Most na ul. Wrocławskiej i obwodnica mogą być dużo droższe. Wykonawcy chcą więcej pieniędzy

W listopadzie miały zakończyć się dwa ważne przetargi na inwestycje drogowe: budowę odcinka obwodnicy Bojkowska – Pszczyńska i modernizację odcinka ul. Wrocławskiej wraz z budową nowego mostu nad Kłodnicą.

Żadne z postępowań nie zostało jednak rozstrzygnięte, a złożone oferty znacznie przewyższają pierwotne plany finansowe Miasta.

Prace budowlane na ul. Wrocławskiej to zapowiedź poważnych zmian dla kierowców. Most od lat jest w złym stanie technicznym, ma być rozebrany, a następnie wybudowany zostanie nowy obiekt. W tym celu Zarząd Dróg Miejskich wyremontował jesienią ul. Kłodnicką, gdzie podczas modernizacji będzie poprowadzona część ruchu samochodowego. Kiedy tak się stanie? Wedle zapowiedzi w przyszłym roku. Na razie jednak przedłuża się wybór wykonawcy tego zadania. [perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]W przetargu wystartowały trzy firmy, ale żadna z nich nie zmieściła się w 6 mln 987 tysiącach złotych, jakie zamierzał na inwestycję przeznaczyć ZDM. [/perfectpullquote]

Najtańsza oferta firmy Berger Bau Polska opiewa na kwotę 8 mln 698 tysięcy złotych, a najwyższa złożona przez gliwicki PRUiM 8 mln 930 tysięcy złotych. Stawkę uzupełnia będziński Azi-Bud z kwotą 8 mln 768 tysięcy złotych.


ZDM niechętnie udziela informacji na temat szczegółów postępowania. Prawdopodobnie jednak nie zostanie rozpisany nowy przetarg, a wybór padnie na którąś z trzech złożonych w listopadzie ofert.

– Postępowanie trwa i bynajmniej się nie przedłuża. Prowadzone jest w normalnym trybie i czasie

– mówi Jadwiga Stiborska, rzecznik prasowy ZDM i wskazuje, że zamawiający może zwiększyć kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia „do ceny najkorzystniejszej oferty”.

10 milionów więcej za obwodnicę?

Nie mniejsze zawirowania towarzyszyły otwarciu ofert na budowę południowej części obwodnicy miasta (odcinek Bojkowska-Pszczyńska). W tym wypadku oczekiwania Miasta i wykonawców rozminęły się aż o blisko 10 mln złotych. ZDM planował na budowę przeznaczyć 44 mln złotych, a oferenci zaproponowali kolejno 54 mln złotych (Przedsiębiorstwo Budowy Dróg Drogopol-ZW) i 53 mln 440 tysięcy złotych (konsorcjum Eurovia Polska i PRUiM).

– Aktualnie rozpoczęło się sprawdzanie ofert, kosztorysów itp. Rozstrzygniecie nastąpi niebawem – informują drogowcy.

Mat. ZDM

Według planów inwestycja ma być gotowa we wrześniu 2020 roku. Aby tak się stało, wkrótce muszą ruszyć prace budowlane. W ramach przedsięwzięcia wyremontowany zostanie 400-metrowy odcinek ul. Bojkowskiej, powstanie łącznik ul. Bojkowskiej z Okrężną, przebudowana zostanie południowa część ul. Okrężnej, a także powstanie rondo turbinowe na zachód od skrzyżowania ulic Okrężna i Pszczyńska.

(msz)