Pociągi pojadą nawet 160 km/h. Wyższy standard podróży kolejowych między regionami

PKP PLK przeprowadzi remont 54 kilometrów międzywojewódzkiej linii kolejowej łączącej Wrocław z Bytomiem, na odcinku Opole Groszowice – Pyskowice. Odnowione zostaną wiadukty i mosty, przebudowane dwa perony, zmodernizowane będą tory.

Finansowanie tej inwestycji z Krajowego Planu Odbudowy wyniesie ponad 100 mln zł.

Podniesiemy standard międzyregionalnych podróży. Podpisaliśmy umowę, dzięki której na ponad 50-km odcinku trasy Opole Groszowice – Pyskowice wykonawca zaprojektuje i zrealizuje prace na torach, obiektach inżynieryjnych, peronach, przejazdach kolejowo-drogowych oraz w urządzeniach sterowania ruchem kolejowym – zapowiada PKP PLK.

W planie jest dostosowanie trasy do prędkości 160km/h. Na wybranych odcinkach realizowanego zakresu wymienione zostaną elementy nawierzchni torowej, w tym podkłady kolejowe. Specjalistyczne maszyny podbiją tory i rozjazdy tam, gdzie będzie to konieczne. Zrewitalizowane zostanie odwodnienie

– kontynuuje kolejowa spółka.

Z myślą o pasażerach prace poprowadzone zostaną tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na zmiany w komunikacji. Tak długo, jak będzie to możliwe, ekipy będą działać naprzemiennie na jednym, następnie na drugim torze.

Zakres umowy przewiduje prace remontowe na 21 obiektach inżynieryjnych. Wiadukty w Toszku, Strzelcach Opolskich i Szymiszowie oraz most w Warmątowicach będą odświeżone i wzmocnione. Odnowionych zostanie kilkanaście przepustów.

Zadbamy o wyższy poziom bezpieczeństwa na 23 przejazdach kolejowo-drogowych. Na 7 skrzyżowaniach torów i drogi – w Pawłowicach, Ligocie Toszeckiej, Warmątowicach, Malinie i gminie Tarnów Opolski – zamontujemy dodatkowe zabezpieczenia w postaci rogatek. Na wszystkich poprawiona będzie nawierzchnia

– dodaje inwestor.

Dla większego komfortu pasażerów przebudowane zostaną perony w Ligocie Toszeckiej i Kotulinie. – Dostosujemy ich wysokość dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Postawimy nowe ławki, gabloty i wiaty. W Strzelcach Opolskich wydłużymy perony do 350 i 450 metrów. Odnowimy tam również przejście pod torami. Wykonamy niezbędne odwodnienie i izolacje – zapewnia PKP PLK.

Na projekt „Prace na linii kolejowej nr 132 na odcinku Opole Groszowice – Pyskowice” przeznaczonych zostanie łącznie 105 mln zł (netto) z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Roboty zrealizuje konsorcjum w składzie: DOLKOM Sp. z o.o. i SBM Sp. z o.o. Korzystne zmiany na trasie podróżni odczują w drugiej połowie 2026 r.

(żms)/mat. PKP PLK
fot. pixabay.com/zdjęcie poglądowe

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
19 Komentarze
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze