Nowa odsłona ulicy Zwycięstwa nie tak szybko. Jest decyzja w sprawie kolejnego przetargu na projekt

Dwie firmy złożyły ofertę w postępowaniu, które miało wyłonić wykonawcę dokumentacji projektowej przebudowy ulicy Zwycięstwa. Żadna nie została wybrana – postępowanie unieważniono.

To kolejny anulowany przetarg.

W drugim zamówieniu zleceniodawca, Zarząd Dróg Miejskich, podniósł kwotę, jaką zamierzał przeznaczyć na projekt ulicy Zwycięstwa ze 150 tys. zł do 250 tys. zł. Wpłynęły 2 oferty – jedna zakładała wykonanie dokumentacji za niecałe 170 tys. zł, druga natomiast dwukrotnie przekraczała budżet tego zadania. Ostatecznie nie wybrano żadnej z nich.


Uzasadnienie faktyczne: W postępowaniu złożono 2 oferty. Oferta firmy Vegmar Jakub Krawczyk ul. Dembego 12/4 02-796 Warszawa została odrzucona na podstawie art.90 ust. 3 ustawy Pzp. (rażąco niska cena, przyp. red.) Cena oferty Wykonawcy PUBLIC ROAD – Pracownia projektowa Artur Siwczyk ul. Strumykowa 4/52 03-138 Warszawa przekracza kwotę jaką zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia – czytamy w zawiadomieniu o wynikach postępowania.

Czy będzie trzeci przetarg?

Na razie do 3 lipca nie mogę udzielić informacji. Do tego dnia oferenci mają czas na ewentualne odwołania. Po 3 lipca będziemy się zastanawiać nad dalszymi działaniami

– poinformowała Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Przypomnijmy, wykonawca dokumentacji dla przebudowy ulicy Zwycięstwa ma zaprojektować odcinek od skrzyżowania z ul. Dubois do skrzyżowania z placem Inwalidów Wojennych. Zmiany zaproponowane w koncepcji opracowanej przez gliwicką firmę PROjARCH dotyczą zwężenia jezdni i budowy dodatkowego pasa ruchu, którym poruszałby się pojazd alternatywny dla obecnie funkcjonującego autobusu.

Przewidziana została także strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h i chodniki “dwóch prędkości”. Chodnik o szerokości 4 m przeznaczony do szybkiego przemieszczania się, prowadziłby od dworca PKP w kierunku Rynku po stronie lewej patrząc od strony starówki. Natomiast węższy chodnik o szerokości 3,5 m, zaopatrzony zostałby w miejsca dla zieleni, ławki i miejsca postojowe dla rowerów.

Niestety, realizacja tej wizji coraz bardziej odsuwa się w czasie.

(żms)