Najlepszymi ambasadorami Metropolii są jej mieszkańcy, dlatego oni są bohaterami filmów promocyjnych GZM. W czwartek wieczorem (20 grudnia) odbyła się premiera spotu, który jest skierowany do nas, naszych sąsiadów, przyjaciół, znajomych, rodziny – mieszkańców Śląska i Zagłębia.

Wśród kilkunastu osób, które występują w filmie, jest również Michał z Sosnowca.

– Zawsze wolałem ludzi łączyć niż dzielić, dlatego bardzo spodobała mi się idea Metropolii i pomysł spotu tę ideę ilustrującego – mówi Michał Czernecki.

Taki był również zamysł twórców spotu. Film ma zrywać ze stereotypami, zasypywać podziały między Śląskiem i Zagłębiem, pokazać, że mimo podziałów tworzymy metropolitalną wspólnotę.

– Na planie w skupieniu, ale też z radością i w najlepszej komitywie, pracowali ludzie reprezentujący bardzo różne rejony nie tylko naszej Metropolii, ale też i Polski w ogóle. Traktuję to jako dobrą prognozę dla jakości i zasięgu spotu – dodaje Michał Czernecki.

Metropolia przygotowała również spoty skierowane do turystów oraz środowisk gospodarczych. Ich premiera miała miejsce podczas COP24.

– Chcemy zrywać ze stereotypem, jakoby miasta i gminy Metropolii były częścią ponurego i nieciekawego regionu, który zmaga się z konsekwencjami przeobrażeń gospodarczych i społecznych – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM.

W metropolitalnej strefie podczas COP24 w byłej siedzibie Muzeum Śląskiego, w autobusach kursujących na lotnisko oraz na terenie portu lotniczego, każdy z filmów w dwóch wersjach językowych był emitowany ponad 1200 razy.

Zależy nam, aby nasze spoty odbiegały od powszechnie przyjętej konwencji materiałów promujących miasta i regiony

– mówi Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Metropolitalnego.

– Chcemy, aby narrację prowadziły osoby, które będą wiarygodne z punktu widzenia mieszkańców. Unikamy także stylu, w którym dominują zdjęcia dronowe albo sztampowe ujęcia obiektów i krajobrazów – dodaje.

Przez najbliższe tygodnie spoty będą promowały Metropolię w mediach społecznościowych. W przyszłym roku planowana jest kampania w salach kinowych, na YouTube oraz w regionalnych stacjach telewizyjnych. Każdy film przygotowano w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej, oraz w trzech wariantach czasowych: 120 – sekundowym (media społecznościowe), 30 – sekundowym (sale kinowe i stacje telewizyjne) oraz 5 – sekundowym (pre-roll na YouTube).

Oprócz Michała Czerneckiego w spotach zobaczymy również Marcina Wyrostka, który wraz z innymi bohaterami filmu promuje atrakcje turystyczne i kulturalne Metropolii, a także Katarzynę Moś, prezentującą potencjał gospodarczy i naukowy GZM. W tych spotach również występują osoby związane z Metropolią. Producentem filmów jest AG Studio z Tarnowskich Gór.

od najnowszych    chronologicznie   najwyżej ocenione
Reżyser śmiałych scen
Reżyser śmiałych scen

Ile to kosztowało ? To….promowanie mieszkańców metropolii. Ale skoro zamiast “metropolitan opera” mamy halę Bankrut i wszechobecny brud i smog. Promujmy ludzi ……póki .jeszcze żyją

twójzwój
twójzwój

Idź zrób kupę. Bo cię ciśnie.

Niech zrobi dwie. Tak na zapas

Szota
Szota

Kupe pod hale

Gliwiczanin
Gliwiczanin

Szkoda że nie dali ujęć Placu Piastów gdzie już nie ma ławek i żuli, finezyjnej budy nieczynnego tunelu na Bohaterów Getta, reprezentacyjnej Pszczyńskiej albo Chorzowskiej, nie mówiąc o korkach na woonerfie.

majowa
majowa

I śmietnika na moim osiedlu

Raven
Raven

Ciekawe czy ty byś poszedł do opery, dla ciebie ważne jest narzekanie dla samego narzekania. Dostajesz plusy od takich samych nerdów jak ty. Gdzie byliście jak były wybory, referenda – wtedy mieliście w doopie ważne że jest na kogo zwalać własną niechęć do zmienienia czegoś. Było wybrać innego prezydenta to wtedy byśmy zobaczyli co ten wasz potrafi. Pewnie jedyne co by zrobił to pozamykał wszystko bo jest be i nie z jego opcji. Idźcie kiedyś na wybory wybierzcie kogoś – no tak w następnej kadencji będziecie mieli łatwo bo Franek już nie wystartuje.

wnerwiony
wnerwiony

Taa, metropolia :D a w piątki po 23 nie da się pociągiem wrócić z Katowic do Gliwic.

Tu radiostacja Gliwice !!!
Tu radiostacja Gliwice !!!

Gliwice TECHNOPOLIS (wg. kacyka Francika) w spocie myślą przedwojennych inżynierów niemieckich stoi. Jeszcze stoi.

Duda Gmyracz
Duda Gmyracz

Czy i do kogo może przemówić akordeonista ? Komunistyczna pełna szczurów superjednostka czy talerz pełen klusek ? A młodzieniec z matką,babką czy kochanką przy stole z meblościanką rodem z Jarocina w tle ? Denny i mocno sztampowy wręcz staroświecki przekaz . Twierdzę iż wyrzucono ,może uplynniono sporo pieniędzy na zwykły “szajs”

Ampuła
Ampuła

Gdyby do tego kręcenia wynajęto agencję z Nowego Jorku, byłaby gwarancja świeżego spojrzenia. Jednak oczywiście bułę zmęczył lokalny wytwórca ruchomych monideł z Tarnowskich Gór. Za nowojorska stawkę.
Do tego zmarł Kutz, więc scen z dupowatymi akordeonistami i ujęć roztropków przy mopliku nikt nie będzie piętnować publicznie.
GÓRNOŚLĄSKO-ZAGŁĘBIOWSKA METROPOLIA
Oddychaj z nami miałami.

elemele
elemele

co ty byś pokazał?

Ampuła
Ampuła

Pojawiła się metropolitalna ilość forsy do przetrawienia, więc ruszyła konsumpcja. Działania marketingowe są w stanie wchłonąć dowolną kwotę. Mogli roznieść ulotki do wszystkich skrzynek pocztowych u mieszkańców metropolii, ale oczywiście wybrali produkcję filmów “promocyjnych”. Bo to narzędzia komunikacji niskonakładowe, ale sprzedawanle drogo. Ze względu na dalekie pokrewieństwo z hitami Hollywoodu, gdzie trzeba wyłożyć 100 milionów dolców, żeby w pierwszy weekend puszczania zarobić drugie 100. Jestem pewny, że w kraju wszechobecnej biurwokracji, skostnienia urzędniczego, megalomańskiej centralizacji, marnotrawstwa kapitałów i bezkarnego przepływu funduszy państwowych do kieszeni prywatnych, regionalna metropolia na Śląsku będzie Molochem nienasyconym miliardów.

Alex
Alex

Ze względu na dalekie pokrewieństwo z hitami Hollywoodu, gdzie trzeba wyłożyć 100 milionów dolców, żeby w pierwszy weekend puszczania zarobić drugie 100.

Nie takie dalekie. W pierwszym filmie, zaraz w pierwszej scenie widzimy jak Superman (vel Michał) grzecznie jedzie pociągiem a w 2:10 już wita się z Marthą Kent. Każde Metropolis ma swojego Supermana.

EuGeniusz
EuGeniusz

Szkoda, że nie ma nic o porcie – ważnym i jedynym w Metropolii

wnikliwy obserwator
wnikliwy obserwator

Ciekawe, dlaczego producentem metropolitalnych spotow reklamowych byla akurat firma z Tarnowskich Gor (AG Studio). Przypadkowo znam te firme. Czyzby kluczowa postacia byla tutaj kuzynka wlasciciela firmy? Zainteresowani wiedza przeciez doskonale, jakimi koneksjami towarzyskimi wyroznia sie ta niewiasta…

MariannaA
MariannaA

Nie ma żadnej metropolii z Sosnowicami i Dąbrowami! Żodnych goroli!

Cliper
Cliper

Nie wspomniano o chlubie PRL… dziś znów pokazali klasę 4-0 z Lechią
Nazwy nie wymienię bo mi sumienie zabrania

ja234
ja234

Kapitalne.Prosty, jasny, przejrzysty, przyjazny przekaz.
Konwencja nie jest oklepana.Oby tak dalej.

Hans
Hans

Piękne!! Gratulacje!!