Łącznica zjazdowa z DK88 na ul. Portową/DTŚ zostanie poszerzona. Roboty drogowe potrwają 2 miesiące


Łącznica zjazdowa z DK88 na DTŚ/ul. Portową zostanie poszerzona. Na konstrukcji drogowej w godzinach szczytu ustawiały się dwie kolumny samochodów, mimo, że wyznaczono tam jeden pas ruchu.

W najbliższą środę, 15 kwietnia rozpoczną się roboty drogowe związane z przebudową łącznicy zjazdowej z Alei Jana Nowaka – Jeziorańskiego do ul. Portowej i Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Prace przy poszerzeniu zjazdu, realizowane będą zarówno na jezdni jak i w pasie zieleni – przekazuje Jadwiga Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Kierowcy korzystający z tego odcinka drogi muszą liczyć się z utrudnieniami. Ruch na łącznicy zostanie zachowany w obu kierunkach, przy częściowym zawężeniu. Prace a wraz z nimi utrudnienia potrwają około dwóch miesięcy

– dodaje Stiborska. – Poszerzenie jezdni przeprowadzone będzie na fragmencie łącznicy. Początek segregacji ruchu natomiast, będzie rozpoczynał się na wysokości zjazdu z DK88 w kierunku do DTŚ i ul. Portowej.


O tym, że przyjęte rozwiązanie drogowe w tym miejscu się nie sprawdza pisaliśmy już w 2016 roku. Wówczas Zarząd Dróg Miejskich twierdził, że “nie ma możliwości wprowadzenia segregacji pasów ruchu, ze względu na brak wystarczającej szerokości jezdni na łącznicy”.

W 2018 roku drogowcy zlecili jednak opracowanie wariantowej koncepcji poprawy funkcjonowania węzła drogowego Dk 88 z DTŚ i ul. Portową. W kolejnym roku powstał projekt przebudowy. Teraz przystąpiono do jego realizacji.

(nmm/ZDM w Gliwicach)
fot. ZDM w Gliwicach

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Jest faja

Ci którzy zaprojektowali i zatwierdzili (czyli grupa zjednoczona pod wezwaniem braku mózgu) te skrzyżowanie DK88 ze średnicówką przy pomocy dwóch małych rond, powinni z własnej kieszeni zapłacić za gruntowną przebudowę tego arcybubla. I to nie jakieś tam drobne poszerzenie.

zxc

Pełna zgoda, ale niestety ta “GRUPA” na strefie nie pracuje to skąd mogą wiedzieć jaki tam ruch panuje?

Lolobolo

Od tego trzeba zacząć, że zapewne projekt budowlany DTŚ wykonywany był wiele lat wstecz,
na podstawie pomiarów ruchu, które zapewne były wykonywane o jeszcze kilka lat wcześniej. Za takie nie fortunne budowle drogowe nie są odpowiedzialni, ani projektanci wykonujący projekt, ani zatwierdzający, tylko nieudolny pracownik lub cala firma, która nie potrafiła poprawie wykonać obliczeń prognozy ruchu. Znacie się, czy się nie znacie ? .. No ale „to co gadam, ta, może nic nie znaczy Każdy człowiek myśli inaczej Są różne odcienie szarości Od czerni do białości”.

Budowniczy bob

Cytaty Kazika nie poprawią merytoryki posta. Od projektanta wypadało by wymagać myślenia. Jeśli ktoś podejmuje się zadania okołodrogowego bazując na pomiarach sprzed lat i nie widzi w tym problemu, to… może nie powinien się tym zajmować.

St. Gliwice

Projektant dostaje założenia wg których wykonuje dokumentacje. Decyzje podejmuje inwestor i to on odpowiada za to co zostało wybudowane.

Wrrrr....

@ St. Gliwice
“To nie my to oni” … Krwawicy dostaję za każdym razem, gdy się z tym zderzam.
Projektant może inwestorowi, czyli miastu, czyli urzędnikom, czyli dyletantom znającym się jedynie na … kutwa nie wiem… na dialogu, coś zasugerować z racji swojej “fachowości”. Sam jestem projektantem i gdy uznam, że “tak będzie lepiej” i że “moja racja jest najmojsza”, to zawsze jest po mojemu, więc nie pitol nam tu.

Lolobolo

Zgadzam się, a inwestor to DTS, a szczegóły dalszej mojej opinii udzieliłem w innym komentarzu.

Tak sobie.

Dalej bubel, mimo zmian.

Zjazd z DK-88 na DTŚ powinien być zrealizowany bez udziału rond. Kolejna przebudowa nieunikniona.

Lolobolo

Zgadzam się ze cały węzeł powinien być przebudowany, tym bardziej gdy doczekamy czasu budowy obwodnicy od ulicy Sowińskiego do DK nr 88. Tu zachodzi potrzeba zrobienia dwóch zespolonych węzłów drogowych (jeden przy CH Arena i drugi przy DK nr 88/DTS) i to w miarę możliwości z relacjami bezkolizyjnymi (o ile się będzie dało). No ale taka inwestycja może kosztować grube miliony, dziesiątki a nawet może setki. Natomiast w obecnych czasach sztucznie nakręcanej paniki epidemiologicznej, aby wytworzyć globalny kryzys (wiadomo ktoś musi zarobić a ktoś stracić), wątpię czy jakiekolwiek miasto (nawet najbogatsze) zdecydowałoby się na zaciągnięcie tak ogromnego kredytu (no chyba… Czytaj więcej »

Egon

Gorzką ironią jest to, że poszerzą, trochę się poprawi, a za kilka lat znowu będą główkować jak rozwiązać problem niedoszacowania. Bedzie mijał czas i lata irytacji kierowców, jak jakaś firma zainkasuje transzę by przelać na papier to co internetowi znawcy sprzedali jako darmowe pro-tip’y na tym forum ;)

109 patoli za przyjecie rozwiązania, który na poczekaniu wydumał prawie każdy kierowca rzucający k*ą, czekając, aż TIR przetoczy się na koniec ślimaka.

“Znalezienie nowych rozwiązań dla tych skrzyżowań ma kosztować prawie 109 tys. zł.”

https://www.24gliwice.pl/wiadomosci/ponad-100-tys-zl-na-opracowanie-koncepcji-zmian-dotychczasowe-rozwiazania-drogowe-do-korekty/

Lolobolo

Od tego trzeba zacząć, że zapewne projekt budowlany DTŚ wykonywany był wiele lat wstecz,
na podstawie pomiarów ruchu, które zapewne były wykonywane o jeszcze kilka lat wcześniej. Za takie nie fortunne budowle drogowe nie są odpowiedzialni, ani projektanci wykonujący projekt, ani zatwierdzający, tylko nieudolny pracownik lub cala firma, która nie potrafiła poprawie wykonać obliczeń prognozy ruchu. Znacie się, czy się nie znacie ? .. No ale „to co gadam, ta, może nic nie znaczy Każdy człowiek myśli inaczej Są różne odcienie szarości Od czerni do białości”.

Ona

DTŚ projektowano w latach 70 i 80. Gliwicki odcinek w obecnym kształcie to projekt sprzed 15 lat. Wtedy chyba nikt nie planował, że Gliwice staną się miastem robotniczo-magazynowo-przeładunkowym. No może poza byłym prezydentem, który miał taką wizję miasta.

On

Gliwice powinny być miastem rolniczo-sielankowo-pasterskim. Czy taką wizję miał niedoszły prezydent ?

Rafał

Mogłoby się stać miastem technologiczno-usługowym. Ale łatwiej zapewnić grunt pod budowę hal magazynowych niż zachęcić duże firmy, żeby chcialy tu budować centra badawczo-rozwojowe albo biurowce.

The Tiger@

Akurat hale magazynowe i produkcyjne są tak samo ważne jak biurowce czy rozwiązania dla usług i rozwoju technologii. I dobrze, że w Gliwicach jest to i to.

adam

Tera pracownicy strefy są zwalniani i drżą o przyszłość, a pracownicy biurowi mogą spokojnie pracować z domu.

The Tiger@

@adam:
Praca z domu nie jest zawsze taka “spokojna”. A prawda jest taka, że bez tych ze strefy to wiele biurowych by nie było (czy w Gliwicach czy w innym miejscu). Dlatego gospodarka potrzebuje miejsca pracy dla pracowników z niższymi kwalifikacjami i wyższymi.

4WD

Ciemna strona pracy zdalnej?
Teraz wyjdzie na jaw, że większość urzędników jest niepotrzebna

4WD

Tak gwoli wyjaśnienia dopowiem za tygryska żeby wszystko było jasne. Pracownicy biurowi, to ci z niższymi kwalifikacjami.

On

Byłeś na terenie byłej Kopalni Gliwice ?

Lolobolo

Komentatorze „Jest fala” szuka Pan/Pani winnych bubli drogowych inwestycji… to proszę szukać na początku kłębka a nie na końcu… . Proszę wypowiadać się fachowo na dany temat, a nie być krzykaczem na internetowych forach. To była dygresja… podpowiem Panu/Pani, gdzie ich szukać.. Jest taka firma DTS.S.A istniejąca do dziś. Proszę się wykazać, napisać pismo, pobawić się w detektywa i pokazać na forum co Pan/Pani zdziała. Dalej powiem, bo sadząc po komentarzu, obwinia Pan/Pani ludzi nie mających nic wspólnego z takim stanem rzeczy. A więc, aby dana inwestycja powstała na samym początku jest badana opinia jej mieszkańców. Skąd to wiem? otóż… Czytaj więcej »

black_horse

Ktoś, kto chce wykonać tą “modyfikację” powinien wziąć młotek i porządnie walnąć się w łeb. Rozwiązanie które od lat funkcjonuje nieoficjalnie wcale nie poprawia ruchu w tamtym miejscu. Korki są na okrągło. Jedynie wybudowanie osobnego zjazdu z kierunku od Kleszczowa na centrum jest w stanie poprawić sytuację. Wiąże się to z wybudowaniem dodatkowego mostu nad Kłodnicą niestety. Jak już robić prowizorkę, to obydwa ronda lepiej połączyć w jedno rondo o kształcie owalnym. Coś na wzór ronda w Rudzie Śląskiej.

Ad

1. most nad Kłodnicą od strony Kleszczowa w kierunku centrum byłby idealny, ale ze względu na koszty nikt w takie rozwiązanie nie pójdzie
2. tak, dwa pasy zjazdowe do ronda niedużym kosztem poprawią przepustowość skrzyżowania, nie każdy tam staje tak jak piszesz a ciężarowe blokują całą szerokość pasa

Jano

Ciężarowe blokują cała szerokość pasa bo taki wąski niestety jest ten pas. W szczególności przed samym rozwidleniem. Jedziesz lusterkiem przy osi jezdni a dupa naczepy tnie zakręt tak że zostaje 1,5 luzu. Później jest płacz bo osobowy który się pchał został „podrapany”

Ad

Bezmyślny projektant, chyba że przetarg był w systemie zaprojektuj i wykonaj, wtedy lepiej było zaprojektować takiego gniota, jak powstał żeby taniej było go wykonać

jurek

Szczecin jako kolejne miasto zniosło opłaty za parkowanie a w Gliwicach co robi prezydent

Ad

co robi?

Lolobolo

Panie Jurku, ten artykuł dotyczy węzła drogowego, a nie opłat parkingowych, polecam uważnie czytać. No chyba ze posiada Pan braki szkolnej umiejętności czytania, które nabywa się w szkole podstawowej. Swoją drogą to proszę iść do władz miasta i sprawę tą zaproponować osobiście, kto wie, może się uda, a wtedy chwała Panu. No ale „to co gadam, ta, może nic nie znaczy Każdy człowiek myśli inaczej Są różne odcienie szarości Od czerni do białości”.

parKing

Panie Lolobolo, za to umiejętności kojarzenia faktów brakuje większości Polaków, którzy tylko myślą, że wkute regułki to edukacja, która wystarczy im do życia. Ale podpowiem – i węzły drogowe, i parkingi, dotyczą kierujących pojazdami. Są to bardzo zbliżone tematy. I uwierz mi, władze miasta nie są aż takie głupie żeby samemu nie wiedzieć jakimś cudem o takiej możliwości.

krzysztof

KTO JEST ODPOWIEDZIALNY I KTO ODPOWIADA ZA BUBEL ,a następny to obwodnica -a raczej ścieżka , za parę lat do poprawki za kasę mieszkańców.Czy w Gliwicach jest choć 1 urzędnik który myśli ?

Mosty-Katowice

No właśnie kto? Sprawdź, to łatwe

bubel

A co to za różnica czy od razu wywali się wielką kasę mieszkańców od razu na cztery pasy, czy stopniowo najpierw połowę na dwa pasy a za parę lat jak będzie potrzeba kolejną połowę na dwa kolejne pasy ? Czy jesteś zwolennikiem wywalania od razu największej kasy z kieszeni mieszkańców ?

ED HARIS

W końcu !!!.Bo to prawda- te rondo to masakra, na nie wjechać z tego zjazdu w godz. szczytu to totolotek ,jadąc w stronę centrum z tego zjazdu szybciej jest w prawo na 2 rondo i na centrum jak stać tam .Dwa pasy powinny być już przy pierwszym projekcie.Co prawda jak zrobią te dwa pasy to i tak nie poprawi to wjazdu na te rondo ,ułatwi tylko zjazd w prawą stronę defakto po części blokując rondo drugie i tyle.Kto tam porusza się każdego dnia to wie o co chodzi!. Intencje projektowe tego ronda może były dobre ,ale jest niewystarczające do takiego… Czytaj więcej »

japkojad

w 2012 roku chodzilem tam jak jeszcze remontowano wiadukt i juz wiedzialem ze ten zjazd jest spier…

Imiu

dobrze że już tego tak nie robią, ja staję rozkrokiem dlatego oraz otwieram wszystkie drzwi aby mnie nikt nie wyminął XD:
” Na konstrukcji drogowej w godzinach szczytu ustawiały się dwie kolumny samochodów, mimo, że wyznaczono tam jeden pas ruchu.”

Perez

TYLKO bezkolizyjne zjazdy rozwiaza tutaj problem!!!

Ech...

Nie można było pomyśleć w fazie projektu? Takich baboli na tej drodze jest jeszcze kilka.

Żenia

W 1936 roku obecną DK88 projektowano jako 4 pasowa. Jak remontowano parę lat odcinek od Kleszczowa do Gliwic gdzie zamknięto ruch i drogę robionood podstaw to na pytanie czenu droga jest 2 jezdniowa to Frankiewicz powiedział że wystarczy a ewentualnie można później rozbudować. Jakby był ten odcinek 4 pasmowy to łącznik z DTŚ musiałby być inny. Czyli zła decyzja Frankiewicza pociągnęła dalsze błędy. Bo myśli się na dziś a nie na przyszłość. To samo z obwodnicą Gliwic 2 pasy a nie 4, to też taka głupota.

Żeniada

Skoro w 1936 roku obecną DK 88 projektowano jak 4 pasową, to dlaczego nie wybudowano jej jako 4 pasowej, tylko przez cały czas aż do Strzelec Opolskich była 2 pasowa ?

Żenia

Ale mosty były przygotowane tylko wojna nie pozwoliła dokończyć, a po wojnie komuna to olała

Zeniada

To trzeba było najpierw dokończyć mosty zanim zaczęło się wojnę.

Gliwiczanin

A nie lepiej połączyć te ronda dając nakaz jazdy w prawo przy zjeździe z dk88 na dtś, tak, aby każdy zawracał na rondzie od strony Łabęd? Po poszerzeniu pasów i tak każdy lokalers będzie tak robił, już robi. Za to na 2 pasmowym rondzie na prawym pasie dajemy nakaz skrętu z dtś na dk88 z prawego pasa i pas dla tych pierwszych mamy cały wolny = zero korka, ruch na bieżąco..

Janusz

Kolejny przyklad bezkarnosci i bezmyslnosci pracowników ZDM. Jak wszyscy wiemy w miescie to świete krowy w biurokractwie . W Zabrzu Tarnowskich Górach urzednicy pomagają a w gliwicach coż jak zawsze.klody pod nogi.terminy itd

Ona

W 2016 ZDM twierdził, że absolutnie nie ma takiej możliwości, teraz nagle jest taka możliwość. Co się w tym miejscu zmieniło? Czyżby nagle warunki techniczne się odmieniły? Nagle się pojawiło miejsce do poszerzenia?
A może po prostu wtedy na odczepnego stwierdzili “nie da się, dajcie nam w spokoju pić kawkę “?
Ciekawe ile rzeczy w Gliwicach by się dało załatwić, gdyby tylko urzędasom się chciało.

Grzegorz

Niestety projektanci przy ruchu tzw TIRów dostają jakiejś zaćmy na oczach , gdzie sie nie popatrzy przy terenach przemysłowych jest za wąsko , za mało zatoczek aby taki kierowca mógł pauzę zrobić , że nie wspomnę o braku parkingów i tu miasto powinno umożliwić , nawet jakąś dotację dołożyć aby takie parkingi powstały. Moim ulubionym skrzyżowaniem jest Pszczyńska z Okrężną gdzie kręcą się same TIRy a miejsca jak na małe fiaty

chank

Ktoś ma plany jak to ma wyglądać?

Celyna

Jadzia, trzy pasy od strefy rozwiązały by problem.

Nick

Z tej strefy to wypuszczają wszystkich na raz bo tragedia jest jak kończą robotę zawalona cała Kozielska a jeszcze jadą sznurkiem bez przerw i włączyć się do ruchu nie można ogólnie to brak kultury żeby kogoś wpuścić jakby się ze smyczy urwali.

Dawid

Zjazd jak najbardziej poszerzyć ale mimo wszystko będą korki, ciężko się “wbić” w godzinach szczytu z 88 na DTS.Z miasta praktycznie samochod za samochodem… Spotkałem się z ciekawym rozwiązaniem we Frankfurcie. Niejeden powie, że głupie ale sprawdza się.Czujniki wykrywają większe natezenie, włączają się światła i dosłownie po 5 sekund wpuszczają-świecąc “w koło wpuszczając”. Każdy ma szansę wjechać, a nie jest to skomplikowane…..

Nick

I tak budują,rozkopują,poprawiają,płacą,płacą,płacą a korki dalej nie znikają a jeszcze gorzej jest i właśnie tak modernizują drogi w Gliwicach i zatwierdzają buble jeden po drugim .Ta nowa obwodnica też guzik da to na bank tylko na wjeździe i wyjeździe dopiero będzie zator ale cóż o to chodzi żeby mieć robotę…

Seba

Ktoś kto to projektował powinien i z twierdził powinien z własnej kieszeni zapłacić. Ja widzę jedno rozwiązanie tunel pod rondem albo jako zjazd z Dk78 do 902. Pytanie tylko jak z wodą bo obok jest Kłodnica. Rozwiązanie podobne jak z dk44 do dk86 w Mikołowie.

olo

Niestety ale to poszeżenie nic nie da . Jedyne co tu pomoże to gruntowne przebudowanie tego wężła . Te mikro /pseudo ronda nie mają tam żadnego sensu . Wystarczy że zamieni się te ronda “turbinowe” na normalne ronda i wszystko będzie OK .

Ad

Jak “poszeżenie” nic nie da to może “poszerzenie” da radę?

Urko

@Ad . Piszesz o ortografii do kolesia , który od trzech lat nie “rozkminił” , do czego w internecie używa się zazwyczaj jego nicka. Syzyfowa to praca

Egon

Twoja wypowiedź to ciekawa konstrukcja. Z jednej strony piszesz, że “jedyne co tam pomoże to gruntowne…”, ale z drugiej strony “wystarczy, że…”. W moim przekonaniu poszerzenie tego zjazdu jest tylko protezą dla bubla, z którym się tam wszyscy zmagają. Tańszą ale i gorszą od estakady o której pisze @Tak sobie. Wystarczy być zwykłym uczestnikiem ruchu w tym miejscu, a nie fachowcem, by zauważyć, że obecnie przyjęte rozwiązanie choć usprawni ruch, to dalej będzie niepotrzebnie tasować się z jadącymi od centrum do Łabed (lub Kleszczowa). Można by się zastanawiać, czy dodatkowa estakada Kleszczów – centrum, nie przyblokuje, ruchu w kierunku “Łabedy-Centrum”,… Czytaj więcej »

Obserwujący

Tak,tak, koniecznie trzeba wybudować nową drogę,żeby było jeszcze więcej syfu, zanieczyszczonego powietrza.A może czas na zmianę,czas na czyste powietrze, ograniczenie tabunów tirów i ciężarówek rozjeżdżających glajwickie ulice???Ale gdzie tam,nie w glajwicach.Syf jest tu.
Nie mogę wyjść z podziwu dla tych,którzy się rajcują tym “rozwojem”…

Jo234

auteczko pobieram to twoje tutaj rajcowanie, proponuje przy każdym wjeździe do miasta zamontować kolczatki. A każdy TIR który sforsuje takie kolczatki należy zdzielić mandatem o wysokości i tu tylko ty jesteś specjalista, no to czekam:) ?

ja234

Dostawy towareczków do Biedroneczek powinny być realizowane na rowereczkach.