W dobie postępującej cyfryzacji, gdy klienci coraz chętniej korzystają z płatności bezgotówkowych, obecność terminala płatniczego staje się niemal obowiązkowa. Konsumenci cenią sobie możliwość płacenia kartą lub telefonem, a coraz mniej osób nosi w portfelu gotówkę. Przed podjęciem decyzji o wyborze terminala warto dokładnie przeanalizować potrzeby firmy, ponieważ w zależności od branży i specyfiki działalności, różne modele mogą okazać się bardziej odpowiednie.
Z danych zawartych w raporcie na zlecenie Fiserv Polska wynika, że konsumenci coraz częściej wybierają płatności bezgotówkowe. Aż 75% respondentów regularnie korzysta z tej formy płatności, co stanowi kilkuprocentowy wzrost w porównaniu z badaniem sprzed dwóch lat. Terminal płatniczy może zatem przyczynić się do zwiększenia dochodów firmy, usprawniając obsługę, eliminując ryzyko błędów oraz wpływając na pozytywne doświadczenia zakupowe.
Terminale stacjonarne
Pierwszą grupą są terminale stacjonarne, które sprawdzają się w branżach, gdzie płatności odbywają się przy stanowisku kasowym i wymagają stałego podłączenia do prądu. O tej opcji powinni pomyśleć właściciele sklepów, aptek, pensjonatów i hoteli. Jak pokazuje ranking terminali płatniczych opracowany przez specjalistów PolCard, rekomendowanym modelem jest terminal Ingenico Desk 3200 z PIN padem Desk 1500.
Terminale mobilne
Drugą grupą są terminale mobilne, które stanowią idealne rozwiązanie dla firm świadczących usługi poza siedzibą. Sprawdzają się w przedsiębiorstwach transportowych, kurierskich, remontowo-budowlanych, świadczących usługi kosmetyczne oraz medyczne. Właściciele lokali gastronomicznych, takich jak restauracje, bary i kawiarnie, również powinni rozważyć tę opcję, aby móc przyjmować płatności przy stolikach. Terminale mobilne nie wymagają stałego podłączenia do prądu, są lekkie i poręczne. Wśród polecanych modeli znajduje się terminal mobilny Ingenico Move 3500.
PIN Pady kasowe jako terminale płatnicze
Coraz więcej firm korzysta z PINpadów kasowych, które stanowią interesujące rozwiązanie. Są to odrębne urządzenia z klawiaturą, zintegrowane z systemem kasowym. Gwarantują bezpieczeństwo, wygodę oraz zmniejszają ryzyko pomyłek. Sprawdzają się w sklepach spożywczych, drogeriach oraz innych punktach handlowych, a także w aptekach. Rekomendowanym modelem w tej kategorii jest Ingenico Lane 3000, który charakteryzuje się niezawodnością i intuicyjnością obsługi.
Dodatkowe usługi związane z terminalami płatniczymi – z czego firmy korzystają najczęściej?
Warto zwrócić uwagę na to, że dzięki terminalom płatniczym nie tylko zwiększy się sprzedaż, ale można rozszerzyć ofertę o dodatkowe usługi. Do najpopularniejszych z nich należą:
– DCC – możliwość dokonywania płatności w obcej walucie,
– Cashback – wypłata gotówki z konta podczas zakupów,
– Wpłata gotówki na kartę,
– Szybka pożyczka pod obrót z terminala,
– Doładowanie telefonu,
– Preautoryzacja,
– Napiwki,
– Akceptacja bonów.
Terminal za 0 zł — jak dostać terminal za darmo?
Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na terminal płatniczy, szybko dostrzegają poprawę w obsłudze klienta oraz wzrost dochodów. Aby wypróbować jego możliwości, nie trzeba ponosić żadnych kosztów. Warto zauważyć, że dzięki terminalom płatniczym nie tylko zwiększa się sprzedaż, ale także można rozszerzyć ofertę o dodatkowe usługi. Koszty pojawiają się dopiero po 12 miesiącach użytkowania lub po przekroczeniu kwoty 100 tys. zł obrotu na urządzeniu. Po podpisaniu umowy przedsiębiorca dostaje jeden terminal płatniczy.
materiał partnera | informacja