Koszty miejskiego ogrzewania od października w górę. “PEC musi dbać o równowagę finansową spółki”

Od 1 października obowiązuje nowa taryfa cenowa za ciepło dostarczane przez PEC. Miejska spółka poinformowała o tym na początku września.

Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej – Gliwice Sp. z o.o. przekazało za pośrednictwem swojej strony internetowej, że z dniem 01 października wprowadza do stosowania zmienioną taryfę dla ciepła zatwierdzoną decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

Jak uzasadniono w komunikacie, zmiana podyktowana jest istotną podwyżką cen uprawnień do emisji dwutlenku węgla.

Dotychczasowa taryfa zatwierdzona została w grudniu ubiegłego roku, a obowiązywała od 1 stycznia. Zgodnie z nią cena 1 GJ ciepła wynosiła 27,17 zł. Po podwyżce stawek trzeba będzie zapłacić 28,51 zł.

Na sprawę zwrócił uwagę radny Jan Pająk, który w serwisie internetowym facebook.com zamieścił wpis na ten temat. Pod postem pojawiło się wiele komentarzy Internautów, w tym zastępcy prezydenta Gliwic, Adama Neumanna, który tłumaczy, że o podwyżkach cen decyduje Urząd Regulacji Energetyki (URE).

Instytucja decyzję tę wydaje na wniosek PEC.

– (…) PEC Gliwice podlega wszystkim przepisom Kodeksu Spółek Handlowych i musi zgodnie z nim dbać o równowagę finansową spółki – koszt produkcji ciepła nie może być większy, niż zwrot za ciepło wyprodukowane i sprzedane. Gdy jest inaczej Zarząd PEC występuje z wnioskiem do Urzędu Regulacji Energetyki w Katowicach i URE decyduje na podstawie sterty dokumentów o zmianie taryfy. Kilkakrotnie było tak, że URE podjęło decyzję inną, niż ta o którą wnioskował PEC – wyjaśnia w komentarzach Michał Kotnis z Rady Nadzorczej PEC.

Rachunek zysków i strat za okres od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku można znaleźć na stronie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.

Wśród głosów Internautów na profilu Jana Pająka pojawiły się prośby do prezydenta Neumanna o upublicznienie na stronie PEC wniosku do URE o zmianę stawek opłat.

(żms)

86
Komentarze

avatar
3000
od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Gliwicjiusz
Gliwicjiusz

Neuman tego nie udostępni – i kto mu coś zrobi? Budka ma żonę na drugim miejscu ( w miejsce Dominika Dragona) i kto mu coś zrobi ? Ciemnota i tak ich wybierze na drugą kadencję

?!
?!

Człowieku, litości, napisz coś merytorycznie, zorientuj się w sprawie zanim się wypowiesz. Sama umiejętność pisania to za mało. I proszę nie obrażać wyborców, pisząc o nich “ciemnota” .

doradca
doradca

Bo cały problem polega na tym, że niektórzy nie wiedzą jak załatwiać takie sprawy. Piszą prośby, pokornie błagają, a jak nie dostają odpowiedzi, to milczą i akceptują taki stan rzeczy. Bo jak urzędnik odpisał nie, to znaczy nie.

PEC jest spółką miejską. Należy złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej i będą mieli obowiązek pokazać skan wniosku skierowany do URE. To sprawa publiczna i informacje na ten temat podlegają udostępnieniu, nawet jeżeli urzędnik nie chce.

Wiz
Wiz

Żeby poznać mentalność gliwiczan, wystarczy poczytać opinie na temat dróg, samochodów albo pieców. Zakładając, że tutejsi komentatorzy są grupą reprezentatywną, okazuje się, że to egoistyczna ciemnota, która chociaż lubi sobie ponarzekać, to w gruncie rzeczy jest zadowolona z otaczającego ją polskiego bajzlu. We współczesnej cywilizacji zachodniej, gdzie są surowo przestrzegane różne normy społeczne, te samolubne buraki czułyby się skrępowane ciasnym gorsetem. W istocie PiS dał im dumę z tego, że są zapyziałymi wsiokami, bo z zachodnią cywilizacją łączą ich jedynie masowo sprowadzane graty i śmieci. Wszystko dla doraźnego zysku, bez myślenia o konsekwencjach.

sd
sd

Mieszkam od urodzenia w Gliwicach tj od 57 lat. Uwierzcie mi, że nie pamiętam roku bez podwyżek prądu, gazu, ogrzewania ,wody,podatków ….

zzzzzzzzzzzzzzz@.o2pl
zzzzzzzzzzzzzzz@.o2pl

Słabą masz pamięć. W roku stanu wojennego podwyżki nie było.

?!
?!

I z czego to wynikało i wynika?

?!
?!

Przez kilka kolejnych lat, co łatwo sprawdzić, nie było podwyżek cen wody.

qwe
qwe

Podwyżka o 10% raz na 5 lat czy podwyżka o 2% co roku, różnica jest niewielka.

Urko
Urko

No co ty. Od paru lat prawda, odpowiedzialność, wierność zasadom , a nawet honor są tanie jak Barszcz Sosnowskiego

Mąż Haliny
Mąż Haliny

Wzrost cen nie zachęci nowych klientów do podłączenia się sieć. Ja pale ekogroszkiem (niestety ze wschodu) i wychodzi mnie duzo taniej niż sieć. Koszt wegla i pieca co 15 lat dla domku jest tańszy niż koszt w mieszkaniu w bloku.

Urko
Urko

Pewnie , że taniej. Zwłaszcza jak pieczołowicie dbasz , żeby kubeł na śmieci nie był za pełny i od czasu do czasu pomożesz sąsiadowi w garażu posprzątać , nie ?

Mąż Haliny
Mąż Haliny

To ze pale w piecu na ekogroszek to nie znaczy ze jestem debilem i smieci pale. W takim piecu nie ma tradycyjnego rusztu i nie trzeba tak jak u Ciebie dbać o przyjaźń sąsiedzką :-)

Urko
Urko

Spalasz “wungiel” . To znaczy, że w szerszym kontekście, jesteś tym, o którym piszesz, że nie jesteś.

Lolek
Lolek

Jak pisze “wungiel” nie jest złym paliwem, trzeba go tylko umieć odpowiednio spalać, najlepiej w jakimś dobrym piecu retortowym. Wtedy niewiele się z tego pieca kopci i dymi. A jak ktoś już ma starego kopciuch niech przynajmniej pali od góry.

Polka
Polka

Jak Mąż Haliny sprawdzi z czego robi się tzw. “ekogroszek”, to przestanie używać przedrostka eko. Dzięki takim oszczędnym pacanom od tygodnia mamy syf zamiast powietrza.

Urko
Urko

Nie sprawdzi. Na worku mu napisali, że “eko”, więc zrozumiał, że jak tego używa , to pomaga środowisku naturalnemu.

?!
?!

Nie ma jak opał ze wschodu!

ewa
ewa

Pewnie! Słaby energetycznie, zostawia masę popiołu a co idzie w powietrze wiedzą tylko tylko producenci. A może nie. Pytanie jakie mają normy? Za to cena przystępna.

qwe
qwe

Kolejna, która wierzy, że tylko polski, patriotyczny węgiel jest czysty, bez popiołu, siarki i metali ciężkich?
Każdy węgiel to syf, który zanieczyszcza powietrze.

Imiu
Imiu

podaj jaki metraż i czy ocieplany dom oraz ile wychodzi ton opału na miesiąc lub sezon (podaj liczbę miesięcy) i jaka średnia temperatura w domu. Wtedy rozwiejesz wszystkie wątpliwości.

Ja bym chciał korzystać z PECu, gdyby koszt miesięcznego ogrzewania wynosił maksymalnie 500zł bo: nie trzeba zrzucać węgla, nie trzeba wrzucać węgla do pieca, nie trzeba przychodzić do pieca, nie trzeba wybierać popiołu i nosić go zimnego do kosza, nie trzeba tracić miejsca na węgiel…czas i komfort.

c.o.
c.o.

500 zł na jakim metrażu?

koneser
koneser

Ja płacę około 1150 pln na sezon za ogrzewanie mieszkania ~60m2 w bloku przez PEC Wszysko rozłożone jest na cały rok. Poza tym mam inne mieszkanie w wspólnocie, która ma swoją mini kotłownię. Na mieszkańca koszty tylko opału na sezon grzewczy (przy podobnym metrażu) to ~1600pln. Obydwa bloki są ocieplone i posiadają podobną stolarkę. Doliczając, że wspólnota musi dbac o remonty kotłowni czy wymianę samego pieca i finansowac to z osobnego funduszu remontowego wychodzi ogrzewanie PEC rewelacyjnie nawet po podwyzce.

Ampuła
Ampuła

Palenie wunglem ma w polskiej tradycji głębokie znaczenie wspólnotowe. Cierpi umorusany górnik, w piekle podziemia wydłubując produkt bezsensowny ekonomicznie. Cierpieć musisz więc i ty, grzebiąc się w stertach wungla przy domu. Przerzucając go tonami przez kilka miesięcy – bez względu na pogodę, zdrowie i siły. Brudząc i trując popiołami, sadzą, pyłem, kopciem siebie i otoczenie. Współumorusanie. Współmozół. Współdegradacja środowiska. Cierp i czuj się współwinny. A jednocześnie nienawidzący tych, których stać na czystą, leniuszą beztroskę palenia gazem. Na pewno jesteś za tym, żeby ich ukrzyżować nową taryfą, zgnębić kontrolami i dobić perspektywą importu gazu z USA. Siedem razy drożej niż z… Czytaj więcej »

MariannaA
MariannaA

Po jakiem ten wungiel, Ampułski? Bo na pewno nie po górnośląsku, gorolu z LubelSZCZYZNY.

Rest
Rest

Opał z Rosji… Oto polski patriota.

Nie jestem robotem
Nie jestem robotem

Podobno węgiel to nasz narodowy skarb, dlaczego więc spalamy ten skarb?

AMF
AMF

Biorąc pod uwagę wypadkowość w ich kopalniach to owszem, patriotyzm w stylu Feliksa ;-]

PS: jak rozumiem jeździsz kuniem, no ewentualnie rowerem?

Krzysiek
Krzysiek

A ile takich piecy masz w domku? W starym mieszkaniu miałem 3 piece, więc w domku jest ich chyba więcej. Polecam montaż kotła :)

sd
sd

PIS dy dały 500+ a teraz po cichu te 500zł odbierają. Drożeje wszystko: woda, prąd, gaz, ogrzewanie, żywność, paliwo…..

Lusia
Lusia

Od wielu lat wszystko drozeje…..

Blee
Blee

Zgodnie z pisowskim GUS inflacja r/r to 1,8% więc zamiast nowego 28,51 po podwyżce powinno być 27,22
Chyba, że PIS kłamie

mic
mic

już nie licz bo nie policzysz a wstyd bo to szkoła podstawowa

?!
?!

Jak łatwo można doczytać w tekście redakcyjnym, podwyżka jest pochodną opłat za emisje CO2.

ja234
ja234

Wzrost cen jest podyktowany idiotyczną polityką energetyczną pisiorów. Pisiory mają alergię na OZE. No i uwielbiają węgiel…

AMF
AMF

To sprawką PiSiorów jest kretyński upolityczniony pomysł inwestowania w Opole?
Platfusy dodatkowe zasługi mają w budowaniu miksu energetycznego – wszak powołali kolesi na suto płatne stołeczki coby dumali gdzie atomówkę na św dygdy postawić.

Lolek
Lolek

Teraz na tych stołeczka w elektrowni atomowej siedzą PiSuary i dalej dumają, za grube pieniądze gdzie tą atomówkę postawić. I tak przy okazji jakoś prywaciarz może ograniczyć emisję CO2 i innego szajsu tylko jak zwykle tam gdzie państwowe i miastowe managery się nie da, nie można musi być drożej. W Zabrzu postawili nowy blok energetyczny, będzie produkować więcej prądu i ciepła za to emisja pyłów spadnie ponad 11-krotnie, a dwutlenku siarki ponad 7-krotnie, emisja CO2 też zostanie ograniczona.

Fiku Miku
Fiku Miku

@?!. Jestem ciekaw ile płaci za emisje CO2 Islandia (za wulkany)

zzzzzzzzzzzzzzz@.o2pl
zzzzzzzzzzzzzzz@.o2pl

Gigantyczne są koszta ogrzewania pustego sarkofagu HALI BANKRUT. Myślicie, że miasto za to płaci ? Płacisz Ty, ja a nawet brudas z młyna Areny Głuptaków. Wszak za ogrzewanie miszakania bandziora płaci matka emerytka

Gliwice
Gliwice

Szkoda, że nie chce Ci się najpierw dowiedzieć, jak to z tym utrzymaniem hali jest. Piszesz bankrut. I błąd, bo hala zarabia. A to, że nie jesteś zainteresowany tymi wydarzeniami, jakie tam są, to nie znaczy, że ich nie ma.
Wysil się i sprawdź, bo ciągle coś tam się dzieje i z pewnością to nie Ty utrzymuje sz ten obiekt.

Wagabondo
Wagabondo

@ Gliwice. Ciągle w Hali Bankrut coś się dzieje ? Mylisz “coś tam się dzieje” z DZIEJE SIĘ OBOK HALI. W hali odbyła się raptem JEDNA IMPREZA (Armin) zysk odprowadzony do miasta 86 tyś zł . Roczny koszt utrzymania hali oraz pasibrzuchów typu “dobry jak cholera menago Hera” to około 1,8 tys złotych

Chór Wujów
Chór Wujów

Gliwicki trollu. Hala nie zarabia. Hala spłaca kredyt i odsetki od kredytu. Hala spłaca koszty utrzymania.
Hala zacznie zarabiać jak spłaci kredyt czyli +/- 420 000 000 zł.
W tej chwili ta hala nawet nie należy do Gliwic tylko do banku, w którym Franek wziął kredyt.
Jeśli to Ty Jarząbku, to jeszcze wiele się musisz o trollowaniu nauczyć.

Gliwice
Gliwice

Zanim kogoś zbesztasz, policz do 100,może Ci nie zaszkodzi.
O Arminie słyszałeś, bo głośno o tym wszędzie było.
Ale o innych imprezach już nie, bo po co???
Jimek+, Disney on Ice, Polska noc kabaretowa,
The show atribute to Abba….
Hala otwarta kilka miesięcy temu, a zachowujecie się, choćby już miała runąć że starości.
A gdzie, w jakim obiekcie bez przerwy trwają imprezy???

ccccccccccc
ccccccccccc

W TAURON ARENA KRAKÓW

qwe
qwe

Jest zdecydowana różnica między “hala zarabia” (przynosi zyski) a “hala ma przychody”. Jeżeli ktoś nie widzi różnicy między nimi, to nie powinien się wypowiadać na tematy finansowe, bo tylko się ośmiesza.

Inżynier
Inżynier

Dzień dobry dla wszystkich zainteresowanych tym tematem, nasuwa mi się taka refleksja: Jak popatrzymy na politykę klimatyczną jaką nasze Państwo podpisało w umowach UE to nie należy się dziwić że przedsiębiorstwa sektora energetycznego w naszym kraju podnoszą ceny – tylko czekać jak prąd zdrożeje itd. Inwestycje kosztują, ochrona środowiska kosztuje. Nasza gospodarka jest oparta na węglu i jeszcze długo będzie a że w UE węgiel jest be….. to mamy co mamy . Jeżeli nasze prawo nie jest w stanie zapanować na realizacją umów i chronić sektora energetycznego przed niekontrolowanymi podwyżkami cen uprawnień CO2 na giełdach to ja się nie dziwię… Czytaj więcej »

Urko
Urko

Ty tym inżynierem to chyba od swetrów na szydełku robionych jesteś. Bo o energetyce i handlu certyfikatami masz raczej blade pojęcie . A jako klientowi “twojego” PEC-u ci gratuluję samozadowolenia z coraz większych rachunków .

Ampuła
Ampuła

Ta refleksja nasuwała się inżynierowi i nasuwała, aż doszło do całkowitego zaćmienia. Na kierunku usprawiedliwienia “polityki energicznego podnoszenia cen energii” w wykonaniu PiSoidów istnieniem szatańskich sił dwutlenkowych. Ach, gdyby tylko PiSoidzi mogli kontrolować jakże niekontrolowane ceny na tej giełdzie! A najlepiej, gdyby Suski i Sobecka mogli całą tę giełdę kontrolować. Wymieniać jej zarząd co kwartał. Do rady nadzorczej wstawiać taksówkarzy po kursach do rad nadzorczych, pociotków z bagien Podlasia, radiomaryjców i znajomych kafelkarzy… Już w rok byłaby to giełda mlekiem i miodem płynąca, zamiast trującej gazowym wyziewem jak smok. I ceny spadły by do zera. Zdywersyfikowanego na zero absolutne i… Czytaj więcej »

Gabi21
Gabi21

cytat ” PEC Gliwice podlega wszystkim przepisom Kodeksu Spółek Handlowych i musi zgodnie z nim dbać o równowagę finansową spółki” – czyli własna d..a najważniejsza ! Szkoda, że nie ma Kodeksu Postępowania Wobec Ludzi, dbającego o ich równowagę finansową !

?!
?!

Jasne, otworzyć punkt wydawania pieniędzy.

Cookie Monster
Cookie Monster

Koszty energii będą rosły jeszcze nieraz. Ale dla ‘pocieszenia’ użytkowników ciepła sieciowego – konkurencyjne źródła energii również zdrożeją i to więcej niż te kilka procent PECu. Niestety nie jest to dobrą wiadomością z punktu widzenia smogu bo nadal najtaniej będzie spalać odpady.

Polka
Polka

Naprawdę wolałbym płacić więcej, byle każdy domek i mieszkanie z piecem podłączyli do PEC-u. Niestety w Gliwicach dochodzi do takich absurdów, że osiedle z c.o. sąsiaduje z szeregami domków z piecami (Sikornik). Dopóki sam nie zobaczysz jak z tych domów kopcą, to będziesz się okłamywał, że ludzie są inteligentni.

asdf
asdf

Ja już od paru dni odczuwam skutki chłodniejszej pogody. Smród wieczorami jest straszny. Normy zanieczyszczenia przekroczone na osiedlu o 200%. W dodatku mam to nieszczęście, że mieszkam na obrzeżach osiedla, obok domów jednorodzinnych. Zamykanie okna na wieczór to norma, bo inaczej nie dałoby się oddychać.
Od wielu lat nic się nie zmienia w tym zakresie.

Gliwicjiusz
Gliwicjiusz

więcej reklamujcie się i inwestujcie w Piasta ok ? wole żebyśmy się wszyscy zrzucili na pensje piłkarzy i innych prezesików. Jaworski – dobra robota !

Szota
Szota

I slusznie bo mieszzkam poza Gliwicami juz

Imiu
Imiu

nie wiem dokładnie ile metrów ale 4 pokoje, kuchnia, mała łazienka i mały ganek. Niech będzie 110-120m max. No i idzie 8 ton rocznie średnio…dom niestety nieocieplony przez problemy z rodzinką. No i 8 x 750zł czasami 800zł i wychodzi nie raz ponad 6 000 PLN rocznie a wszystko idzie w komin i do nieba a później się osadza na płucach oraz wszem :-( Zamiast tworzyć inwestycje typu Cyrk Arena mogliby z większym pożytkiem zainwestować w rozbudowę sieci PEC lub nowe Elektrociepłownie budować w całej Polsce. Płacić 6000zł i samemu bawić się z węglem oraz tracić pomieszczenie na to:-( Aaa… Czytaj więcej »

Pytasia
Pytasia

Jak to jest – GUS podaje, że inflacja wynosi 1,8 %, a tu zonk – wszystko drożeje – energia, gaz, leki, żywność, np.od wczoraj pieczywo podrożało o 15 %. To ja się pytam, co jest w “koszyku inflacyjnym”? Chyba cepy, bo już się ich nie używa, więc staniały :(

Krzych
Krzych

Panie Pająk Pan chyba żyje w “matrixie”. W lipcu płaciełem za opał 595 a dzisiaj 630.

adrian
adrian

wegiel nie zdrozal prad tez nie to gdzie tu logika chyba tylko wyzsze pensje i co myle sie napewno nie

marcin
marcin

ciekawe, że inne firmy nie mogą w ten sam sposób, zgodnie z Kodeksem Spółek Handlowych, dbać o swoją kondycję

Franc dr Gruber
Franc dr Gruber

Tragedia. Zwróciłem się do spółdzielni z zapytaniem że podwyżka PEC to 5 % a spółdzielni 25 %, w odpowiedzi było że dawno nie podnoszono cen przez spółdzielnię. Było to jakiś czas temu. ururka nie pij temu

zdegustowany
zdegustowany

Ogrzewanie tak dużej hali bankrut kosztuje krocie. Ja rozumiem, że koszty ogrzewania ponieśli by zwolennicy budowy tej piramidy królika. Dlaczego ja mam płacić, zdeklarowany przeciwnik tej budowy?

?!
?!

Dlaczego radny Pająk apeluje do innych radnych, żeby pytali o sprawę, o której sam pisze. Przecież też jest radnym? Dotychczas nie miał problemów z wysyłaniem pism.

Nie jestem robotem
Nie jestem robotem

Dlaczego radny Pająk w tym konkretnym przypadku zachowuje się jakby był z innej planety?

Urko
Urko

Dodajcie do tego drogi ( ale za to nasz patriotyczny i katolicki) “wungiel” , przestarzałą i kosztochłonną technologię spalania w PEC-u i “voila” . Trzymta się za portfele. Ale to jeszcze “pikuś”. Po 2025 zrobi się naprawdę drogo.

Nie jestem robotem
Nie jestem robotem

Co do kwestii przestarzałości nie zgodzę się (a na pewno niecałkowicie) kotłownia WP nie jest przestarzała. W przypadku ruszciaków doświadczony operator też potrafi bardzo ładnie spalać. Weź też pod uwagę, że mają zmodernizowane instalacje, EF i IOS.

Urko
Urko

IOS nie ma nic wspólnego z technologią spalania sensu stricto. Nie poprawia ani wydajności cieplnej ani nie zmniejsza stopnia zużycia “wungla” . Jeśli mówimy o modernizacji z prawdziwego zdarzenia , to w okolicy zrobił ją ostatnio tylko zabrzański FORTUM . I w tym kontekście “Gliwice . Przyszłość jest tu” brzmi ponuro.

Nie jestem robotem
Nie jestem robotem

Ale IOS ogranicza emisję SO2, która jest jednym ze składników smogu. Fortum postawiło zupełnie nowy blok z kotłem fluidalnym. To nie są porównywalne obiekty.

Urko
Urko

“To nie są porównywalne obiekty” . Właśnie . Opowiedz Sumiastowąsemu, odwiecznemu prezesowi PEC-u o kotłach spalania fluidalnego , RDF , sorbencie , instalacji amoniaku , to potraktuje te opowieści jak miejskie legendy z domieszką magii. PEC i Fortum to jak system napędowy z Fiata 126p(orsche) i napędu z hybrydy

Nie jestem robotem
Nie jestem robotem

Znów się z Tobą nie trochę zgodzę – PEC i Fortum to nieporównywalne podmioty gospodarcze. Lokalny PEC zestawiasz z graczem globalnym.

Urko
Urko

Różnica skali . Fortum grzeje Zabrze i część Bytomia . PEC grzeje tylko część Gliwic .
Różnica tak naprawdę polega nie na skali, tylko na sposobie myślenia i podejścia przez właścicieli. Przypuszczalnie za 1/3 kasy wpakowanej we Frankozeum mielibyśmy nowoczesną ciepłownię i przyłącza do wszystkich dzielnic . Odwieczny , sumiastowąsy prezes nie pomyślał od 20 lat o tym, żeby bocznicę kolejową wybudować. Gdyby mu zamknęli KWK Sośnicą , to by “wungiel” w workach musiał nosić albo wozić TiRami przez Sośnicę .

Lolek
Lolek

Urko Fortum to firma międzynarodowa. Koszt budowy bloku energetycznego w Zabrzu to 870 mln zł. Raczej miasto nawet nie budując hali bankrut takiej inwestycji by nie udźwignęło. Choć z drugiej strony pewnie szybko by się zwróciła, co wątpliwe jest w przypadku tej hali.

ja234
ja234

Więc właśnie, suweren został kupiony przez pińćet. To nic, że pisiory ładują kupę kasy w górnictwo żeby górnicy nie pyskowali.To nić, że węgiel polski jest dwa razy droższy od wschodniego.”Patriotyzm” pisiowski pogrąża energetykę.Racja, będzie coraz drożej…ale co tam, suweren z radością wyskoczy z kasy…bo przecież podatków nie podnoszą….

mieszkaniec 1966
mieszkaniec 1966

ty chcesz wkur,,,,,,ić swoją pisaniną czy naprawdę jesteś tępy

ja234
ja234

Wyluzuj gieniu i nie histeryzuj bo ci żyłka pęknie…

mieszkaniec 1966
mieszkaniec 1966

na takie młotki jestem odporny

Ampuła
Ampuła

Nie bądźcie większym idiotą, niż jesteście, Pająk. Porównajcie sobie ceny zbytu wungla z sierpnia 2017 i 2018. Wyjdzie wam, dlaczego PEC musi podnieść cenę dla masowego odbiorcy blokowego. Otrzymacie jednocześnie wyjaśnienie, skąd święta Barbara wyczaruje bilion zysku już w grudniu.

?!
?!

Zgadzam się. Nie ma to, jak patrzeć jednostronnie, tak, jak jest wygodnie, jak ludziom się podoba. żeby podpuścić … i jest fajnie. dzieje się. Komuś dokopano. Jak można chcieć tak postępować. Z czego to wynika. Z jakich potrzeb.

mieszkaniec 1966
mieszkaniec 1966

wina lat zaniedbań ze strony PEC-u a największa wina to polityka wszego panującego frankiewicza niedojdy bo ile osób dostało dofinansowanie na zmianę ogrzewania ano mało ja nie dostałem, a miałem wszystkie papiery to i teraz mam 3 źródła ogrzewania, a waszą EKOLOGIĘ MAM W DUŻYM POWAŻANIU

Sztygar Helmut.
Sztygar Helmut.

Za to moja kopalnia znów przynosi zyski, więc inni mnie nie interesują.
Ja dostaje deputat i trzynastkę to mnie na ogrzewanie stać.
A mój rząd może pochwalić się naprawą górnictwa.

?!
?!

Tylko że my żyjemy w smrodzie i brudzie. Smog coraz większy. A z czego się bierze?

c.o.
c.o.

Wszystko wskazuje na to, że bierze się to z wieloletnich zaniechań prezydenta Frankiewicza, który o smogu dowiedział się dopiero dwa lata temu. Od tego czasu też nic nie zrobił.

AMF
AMF

Co za podłe pomówienie!?
Jak to nic nie zrobił? No a komu zawdzięczamy likwidację transportu szynowego, wycinkę zieleni, betonowanie i asfaltowanie?

qwe
qwe

Likwidację smogu Frankiewicz obiecuje podczas każdej kampanii wyborczej. Przez 4 lata kadencji pozoruje działania (chwaląc się w urzędniczej gazecie jak wiele zdziałał), a potem w trakcie kolejnej kampanii znowu obiecuje likwidację smogu. I tak się kręci ta zabawa.

Nie jestem robotem
Nie jestem robotem

min. z nieumiejętnego palenia w piecu

MariannaA
MariannaA

Szachtar Wania – nie fandzol i nie zazdrość. Ciś na gruba – czegoś się (może) nauczysz!