Mieszkańcy mogą wybierać, co zmieni się w mieście w 2026 roku. Głosowanie elektroniczne lub w tradycyjnej formie

Można już głosować na zadania zgłoszone do Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego, które będą realizowane w 2026 roku. Udział w plebiscycie może wziąć każdy mieszkaniec Gliwic. Do rozdysponowania jest blisko 8 milionów złotych.

W tegorocznej edycji do etapu głosowania zakwalifikowano 189 projektów: 7 ogólnomiejskich oraz 182 dzielnicowe. Każdy gliwiczanin ma do dyspozycji dwa głosy: jeden na projekt dzielnicowy i jeden na projekt ogólnomiejski.

Głosowanie potrwa od 25 sierpnia do 15 września.

Głosowanie online – szybko, wygodnie i ekologicznie

Najprostszy sposób głosowania to forma elektroniczna, dostępna na platformie partycypacyjnej decydujmyrazem.gliwice.pl.

Głosowanie online ruszyło 25 sierpnia i potrwa do 15 września do godziny 20:00. W celu weryfikacji głosu wymagane jest potwierdzenie przez e-mail (link aktywacyjny) lub kod SMS. Ważne: jeden adres e-mail i numer telefonu mogą być użyte tylko raz.

Papierowe głosowanie też możliwe

Można również zagłosować w tradycyjny sposób – na papierowym formularzu, który należy wrzucić do jednej z oznakowanych urn:

  • w Biurze Obsługi Interesantów UM (ul. Zwycięstwa 21 i filia przy ul. Jasnej 31A),
  • w siedzibach Centrum 3.0 – GODS (ul. Zwycięstwa 1, Jagiellońska 21, Studzienna 6),
  • w mobilnych punktach do głosowania (harmonogram ich działania będzie publikowany na na stronie internetowej decydujmyrazem.gliwice.pl oraz na profilu fb.com/BudzetObywatelskiGliwice),
  • w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach.

Osoby, którym rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia oddanie głosu, mogą skorzystać z pośrednictwa konsultanta ds. osób niepełnosprawnych w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21, w godzinach urzędowania (za okazaniem dokumentu potwierdzającego dane osobowe).

Więcej informacji o głosowaniu można znaleźć na decydujmyrazem.gliwice.pl.

Kiedy poznamy wyniki?

Lista zadań, które zostaną zrealizowane w 2025 roku, zostanie opublikowana do 15 października na platformie decydujmyrazem.gliwice.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

(żms)/UM Gliwice(al)

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
2 Komentarze
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze