeganiu miasta oraz zaangażowanie mieszkańców i osób związanych z Gliwicami we współtworzenie strategii. Teraz nadszedł czas na badania ankietowe – informuje gliwicki magistrat.

Badanie ankietowe przygotowane zostało w formularzu Google. Jest możliwość wielokrotnego przesyłania odpowiedzi, co rodzi pytanie o sens takiej formy zbierania opinii.

Nie trzeba być zalogowanym w Google, by wysłać swoje uwagi, zaraz po wypełnieniu respondent trafia na stronę z aktywnym linkiem “prześlij kolejną odpowiedź”.

– Ankieta jest anonimowa. Większość pytań daje swobodę wypowiedzi, aby można było podzielić się swoimi obserwacjami, refleksjami i wizją przyszłości Gliwic. Interesuje nas to, co dziś czyni miasto wyjątkowym, ale też to, co można ulepszyć, aby żyło się tu jeszcze lepiej – czytamy w opisie badania ankietowego. – Wypełnienie ankiety zajmie około 15 minut. Na odpowiedzi czekamy do 31 sierpnia br. – dodają autorzy badania.

Formularz, oprócz metryki, gdzie należy podać (lub nie) swoją płeć, wiek, wykształcenie, bądź oznaczyć, czy jest się mieszkańcem Gliwic, zawiera 6 pytań, z których pięć wymaga podania własnej odpowiedzi, a jedno wybranie dwóch spośród kilku propozycji. Oto one:

  • Gliwice za 10 lat. Jak wyobrażasz sobie Gliwice w roku 2035? Co powinno się wydarzyć, aby ta wizja stała się rzeczywistością?
  • Miasto dla młodych. Co należałoby zrobić, aby Gliwice były atrakcyjniejsze dla młodych ludzi? Zarówno obecnych mieszkańców, jak i tych, którzy mogliby tu zamieszkać?
  • Symbole i tożsamość. Jakie miejsca, wydarzenia, firmy, organizacje lub obiekty najlepiej oddają ducha Gliwic? Co mogłoby się stać nowym, charakterystycznym symbolem miasta?
  • Priorytety rozwoju. Który z poniższych obszarów powinien być priorytetem dla rozwoju Gliwic? (można wybrać maks. 2 odpowiedzi spośród propozycji: nowe inwestycje, zieleń miejska i ochrona środowiska, kultura i rozrywka, mieszkalnictwo, transport i komunikacja publiczna, edukacja, sport, promocja i marketing miasta; lub podać własną wpisując ją w pole “Inne”).
  • Rozwiązania z innych miast. Jakie pomysły i rozwiązania z innych miast (w Polsce lub za granicą) warto wprowadzić w Gliwicach?
  • Gliwice jako miejsce do życia. Co powiedział(a)byś osobie, która zastanawia się nad przeprowadzką do Gliwic?

Jak informuje miasto, w ramach dalszych prac nad strategią przewidziano m.in. warsztaty zespołu strategicznego, wywiady grupowe z gliwiczanami aktywnymi w różnych sferach życia miasta, spotkania konsultacyjne z mieszkańcami i przedstawicielami różnych środowisk.

(żms)

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
0 Komentarze
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze