Nowy market ALDI, który wybudowano na działce przy skrzyżowaniu ul. Kolberga i Tarnogórskiej, zostanie otwarty w środę, 17 grudnia. Będzie to szósty sklep tej sieci handlowej w Gliwicach.
Budowa rozpoczęła się w czasie wakacji. Wcześniej, w dosyć szybkim tempie od złożenia wniosku, inwestorowi wydano pozwolenie na budowę. Market powstał na niezagospodarowanej od lat działce, w rejonie innych, konkurencyjnych sklepów (Lidl, Biedronka), Leclerc, Selgros, a także CH Forum, w którym mieści się Carrefour.
Pomimo tego lokalizacja nowej placówki handlowej niemalże na styku dzielnic Zatorze, Szobiszowice i Śródmieście, a także obok ruchliwej ulicy Tarnogórskiej, wydaje się dosyć korzystna. Z oferty sklepu skorzystają zapewne również podróżni, którzy podróżują do/z centrum przesiadkowego oraz dworca PKP.
– Już w środę, 17 grudnia, zapraszamy na wielkie otwarcie. Od samego rana czekać na Was będą najlepsze okazje. Nie zabraknie też dodatkowych atrakcji – zapowiada sieć handlowa ALDI.
ALDI kontynuuje ekspansję
Przez dłuższy czas w Gliwicach działały tylko dwa markety sieci ALDI – Przy ulicach Strzody i Toszeckiej. W ostatnich latach sieć handlowa przyspieszyła z ekspansją tutejszego rynku. W stosunkowo niewielkich odstępach czasu otwierano kolejne placówki – przy ul. Wielickiej, Chorzowskiej oraz Gwarków. Sklep przy ulicy Kolberga 50 będzie szóstą lokalizacją w naszym mieście.
Pod koniec listopada sieć ALDI otworzyła 400. sklep w Polsce. Zatrudnia już ponad 4,7 tysiąca pracowników i cały czas prowadzi rekrutacje do nowych placówek. W 2026 roku firma planuje zatrudnienie kilkuset nowych pracowników w obszarze sprzedaży i logistyki. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka zwiększyła swoją sieć o ponad 30%, oprócz tego przygotowuje się do uruchomienia trzeciego centrum dystrybucyjnego w Emilianowie.
– Rok 2025 jest dla naszej sieci przełomowy. Otworzyliśmy już 400. sklep w Polsce i nie zwalniamy tempa. Naszym celem jest dalsza ekspansja i konsekwentne budowanie marki ALDI na polskim rynku. Inwestujemy w nowe technologie, rozwój systemów logistycznych i rozwiązania przyjazne klientom, by codzienne zakupy były jeszcze bardziej proste i dostępne. To dla nas duży krok naprzód i dowód, że strategia ALDI przynosi efekty – podkreśla Octavian Preda, wiceprezes Zarządu ALDI Polska.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.
(żms)








